سلامت بدن

مولتی ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز برای بانوان

در این مقاله با ما همراه باشید تا در ارتباط با انواع مولتی ویتامین‌ ها و مواد معدنی که باید در رژیم غذایی مورد استفاده بانوان قرار داشته باشد نکات متعددی را بیان کنیم. باید دقت داشته باشید که در جامعه ما این روزها سبک زندگی ناسالمی وجود دارد که منجر به این شده که کمبود مواد معدنی و ویتامینی در بدن خانم‌ها به شدت قوت گرفته و با افزایش سن بانوان مشکلات متعددی حتی در طی دوران بارداری و شیردهی برای آنها به وجود می‌آید.   در ادامه این مقاله حتماً با ما همراه باشید تا در این ارتباط نکات متعددی را برای شما بازگو کنیم تا شما با استفاده از این نکات برای خود و یا همسر خود زندگی سالم‌تری خلق کنید.

مولتی ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز برای بانوان

اولین نکته‌ای که باید به آن توجه داشت این است که اگر از یک رژیم غذایی ناسالم بهره می‌گیریم و مواد و ریز مغذی‌های کافی به بدن ما نمی‌رسد حتماً از مکمل‌ ها و قرص‌ های مولتی ویتامین باید کمک بگیریم تا کمبود این منابع در بدن به سرعت جبران شود. بانوان به دلیل مسائل مختلف خصوصاً مسائل مربوط به چرخه قاعدگی در طول زمان‌های مختلف به ویتامین‌ها و مواد مختلفی نیاز دارند که باید به آن توجه داشت. برخی مواقع نیاز به کلسیم بیشتر از هر ماده مغذی دیگری برای بدن بانوان مورد نیاز است و در برخی مواقع دیگر ویتامین‌ های گروه د و برخی دیگر ویتامین‌های گروه ب و به همین ترتیب.

مکمل‌ های مولتی ویتامین موجود در بازار برای خانم‌ها و آقایان با یکدیگر تفاوت‌هایی دارد که باید به آن تفاوت‌ ها دقت  داشت.  برای نمونه در زمان خونریزی مربوط به قاعدگی بانوان می‌ بایست مصرف مکمل‌های آهن بیشتری را در دستور کار خود و رژیم غذایی روزانه خود بگنجانند.  از طرف دیگر با افزایش سن و پس از ایام یائسگی  نیاز بانوان به مصرف کلسیم بیشتر خواهد بود .

در این قسمت می‌خواهیم ویتامین های مختلف و اساسی که برای بدن ضروری به نظر می‌رسند را اجمالا معرفی کرده و در ارتباط با هر یک اختصاراً توضیحاتی ارائه کنیم.

از ویتامین دی شروع خواهیم کرد که نقش بسیار مهمی در جذب و افزایش کلسیم به منظور سلامت استخوانی  دارد.  ویتامین سی همانطور که در مقالات مرتبط به آن اشاره شده یک آنتی اکسیدان قوی بوده که برای حفظ و تقویت سیستم ایمنی بدن بسیار ضروری به نظر می‌رسد. ویتامین آ از دیگر ویتامین‌های ضروری برای عملکرد صحیح بدن بوده که به منظور بهبود سلامت پوست و بینایی به کار می‌رود. ویتامین ب ۱ که متابولیسم چربی‌ها را افزایش داده و سبب می‌ شود که انرژی بدن شما تامین شود. ویتامین ب ۱ که متابولیسم چربی‌ها را افزایش داده و سبب می‌ شود که انرژی بدن شما تامین شود. ویتامین کا سبب می‌شود که انعقاد خون به خوبی انجام شده و از خونریزی بیش از اندازه جلوگیری کرده و در بهبود عملکرد سیستم قلبی شما نیز تاثیرات فراوانی دارد. ویتامین ب۹ نقش بسیار موثری در سیستم عصبی بازی می‌ کند که کمبود آن شما را با اختلالات جدی مواجه خواهد کرد.

چه مجموعه‌ای از ویتامین‌ها و مواد معدنی برای بانوان ضروری‌تر به نظر می‌ رسند؟

آهن یکی از مهم‌ترین مواد اصلی برای تامین سلامت بانوان به خصوص در زمان‌هایی است که بانوان دچار علائم قاعدگی بوده و خون زیادی از دست می دهند. یک تصور این است که کمبود آهن را با داشتن یک رژیم غذایی سالم و استاندارد جبران کنیم.  در هر حال انتخاب نهایی با شماست. بر اساس گزارش و نتایج تحقیقات سازمان‌های معتبر پزشکی حدود ۴۰ درصد از افرادی که باردار نیستند و حدود ۵۰ درصد از افرادی که در دوران بارداری به سر می‌برند دچار کم خونی و فقر آهن هستند. پر واضح است که کم خونی و فقر آهن سبب می‌شود که بی‌حوصلگی کمبود انرژی و ریزش مو در خانم‌ها قوت بگیرد.

امگا ۳ که یکی از اسیدهای چرب ضروری به منظور عملکرد صحیح سیستم بدنی در خانم‌ها می‌باشد از دیگر مواردی است که باید خانم‌ها به آن توجه داشته باشند.  از آنجا که بدن امگا ۳ را تولید نمی‌کند و نقش امگا ۳ در کاهش استرس و اضطراب روزانه برای خانم‌ها ضروری است می‌بایست از دریافت میزان کافی از امگا ۳ در رژیم غذایی روزانه خود اطمینان حاصل کنید.

کلسیم از دیگر مواردی است که بانوان باید به شدت به آن توجه کنند.  یک نکته مهم این است که بدن می‌تواند کلسیم را از مواد غذایی مختلف دریافت کند و اطراف ما سرشار از مواد غذایی است که غنی از کلسیم هستند. در ارتباط با کلسیم باید به این نکته توجه داشته باشید که مصرف کلسیم بسیار پرخطر نیز می‌باشد.   سنگ کلیه و گرفتگی عروق از عوارض ناشی از مصرف بیش از اندازه کلسیم می‌ باشد.

اگر بخواهیم تا اینجا یک جمع‌ بندی مناسب داشته باشیم باید به چند نکته توجه کنید.  اگر بدن شما دچار کمبود ویتامین‌ها و مواد ریز مغذی کافی در دورانی همانند دوران بارداری باشد علاوه بر صدمه رساندن به بدن خود به جنین نیز صدمه خواهید رساند. از طرف دیگر برخی مواد معدنی و ویتامین‌ها باید در کنار هم عمل کنند تا بتوانند جذب موثر و تاثیرگذاری بیشتری داشته باشند و مصرف تک به تک آنها ممکن است مفید فایده نباشد.  استفاده از نظر پزشکان متخصص قطعاً به شما کمک بیشتری خواهد کرد.   برای مثال می‌ توان به مصرف ویتامین‌های  ب۲ و به ۱۲ اشاره کرد که در زمانی که در کنار یکدیگر باشند به طور موثری جذب بهتری خواهند داشت.  نکته دیگر این است که بدن شما در هر روز به میزان مشخص و معینی از ویتامین‌ ها و ریز مغذی‌ ها نیاز دارد لذا مصرف بیش از اندازه و خصوصاً مصرف خودسرانه آنها ممکن است برای شما عوارض دیگری نیز ایجاد کند لذا حتماً رژیم  غذایی روزانه خود را با یک پزشک متخصص تغذیه در میان بگذارید.

 در ادامه این مقاله و در بخش پایانی آن می‌خواهیم به معرفی یکی از قرص‌های مولتی ویتامین موجود در بازار که مخصوص خانم‌ها عرضه و به بازار ارائه شده است بپردازیم.

 قرص اپتی وومن از برند گلدن لایف

به جرات می‌توان گفت که بر اساس نظر مصرف کنندگان قرص اپتی وومن یکی از بهترین مکمل‌هایی است که برای بانوان در بازار مکمل دارویی کشور وجود دارد. این مکمل تحت  لیسانس کشور استرالیا در داخل کشور تولید می‌شود و شرکت سازنده آن گلدن لایف بوده و تحت همین برند در بازار به فروش می‌رسد. طبق دستورالعمل شرکت سازنده   قرص اپتی وومن گلدن لایف روزانه در حالت کلی می‌بایست یک قرص همراه با معده پر مصرف شود. مکمل مولتی ویتامین اپتی وومن گلدن لایف به خوبی ترکیبات و مواد معدنی مورد نیاز برای خانم‌ها را پوشش می‌دهد. اگر به دنبال یک مکمل مناسب هستید که دارای ترکیبات اسید فولیک و آهن و همچنین ویتامین ب ۱۲ باشد مکمل اپتی وومن گلدن لایف یک انتخاب مناسب خواهد بود. هر بسته‌ بندی از این محصول دارای ۶۰ عدد قرص می‌ باشد که دقیقاً مورد استفاده برای یک بازی زمانی دو ماهه خواهد بود. اگر در دوران بارداری و یا شیردهی به سر می‌برید قبل از استفاده از مکمل اپتی وومن گلدن لایف حتماً با پزشک خود مشورت کنید. داخل این محصول جین سنگ و ویتامین‌های سی و ای به کار رفته است که سبب می‌شود سیستم ایمنی بدن خانم‌ها به میزان مناسب تقویت شده و از احتمال ابتلا به بیماری‌های همانند سرماخوردگی تا حد خوبی جلوگیری می‌کنند. طبق اطلاعات دستورالعمل راهنمای منتشر شده در این مکمل این مکمل نباید به عنوان راه حل پیشگیری و یا تشخیص و یا درمان به کار برود. میزان ویتامین ب ۱ به کار رفته در مکمل اپتی وومن گلدن لایف به میزان ۲۰ میلی‌گرم و ویتامین سی موجود در این مکمل به میزان ۱۰۰ میلی‌گرم وجین سنگ به کار رفته در این مکمل در حدود ۴۰ میلی‌گرم و ویتامین ای به کار رفته در حدود ۵۰ واحد بین‌المللی  به ازای هر قرص می ‌باشد.

در این مقاله به موضوع مولتی ویتامین بانوان پرداخته شد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *