سلامت بدن

سایه چشم و معرفی انواع آن به همراه بهترین روش های سایه چشم کشیدن

سایه چشم و معرفی انواع آن به همراه بهترین روش های سایه چشم کشیدن

سایه چشم یک محصول پر طرفدار و مناسب برای هر نوع پوست می باشد که با خوشرنگ نمودن و یکدست کردن پوست باعث زیبایی و جذابیت چشم ها می گردد. پالت های سایه در انواع مختلف و در برندهای مختلف تولید می شوند اما در هنگام انتخاب رنگ مناسب باید توجه نمود که رنگ سایه با رنگ چشم فرد همخوانی داشته باشد.

سایه چشم چیست؟

 

سایه چشم چیست؟

یکی از لوازم آرایشی که بر روی پلک و زیر ابرو به کار می رود سایه چشم می باشد. از این وسیله آرایشی برای رنگ دهی به طراف چشم برای داشتن زیبایی و داشتن نگاه جذاب استفاده می گردد. سایه چشم بر عمق و ابعاد چشم جلوه می دهد و مکمل کننده رنگ چشم می باشد. سایه در رنگ های مختلفی تولید می شود و اغلب توسط خانم ها و گاهی نیز توسط آقایان مورد استفاده قرار می گیرد.

مواد تشکیل دهنده

یکی از لوازم آرایشی شیمیایی سایه چشم می باشد که دارای مواد تشکیل دهنده بی خطری می باشد. اگر دچار بیماری های چشمی و یا حساسیت می باشید بهتراست قبل از استفاده از سایه چشم با پزشک مشورت نمایید. مواد تشکیل دهنده آن شامل مواد زیر می باشد:

  • سیلیکات منیزیم (Talc)
  • خرده های سنگ طلق
  • رنگ دانه ها
  • مواد نگهدارنده
  • Magnesium stearate
  • Mica
  • Sericite

انواع سایه چشم

سایه چشم ها با توجه به بافت، فرمول، تاثیر و ظاهری که در پایان روی پوست دارند دارای نواع مختلفی می باشند و همین تنوع باعث می شود که انتخاب از بین آن ها کار دشواری به نظر برسد. در این قسمت می توانید اطلاعات خوبی در مورد انواع سایه چشم به دست آورید.

 

انواع سایه چشم

مایع

سایه چشم هایی که به صورت مایع هستند معمولا درظاهر شبیه به برق لب یا رژ مایع می باشند. شاید در ظاهر فکر کنید که این سایه چشم ها برای افراد حرفه ای مناسب اند اما برخلاف ظاهر آن ها برای افراد مبتدی بسیار مناسب و راحت می باشند. این نوع سایه چشم ها نیز به صورت تکی و در انواع رنگ ها وجود دارند. برای زدن این نوع سایه چشم باید از براش آن به طور مستقیم روی پلک استفاده نمود و یا با آن خط چشم کشید. یک ویژگی این سایه چشم ها این است که خشک شدن آن ها بر روی پلک به سرعت اتفاق می افتد، پس در عین استفاده راحت و آسان دارای کنترل سختی می باشند.

 کرمی

اگر در استفاده از سایه چشم پودری خسته شده اید و به نظرتان تکراری شده است می توانید از سایه چشم های کرمی استفاده نمایید. این سایه ها نسبت به سایه پودری دارای برق بیشتری هستند اما باید بگوییم که برای پوست چرب مناسب نیستند. سایه چشم های کرمی معمولا در ظرف هایی به صورت تکی تولید می شوند، بنابراین دارای این مزیت هستند که با تهیه چند رنگ از آن ها می توانید با ترکیب کردن، رنگ های جدیدی از آن ها را پدید آورید. برای استفاده از سایه های کرمی بهتر است از قلموهای بزرگ استفاده نمایید تا از ریختن سایه چشم جلوگیری کنند.

پودری

این نوع سایه، رایج ترین نوع سایه چشم است. سایه چشم پودری برای افرادی مناسب است که در استفاده از سایه چشم تجربه زیادی ندارند بنابراین یک پیشنهاد مناسب برای این افراد می باشد. سایه چشم پودری معمولا به صورت پالت هایی که دارای پودر فشرده هستند در قالب های دو یا چهار تایی و یا به صورت تکی تولید می گردند.

این نوع سایه چشم ها خود انواع متفاوتی دارند که عبارتند از:

  • سایه چشم مات که برای استفاده روزمره مناسب می باشند.
  • سایه چشم اکلیلی که برای استفاده در مهمانی ها، جشن ها و یا آرایش های نمایشی مناسب می باشند.
  • سایه چشم براق که برای استفاده در آرایش شب مناسب است.

در استفاده از سایه چشم پودری و هر نوع محصول دیگری باید توجه نمود که نباید آن را به صورت سخت و با فشار زیاد به اطراف چشم بزنید. زیرا پوست صورت در این ناحیه بسیار حساس و ظریف است و این حرکات باعث ایجاد چین و چروک می شود. بنابراین برای استفاده از سایه چشم پودری از برس سایه استفاده نمایید و آن را به آرامی در اطراف چشم بزنید. استفاده از برس سایه ممکن است برای افراد تازه کار کمی سخت باشد بنابراین این افراد بهتر است از انگشت خود برای زدن سایه چشم استفاده نمایند.

 

سایه چشم پودری

پودری شل

سایه چشم پودری شل توسط افرادی که کار آرایش حرفه ای انجام می دهند مورد استفاده قرار می گیرد. استفاده از این نوع سایه برای افراد ممکن است سخت باشد به این دلیل که این سایه دارای پودری کاملا از هم جدا و دانه ای می باشد که در حین آرایش کردن بر روی پوست ریخته می شود و همین باعث کثیف و نا مرتب بودن آرایش می گردد. به همین دلیل افراد مبتدی از این نوع سایه چشم استفاده نمی کنند. سایه چشم پودری شل برای افرادی که دارای پوست خشک هستند مناسب نیست به این دلیل که باعث خشکی بیشتر پوست شده و بر روی آن چین و چروک ایجاد می کند. قبل از اینکه سایه بزنید بهتر است که ابتدا مقداری پرایمر را استفاده کنید و سپس سایه چشم را به این صورت که براش را به پودر آغشته کنید و سپس با ضربه بر روی پلک آن را اعمال کنید. برای اینکه کارتان نتیجه بهتری داشته باشد بهتر است کمی قبل از اعمال سایه چشم براش را با چند قطره آب یا محصولات مناسبی مانند اسپری آرایشی، قطره چشم یا میکسینگ مدیوم مرطوب نمایید و سپس از سایه چشم استفاده کنید تا سایه به خوبی روی پلک بخوابد.

مدادی

سایه چشم مدادی برای افرادی مناسب است که علاقه ای به آرایش های غلیظ و پیچیده ندارند. یکی از راحت ترین سایه چشم ها، سایه چشم مدادی است که در رنگ های مختلفی تولید شده و دارای دوام طولانی مدت برای یک آرایش طولانی در طول شبانه روز می باشند.

سایه چشم پخته شده یا سنگی

سایه چشم پخته یکی از سایه های جدید است که به راحتی با هم ترکیب می شوند و برای آرایش های ترکیبی چشم مناسب می باشند. برای اینکه بتوانید یک سایه پر رنگ داشته باشید از قلموی مرطوب می توان استفاده نمود اما اگر نیاز به سایه کم رنگ داشتید می توانید از قلموی خشک استفاده نمایید.

آموزش زدن سایه چشم ساده

 

آموزش زدن سایه چشم ساده

  1. ابتدا زیر ساز سایه چشم را می زنیم. برای این کار از یک کانسیلر استفاده کنید که پف زیر چشم و تیرگی آن را پوشش دهد. برای اینکه این کار را به صورت گریمورهای حرفه ای انجام دهید از ترکیب کاموفلاژ و کرم میکاپ استفاده کنید. با این ترکیب تمام پشت و زیر چشم را با استفاده از یک قلموی مناسب بپوشانید.
  2. در این مرحله زیر ساز را با کمک یک پد آرایشی فید کنید.
  3. حال یک قلمو انتخاب کنید و از پرل واتری که همرنگ سایه چشم می باشد بر روی پلک استفاده کنید. اگر می خواهید که یک سایه چشم براق داشته باشید از واتر میکاپ براق استفاده کنید و اگر سایه مات می خواهید یک واتر میکاپ ساده انتخاب کنید. دقت کنید که قبل از اینکه رطوب واتر میکاپ خشک شود آن را با پد لاتکس فید کنید.
  4. در نهایت می توانید با توجه به واتر میکاپی که استفاده نمودید سایه مورد نظر خود را روی آن پیاده سازی کنید. اگر این مراحل را با دقت و به همین ترتیب انجام دهید سایه چشم شما بیش از 15 ساعت روی پلک ماندگار خواهد بود.

منابع مورد استفاده

 

https://saednews.com/fa/post/palte-sayeh-chist

 

https://www.beytoote.com/attire/service-attire/buying8-eye-shadow.html

 

https://banooara.com/fa/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D9%87-%DA%86%D8%B4%D9%85-%DA%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA

 

https://fa.wikipedia.org/wiki/%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D9%87_%DA%86%D8%B4%D9%85

 

https://honaramoozan.com/eye-shadow/

 

https://www.daraje.com/25133-%D9%86%DA%A9%D8%A7%D8%AA-%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D9%87-%DA%86%D8%B4%D9%85/

 

https://iranous.com/mag/%D8%A7%D9%86%D9%88%D8%A7%D8%B9-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D9%87-%DA%86%D8%B4%D9%85/

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *