زیبایی

شامپو ضد ریزش مو و راهنمای انتخاب شامپو ضد ریزش مو

شامپو ضد ریزش مو

برای درمان ریزش مو ابتدا باید علت اصلی را پیدا نمایید وسپس به درمان آن بپردازید یکی از راه های مناسب و مقرون به صرفه درمان آن استفاده از شامپو ضد ریزش مو است.

ریزش مو چیست؟

نام پزشکی ریزش مو آلوپسی می باشد که اصطلاحی است که برای از دست دادن مو به کار می رود، این مشکل نه تنها برای موی سر بلکه برای موهای هر بخش دیگری از بدن ممکن است اتفاق بیفتد. ریزش مو به دلایل مختلفی مانند عوارض داروها، هورمونی، کم خونی، خود ایمنی، ژنتیک و در بیشتر موارد ممکن است به دلیل پوست سر چرب باشد. تقریبا  تا 50 درصد از افراد بالای 50 سال یا مسن تر از مشکل ریزش مو رنج می برند. از دست دادن مقدار مشخصی از مو در حدود 50 تا 100 عدد طول روز کاملا طبیعی می باشد اما اگر لکه های پوست سر یا طاسی نمایان شدند دلیل جدی برای ریزش مو وجود دارد که باید آن را پیدا و درمان نمایید.

ریزش مو چیست؟

ریزش مو چیست؟

انواع ریزش مو

انواع مختلفی از ریزش مو وجود دارد که با پسوند آلوپسی نام‌گذاری می شوند:

 

آلوپسی اینولوشنال (Involutional): در این نوع ریزش، تارهای مو با افزایش سن نازک می شوند. اکثر فولیکول های مو در مرحله استراحت باقی مانده و بقیه موها کوتاه تر و کم پشت تر می شوند.

 

آلوپسی آندروژنیک: این ریزش مو ژنتیکی است که هم در مردان و هم در زنان اتفاق می افتد. در مردان با عقب رفتن خط رویش و محو شدن آن شروع می گردد و در زنان تا دهه 40 زندگی کم پشتی قابل توجهی وجود ندارد بلکه ابتدا یک کم پشتی در فرق سر و کم کم ریزش قابل توجه در قسمت پیشانی می باشد.

 

آلوپسی آره تا: این یک ریزش مو ناگهانی است که به صورت سکه ای در کودکان و نوجوانان اتفاق می افتد.

 

آلوپسی یونیورسالیس یا طاسی: این نوع ریزش مو منجر به ریزش موهای کل بدن شامل مژه، ابرو و حتی اندام تناسلی می گردد.

 

تریکو تیلومانیا یا اختلال موکنی: این ریزش مو یک اختلال روانی است که فرد موهای خود را می کند و اکثرا در  کودکان رخ می دهد.

 

ریزش موی شدید

ریزش موی شدید

تلوژن افلوویم: در این ریزش مو تعداد زیادی از موها وارد فاز استراحت می گردند و باعث ریزش مو و نازک شدن آن می شوند. این اتفاق در کل پوست سر می گردد.

 

آلوپسی زخمی: این ریزش مو، یک نوع ریزش موی دائمی است. مشکلات پوستی مانند فولیکولیت یا التهاب فولیکول های مو، انواع لوپوس، پلان یا خزه پوستی، زخم هایی را در پوست ایجاد می کنند که توانایی بازیابی مو را از بین می برند. همچنین سشوار خیلی داغ و فر کردن مو می تواند منجر به ریزش موی دائمی و کچلی گردد.

راهکارهای رفع ریزش مو

برای درمان ریزش مو ابتدا باید علت اصلی را پیدا نمایید وسپس به درمان مناسب آن بپردازید. ریزش مو را می توان با روش های مختلفی رفع نمود. یکی از راه های آسان روش خانگی می باشد که بیشتر جنبه جلوگیری از ریزش مو دارد و تضمینی برای اثربخشی آن ها وجود ندارد اما بی تأثیر هم نیستند. مواد موثری برای درمان ریزش مو با ماسک های خانگی وجود دارند که شامل موارد زیر می شوند: عسل، حنا، روغن بنفشه، روغن سیاه دانه، شنبلیله، آلوئه ورا، آب پیاز، ماست، ماهی، اسفناج، کشک، انگور فرنگی (خارتوت)، دارچین، شیرین بیان، نارگیل و لبو. اما از طرف دیگر درمان هایی که طبق نظر پزشک باید انجام شوند نیز وجود دارد که دارای قابلیت اطمینان بالا هستند. در این بین شامپوهای ضد ریزش مو نیز می توانند کمک بالایی به رفع این مشکل داشته باشند.

شامپوهای ضد ریزش مو متناسب با نوع مو

شامپو ضد ریزش سینره

شامپو ضد ریزش سینره

شامپو ضد ریزش سینره

شامپو ضد ریزش مو سینره حاوی عصاره Saw Palmetto می باشد که یک نوع نخل بومی آمریکا می باشد. این شامپو دارای قدرت مهار آندروژن است و با داشتن روی و ویتامین B6 این قدرت را افزایش داده است. ویتامین های E و B5 در این شامپو جهت جلوگیری از اثرات زیان بار رادیکال های آزاد و حفظ رطوبت در مو می گردد و ویتامین های F و B5 در این شامپو باعث تقویت و تغذیه مو می گردد.

شامپو فیتو ضدریزش

این شامپو مکمل سرم های درمانی ریزش مو، تحریک کننده رشد مو، احیا کننده و انرژی بخش می باشد. شامپو فیتولوجیست حاوی عصاره دانه کاکائو می باشد که دارای خاصیت های آنتی اکسیدان، ضد التهاب، تقویت پیاز مو و محرک جهت بهبود می باشد. عصاره جلبک قرمز در این شامپو نیز باعث افزایش ضخامت مو با پوشاندن تار مو می شود. همچنین عصاره گیاه دم اسبی نیز در این شامپو به جلوگیری از ریزش مو و تقویت پیاز مو می پردازد.

شامپو ضد ریزش آدنایس

این شامپو به عنوان شوینده برای افرادی که دچار ریزش مو می باشند مناسب است. شامپو ضد ریزش مو آدنایس برای تقویت مو و جلوگیری از ریزش مو و تحریک رشد موهای جدید به کار می رود. این محصول حاوی عصاره رزماری می باشد که دارای ویتامین E است که دارای خاصیت آنتی اکسیدانی می باشد و باعث تحریک گردش خون و جوانسازی سلول های پیاز مو می گردد. همچنین کراتین موجود در این شامپو باعث ترمیم و احیا مو و افزایش استحکام و حالت کشسانی و حالت پذیری در مو می گردد. دیگر مواد مفید این شامپو ویتامین PP (نیاسین آمید)، پروتئین هیدرولیز شده سویا و پروویتامین B5 (پنتول) می باشد.

شامپو ضد ریزش آلسینا

شامپو ضد ریزش آلسینا

شامپو ضد ریزش آلسینا

این شامپو دارای قدرت بالای پاکسازی مو است و باعث تقویت و احیا موهای بی جان و ضعیف که در حال ریزش هستند می شود. شامپو ضد ریزش آلسینا برای انواع ریزش موی هورمونی و سایر ریزش ها مناسب می باشد. این شامپو حاوی عصاره طبیعی جوانه نخودفرنگی می باشد که باعث رشد قوی مو می گردد. همچنین کافئین موجود در آن  به همراه زینک و نیاسین آمید در این شامپو باعث انرژی رسانی به پیاز مو می گردد و با افزایش خون رسانی به آن و مهار DHT از ریزش مو جلوگیری به عمل می آید. در این شامپو عصاره بائوباب موجود می باشد و با داشتن آمینو اسید و کمپلکس ویتامین های مناسب مو باعث استحکام و افزایش ضخامت مو گردیده و از شکنندگی آن جلوگیری به عمل می آورد.

 

خرید شامپو ضد ریزش

برای خرید شامپو ضد ریزش مو از سایت دواسنتر کافی است شامپوی مورد نظر را انتخاب نمایید. این آسان ترین راه است که می توانید بدون دردسر شامپوی ضد ریزش موی خود را دریافت نمایید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *