سلامت بدن

اتو مو چیست + کارایی اتو مو و مضرات آن+ معرفی بهترین برند ها

اتو مو چیست + کارایی اتو مو و مضرات آن+ معرفی بهترین برند ها

داشتن موهای زیبا در چهره ای زیبا و جذاب تر بسیار تاثیرگذار است. یکی از بهترین وسیله هایی که امروزه اکثر افراد از آن برای زیباتر نشان دادن موهای خود استفاده می کنند اتومو می باشد. اتومو می تواند با استفاده درست، انواع و اقسام حالت ها را به مو بدهد زیرا علاوه بر صاف کردن مو می تواند حالت فر یا موج دار را نیز به مو بدهد. در این مطلب اطلاعات بیشتری در مورد اتو مو آورده شده است.

اتو مو چیست؟

 

اتو مو چیست؟

اتو مو یا انبر مو نوعی ابزار است که با استفاده از گرما برای تغییر حالت موی سر استفاده می شود . از این وسیله می توان استفاده های فراوانی مانند صاف کردن مو، چروک دار کردن مو، فر و مجعد کردن مو، شکنج دار کردن مو، چین دار کردن و موج انداختن مو استفاده نمود. اتوی مو یکی از وسایل آرایشی است که هم برای خانم ها و هم آقایان مورد استفاده است و برای افرادی که به ظاهر خود اهمیت می دهند یک وسیله کاربردی می باشد. اتوی مو به حالت دادن مو می پردازد بدون اینکه زمان زیادی را صرف این کار کنیم. استفاده از اتو مو بیشتر در آرایشگاه ها کاربرد دارد اما در خانه نیز یک وسیله کاربردی می باشد. در انتخاب این وسیله باید دقت شود که با توجه به نیاز و مدل خود آن را تهیه نمود.

انواع اتو مو

انواع آن عبارتند از:

سرامیکی

این مدل از اتو مو نسبت به مدل هایی مانند اتو مو تیتانیومی و تورمالینی ارزان تر می باشد. از ویژگی های این وسیله این است که برای انواع موهای ضخیم و نازک مناسب هستند و دارای حرارت پایین تری نسبت به اتو مو تیتانیومی می باشند به همین دلیل است که برای افراد غیر حرفه ای نیز مناسب است و می توانند به راحتی از آن استفاده نمایند. در اتو مو سرامیکی گرما از داخل به خارج مو می باشد زیرا این اتو دارای حرارت مادون قرمزی می باشد که این روش آسیب کمتری به مو وارد می کند. در نتیجه می توان گفت اتو مو سرامیکی برای اغلب موهای نازک و ضخیم مناسب است زیرا حرارت ملایم و یکنواختی را تولید می کند.

تورمالین

تورمالین یک ماده معدنی کریستالی می باشد که تکه تکه می شود و برای روکش صفحات اتو به کار برده می شود. وقت موها با استفاده از اتو موی تورمالینی صاف می شوند، موها براق تر و صاف تر می گردند و وزی مو نیز کمتر می گردد.

 

تورمالین

تیتانیوم

جنس صفحات این اتو مو از تیتانیوم می باشد. خاصیت این عنصر فلزی این است که ماندگاری و استحکام بالایی دارد، دارای رسانش گرمایی بالا و سبک وزن می باشد. به همین دلایل است که اتو مو تیتانیومی نسبت به سرامیکی زودتر گرم می شود و به خاطر همین ویژگی سفارش می شود که افراد حرفه ای از این وسیله استفاده نمایند زیرا به علت حرارت بالا اگر مهارت و سرعت لازم را نداشته باشید ممکن است باعث آسیب رساندن و سوختن مو شوید. البته برخی از این اتو موها دارای فناوری تولید یون های منفی هستند که باعث حفظ رطوبت موها و مانع از خشک شدن و همچنین افزایش شفافیت مو و پیشگیری از وزی مو می گردند.

یونی

یون ها حامل بارهای مثبت و منفی هستند. در این اتو موها یون های منفی آزاد می شود که باعث می شود بارهای مثبت موجود در مو خنثی شوند. این یون های مثبت عامل حالت نگرفتن مو و وزی مو هستند. یون منفی همچنین باعث شکستن قطرات آب به ذره های خیلی ریز می شود. این ذره های ریز به داخل ساقه مو نفوذ می کنند و به مو طراوت و شادابی می بخشند.

روش صحیح استفاده از اتوی مو

 

روش صحیح استفاده از اتوی مو

  1. ابتدا از لایه های پایینی و دسته های کوچک مو شروع کنید. دسته ها نباید بیش از 5 سانتی متر ضخامت داشته باشند زیرا اگر دسته ها بزرگ باشند حرارت به لایه های زیرین آن ها نمی رسد و صاف نمی شوند. دسته های خیلی نازک نیز باعث رسیدن حرارت زیاد به مو می گردد.
  2. این دسته جدا شده را بین دو قسمت آن  قرار دهید. سعی کنید تا جایی که می توانید اتو را نزدیک به ریشه مو نگه دارید و سپس آن را به آرامی بدون اینکه مو را بکشید به طرف نوک مو ببرید.
  3. این مراحل را برای تمامی دسته های مو در لایه های زیرین انجام دهید. سپس لایه بالایی را اتو بکشید.
  4. دقت کنید که اگر مو با این حرارت صاف نشد باید درجه اتو را بالا ببرید. همچنین نباید اتو را چند بار پشت سر هم روی یک دسته مو تکرار کرد چون باعث آسیب رسیدن به مو می گردد. اگر در هنگام کشیدن آن ، بخار بلند شد تا حدی طبیعی می باشد اما اگر دود بلند شود طبیعی نیست و باید اتو کشیدن مو را متوقف کرد.

استفاده از اتوی مو روی موهای مصنوعی

امروزه برخی از خانم ها از موهای مصنوعی اکستنشن شده برای پر نشان دادن مو و همچنین کلاه گیس استفاده می کنند.  اتو کردن این موها دقت بیشتری نیاز دارد زیرا این موها نسبت به موی طبیعی حساس ترند و اگر با همان درجه گرما و یا با همان تعداد دفعات از اتو روی این موها استفاده کنید ممکن است به آن ها آسیب برسانید و آن ها را بسوزانید. برای اینکه از آسیب دیدن موها جلوگیری کنید باید حرارت اتو مو را کاهش دهید و تعداد دفعات کمتری این موها را در بین صفحات اتو مو قرار دهید.

چگونه اتو مو را تمیز کنیم؟

 

چگونه اتو مو را تمیز کنیم؟

  1. ابتدا اتومو را از برق جدا کنید.
  2. اگر اتو هنوز گرم است آن را روی یک صفحه مقاوم به حرارت مثلا یک صفحه آهنی قرار دهید و صبر کنید تا صفحات اتومو به طور کامل خنک شوند.  اگر تشک حرارتی دارید می توانید در این مرحله از آن استفاده کنید.
  3. حال آن را تست کنید که به اندازه کافی خنک شده باشد تا بتوانید با خیال راحت به آن دست بزنید.
  4. اتوی مو را با یک پارچه که کمی مرطوب است و یا حوله کاغذی تمیز کنید. عمل کشیدن را روی صفحه به طور محکم انجام ندهید و خیلی به آن فشار وارد نکنید. فقط پارچه مرطوب یا حوله را به آرامی روی صفحات بکشید.
  5. تمام سطوح را پاک کنید تا یک تمیزکاری اساسی انجام شود.
  6. در نهایت اگر می خواهید از اتو استفاده کنید قبل از استفاده از خشک شدن آن اطمینان حاصل کنید.

روش های دیگری نیز برای تمیز کردن اتو در منزل وجود دارد. استفاده از موادی مانند جوش شیرین، الکل، مواد شل کننده و مسواک رایج می باشد.

منابع مورد استفاده

 

https://list20.ir/%D8%B1%D8%A7%D9%87%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C-%D8%AE%D8%B1%DB%8C%D8%AF-%D8%A7%D8%AA%D9%88-%D9%85%D9%88/

 

https://mahziba.com/mag/%D8%AA%D9%81%D8%A7%D9%88%D8%AA-%D8%A7%D8%AA%D9%88-%D9%85%D9%88%DB%8C-%D8%B3%D8%B1%D8%A7%D9%85%DB%8C%DA%A9-%D8%A8%D8%A7-%D8%AA%DB%8C%D8%AA%D8%A7%D9%86%DB%8C%D9%88%D9%85-%DA%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA-%D8%9F

 

http://grade1.ir/%D9%81%D9%88%D8%A7%DB%8C%D8%AF-%D9%88-%D9%85%D8%B6%D8%B1%D8%A7%D8%AA-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D9%81%D8%A7%D8%AF%D9%87-%D8%A7%D8%B2-%D8%A7%D8%AA%D9%88-%D9%85%D9%88.html

 

https://deterland.com/important-and-sensitive-points-in-hair-styling/

 

https://promax.co.ir/blog/understanding-flat-iron-technology/

 

https://www.beytoote.com/attire/service-attire/removal7-characteristics-otolaryngology.html

 

https://fatemehhabashi.com/hair-straighteners/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *