سلامت بدن

ماسک خاک رس چیست و چرا برای پاکسازی پوست عالی است؟

ماسک خاک رس چیست و چرا برای پاکسازی پوست عالی است؟

یکی از لذت بخش ترین ماسک های صورت، ماسک خاک رس می باشد به خصوص زمانی که پوست دارای آکنه زیاد و چرب باشد. زمانی که ماسک خاک رس روی پوست سفت و خشک می گردد باعث می شود که احساس  موثر بودن این ماسک را داشته باشید.

ماسک خاک رس چیست؟

ماسک خاک رس چیست؟

یکی از قدیکی ترین و مفیدترین ماسک های پوست، ماسک گل رس می باشد  که قرن هاست توس مردمان هند، چین و مصر برای افزایش زیبایی و جوان سازی پوست مورد استفاده قرار می گیرد. این ماسک با داشتن بهترین مواد طبیعی برای پاکسازی و تقویت انواع پوست مناسب می باشد. ماسک خاک رس برای از بین بردن لکه های پوستی می باشد و دارای انواع متفاوتی می باشد که متناسب با انواع پوست می باشد بنابراین باید نوع خاکی انتخاب شود که با پوست سازگار باشد. خاک رس سرشار از سیلیکا، کلسیم، روی و منیزیم می باشد. افرادی که دارای پوست معمولی می باشند جهت پاکسازی پوست خود از خاک رس سفید برای تهیه ماسک پوست خود استفاده نمایند. خاک رس با تحریک سیستم لنفاوی، کثیفی و روغن اضافی پوست را جذب می نماید.

فواید ماسک خاک رس برای پوست

ایده آل برای انواع پوست

انواع پوست چرب، خشک و حساس نیاز به ماسک های متفاوتی دارند تا مواد مغذی مورد نیاز هر نوع پوست را برطرف نمایند و ماسک خاک رس برای تمام انواع پوست مناسب می باشد. خاک رس هیچ نوع تحریک و قرمزی را ایجاد نمی کند و مناسب برای جوش و آکنه می باشد. این ماسک با افزایش الاستیسیته پوست و تحریک کلاژن سازی باعث جوانسازی پوست می گردد.

پاکسازی سموم و آلودگی های پوستی با ماسک خاک رس

پوست در طول روز به دلیل قرار گرفتن در معرض نور آفتاب، آلودگی هوا و رادیکال های آزاد دچار آسیب های زیادی می گردد. ماسک خاک رس با پاکسازی سطحی و عمقی پوست؛ سموم، آلودگی و رادیکال های آزاد پوست را از بین می برد و با کمک به سلول های پوستی باعث از بین رفتن عوامل ایجاد جوش و آکنه می گردد.

متعادل سازی و جذب چربی های اضافه پوست

متعادل سازی و جذب چربی های اضافه پوست

woman in spa

 

بسته به جوانی پوست چربی پوست ممکن است متفاوت باشد اما این دلیل همیشه باعث چربی پوست نیست بلکه دلایل مختلفی مانند استرس، ژنتیک و محل زندگی باعث ایجاد پوست چرب می گردند. خاک رس به دلیل جذب چربی های اضافی پوست باعث حفظ تعادل چربی پوست، جلوگیری از چربی بیش از حد پوست و مرطوب کردن پوست کمک می نماید.

لایه برداری مناسب و حذف سلول های مرده پوست

اگر پوست دارای سلول های مرده در سطح خود باشد باعث می شود که به صورت  پوسته پوسته، کدر، غیر شفاف و زبر به نظر برسد. با استفاده از خاک رس می توان لایه های مرده پوست را حذف نمود و شفافیت، لطافت و روشنی پوست را ایجاد نماید. بسته به نوع پوست و نیاز آن می توان یک تا دو بار از ماسک خاک رس استفاده نمود و شاهد تاثیر خارق العاده آن بود. این ماسک به دلیل فواید زیادی که دارد باید جزو مراقبت های اصلی پوست به طور هفتگی قرار گیرد.

گردش خون به کمک خاک رس

برای حفظ  سلامتی خود باید دارای گردش خون مناسبی باشیم و خاک رس به گردش خون مناسب کمک می نماید و آن را بهبود می بخشد. در واقع گردش خون برای حذف سلول های مرده پوست مناسب می باشد.

کمک به درمان آلرژی با خاک‌رس

برای اینکه بتوانید آلرژی پوست خود را با کمک خاک رس درمان نمایید باید ماسکی با ترکیب خاک رس، گلاب و کمی کافور بسازید و آن را روی منطقه آسیب دیده قرار دهید.

کمک به رفع سوختگی حاصل از نور خورشید

اگر برای مدتی در معرض نور آفتاب قرار گیرید پوست شما دچار تغییر رنگ می شود و باعث برنزه شدن آن می گردد. خاک رس می تواند از تغییر رنگی پوست جلوگیری نماید. برای اینکه سوختگی پوست را از بین ببرید می توان از مخلوط شکر، آب نارگیل و خاک رس استفاده نمایید و خمیر حاصل را روی منطقه برنزه بمالید. بعد از 20 دقیقه می توان آن را شست تا رنگدانه های پوست به حالت طبیعی برگردند.

 

کمک به رفع سوختگی حاصل از نور خورشید

موهای براق و نرم با خاک رس

هر فردی تمایل دارد که به موهای صاف و ابریشمی دست پیدا کند. یک راه طبیعی برای داشتن موهای براق و جذاب استفاده از خاک رس می باشد. برای این منظور خاک رس را با آب مخلوط نمایید و برای 2 ساعت آن را روی مو گذاشته و سپس آن را با شامپو بشویید.

تقویت موها با خاک رس

خاک رس نه تنها برای پوست مفید می باشد بلکه برای تقویت مو نیز مفید می باشد. برای اینکه چند تکه شدن مو را درمان نمایید ابتدا موها را با روغن زیتون ماساژ دهید و سپس با حوله ای گرم سر خود را بپوشانید تا روغن به پوست سر نفوذ پیدا کند. یک ساعت بعد موهایتان را با خاک رس و شیر بشویید و سپس موها را با شامپوی ملایم شستشو دهید.

درمان شوره سر با خاک رس

برای رفع شوره سر باید ماسکی با خاک رس و دانه های شنبلیله تهیه نمایید. بدین منظور دانه های شنبلیله را از یک شب قبل خیس نمایید و روز بعد کمی آبلیمو و خاک رس اضافه نمایید تا ماسک آماده شود. ماسک را روی پوست سر بزنید و نیم ساعت منتظر بمانید و سپس آن را با آب بشویید.

کمک به رفع چروک های پوست

برای رفع چروک های پوستی می توان خاک رس را با یک قاشق غذاخوری تخم مرغ مخلوط نمود و آن را روی پوست زده و منتظر بمانید تا خشک شود. در نهایت آن ر با آب بشویید.

درمان جوش و جای جوش

برای درمان جوش و جای جوش با خاک رس باید ماسکی از گلاب، آبلیمو، پودر چوب صندل و خاک رس را مخلوط نمایید. ماسک را روی صورت بگذارید و 30 دقیقه روی پوست نگه دارید. از این ماسک می توان به صورت روزانه استفاه نمود.

 

ضد عفونی کننده قوی

ضد عفونی کننده قوی

از خاک رس به عنوان ضد عفونی کننده نیز استفاده می گردد. فقط باید آن را با آب مخلوط نمایید و خمیر به دست آمده را روی منطقه آسیب دیده قرار داد.

کاهش سیاهی های پوست با خاک رس

یک قاشق غذاخوری کشک و یک قاشق چایخوری پودر نعناع را مخلوط نمایید. خاک رس را به مدت یک ساعت در کشک بخیسانید و سپس پودر نعناع را اضافه نمایید. بعد از این کار ماسک را روی صورت و گردن قرار دهید و بعد از 10 دقیقه آن را با آب سرد بشویید.

کمک به درمان نیش حشرات با خاک‌رس

به کمک پارچه ای تمیز خاک رس را روی منطقه آسیب دیده قرار دهید تا تسکین یابد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *