سلامت بدن

ماسک زغال و7 خاصیت آن برای زیبایی و سلامت پوست

ماسک زغال و7 خاصیت آن برای زیبایی و سلامت پوست

این باور وجود دارد که زغال فعال یا کربن فعال می تواند باکتری ها و ناخالصی های موجود در زیر پوست را از بین ببرد و یک روش برای از بین بردن جوش های سر سیاه می باشد. این کربن فعال که در ماسک زغال وجود دارد همان پودر سیاه رنگی است که وقتی یک تکه زغال می سوزد تولید می شود که بدون بو و طعم می باشد و در محصولات آرایشی و بهداشتی به کار گرفته می شود. با تبدیل شدن زغال به پودر قابلیت های آن افزایش پیدا می کند و می تواند مواد گوناگونی را جذب کند. وقتی زغال به پودر تبدیل شود باعث می شود که در سطح بیشتری پخش شود، به منافذ نفوذ پیدا کند و مواد مضر بدن را جذب کند. زغال فعال اخیرا به یکی از مهمترین مواد به کار رفته در محصولات آرایشی و بهداشتی تبدیل شده است که از پاک کننده های صورت تا انواع ماسک زغال، شامپو، صابون و اسکراب ها را در بر می گیرد. در این مطلب اطلاعاتی در مورد ماسک زغال را گردآوری نموده ایم.

ماسک زغال چیست؟

 

ماسک زغال چیست؟

ماسک زغال امروزه یکی از ماسک های پر طرفدار بری پاکسازی و لایه برداری پوست می باشد که می توان آن را با مواد طبیعی دیگری مخلوط  و استفاده نمود. ماسک زغال با چسبیدن به سطح پوست و کشیدن آن به هنگام جدا شدن از پوست، باعث لایه برداری سلول های مرده پوست شده و باعث ایجاد پوستی شاداب و روشن می شود. ماسک زغال از زغال فعال (ماده ای که در پزشکی برای جذب سموم از آن استفاده می شود) تشکیل شده است و به رنگ سیاه می باشد به همین دلیل این نوع ماسک، بلک ماسک به معنی ماسک سیاه نام گرفته است. برای تهیه ماسک های زغال بیشتر از زغال فعال شده چوب نارگیل استفاده می شود. برای به کاربردن این ماده در ماسک ها و موارد آرایشی و زیبایی به آن برخی مواد مانند ویتامین A و E که در زیبایی و سلامت پوست تاثیر دارند اضافه می شود. برخی از بلک ماسک ها به همراه خاک رس باشند که این دو یک ترکیب عالی برای پوست صورت هستند و برخی دیگر نیز ترکیبی ازغال سیاه و سفید هستند.

خواص ماسک زغال برای پوست

 

خواص ماسک زغال برای پوست

از جمله خواص ماسک زغال می توان به موارد زیر اشاره نمود:

حذف ناخالصی‌ها

به دلیل اینکه زغال فعال باعث جذب باکتری ها و سمومی که در پوست و بدن وجود دارند می شود؛ باعث خارج شدن ناخالصی ها از پوست صورت نیز می گردند. شواهدی غیر علمی نیز موجود است که حاکی از آن است که با گیر افتادن کثیفی و باکتری ها درون حفره های داخلی کربن، مقدار زیادی از آن ها از پوست خارج می شود و فرد بدون نگرانی به استفاده از فواید این ماسک می پردازد.

بهبود آکنه

آکنه به دلیل تجمع سلول های مرده پوست، چربی و باکتری های مضر درون منافذ پوست ایجاد می گردد. این باکتری های مضر باعث ایجاد التهابات پوستی، جوش، قرمزی و تورم در بخش هایی از پوست صورت می شود. خواص آنتی باکتریالی زغال کمک می کند که باکتری هایی که در منافذ پوست وجود دارند خارج شوند در نتیجه باعث بهبود علائم آکنه و شادابی پوست صورت گردد.

کمک به کاهش چربی پوست

برای کنترل بهتر چربی پوست می توان از ماسک زغال استفاده نمود، که باعث می شود در دراز مدت از ایجاد جوش های مختلف مانند جوش های سرسیاه جلوگیری شود.

 

کمک به کاهش چربی پوست

ترمیم پوست

زغال فعال می تواند با لایه برداری و دفع سموم باعث بهبود ضایعات پوستی، جای نیش حشرات، زخم های ناشی از جوش، خراش و بریدگی موثر واقع شود.

درمان نیش حشرات

گزش و نیش حشرات باعث خارش و تورم پوست می گردد. زغال فعال، سم حشرات را خنثی می کند. زغال فعال با لایه برداری و دفع سموم  می تواند در بهبود جای نیش حشرات تاثیر مثبتی داشته باشد.

حفظ سلامت پوست و مبارزه با پیری

استفاده از بلک ماسک باعث لیفتینگ و کشش سطحی پوست می شود که باعث تحرک و ورزش پوست می گردد. در نتیجه این عمل باعث تحریک کلاژن سازی پوست و جلوگیری از ایجاد چین و چروک می شود.

نرمی و درخشندگی پوست

این ماسک ها می توانند به روشنایی پوست کمک نمایند. عوامل محیطی مانند آلودگی می توانند باعث آسیب رسیدن به پوست شوند و در نتیجه چهره را کسل و خسته نشان دهد. در اکثر مواقع تنها یک پاک کننده برای رفع این آلودگی ها کافی نیست. اما یکی از تاثیرات مفید ماسک زغالی این است که به کاهش ظاهر پوست مات و افزایش درخشندگی آن کمک می کند. بلافاصله بعد از اینکه از این ماسک استفاده می شود می توان درخشش و روشن تر شدن پوست را مشاهده نمود که ناشی از رفع آلودگی و گرد وغبار از پوست می باشد. بعد از استفاده این ماسک پوست یکدست، تمیز وتنفس آن راحت تر می گردد.

نحوه استفاده از ماسک زغال

 

نحوه استفاده از ماسک زغال

  1. قبل از اینکه از ماسک زغال استفاده نمایید، پوست خود را تمیز کرده زیرا چربی روی پوست مانع چسبیدن ماسک به صورت می شود. از یک پاک کننده صورت متناسب با نوع پوست خود استفاده کنید تا منافذ پوست تمیز شوند و ماسک به طور راحت تری به آن ها نفذ پیدا کند.
  2. صورت خود را بخور دهید. برای این کار می توان از دستگاه بخور یا روش سنتی (بخار آب داغ) استفاده کرد. به هر حال با هر روشی که می توانید صورت خود را به مدت 10 تا 15 دقیقه در مقابل بخار قرار دهید تا منافذ پوست به خوبی باز شوند و اثر ماسک چند برابر شود. اگر از ماسک بعد از حمام استفاده کنید نیازی به بخور گرفتن نیست.
  3. مقداری از ماسک را بردرید و آن را به آرامی روی پوست خشک و تمیز خود بمالید. مواد آن را بر روی پیشانی، گونه ها، بینی و چانه بزنید و آن را به آرامی و با نوک انگشتان یا برس موی نرم روی پوست پخش کنید. از این ماسک در دور چشم و دهان خود استفاده نکنید.
  4. ماسک را به مدت 30 تا 45 دقیقه روی پوست خود نگه دارید تا خشک شود. اگر در محلی مرطوب یا شرجی زندگی می کنید از سشوار استفاده کنید تا ماسک زودتر خشک شود.
  5. بعد از اینکه ماسک خشک شد آن را به آرامی از پوست خود جدا کنید.
  6. حال صورت خود را با آب سرد بشویید. صورت خود را به آرامی خشک کنید و سپس از آبرسان یا مرطوب کننده استفاده نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *