سلامت بدن

پرایمر چیست و انواع آن

تصویری از یک پرایمر صورت

اکثر خانم ها خیلی علاقه مند هستند که بدانند که به چه صورتی می توان از پرایمر و ضرورت استفاده از آن را اطلاع داشته باشند و ما قصد داریم شما را در این مقاله راهنمایی کنیم.

تغذیه مناسب پوست

اگر شما هم از آن دسته خانم‌ها هستید که در یک مهمانی بارها آرایش خود را تمدید می‌کنند و داشتن آرایشی با ماندگاری بالا از دغدغه‌های آنهاست، پس حتما با ما همراه باشید.

Primer و مزایای استفاده از آن

پرایمر یکی از لوازم آرایشی ضروری است که استفاده از آن موجب زیر سازی و آماده سازی پوست می‌شود. پرایمر و ضرورت استفاده از آن باعث می شود تا آرایشی یکدست و با ماندگاری بالا داشته باشیم. این محصول تا حد زیادی خطوط ریز، لک و التهاب صورت را می‌پوشاند و پوستی صاف و یکدست برای آرایش فراهم می‌کند.

این محصول علاوه بر آماده سازی پوست برای یک میکاپ عالی با ماندگاری بالا، دارای خاصیت مراقبتی نیز می‌باشد که به برخی از آنها در ذیل اشاره می‌کنیم:

  • نرم کنندگی پوست

  • جوان سازی پوست

  • مرطوب کنندگی پوست

انواع پرایمر

پرایمرها به صورت کرمی، پودری و مایع برای لب، مو، ناخن، چشم، صورت و مژه در بازار موجود می‌باشند. در ذیل به صورت مختصر به ضرورت استفاده از پرایمر پرداخته‌ایم:

پرایمر لب

همه‌ی خانم‌ها به یک پرایمر لب برای جلوگیری از پخش شدن یا پاک شدن رژ بر روی لب خود نیاز دارند. از ویژگی‌های این پرایمر می‌توان به برطرف کردن خطوط لب، ایجاد نرمی، ماندگاری بالای رژ بر روی لب و برجسته نشان دادن لب اشاره کرد.

پرایمر چشم

پرایمر چشم اولین قدم اساسی در فرایند آرایش چشم است زیرا شما برای داشتن آرایش چشمی یکدست با ماندگاری بالا نیاز به یک پرایمر چشم دارید. این پرایمر با پوشاندن تیرگی‌ها و خطوط دور چشم پوستی صاف و یکدست برای آرایش فراهم کند و موجب می‌گردد تا مواد آرایشی به خوبی روی چشم شما بنشیند.

پرایمر صورت

همانطور که قبلا گفته شد این پرایمر با ایجاد پوستی صاف و یکدست به زیباتر شدن آرایش ما کمک می‌کند و از بهم ریختگی آرایش در طولانی مدت جلوگیری می‌کند.

پرایمر مژه

اگر به دنبال مژه‌هایی ضخیم‌تر، پرپشت‌تر و بلندتر هستید، پرایمر مژه انتخاب خوبی برای شما است. در واقع این پرایمر پایه خوبی برای ریمل شما ایجاد می‌کند تا موجب ماندگاری بیشتر آن گردد. علاوه بر ماندگاری بالا ریمل، مانع از ریزش آن می‌گردد و از نظر مراقبتی هم موجب پرپشت شدن و حجیم شدن مژه‌ها می‌شود.

پرایمر مو

این پرایمر هم مانند دیگر پرایمر‌ها کار آماده سازی قبل از آرایش را انجام می‌دهد. پرایمر مو، علاوه بر آماده سازی مو قبل از استفاده از لوازم آرایشی، موجب ماندگاری بیشتر آرایش مو می‌گردد. همچنین از مو در برابر عوامل محیطی، خشکی و حتی آسیب محافظت می‌کند.

پرایمر ناخن

این پرایمر موجب ماندگاری بالای محصولات مربوط به ناخن می‌شود، این محصول روی ناخن طبیعی استفاده می‌گردد. به عنوان مثال می‌توانید برای ماندگاری بیشتر لاک روی ناخن، قبل از لاک زدن از پرایمر ناخن استفاده کنید.

تصویری از انواع پرایمر

چگونه پرایمر مناسب برای پوست صورت را انتخاب کنیم؟

اگر دچار آسیب‌های پوستی مانند چین و چروک، لک و التهاب پوست شده‌اید، باید از پرایمر برای آماده سازی پوست خود قبل از آرایش استفاده کنید. اما چه پرایمری برای پوست ما مناسب است؟ به دلیل انواع مختلف پرایمر در بازار، تصمیم گیری برای انتخاب یک پرایمر مناسب کمی سخت شده است. در واقع می‌توان پرایمرها را در بازار به دو دسته، بر اساس نوع پوست و اصلاح کننده رنگ پوست تقسیم کرد.

 پرایمر بر اساس اصلاح رنگ پوست

اگر به دنبال تغییر رنگ پوست صورت یا اصلاح رنگ هستید، پرایمرهای رنگی می‌توانند با خنثی کردن رنگ پوست به شما در داشتن پوستی یکدست کمک کنند. هر کدام از این پرایمر و ضرورت استفاده از آن ویژگی و کاربرد مخصوص به خودش را دارد که در ذیل به طور مختصر و صرفا جهت آشنایی شما به آنها می‌پردازیم:

پرایمر زرد

این پرایمر برای پوست‌های تیره و سبزه پیشنهاد می‌شود، که به طور یکدست موجب روشن شدن پوست شده و جوش‌های سر سیاه را محو می‌کند.

پرایمر صورتی

این پرایمر موجب درخشش پوست شما می‌شود و برای پوشش تیرگی‌های زیر چشم بسیار مناسب است.

پرایمر سبز

اگر پوست شما به هر دلیلی دچار قرمزی شده یا جوش‌های قرمز دارد این پرایمر برای خنثی کردن قرمزی و ایجاد پوستی یکدست موثر می‌باشد.

پرایمر بنفش

اگر پوست صورت شما به زردی گرایش دارد استفاده از این پرایمر موجب خنثی شدن این رنگ و شادابی پوستتان می‌شود.

پرایمر طلایی

این پرایمر درخشش و سرزندگی به پوست می‌دهد و موجب خنثی شدن رنگ پوست تیره و خاکستری می‌شود.

انواع پرایمر

پرایمر بر اساس انوع مختلف پوست

پرایمر مناسب، پرایمری است که متناسب با نوع پوست شما انتخاب شود. در غیر اینصورت، ضرورت استفاده از پرایمر نه تنها موجب زیبایی پوست نمی‌شود بلکه به مرور زمان پوست شما را دچار آسیب‌های پوستی می‌کند.

پوست خشک

اگر پوستی خشک دارید باید به دنبال پرایمرهایی مخصوص پوست‌های خشک با خاصیت مرطوب کنندگی باشید. این پرایمر با آبرسانی به پوست موجب درخشش و نرمی پوست می‌گردد و از دهیدراته شدن پوست چلوگیری می‌کند.

پوست چرب

بهترین پرایمر برای پوست چرب، پرایمر مات کننده می‌باشد. این پرایمر با جذب چربی پوست از براقی پوست می‌کاهد و از ماسیدگی آرایش روی پوست جلوگیری می‌کند.

پوست نرمال

اگر پوست شما چرب یا خشک نباشد، جزء پوست‌های نرمال و معمولی به حساب می‌آید. برای ضرورت استفاده از پرایمر در این نوع پوست‌ها نسبت به پوست‌های چرب و خشک به مراقبت کمتری نیاز دارند. پرایمرهای حاوی ویتامین C و ویتامین E برای این نوع پوست‌ها مناسب می‌باشند.

تصویری از یک خانم در حال استفاده از پرایمر

چگونه از پرایمر استفاده کنیم؟

پس از آنکه پرایمر مناسب با پوست خود را انتخاب کردید باید با طریقه مصرف آن آشنا شوید. ابتدا باید پوست خود را با شوینده مناسب شستشو دهید و به طور کامل از آلودگی‌ها پاک کنید. پس از خشک شدن پوست، مقدار کافی (اندازه یک نخود) از پرایمر را با نوک انگشتتان به آرامی و به طور یکنواخت روی پوست صورت پخش کنید. توجه داشته باشید که برای چشم، حتما از پرایمر مخصوص به آن استفاده شود و از زدن پرایمر صورت به پوست چشم خودداری کنید.

در این مقاله سعی داشتیم با معرفی پرایمر و انواع مختلف آن به شما در انتخاب یک پرایمر متناسب با پوستتان کمک کنیم، تا یک آرایش زیبا با ماندگاری بالا را تجربه کنید.

زیبایی حق شماست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *