سلامت بدن

پاک کننده آرایش صورت و بررسی بهترین نوع پاک کننده ها

پاک کننده آرایش صورت

پاک کننده آرایش صورت چیست؟ چگونه آرایش صورتمان را پاک کنیم؟ دنیای ما پر از آلودگی ها و عوامل مضر برای پوست می باشد. بنابراین شست و شوی روزانه صورت یکی از الزامات برای مراقبت از پوست می باشد. برای پاک کردن این آلودگی ها آب به تنهایی قادر به پاک کردن آن ها نیست بنابراین نیاز به یک نوع پاک کننده می باشد که بتوان صورت را با آن تمیز نمود.

پاک کننده صورت چیست؟

 

پاک کننده صورت

شکل 1. پاک کننده آرایش صورت

شست و شوی پوست یکی از مهم ترین اقدامات مربوط به مراقبت از پوست می باشد به طوریکه شب ها قبل از خواب وقتی صورت کاملا تمیز نشده است نباید به رختخواب رفت. بسیاری از خانم ها در طول روز آرایش می کنند و علاوه بر آن در طول روز هر گونه آلودگی نیز روی پوست می نشیند. بنابراین در پایان روز باید این آلودگی ها از روی پوست پاک شوند.

امروزه پاک کردن آرایش و آلودگی های پوست خیلی سریع شده است و محصولات متفاوتی را برای این کار در اختیار داریم. از جمله پرکاربردترین پاک کننده های صورت، ژل شستشوی صورت و فوم صورت می باشد. انواع دیگر پاک کننده صورت عبارتند از شیر پاک کن، پن ها ، میسلار واتر و کرمی کلینزرها توسط شرکت های آرایشی تولید می شوند. هر کدام از این پاک کننده های صورت دارای کاربردهای متفاوت می باشند و برای افراد با نوع پوست و سن متفاوت می باشد.

انواع مختلف پاک کننده های صورت و آرایش پاک کن‌ها

پاک کننده های صورت و آرایش پاک کن ها در انواع مختلف وجود دارد که باید با توجه به نوع پوست خود از آن ها استفاده نمود. در اینجا چند نوع از مشهورترین پاک کننده های صورت را توضیح می دهیم:

  1. پن
  2. شیرپاک کن
  3. تونر صورت
  4. ژل شستشوی صورت
  5. فوم شستشوی صورت
  6. صابون
  7. میسلار واتر و محلول آرایش پاک کن
  8. دستمال مرطوب پاک کننده آرایش

پن

پن صورت یکی از پاک کننده های صورت

شکل 2. پن صورت یکی از پاک کننده های صورت

پن صورت یکی از پاک کننده های صورت است که از نظر ظاهر مانند صابون هستند ولی صابون نیستند. پن ها شوینده های تهاجمی هستند  که برای افرادی که هنوز تمایل به استفاده از صابون دارند مناسب می باشند. این شوینده ها دارای ph مناسب با پوست می باشند که در انواع مختلفی مانند پن ضد جوش، پن کودک، پن لایه بردار، پن پوست چرب و پن رطوبت رسان موجود می باشد.

شیرپاک کن

افرادی که پوست نرمال تا خشکی دارند می توانند از شیرپاک کن استفاده نمایند. این محصول دارای قدرت پاک کنندگی بالا می باشد و یک لایه نازک و نرم را روی پوست به جا می گذارد. این پاک کننده کرم مانند مواد آرایشی، آلودگی ها و گرد و غبار را بدون کف کردن از روی صورت پاک کرده و چربی های اضافه پوست را بدون حذف چربی های ضروری پوست از بین می برند. این محصول دارای ترکیباتی است که با پوست سازگار است و بدون آسیب رساندن پوستی شفاف و درخشان را به وجود می آورد.

تونر صورت

 

تونر صورت

شکل 3. تونر صورت

تونر بخش مهمی در روتین مراقبت از پوست می باشد. بعد از اینکه صورت شسته شد استفاده از تونر، به کمک پوست می آید تا رطوبت از دست رفته پوست را جبران نماید. تونرها آبکی هستند و با نفوذ به منافذ پوست، چربی ها و آلودگی هایی که در منافذ پوست قرار گرفته اند را پاک می کنند. استفاده از تونر فواید بسیاری دارد از جمله آبرسانی به پوست کمک کرده و رنگدانه ها و آلودگی هایی که درون سلول ها قرار گرفته اند رها شده و به این ترتیب پوست به طور عمیق تمیز می گردد.

ژل شستشوی صورت

ژل شستشو حاوی ترکیباتی هستند که ویسکوز می باشند و باعث می شوند که ژل شستشو بافت ژلی و لزجی را به خود بگیرد. هر چند این محصول آبکشی می شود ولی اثر نازک و نرمی را روی پوست به جا می گذارد. ژل شستشو دارای بافت ژلی می باشند که باید روی پوست مرطوب زده شود و با مالش روی پوست  کف ایجاد می کند.

این محصول برای پوست های چرب و حساس مناسب می باشند. این محصول باکتری هایی که باعث ایجاد آکنه و جوش در پوست می شوند را از بین می برد و همچنین باعث از بین رفتن سبوم و ناخالصی ها از روی پوست می گردند. ژل شستشو برای افرادی که پوست حساس دارند مناسب تر از فوم  می باشد.

فوم شستشوی صورت

فوم برای از بین بردن آلودگی و چربی پوست مورد استفاده قرار می گیرد  و  آلودگی های محیط را از منافذ پوست پاک می کند. این محصول دارای سورفاکتانت بالا می باشد در نتیجه برای پوست های حساس مناسب نیستند. فوم ها دارای کاربری راحت تری می باشند و برای تولید کف نیازی به مالش زیاد ندارند.

این محصول کاربری آسانی دارد و برای زمان هایی که فرصت کم برای شست و شو دارید گزینه مناسبی می باشد. فوم ها از نظر فرمولی میزان سورفاکتانت بیشتری برای تولید کف نسبت به ژل ها دارند و کمی خشن تر می باشند. بنابراین فوم ها برای پوست حساس مناسب نمی باشند.

صابون

 

صابون یک نوع ماده شوینده

شکل 4. صابون یک نوع ماده شوینده

صابون، نمک یک اسید چرب می باشد. صابون عمدتا برای شست و شو، حمام کردن و پاکیزگی استفاده می شود. صابون یک نوع ماده شوینده است که از قدیمی ترین مواد پاک کننده  برای از بین بردن لکه های چربی روی مو، پوست یا هر سطح دیگری می باشد.

صابون ها حاوی موادی هستند که باعث خشکی  یا چربی بیش از حد پوست می باشند و همچنین پوست پوست شدن یا افزایش جوش می گردد. در واقع این شوینده شیمیایی باعث بر هم زدن تعادل چربی پوست می گردد. به همین دلیل بهتر است به جای استفاده از صابون از پاک کننده های دیگر مناسب پوست خود استفاده نمایید.

میسلار واتر و محلول آرایش پاک کن

میسلارواتر از ذرات روغنی میسل تشکیل شده اند که باعث پاک کردن پوست از انواع آلودگی ها می شوند. این محصول باعث پاک کردن آرایش صورت شده و زمانی که قصد پاک کردن آرایش خود را دارید بهتر است ابتدا برای پاک کردن آرایش پوست صورت از میسلار واتر استفاده نمایید. میسلار واتر علاوه بر پاک کردن پوست باعث مراقبت از پوست نیز می گردد. این محصول به آبکشی نیاز ندارد.

دستمال مرطوب پاک کننده آرایش

دستمال مرطوب پاک کننده آرایش

شکل 5. دستمال مرطوب پاک کننده آرایش

اگر دوست ندارید صورت خود را بشویید و حوصله شستن آن را ندارید، دستمال مرطوب انتخاب مناسبی برای شما می باشد. این یک روش کار آمد برای پاک کردن آرایش صورت می باشد به ویژه اینکه نرم و لطیف هستند و لایه چسبنده ای روی پوست باقی نمی گذارد. در استفاده از دستمال مرطوب باید توجه نمود که نباید دستمال مرطوب را روی پوست کشید زیرا به پوست آسیب می زند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *