سلامت روان

چسب جوش چیست و چگونه باید از آن استفاده کرد؟

چسب جوش چیست و چگونه باید از آن استفاده کرد؟

جوش ها به علت های مختلفی در مناطقی مانند روی بینی ایجاد می شوند. یکی از دلایل این جوش های ناراحت کننده آلودگی های موجود در سطح پوست و یا برای خانم ها استفاده از لوازم آرایش نا مرغوب است. چاره از بین بردن این جوش ها چیست؟ بعضی از افراد استفاده از ناخن برای خارج کردن این جوش ها را مناسب می دانند اما باید گفت که این کار باعث انتقال آلودگی های ناخن به پوست و همچنین زخم نمودن پوست می شود. چسب جوش راهی مناسب برای از بین بردن این جوش ها می باشد.

چسب جوش چیست؟

 

چسب جوش چیست؟

چسب جوش نوعی چسب می باشد که برای درمان، بهبود و پوشش جوش و اسکار روی پوست استفاده می گردد. این محصول در بازارهای جهانی جدید به نظر می رسد اما استفاده از آن به یک دهه قبل بر می گردد. اولین گروهی که از این چسب ها برای درمان جوش استفاده کردند مردم کره بودند. برخی از برچسب ها به گونه ای طراحی شده اند که جوش را به خوبی پوشش می دهند و به راحتی نیز می توان روی آن آرایش کرد. این چسب ها انواع مختلفی دارند که در ادامه به بررسی آن ها می پردازیم.

انواع چسب جوش

چسب های جوش به طور کلی دارای دو نوع می باشند: چسب طبی و چسب غیر طبی که با نام های چسب روز و چسب شب نیز شناخته می شوند. به محض اینکه اولین نشانه های جوش ظاهر شد می توان از یک چسب ضد جوش شب استفاده کرد تا به درمان جوش کمک نماید. از طرف دیگر اگر روی پوست خود جوش های چرکی دارید نیز می توانید همراه با استفاده از کرم های ضد جوش فاز چسب های ضد جوش روز و شب نیز استفاده کرد. چسب ضد جوش روز باعث می شود که قرمزی و التهاب جوش پوشانده شود و چسب ضد جوش شب نیز در تخلیه و درمان آن کمک می کند.

چسب جوش غیرطبی

مدل غیر طبی چسب های ضد جوش دارای عملکردی مانند چسب زخم می باشد. چسب های ضد جوش غیر طبی دارای لایه ایی از ترکیبات هیدروکلوئید می باشند. این چسب ها معمولا ضد آب می باشند به همین دلیل است که اگر صورت را شستشو دهید از خاصیت چسبندگی آن ها کم نمی شود. این چسب ها باعث حفاظت از جوش ها در برابر عفونت و آلودگی های محیط می شوند و در واقع در تسریع دوره به بلوغ رسیدن جوش و نه درمان آن کمک می کنند. خاصیت ضد رطوبت این چسب ها باعث می شود که مایعات اضافی که در محل جوش ها وجود دارد به آن ها جذب شود. این چسب ها باعث می شوند که مواد عفونی که درون جوش وجود دارند به بیرون کشیده شوند و زخم جای جوش را از داخل پوست خشک می کند. در نتیجه هنگامی که چسب جوش از روی آن برداشته شود عفونت در حالت لایه ای سفید به همراه چسب بیرون کشیده می شود و جوش حالتی صاف و التیام پذیر پیدا می کند.

 

چسب جوش غیرطبی

چسب جوش طبی

چسب جوش طبی در کنار استفاده از کرم های ضد جوش توصیه می شود. این نوع از چسب های ضد جوش طرفداران بیشتری دارند. ضخامت این نوع از چسب ها نسبت به نوع غیر طبی بیشتر می باشد و راحت تر روی پوست قرار می گیرند. نوع طبی دارای ترکیباتی مانند سالیسیلیک اسید و روغن درخت چای می باشد که اثربخشی مفیدی برای درمان جوش دارند. این نوع  باعث خارج شدن مایع درون جوش نمی شود اما با ترکیبات مفیدی که دارد باعث التیام آن می شود. بهتر است زمانی از این چسب ها استفاده کنید که جوش چرکی در سطح پوست مشاهده شود و با این کار چرک به آن جذب می شود و درمان جوش سریع تر اتفاق می افتد. اگر به ماده ای مانند سالیسیلیک اسید حساسیت دارید از چسب های ضد جوش طبی با احتیاط بیشتری استفاد کنید.

چسب جوش برای چه جوش هایی کاربرد دارد؟

برای انواع جوش های سرسیاه، سر سفید و … قابل استفاده می شود. به محض اینکه جوش کامل در زیر آن پنهان شد چسب نیز نامرئی شده و قابل تشخیص نمی باشد.

روش استفاده از چسب جوش

ابتدا محل جوش رابشویید تا مطمئن شوید از هر گونه کرم، لوسیون یا مواد آرایشی پاک شده است. سپس وقتی دستتان خشک شده است یک عدد چسب ضد جوش را از روی پوشش آن جدا کنید و روی جوش بچسبانید.

روش نگهداری

این محصول را در دمای اتاق (بین 1 تا 30 درجه سانتی گراد) نگهداری کنید. چسب رفع کننده جوش را دور از نور، حرارت و دسترس اطفال نگهداری کنید.

آیا چسب رفع کننده جوش حساسیت زا است؟

چسب های ضد جوش حاوی سالیسیلیک اسید هستند. سالیسیلیک اسید یک ماده ضد جوش است که در صورت داشتن حساسیت نباید از آن استفاده کنید. اگر به سالیسیلیک اسید حساسیت دارید از چسب های ضد جوش با احتیاط استفاده کنید زیرا این ماده ممکن است باعث بروز حساسیت شود. در صورت مشاهده حساسیت بهتر است با پزشک مشورت کنید.

 

آیا چسب رفع کننده جوش حساسیت زا است؟

هشدار مصرف

  • از استفاده از این محصول روی زخم های عفونی خودداری کنید.
  • چسب ضد جوش یک محصول یک بار مصرف است و نباید مجددا از آن استفاده کنید.
  • در صورت بروز حساسیت یا عدم بهبود بهتر است با پزشک مشورت کنید.

منابع مورد استفاده

https://final.ir/

https://www.sabadaru.com//

http://anardaroo.ir/

https://mosbatesabz.com//

http://ordme0016.deyblog.ir/

http://ordme0016-parsiblog.ghati-pati.ir/

https://ordme.com//

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *