سلامت بدن

تفاوت کرم و فلوئید با ژل و لوسیون چیست؟

در این مقاله می‌خواهیم به بررسی تفاوت‌های فلوئید با ژل و کرم بپردازیم.  ممکن است در هنگام خرید محصولات آرایشی بهداشتی به این عناوین رسیده باشید و ندانید که کدام محصول مطابق انتخاب صحیح شماست و یا شباهت‌ها و تفاوت‌های میان این کلمات چیست. 

اگر بخواهیم در ابتدا در مورد کرم‌ها صحبت کنیم ً خامه‌ای‌ترین فرم موجود در میان این تنوع دسته‌ای مربوط به کرم‌ها خواهد بود.  همانطور که در مقالات مرتبط گفته شد جذب کرم تقریباً کندتر از دسته‌های دیگر اتفاق می‌افتد و دلیل امر این است که شما در کرم‌ها با غلظت بیشتر مواجه هستید که این غلظت سبب می‌شود خروج رطوبت از پوست با مشکل مواجه شود. به همین تناسب کرم‌ها حاوی درصد بیشتری روغن در عناصر سازنده خود هستند و بنابراین کرم را به یک انتخاب مناسب برای دارندگان پوست   خشک تبدیل می‌کند.  در فصول سرد سال شما باید از کرم‌ها بیشتر از ترکیبات دیگر استفاده کنید بعلاوه این که ترکیبات داخل کرم سبب می‌شود که آب رسانی نیز به خوبی به پوست انجام شود. 

فلوئید لوسیون

در این قسمت از مقاله با ما همراه باشید تا یک فرمول نسبتا راحت را برای شما ارائه کنیم تا تفاوت میان این کلمات برای شما آشکارتر شود و بتوانید انتخاب خود را با دقت بیشتری انجام دهید.

طبق فرمولی که در سایت موج لند منتشر شده است می‌توان به اختصار اینگونه بیان کرد  که اگر پوست شما خشک است و سرعت جذب کمی را در مقابل غلظت زیاد تصور می‌کنید نوع ترکیبی که مناسب شماست قطعاً کرم خواهد بود. اگر پوست شما خشک است و سرعت جذب زیادی را در مقابل غلظت میان کرم و لوسیون تصور می‌کنید نوع ترکیبی که مناسب شماست قطعاً ژل خواهد بود.  اگر پوست شما چرب بوده و سرعت جذب زیادی را در در مقابل غلظت رقیق‌تر از کرم تصور می‌کنید انتخاب شما قطعاً لوسیون خواهد بود.  اگر پوست شما چرب است و سرعت جذب بسیار زیادی را در مقابل غلظت رقیق‌تر از لوسیون تصور می‌کنید نوع ترکیبی که مناسب شماست قطعاً فلوئید خواهد بود.

با استفاده از این نکاتی که گفته شد شما به راحتی خواهید توانست که تفاوت میان این واژه‌ها را به درستی تشخیص دهید و محصول مورد نظر خود را انتخاب کنید. 

 فلوئیدها در حقیقت به معنی هر نوع محصولی است که در فرم مایع وجود داشته باشد. ساخت فلوئیدها معمولاً بر پایه آب انجام می‌شود و به سرعت توسط پوست جذب می‌شود.  اگر دارای پوستی از نوع چرب هستید و استفاده از محصولات آرایشی و بهداشتی همانند کرم‌های ضد آفتاب و کرم‌های مرطوب کننده برای شما احساس سنگینی می‌آورد استفاده از فلوئیدها به شما کمک خواهد کرد که احساس بهتری در هنگام استفاده از این محصولات آرایشی و بهداشتی داشته باشید.   همچنین لازم به ذکر است که اگر از محصولاتی همانند کرم‌های ضد آفتاب که در زمره فلوئیدها قرار می‌گیرند استفاده کنید لکه های موجود در پوست شما کمتر نمایان خواهد شد.

پس در حقیقت می‌توانیم بگوییم که هر زمانی که می‌خواهید از یک کرم ضد آفتاب و یا یک کرم مرطوب کننده و یا یک کرم آبرسان استفاده کنید ممکن است با دسته‌بندی‌های مختلفی مواجه شوید.  انتخاب صحیح این دسته‌بندی‌ها باید با توجه به نوع پوست شما انجام شود.  برای تشخیص دقیق نوع پوست خود می‌توانید به مقاله مرتبط تشخیص نوع پوست در همین وب سایت مراجعه کنید. معمولا توصیه می‌شود در زمانی که پوست چرب نوع پوست شما می‌باشد فلوئیدها گزینه مناسبی برای شما باشند. در حالت مقابل معمولاً توصیه می‌شود برای پوست خشک از انواع کرم‌ها بهره ببرید. 

باید اضافه کنیم که کرم‌ها همانند یک سد دفاعی سبب می‌شود که تبخیر رطوبت در لایه‌های زیرین پوست انجام نشود. 

در اینجا می‌خواهیم به یکی از لوسیون لوئیدهای آبرسان و مرطوب کننده‌ای که برای پوست‌های چرب معرفی شده است و از برند ویتالیر می‌باشد بپردازیم. این لوسیون فلوئید مرطوب کننده پوست چرب ویتالیر مخصوص پوست‌هایی است که مستعد جوش بوده و عملکرد مثبتی ی شما به خصوص در زمانی که بر اثر عارضه‌های مصرف داروهایی دچار التهاب پوستی شده‌اید خواهد داشت. در ترکیبات دیگر این کرم از یک کمپلکس آب رسان مخصوص پوست‌های چرب بهره گرفته شده که می‌ تواند میزان کافی از رطوبت را برای پوست شما فراهم کند. این محصول دارای حجم ۴۰ میلی لیتری بوده و داخل خودش چربی و پارابن ندارد. طبق ادعای شرکت سازنده می‌بایست دو نوبت در روز بر روی پوستی که عاری از هرگونه آلودگی و کثیفی است از این محصول استفاده کرد.  از ترکیبات سازنده و مواد  دیگر داخل این محصول می‌توان به ویتامین‌های ب و موم زنبور عسل و روغن بادام شیرین و آب دیونیزه و گلیسیرین و بیوتین و سدیم هیالورونت اشاره کرد.

چه تفاوتی میان ژل‌ها با دسته‌های دیگر اشاره شده در این مقاله وجود دارد؟

ژل‌ها عموماً لوسیون‌ها کمی غلیظ‌تر می‌باشند و شفاف نیز هستند لذا شما باید مطابق نوع پوست خود بهترین راه را برای انتخاب بهترین محصول پیدا کنید.  در فصول گرم سال لوسیون‌ها به دلیل ساختار سبک و جذب سریع خود دارای طرفداران پر و پا قرص بیشتری بوده و انتخاب بهتری برای افرادی است که نوع پوست خود را چرب تشخیص داده اند. نکته دیگری که در اینجا می‌توان به آن اشاره کرد این است که اگر پوست حساسی دارید نیز باز هم فلوئید برای شما گزینه بهتری حداقل در ظواهر امر خواهد بود.  طبق آنچه که در این مقاله گفته شد متصور خواهیم بود که یک ظرف ۴۰ میلی لیتری از یک نوع کرم ماندگاری بسیار بیشتری از یک فلوئید ۴۰ میلی لیتری خواهد داشت. برای جمع‌بندی می‌توان گفت که در روزهای گرم استفاده از فلوئید نسبت به کرم و یا لوسیون‌ها برتری بیشتری داشته و  برای افرادی که دارای پوست‌های حساس که دارای منافذ بازتری نیز می‌باشند فلوئید گزینه مناسب‌ تری خواهد بود.  از سوی دیگر ژل ها به دلیل اینکه هیچ رد و اثری از خود بر روی پوست باقی نمی‌ گذارند در مواردی برای شما نسبت به دیگر دسته‌بندی‌های ارائه شده در این مقاله گزینه مطلوب‌ تری خواهند بود.

از آنجا که ممکن است شما به دنبال فلوئیدهای ضد آفتاب باشید در انتهای این مقاله یکی از  پرمصرف‌ترین فلوئیدهای ضد آفتاب را که معروف به ضد آفتاب‌های مایع هستند به شما معرفی می‌کنیم و ویژگی‌های آن را تشریح خواهیم کرد. 

 معرفی  ویژگی‌ها و ترکیبات فلوئید ضد آفتاب مای با اس پی اف ۵۰

فلوئید ضد آفتاب با برند مای که نارنجی رنگ نیز می‌باشد و همچنین دارای فاکتور محافظتی برابر ۵۰ می‌باشد یکی از بهترین و پرمصرف‌ترین ضد آفتاب‌های فلوئیدی موجود در بازار آرایشی و بهداشتی داخلی است . طبق ادعای شرکت سازنده استفاده از فلوئید ضد آفتاب مای با اس پی اف ۵۰ احساس سنگینی بر روی پوست شما به بار نخواهد آورد و این فلوئید همچنین با استفاده از فناوری که معروف به وت اسکین می‌باشد شما را قادر می سازد که از این فلوئید بر روی پوست مرطوب نیز استفاده کنید. این فلوئید بی‌رنگ بوده و در حجم ۵۰ میلی لیتر عرضه شده و علاوه بر ترکیبات خود شامل اسید هیالورونیک و ویتامین ای نیز می‌باشد.  ترکیب ویتامین ای موجود در این فلوئید سبب می‌شود که  بروز عوارض نشانه‌های پیری زودرس پوست شما  به تاخیر افتاده و پوستی جوان‌تر داشته باشید.  طبق ادعای شرکت سازنده پوست شما را به خوبی مرطوب نگه داشته و در مقابل اشعه‌های ناشی از نور خورشید و عوامل و رادیکال‌های آزاد محیط خارجی از پوست شما محافظت می‌کند. یکی از نکات قابل توجه در ارتباط با فلوئید ضد آفتاب مای این است که ترکیبات فعالی که در این فلوئید به کار رفته است بسیار خاص و منحصر به فرد است.  برای نمونه می‌توان به ۴ ام بی سی اشاره کرد که در فلوئید ضد آفتاب مای استفاده شده است. گلیسیرین ترکیب مهم دیگری است که علاوه بر اینکه جاذب آب محسوب شده کمک می‌کند که رطوبت لایه‌های زیرین پوست تبخیر نشود. همچنین گلیسیرین سبب می‌ شود که انعطاف پذیری پوست بهبود پیدا کرده و پوست جوان‌ تر شود. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *