زیبایی

ریموور رنگ مو یا دکوپاژ مو چیست و نحوه استفاده از آن چگونه است

ریموور رنگ مو یا دکوپاژ مو چیست و نحوه استفاده از آن

ریموور رنگ مو همانطور که از نامش پیداست روشی برای پاک کردن و حذف رنگ مو می باشد. این روش برای زمانی که رنگ های شرابی، قرمز، پر کلاغی و نیز رنگ های گیاهی دارید برای ریموو رنگ مو به کارتان می آید. در این مطلب با ریموور رنگ مو آشنا خواهید شد.

ریموور رنگ مو چیست؟

 

ریموور رنگ مو چیست؟

ریموور رنگ مو، پاک کننده رنگ های ناخواسته مو مانند رنگ شرابی و رنگ گیاهی می باشد. بهترین روش برای از بین بردن رنگ نامطلوبی که روی مو وجود دارد همین ریموور رنگ مو می باشد. بعضی رنگ مو ها به دلیل اینکه دارای رنگ دانه های قوی هستند و همچنین به دلیل تکرار زیاد آن ها روی تارهای مو به راحتی از روی مو پاک نمی شوند. این نوع رنگ ها حتی با پودر دکلره نیز پاک نمی شوند. اگر برای روشن کردن این رنگ مو ها از دکلره استفاده شود موها تناژ قرمز و نارنجی به خود می گیرند. این رنگ ها شامل مشکی پر کلاغی و قرمز می باشند. در صنعت آرایشگری و آرایشگاه ها برای خارج کردن این نوع رنگ مو ها از ریموور استفاده می شود. ریمووری ماده ای است که روی موها قرار می گیرد و رنگ را از مو خارج می کند.

انواع ریموور رنگ مو وطریقه استفاده هریک

ریموور رنگ مو دارای انواع مختلفی است که با توجه به جنس مو و تناژ رنگ موی ناخواسته می توانید یکی از ریموورها را انتخاب و استفاه نمایید.

ریموور دو فاز: این نوع ریموور دو مایع با شماره های متفاوت دارد. مایع ها باید به طور مساوی ترکیب شوند و مخلوط از پشت سر روی موها مالیده شود. مدت زمان مکث ریموور دو فاز به جنس و رنگ مو بستگی دارد. در کاتالوگ محصولات زیبایی مو، طرز استفاده و زمان مکث قید می شود. بهتر است قبل از اینکه از ریموور استفاده کنید کاتالوگ مربوط به آن را مطالعه نمایید.

ریموور پودری: دو نوع پودر دکلره آبی و سفید وجود دارد. پودر دکلره آبی نوع قوی و پودر دکلره سفید نوع ضعیف آن می باشد. برای استفاده از این نوع پودرها بهتر است از مارک های معتبر و باکیفیت استفاده کنید تا موهایتان آسیب کمتری ببینند. ریموورهای پودری مانند پودر دکلره هستند که باید با اکسیدان ترکیب شوند. بعد از اینکه ریموور به مدت 30 دقیقه روی موها ماند باید موها را بشویید. اگر پودر ریموور دارای مایع مخصوص باشد دیگر نیاز به ترکیب کردن آن با اکسیدان نیست. اگر پودر ریموور با مقدار مشخصی اکسیدان استفاده شود با زمان مکث نتایج زیر به دست می آید:

  • 50گرم پودر ریموور + 120 میل آب داغ با زمان مکث 1 الی 1:30 ساعت = رسیدن به پایه 2
  • 50 گرم پودر ریموور + 150 میل اکسیدان 0.5 یا 3 درصد با زمان مکث 45 دقیقه الی 1 ساعت = رسیدن به پایه 3
  • 50 گرم پودر ریموور + 150 میل اکسیدان 1 یا 6 درصد با زمان مکث 45 دقیقه الی 1 ساعت = رسیدن به پایه 4
  • 50 گرم پودر ریموور + 150 میل اکسیدان 2 یا 9 درصد با زمان مکث 45 الی 1 ساعت = رسیدن به پایه 5

 

انواع ریموور رنگ مو وطریقه استفاده هریک

دقت کنید که برای پاک کردن رنگ مو باید حداقل 2 هفته زمان از رنگ کردن مو گذشته باشد. رنگ بعدی نیز باید 3 روز بعد از ریموور گذاشته شود. با رنگ فقط می توان تا 3 درجه رنگ مو را روشن کرد. اگر بخواهید رنگی با بیش از 3 درجه روی مو بگذارید ابتدا باید موها را دکلره کنید.

ریموور مایع: این نوع ریموور معمولا به ریموور رنگ مشکی معروف است که معمولا در دو ظرف ارائه می گردد. همراه با این دو ظرف ممکن است یک شامپوی قلیایی نیز وجود داشته باشد.

برای استفاده از ریموور مایع باید طبق مراحل زیر عمل کنید:

  • از ریموور دو هفته بعد از رنگ مو باید استفاده کرد زیرا موها در معرض مواد زیادی قرار می گیرند و احتمال آسیب دیدن آن ها بالا می رود.
  • برای باز شدن پولک های مو، موها را با استفاده از شامپوی قلیایی بشویید. شامپو را برای 5 دقیقه روی موها ماساژ دهید. بعد از شستشوی مو صبر کنید تا موها خشک شوند. بهتر است برای خشک کردن مو از سشوار استفاده نکنید زیرا به موها فشار زیادی وارد می شود.
  • موها را به 4 قسمت تقسیم کنید. دو ظرف را آماده کنید. سپس از مواد ریمور به طور مساوی در هر دو ظرف بریزید. مواد داخل هر کدام از ظرف ها را مخلوط کنید.
  • ریموور را با قلمو از پشت به موهای خود بمالید. این کار را از 3 سانتی متری ریشه مو انجام دهید.
  • نیم ساعت صبر کنید و سپس ریموور را به ریشه موهایتان بزنید. در نهایت کلاه رنگ مو را روی سر خود بگذارید. بعد از یک ساعت می توانید موهای خود را بشویید.
  • در صورت نیاز می توان تا 3 روز این پروسه را تکرار کرد و یا از روش دکوپاژ برای از بین بردن رنگ مو استفاده کرد.
  • در مرحله آخر برای اینکه موها را تقویت کنید از ماسک مو یا روغن های تقویتی استفاده نمایید.

مراقبت موها بعد از ریموور

 

مراقبت موها بعد از ریموور

  • از ماسک مو آبرسان و تقویت کننده استفاده نمایید.
  • از به کار بردن وسایلی که با حرارت به موها حالت می دهند خودداری کنید.
  • از شامپو و نرم کننده های موهای حساس استفاده کنید.
  • به جای اینکه از سشوار استفاده کنید اجازه دهید موها در هوای آزاد خشک شوند.
  • از روغن های تقویت کننده مو مانند روغن بادام و روغن زیتون استفاده نمایید.

عوارض ریمو کردن رنگ مو

هرچند ریمو رنگ مو باعث از بین رفتن رنگ موی ناخواسته روی مو و استفاده از رنگ موی دلخواه می شود اما این روش دارای عوارضی می باشد:

  • شکننده شدن مو
  • کاهش رشد و ضعیف شدن ساقه مو
  • خشک شدن مو
  • نازک شدن تارهای مو

چگونه بعد از ریموو موهای مشکی رنگ بگذاریم ؟

 

چگونه بعد از ریموو موهای مشکی رنگ بگذاریم ؟

  1. ابتدا باید اطمینان حاصل کنید که ریموور به خوبی از موها خارج شده است به همین منظور باید موها را با شامپو شیمیایی کنید. سپس با توجه به پایه ای که مو رنگ باز کرده است موها را رنگ کنید. برای رسیدن به رنگ مورد نظر بهتر است از یک رنگ با شماره بالاتر استفاده کنید زیرا احتمال اینکه رنگ تیره شود وجود دارد.
  2. اگر می خواهید رنگ مو خیلی روشن شود بعد از ریموو موهای مشکی بهتر است از دکلره استفاده شود زیرا ریموور به تنهایی نمی تواند موهای مشکی را روشن کند. اگر از دکلره استفاده نمودید دیگر نیاز به شامپو شیمیایی نیست زیرا دکلره قوی تر از آن می باشد. دکلره را می توان تا زمانی که به موها آسیب نرسیده است استفاد نمود. در این روش برای رنگساژ کردن موها نیازی نیست که از یک شماره بالاتر استفاده شود.
  3. اگر به انجام مش علاقه مند بودید باید موهای مورد نیاز را جدا کنید و تنها آن ها را مش نمایید.

منابع مورد استفاده

https://rokhnegar.com//

https://academyzibaei.com//

https://idat.ir/@beytoote/

https://www.beytoote.com/

https://honaramoozan.com//

https://arayeshiland.com//

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *