زیبایی

راهنمای مقدار مناسب استفاده از محصولات مراقبتی پوست

راهنمای مقدار مناسب استفاده از محصولات مراقبتی پوست

احتمالا همیشه در مورد برند و مارک محصولات آرایشی و بهداشتی  که مورد استفاده قرار می دهید دقت دارید، اما اینکه به چه میزان از محصولات مراقبت از پوست استفاده می کنید نیز اهمیت دارد. در ادامه این راهنما را مطالعه کنید تا از میزان مصرف محصولات مراقبت از پوست آگاهی یابید.

میزان مصرف کرم

 

میزان مصرف کرم

میزان محصولات مراقبتی پوست

معمولا باید یک لایه نازک 0.1 میلی متری از کرم روی پوست قرار بگیرد. برخی افراد معتقدند هر چه کرم بیشتری روی پوست قرار بگیرد بهتر است اما این کار فایده ندارد و باعث افزایش اثر کرم نمی شود. یک گرم از کرم را می توان برای سطحی حدود 10 در 10 سانتی متر از سطح پوست استفاده کرد. برای تشخیص صحیح یک گرم از قانون بند انگشت استفاده می شود که برخی افراد به آن عادت دارند و برای مشخص کردن مقدار کرم مورد نیاز نواحی بدن استفاده می گردد. یک واحد بند انگشت مقدار کرمی است که از یک تیوب کرم با قطر دهانه خروجی 5 میلی متر خارج شود و روی بند اول انگشت اشاره فرد بالغ قرار می گیرد که تقریبا برابر با نیم گرم می باشد.

میزان مصرف ضد آفتاب

اغلب افرادی که از ضد آفتاب استفاده می کنند به اندازه کافی از آن روی پوست خود نمی مالند و میزان مصرف آن ها تنها 25 تا 50 درصد مقدار لازم می باشد. ضد آفتاب باید به اندازه ای استفاده شود که یک لایه نازک روی پوست تشکیل دهد تا بتواند اثر محافظتی خود را به طور کامل اعمال کند. علاوه  بر این در حدود 20 تا 30 دقیقه قبل از اینکه از خانه خارج شوید باید آن را روی پوست خود بمالید زیرا در حدود 30 دقیقه طول می کشد تا ضد آفتاب جذب پوست شود و اثر خود را آغاز کند.

 

میزان مصرف ضد آفتاب

میزان محصولات مراقبتی پوست

میزان مصرف کرم دور چشم

کرم های دور چشم بسیار غلیظ می باشند بنابراین تنها مقداری که نیاز دارید به اندازه یک نخود می باشد. برای نواحی حساس از انگشت چهارم خود استفاده کنید زیرا به طور طبیعی فشار بسیار کمی روی پوست ایجاد می کند. کرم دور چشم باید به صورت زیر مصرف شود:

صبح: از یک کرم سبک استفاده شود تا زیر آرایش احساس سبک تر و بهتری را ایجاد کند. پس محصولاتی با SPF مناسب را پیدا کنید که خطر چین و چروک را کاهش دهد.

بعد از ظهر: استفاده ازاین کرم در بعداز ظهر می تواند باعث جذب آن در طول شب شود. در این موقع باید کرمی با آبرسانی بالا و بدون SPF استفاده شود.

صبح و بعدظهر: برای اینکه از تمام مزایای آن بهره ببرید بهتر است هم در صبح و هم در شب از این کرم ها استفاده کنید.

میزان مصرف تونر

بعد از شستن صورت می توان با استفاده از پنبه صورت خود را با تونر خیس کرد و روی صورت و گردن خود کشید. از تونر باید بعد از شستن صورت و قبل از استفاده از سرم صورت یا مرطوب کننده استفاده کرد. تونر را می توان بر نواحی مختلف صورت استفاده کرد. برای استفاده از تونر باید مقدار کمی از آن را مصرف کنید و در صورت نیاز مقدار آن را تغییر دهید.

  • اگر پوست حساسی دارید می توانید پد پنبه ای خود را ابتدا خیس کنید و سپس مقداری تونر را به پد بمالید تا محلول رقیق شود.
  • اگر پوست چرب دارید می توانید چند قطره تونر را روی دست خود بریزید و سپس آن را روی صورت خود پخش کنید.

از تونر می توانید به میزان  بار در روز و بعد از تمیز کردن صورت خود استفاده کنید البته قبل از هر چیزی باید پوست خود را تمیز کنید و سپس از تونر استفاده نمایید.

اگر از تونر ملایم استفاده می کنید وظیفه اصلی آن آبرسانی می باشد، پس می توانید به صورت روزانه از آن استفاه کنید و محدودیتی برای مصرف ندارد.

اگر از تونر قوی استفاده می کنید که حاوی AHAs یا BHAs هستند نباید بیشتر از 2 بار در هفته استفاده کرد زیرا باعث آسیب رسیدن به پوست می شوند.

 

میزان مصرف تونر

میزان محصولات مراقبتی پوست

میزان مصرف لایه بردار

قانون کلی این است که لایه برداری پوست را 2 الی 3 بار در هفته انجام ندهیم. اما اینکه چند بار از لایه بردار استفاده کنیم بستگی به نوع پوست دارد.

  • لایه برداری پوست چرب به دلیل اینکه ترشح بیش از حد غدد چربی و تراکم بیشتر لایه ضخیم سلول های مرده بر سطح پوست وجود دارد، باید 3 الی 4 بار در هفته لایه برداری شود.
  • لایه برداری پوست خشک باید با احتیاط بیشتری انجام شود. پوست خشک سلول های مرده کمی تولید می کند و به راحتی می توان آن ها را دفع کرد. به همین دلیل نباید بیش از 2 بار در هفته پوست خشک را لایه برداری کرد. در نتیجه این لایه برداری، پوست خشک حالت مات خود را از دست داده و براق تر و زیباتر می شود.
  • لایه برداری پوست های حساس، باید خیلی بیشتر از پوست های حساس احتیاط کرد. زیرا یکی از شایع ترین علل حساسیت پوست نازک شدن لایه رویی پوست می باشد. به همین دلیل باید از لایه بردارهای ضعیفی استفاده کرد که بدون اسانس های حساسیت زا باشد که درمورد آن باید با پزشک متخصص پوست مشورت کنید.
  • برای لایه برداری پوست های معمولی یا نرمال قاعده خاصی وجود ندارد. لایه برداری این نوع پوست بهتر است با 2 بار در هفته شروع شود و در صورت احساس نیاز، لایه برداری پوست خود را به هفته ای 3 بار افزایش دهید.
  • لایه برداری پوست پیر معیار ثابتی ندارد. زیرا افراد مختلف با سن یکسان، پیری پوست متفاوتی دارند. روش ساده این است که لایه برداری را با 2 بار در هفته شروع کنید و در صورت نیاز آن را به 3 بار افزایش دهید.

 

میزان مصرف لایه بردار

میزان محصولات مراقبتی پوست

میزان مصرف ماسک صورت

  • اگر پوست خشک دارید کمتر و اگر پوست چرب دارید می توانید کمی بیشتر از ماسک استفاده کنید. هفته ای یک بار از ماسک استفاده کنید.
  • ماسک مرطوب کننده باید دو بار در هفته استفاده شود. اما اگر در آب و هوای خیلی گرم، سرد یا خشک زندگی می کنید؛ پوستتان خشک شده است باید از ماسک های مرطوب کننده به صورت روزانه استفاده نمایید.
  • در رابطه با ماسک های روشن کننده نیز باید توجه نمود که این ماسک ها حاوی لایه بردارها و ملتهب کننده ها هستند که استفاده بیش از حد از آن می تواند مضر باشد.
  • ماسک های پاک کننده نیز اگر بیش از حد استفاده شوند به پوست آسیب وارد می کنند.

منابع مورد استفاده

 

https://drmajidzadeh.com/

https://www.arayeshgari.com/

https://www.paziresh24.com//

https://daroo.com/blog//

https://drmajidzadeh.com/

https://majidzadeh.doctor

https://www.asriran.com/

https://zibabeman.com//

https://leyliland.com//

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *