سلامت بدن

همه چیز درباره کیسه آب گرم

در این مقاله می‌خواهیم در ارتباط با انواع کیسه‌های آب گرم صحبت کنیم و نکاتی را برای استفاده از این کیسه‌ها در اختیار شما خوانندگان محترم قرار دهیم. در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا بتوانید جزئیات بیشتری نسبت به کیسه‌های آب گرم را درک کنید. 

کیسه‌های آب گرم همانطور که از اسمشان پیداست  کیسه‌هایی هستند که از جنس‌های مختلف تشکیل شده و داخل آنها آب گرم قرار می‌گیرد.  در ساده‌ترین حالت کیسه آب گرم تشکیل شده از یک کیسه پلاستیکی که برای انتقال گرما و گرم کردن بدن مورد استفاده قرار می‌گیرد. این کیسه پلاستیکی دارای محفظه‌ای است که می توان آب را به داخل آن منتقل و یا از داخل آن به خارج منتقل کرد. معمولاً درون این کیسه‌ها از آب گرم پر شده از این کیسه‌های آب گرم به منظور گرم کردن نواحی مختلفی از بدن می‌توان استفاده کرد.   محفظه‌ها معمولاً با درپوشی کنترل می‌شود تا آب از آن به داخل و یا خارج کیسه آب گرم نشت پیدا نکند. 

در حدود سال‌ها پیش از ظروف شیشه‌ای به منظور گرم کردن بدن در کشورهای مختلف استفاده می‌شد. جنس کیسه های آب گرم امروزی معمولاً از پلاستیک‌های پی‌وی‌سی و یا رابر تشکیل شده است که دارای طرح‌ها و رنگ‌های مختلف و زیبایی می‌باشند. 

کیسه‌های آب گرم را می‌توان یکی از قدیمی‌ترین ابزارهای علم پزشکی به منظور التیام بخشی و تسکین دهندگی دانست.  زمانی که محفظه داخلی این کیسه‌های آب گرم از آب داغ پر می‌شود لایه‌های بیرونی این کیسه داغ شده و پس از قرار دادن این کیسه بر روی قسمت‌های مختلف بدن از درد آن قسمت کاسته شده و حس بهتری به شما منتقل می‌شود. 

کیسه آب گرم

چه برندهای مختلفی از کیسه‌های آب گرم هم اکنون در بازار آرایش بهداشتی داخلی وجود دارد؟

 اگر اندکی جستجو در گوگل انجام دهید تا بتوانید به دنبال بهترین کیسه آب گرم موجود در بازار باشید به چند برند خاص خواهید رسید که در ادامه این مقاله می‌خواهیم به برخی از آنها اشاره کنیم.

کیسه‌های آب گرم برقی چینی با طرح‌های فلامینگو و طرح‌های عروسکی در بازار بسیار وجود دارند. کیسه‌های آب گرم برند زیکلاس و یا کیسه‌های آب گرم مدل بنکس  و یا کیسه های آب گرم برقی مدل باسئوس از پرا استفاده‌ترین کیسه‌های آب گرم در میان مصرف کنندگان این محصول می‌باشد.

یکی از نکات مهمی که باید در زمان تهیه کیسه آب گرم با آن دقت کنید این است که  اندازه   و سایز کیسه آب گرم به اندازه‌ای باشد که بتوانید برای آن نواحی که می‌خواهید آن را مورد استفاده قرار دهید مناسب باشد و شما را دچار اذیت نکند. اگر کیسه آب گرم کوچک باشد به راحتی می‌توانید آن را برای قسمت‌های مختلف با حمل آسان و حتی در مسافرت‌های مختلف با خود به همراه داشته باشید.  از طرف دیگر سایزهای کوچک ممکن است برای برخی از نواحی مفید نباشند و لازم باشد تا از اندازه‌های بزرگ این کیسه‌های آب گرم استفاده کنید.

جنس روکش‌هایی که  کیسه های آب گرم از آنها تهیه می‌شود معمولاً پلاستیکی و یا پارچه‌ای می‌باشد که با توجه به قیمت و سلیقه و نیاز خود می‌توانید هر کدام از آنها را تهیه کنید. در مدل‌های کیسه‌های آب گرم پارچه‌ای مدل‌های پارچه پلاشی نیز مشاهده می‌شود. 

در زمانی که دسترسی به کیسه آب گرم وجود نداشته باشد استفاده از پدهایی که گرم هستند یکی از روش‌های التیام بخش برای زمانی است که شما با دردهایی در نواحی از بدن مواجه هستید چرا که می‌دانیم گرم کردن عضلات و یا مفصل‌ها و یا برخی از نواحی آسیب دیده در بدن  سبب می‌شود تا شما درد کمتری احساس کرده و تجربه بهتری داشته باشید.  از روش های درمانی علم پزشکی به کمک گرما بسیار می‌توان سخن گفت. آن چیزی که از آن با نام گرما درمانی نام برده می‌شود و به شما کمک می‌کند تا بروز اسپاسم در عضلات کاهش پیدا کرده و در صورت بروز یک راه حل التیام بخش فوری برای این اسپاس به همراه خود داشته باشید. 

در ادامه این مقاله به چند سوال در ارتباط با کیسه‌های آبگرم خواهیم پرداخت و چند نکته جالب توجه دیگر را برای شما بازگو خواهیم کرد بنابراین در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

کیسه آب گرم

آیا استفاده از کیسه‌های آب گرم در هنگامی که در دوران بارداری به سر می‌بریم یک روش ایمن و بی‌خطر می‌باشد؟

 پاسخ به این سوال مثبت است.  در حقیقت کیسه آب گرم برای زنان باردار بیش از آنکه به چشم بیاید مفید فایده است.  در حقیقت زنان باردار عموماً دارای گردش خونی  ضعیف‌تر در قسمت ناحیه پایینی اندام خود هستند  و استفاده از کیسه‌های آب گرم برای این زنان باعث می‌شود تا بتوانند با ایجاد گردش خونی بهتر در سرتاسر اندام خود حس بهتر و لذت بخش‌تری را تجربه کنند. کیسه‌های آب گرم در مدل‌های ساده خود فاقد هرگونه نیاز به امواج مغناطیسی و یا برق و یا هرگونه مساله ای که سبب ایجاد آزردگی برای جنین شود می‌باشد  لذا می‌توان توصیه کرد که این کیسه‌های آب گرم ایمن بوده و مشکلی برای زنان باردار ایجاد نمی‌کند و برای جنین نیز مسئله خاصی نخواهد داشت. لازم به ذکر است که همچنان استفاده از مشورت متخصصان و مطالعه دقیق دستورالعمل‌های داخل کیسه‌های آب گرم در این دوران اهمیت خاصی دارد و بهتر است قبل از مصرف این کیسه‌های آب گرم در دوران بارداری حتماً مشورت با پزشک متخصص صورت گیرد.

  همانطور که واضح است مدل‌های مختلفی از کیسه‌های آب گرم در بازار تجهیزات پزشکی و آرایشی بهداشتی داخلی وجود دارد. کیسه‌های آب گرم نسبتا کاربردی بوده و در مدل‌های مختلف و سایزهای مختلف با پوشش‌های مختلف برای قسمت‌های مختلف بدن طراحی و ساخته شده‌اند. بهترین راه انتخاب یک کیسه آب گرم استفاده از اینترنت و جستجو در میان شرکت‌های سازنده کیسه‌های آبگرم است.  در حقیقت امروزه سازندگان تجهیزات پزشکی عموم تنوع خود را در اختیار مصرف کنندگان قرار می‌دهند تا مصرف کنندگان با سلایق مختلف بتوانند محصول مد نظر خود را با هر نوع تنوعی انتخاب نمایند. در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا نگاهی بر مدل‌های مختلف کیسه‌های آب گرم بیندازیم.

  چه مدل‌هایی از کیسه‌های آب گرم در بازار داخلی وجود دارد؟

در حالت کلی می‌توان گفت کیسه‌های آب گرم را می‌توان در دو دسته طبقه‌بندی کرد در دسته اول کیسه‌های آب گرم معمولی که همان کیسه‌های آب گرمی هستند که در بازار وجود دارند  و مد نظر بسیاری از مردم است. این نوع کیسه‌ها معمولاً از جنس لاستیک مقاوم تهیه شده و یک کاور پارچه‌ای نیز در لایه بیرونی آن قرار دارد تا مانع از سوزانده شدن پوست توسط آب گرم موجود در محفظه پلاستیکی خود شود. نکته‌ای که در ارتباط با نگهداری این نوع از کیسه‌ها مطرح است این است که اگر استفاده شما از کیسه آب گرم به اتمام رسیده است کیسه آب را باید خالی کرده و آن را طوری برعکس آویزان کنید که کلیه آب‌های مانده در آن کیسه پلاستیکی خشک شود و کیسه را در مکانی خشک و کم نور نگهداری کنید چرا که اگر نور زیادی به کیسه آب گرم تابانده شود ممکن است سبب ترک خوردگی و یا شکنندگی جنس لاستیک موجود در کیسه آب گرم شود. همچنین باید دقت کنید که اگر کیسه آب گرم را به صورت مرطوب نگهداری کنید ممکن است ناخواسته سبب تولید و رشد کپک‌ها و قارچ‌هایی در کیسه آب گرم شوید که استفاده مجدد از کیسه آب گرم را با مشکل مواجه کند.

 دسته دیگری از کیسه‌های آب گرم معروف به کیسه‌های آب گرم برقی می‌باشند که آب موجود در محفظه آنها توسط نیروی برق  گرم می‌شود. باید دقت کنید که برقی که وظیفه گرم کردن محفظه کیسه آب گرم را به عهده دارد بسیار ضعیف شده است و همانند برق شهر دارای ولتاژ بالا نمی‌باشد اما به هر حال ریسک استفاده از این کیسه‌های آب گرم به دلیل استفاده از نیروی برق برای آنها وجود دارد. بنابراین می‌توان بگوییم نگرانی از بابت برق گرفتگی وجود ندارد اما نسبت به مدل‌های اولیه کیسه‌های آب گرم پلاستیکی دقت بیشتری برای استفاده از این نوع کیسه‌ها لازم است. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *