سلامت بدن

ماسک موی کراتینه + معرفی بهترین ماسک موهای کراتینه

ماسک موی کراتینه + معرفی بهترین ماسک موهای کراتینه

این روزها عوامل زیادی باعث خشکی و وز شدن مو می گردد که برای فرار از آن راهی نیست. حتی ممکن است درمان ها و طب سنتی نیز راهی برای جلوگیری از این خشکی مو و وزی آن ها نداشته باشد، اگر راه های مختلفی را برای رفع این مشکل امتحان کرده اید شاید بد نباشد از ماسک های کراتینه مو نیز استفاده کنید. کراتین درمانی واژه جدیدی نیست و بخشی از بافت پوست و موی بدن ما را این پروتئین تشکیل می دهد. دراین مطلب می توانید اطلاعات خوبی در مورد ماسک موی کراتینه به دست آورید.

ماسک موی کراتینه چیست؟

ماسک موی کراتیه چیست؟

کراتین نوعی پروتئین قوی است که به طور طبیعی در پوست، مو و ناخن وجود دارد. در واقع کراتین اصلی ترین ماده برای محافظت و مستحکم شدن مو می باشد. موها به مرور زمان و با افزایش سن، رنگ کردن زیاد مو، استفاده از شامپوهای بی کیفیت، حمام با آب داغ، استفاده بی رویه از اتو مو و سشوار و آب و هوای نا مناسب آسیب می بینند و ضعیف می شوند. این ضعیف شدن شامل  کدر شدن مو، موخوره و چند شاخه شدن نوک مو، وز شدن مو، خشکی بیش از حد و شکنندگی مو می باشد. با کراتین کردن مو می توان این مشکلات را تا حد زیادی درمان نمود. ماسک موی کراتینه یکی از محصولات رفع این آسیب ها می باشد. ماسک مو کراتین یک درمان قطعی برای این مشکلات نیست بلکه یک راه موقت برای برگرداندن حالت طبیعی و زیبای موها می باشد. ترکیبات کراتینه به کار رفته در این ماسک ها، در درازمدت باعث تغذیه مو و احیای بخشی از ساقه تخریب شده مو می شود.

کراتین چیست

پروتئین سازنده مو، ناخن و پوست، کراتین می باشد که در بدن انسان به طور طبیعی ساخته می شود اما به میزان های مختلفی وجود دارد. این پروتئین یک عنصر ساختاری اساسی است که باعث تقویت مو می شود. 85 درصد ساختار مو را کراتین تشکیل می دهد که هم ساختار داخلی و خارجی ترین لایه را تشکیل می دهد. میزان کراتین درمو با افزایش سن کاهش پیدا می کند و باعث کدر شدن مو می گردد. هنگامی که کراتین مو آسیب ببیند، رطوبت به راحتی از مو خارج می شود و باعث خشکی شدید مو می گردد.

فواید ماسک موی کراتین

فواید ماسک موی کراتین

همانطور که گفتیم از بین رفتن کراتین مو مشکلاتی را پدید می آورد. کراتینه کردن مو با ماسک کراتینه فوایدی را دارد که در این بخش بیان شده اند:

  • ایجاد ظاهری نرم و درخشان در مو
  • بهبود شانه پذیری مو و نرم و صاف شدن مو
  • درمان وز بودن مو و لخت کردن آن ها
  • ترمیم و درمان موهای آسیب دیده
  • تقویت موهای سالم و آسیب دیده
  • مراقبت کمتر از مو بعد از کراتینه شدن
  • بدون عوارض و وارد کردن آسیب به مو
  • بهبود کیفیت ساقه و ریشه مو

کراتینه مو چقدر روی مو دوام میاره؟

نتایج کراتینه کردن مو به عوامل زیادی بستگی دارد که می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • جنس مو مصرف کننده
  • نحوه کراتینه کردن
  • میزان کراتین مورد استفاده
  • جنس ماسک کراتینه

این عوامل باعث می شوند که ماندگاری کراتینه در بین افراد استفاده کننده متفاوت باشد. بعضی افراد با کراتینه کردن مو برای ماه ها موهای صاف و لختی خواهند داشت اما برخی دیگر رضایت مندی کمتری دارند زیرا موهایشان بعد از چند هفته به حالت اولیه خود برگشته است.

تاثیر کراتینه مو دائم است یا موقت؟

کراتینه مو باعث ترمیم موهای آسیب دیده به طور دائمی می شود. همچنین کراتینه کردن مو باعث صاف و لخت شدن مو می شود که این نتیجه برای 3 تا 6 ماه ماندگاری دارد. اگر نیاز به کراتینه کردن مو دارید بهتر است از رنگ کردن موی خود بپرهیزید زیرا این کار باعث وز شدن مو می گردد و درمان کراتینه به طور کامل انجام نخواهد گرفت. اما اگر مایل به رنگ کردن مو هستید بهتر است قبل از کراتینه کردن موی خود را رنگ کنید.

ماسک موی کراتینه را چگونه مصرف کنیم؟

 

ماسک موی کراتینه را چگونه مصرف کنیم؟

برای استفاده از ماسک مو کراتینه ابتدا باید موهای خود را با شامپو شستشو دهید و سپس آن را آبکشی نمایید. این ماسک ها باید روی موهای کاملا تمیز استعمال شوند. حال ماسک موی کراتینه را روی مو قرار دهید. بسته به دستورالعمل ماسک می توان آن را 5 تا 10 دقیقه روی مو قرار داد و بعد از گذشت این مدت زمان ماسک مو را شستشو داد.

آیا ماسک‌های کراتین دائمی، موهای آسیب دیده را بهبود می‌دهد؟

پروتئین های کراتین موجود در ماسک مو باعث تجدید شدن مو به طور دائم نمی شوند. ذرات پروتئینی که به موها می چسبند به مرور زمان شسته می شوند به همین دلیل ماسک های کراتین مو باید هفته ای یک یا دو بار تکرار شوند تا موهایی که خشک و آسیب دیده اند، نرم، محکم و قوی شوند.

چه عواملی باعث کاهش کراتین در مو می‌شود؟

  • افزایش سن
  • شانه کردن تهاجمی
  • درمان های شیمیایی
  • سشوار زیاد
  • عوامل استرس زای محیطی

نبود کراتین باعث چه مشکلاتی برای مو می‌شود؟

از بین رفتن کراتین مو باعث می شود که موها خشک، شکننده، غیر عادی و در معرض موخوره باشند.

راه حل درمان کمبود کراتین در مو چیست؟

علم مدرن یک راه حل برای درمان کمبود کراتین و آسیب های ناشی از آن ارائه داده است و آن هم استفاده از ماسک های کراتین می باشد.

خرید ماسک موی کراتینه

برای خرید بهترین ماسک موی کراتینه ابتدا باید نوع موی خود را بشناسید و متناسب با آن محصول مورد نظر خود را خریداری کنید. همچنین اگر موی شما رنگ شده و آسیب دیده است با انتخاب درست می توانید موهای خود را درمان کنید.

 

خرید ماسک موی کراتینه

در خرید ماسک حتما مواد تشکیل دهنده آن را مطالعه کنید و اگر به ماده ای حساسیت دارید می توانید از خرید آن خودداری کنید تا از آسیب های احتمالی جلوگیری کنید.

در هنگام خرید ماسک موی کراتینه به نوع ظرف آن توجه کنید. ممکن است نوع درمان موی شما به گونه ای باشد که چند روز در هفته نیاز به استفاده داشته باشید و یا در مسافرت باشید که در این صورت می توانید ظروفی را تهیه کنید که جای کمتری بگیرند.

در نهایت می توانید برای خرید بهترین ماسک موی کراتینه از مشاور پوست و مو کمک بگیرید تا بهترین محصول را انتخاب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *