سلامت بدن

چه نکاتی را در ارتباط با استفاده از کرم های ضد آفتاب باید رعایت کنید؟

در این مقاله سعی می کنیم نکاتی را جهت استفاده از ضد آفتاب بیان کنیم که با دانستن این نکات و ویژگی های دید بهتری نسبت به انتخاب های بعدی خود و یا حتی استفاده از این کرم ها داشته باشید پس در ادامه با ما همراه باشید.

در جوامع امروزی اغلب مشاهده می شود که استفاده و خرید کرم های ضد آفتاب برای بسیاری از زنان و مردان  بسیار ضروری و جدی در نظر گرفته می شود و برای عموم مردم بسیار حائز اهمیت است. بسیاری از مردم بودجه های خود را برای خرید های ماهانه کرم های ضد افتاب پس انداز می کنند و آن را برای خرید مدل های مختلف کرم های ضد افتاب و یا حداقل یک بار بررسی و ارزیابی مدل های جدید این کرم ها استفاده می کنند. به صورت کلی می دانیم که کرم های ضد آفتاب ساخته شده خارجی عموما مورد استقبال بیشتری قرار می گیرد. از طرف مقابل اگر در دسته گروهی از مردم هستید که به صورت کمتر و یا موردی از کرم های ضد آفتاب برای پوست خود استفاده می کنید باید دقت کنید که در این مقاله عوارض عدم استفاده از کرم های ضد افتاب را به خصوص اگر به میزان زیادی در مقابل نور خورشید قرار می گیرید را باید در نظر گرفته و برای عوارض احتمالی آماده باشید. در حقیقت شاید همیشه کرم های ضد آفتابی که گران تر هستند و یا کرم های ضد افتابی که ارزانتر هستند برتری زیادی به هم نداشته باشند اما ضرورت و مزایای استفاده از کرم ضد آفتاب به قدری بالاتر از یک انتخاب ارزان و یا گران برای سلامتی شما حائز اهمیت است که بحث دیگر انتخاب میان یک کرم ضد افتاب خارجی و یا داخلی نیست و بحث سلامتی شما در میان است.

چه نکاتی را در ارتباط با استفاده از کرم های ضد آفتاب باید رعایت کنید

باید اشاره کنیم که نتایج تحقیقات پزشکی و متخصصین پوست نشان می دهد که استفاده از کرم های ضد آفتاب بسیار ضروری بوده و تاکید های فراوانی بر این دستور العمل استفاده نیز صورت گرفته است. شاید به صورت یک باور در فصل های گرما استفاده از کرم های ضد آفتاب به حداکثر رسیده و عموم مردم در این فصل کرم های ضد افتاب بیشتری خریداری و مصرف می کنند. فصل های گرم سال به جهت اینکه خورشید به صورت سوزناک تاثیرش را بر روی پوست صورت و بدن شما می گذارد خریداران را مجاب می کند تا در طول فصل های گرما از کرم های ضد افتاب به صورت منظم و نامنظم استفاده کنند اما باید دقت کنید که فصل گرما و سرما طبق توصیه عموم پزشکان برای استفاده از کرم ضد افتاب وجود نداشته و در طول سال برای محافظت از پوست نیاز دارید که از کرم های ضد افتاب با ویژگی های مشخص استفاده کنید. در ادامه این مقاله نکاتی را برای شما در استفاده و خرید بهتر از انواع محصولات کرم های ضد افتاب ارائه می کنیم تا به شما در استفاده نهایی از کرم های ضد افتاب کمک کوچکی کرده باشیم.

 

 

تجدید کردن کرم ضد آفتاب به چه معنایی است و انجام آن در چه زمان هایی باید انجام شود؟

در صورتی که صورت خود را شست و شو داده ‌اید و یا تعریق زیاد دارید و یا به عنوان مثال فعالیت شنا را انجام داده‌ اید شما باید استفاده از کرم ضد آفتاب را تجدید کرده و مجدداً آن را بر روی پوست خود استفاده کنید. در حالت کلی پزشکان توصیه می‌کنند که اگر در مقابل نور آفتاب به مدت طولانی قرار گرفته‌ اید حداقل در بازه‌ های ۲ تا ۴ ساعت استفاده از کرم ضد آفتاب خود را تجدید کرده و مجددا آن را بر روی پوست خود به شیوه ای که در دستورالعمل کرم اشاره شده مورد استفاده قرار دهید. لازم به ذکر است که کرم‌ های ضد آفتابی که معروف به کرم‌ های ضد آفتاب ضد آب هستند نسبت به گروه‌های دیگر کرم‌ های ضد آفتاب در مقابل عرق کردن استفاده بهتری داشته و تاثیر مفید تری نسبت به گروه‌ ها و تنوع های دیگر کرم‌ های ضد آفتاب دارند.

به چه میزانی استفاده از کرم ضد آفتاب بر روی پوست شما مناسب است؟

 عموم افراد در اولین استفاده از کرم ضد آفتاب نمی ‌دانند که چه میزانی از کرم ضد آفتاب را بر روی پست خود باید مالش دهند.  برخی توصیه ‌ها و تجارب پزشکی نشان می ‌دهد که برای این که در مقابل اشعه‌های مضر نور خورشید پوست شما به خوبی محافظت شود باید کرم ضد آفتاب مصرفی خود را حداقل هر ۶۰ دقیقه یک بار تجدید کنید.  در صورت این که نیاز به استفاده از استخر به منظور شنا کردن را دارید و این استخر به صورت رو باز قرار دارد باید مادامی که در مقابل اشعه نور خورشید قرار دارید از کرم‌ های ضد آفتاب با خاصیت ضد آب استفاده نمایید و همانطور که گفته شد به خصوص زمانی که به ورزش هایی همانند شنا مشغول هستید تجدید کردن کرم ضد آفتاب را در فواصل زمانی که پزشک شما توصیه کرده است از ضروری ترین نکات استفاده از کرم های ضد آفتاب به شمار می آید.

 

آیا داشتن پوستی خشک بر میزان و نحوه استفاده از کرم ضد آفتاب موثر است؟

 در ادامه این مقاله می‌ خواهیم بررسی کنیم که آیا داشتن پوستی خشک و حساس و یا هر نوع پوست دیگری بر میزان و نحوه استفاده از کرم ضد آفتاب موثر است یا خیر.  معمولاً افرادی که دارای پوستی خشک و یا حساس هستند باید از انواعی از کرم‌ های ضد آفتاب استفاده نمایند که ویژگی مرطوب کردن در خواص آن کرم به عنوان یک ویژگی اصلی موجود باشد. یک سوال رایج در میان مصرف کنندگان کرم ‌های ضد آفتاب این است که مدل ‌های دیگر ضد آفتاب‌ ها همانند اسپری چقدر متفاوت از کرم‌ های معمول ضد آفتاب می ‌باشد و در هنگام استفاده چه تفاوت ها و شباهت هایی میان این دو وجود دارد. اگرچه اسپری های ضد آفتاب موضوع مورد بحث ما در این مقاله نیستند اما مهم‌ ترین ویژگی این اسپری ها توجه به میزان الکل و خواص دیگر اسپری مورد استفاده شماست که حتماً باید در استفاده از آن دقت کنید. برای آشنایی بیشتر با نکات و موارد مورد استفاده اسپری ها می بایست به سایت شرکت سازنده مراجعه کرده و یا از توصیه های پزشکان بهره بگیرید. در هر حال انتخاب نهایی یک کرم ضد افتاب اگر چه آسان به نظر می رسد اما کاری است که نیاز به تبحر و تجربه زیادی دارد.

 

آیا داشتن پوستی نرمال بر میزان و نحوه استفاده از کرم ضد آفتاب موثر است؟

 افرادی که دارای پوست نرمال و یا معمولی هستند عموماً هیچ گونه قید و یا محدودیتی در استفاده از کرم های ضد آفتاب نخواهند داشت. تنها نکته ای که در حین خرید و یا انتخاب کرم ضد افتاب در زمانی که هدف شما پوست نرمال است کیفیت، نوع بافت، قیمت، برند و … می باشد.

 

آیا داشتن پوستی مختلط بر میزان و نحوه استفاده از کرم ضد آفتاب موثر است؟

 افرادی که دارای پوست مختلط هستند با نگرانی ‌ها و دغدغه ‌های خاص بیشتری نسبت به حالتی که در مواجهه با پوست نرمال هستند درگیر خواهند شد. اگر درای پوستی مختلط هستید بهترین انتخاب برای شما استفاده از کرم‌ های ضد آفتاب بدون چربی بوده که همانند دیگر ضد آفتاب ‌ها دارای قواعد استفاده مشابه خواهد بود. اگر در قسمت‌ هایی از پوست شما ناحیه ‌های خشک وجود دارد یک توصیه تجربی این است که قبل از استفاده از کرم ضد آفتاب از کرم آب رسان استفاده نمایید.  برخی مواقع خریداران برای ناحیه ‌های خشک از کرم ضد آفتاب متناسب و برای ناحیه های غیرخشک از نوع دیگری از کرم ضد افتاب به صورت ترکیبی استفاده می کنند. یک توصیه دیگر هم می‌ تواند این باشد که از کرم ‌های ضد آفتاب فاقد چربی که مرطوب کنندگی  در خاصیت ‌های آن وجود دارد استفاده نمایید.

 

در این مقاله سعی کردیم به معرفی نکاتی پیرامون  استفاده از ضد آفتاب ها بپردازیم . با رای و نظر خود ما را یاری نمایید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *