سلامت بدن

دستگاه خوشبو کننده هوا مزیت ها و فواید استفاده از آن

دستگاه خوشبو کننده هوا مزیت ها و فواید استفاده از آن

تنها حسی که بر روی بخش حافظه و احساسات مغز تاثیر دارد بویایی می باشد، همچنین تحقیقات نشان داده اند که وجود یک رایحه مطبوع در محیط های گوناگون باعث تاثیرات خوبی بر افراد مانند بازدهی بیشتر افراد، احساس راحتی بیشتر، تمرکز بیشتر، ایجاد و یادآوری یک خاطره و یا یک محیط خاص می شود. برای مثال در هنگام خرید یک محصول اگر به بوی آن محصول یا محیط تمایل داشته باشیم به خرید آن محصول اقدام خواهیم کرد. به همین دلیل دستگاه های خوشبو کننده هوا مورد توجه قرار گرفته اند که در صنوف گوناگون مورد استفاده هستند. از این دستگاه برای خوشبو شدن هوا در مراکز مختلف برای جذب مشتریان بیشتر، خنثی کردن بوی نامطبوع و همچنین رایحه درمانی استفاده می شود.

دستگاه خوشبو کننده هوا چیست؟

 

دستگاه خوشبو کننده هوا چیست؟

دستگاه خوشبو کننده هوا یک دستگاه اتوماتیک صنعتی می باشد که باعث پراکنده شدن رایحه اسانس در هوا و معطر شدن آن می گردد. ایجاد یک رایحه مطبوع در محیط فراتر از پوشش بوی نامطبوع موجود در محیط می باشد. دستگاه خوشبو کننده هوا یک عطر افشان و پخش کننده مکانیزه اسانس در محیط ست که مایع اسانس را به صورت ذرات ریز در محیط پخش می کند. مولکول هایی که از این طریق در هوا ایجاد می شوند به سرعت با سیستم پخش رایحه دستگاه و جریان هوای محیط در هوا پراکنده می شوند. این دستگاه ها متناسب با وسعت محیط  و با رایحه های متفاوت وجود دارند و در مکان های محتلفی مانند خانه، محیط تجاری و باشگاه مورد استفاده قرار می گیرند. این دستگاه ها برای انتشار رایحه مناسب در هوا از اسانس استفاده می کند، بنابراین مورد پسند افرادی هستند که یا تنها زندگی می کنند و یا مانند خودشان مشکلی با بوی اسانس ندارند.

انواع دستگاه خوشبو کننده هوا

 

انواع دستگاه خوشبو کننده هوا

انواع دستگاه خوشبو کننده هوا به شرح زیر می باشد:

دستگاه خوشبوکننده هوا خانگی

محیط های خانه و مراکز اداری به یک فضا با رایحه خوش و دلنشین احتیاج دارند. این رایحه باید با محیط خانه متناسب باشد و برای خنثی کردن محیط و نه ترکیب شدن با آن متناسب باشد. دستگاه خوشبو کننده هوا بهترین گزینه برای ایجاد و پخش این اسانس ها در چنین فضاهایی است و با عطر افشانی در محیط یک فضای دلچسب را به وجود می آورند.

خوشبوکننده هوا تجاری

اثر رایحه های خوشبو در محیط های تجاری بر روی خریداران و بهبود فروش به اثبات رسیده است. در واقع ایجاد رایحه خوش در یک محیط تجاری بر روی احساسات و ادراک تاثیر گذاشته و باعث خرید محصولات توسط مشتری می شود. این اثر بر روی مشتری در بازاریابی به اثبات رسیده است. استفاده از دستگاه های خوشبو کننده هوا بهترین راه برای پخش اسانس و رایحه در فروشگاه ها و پاساژها می باشد. با تنظیم حالت  مورد نظر به صورت نیمه اتوماتیک در این دستگاه ها می توان رایحه خوش تولید کرد.

خوشبو کننده هوا هتلی

یکی دیگر از محیط هایی که به دستگاه خوشبو کننده هوا احتیاج دارد هتل می باشد.در این مکان ها در بخش هایی مانند لابی، وجود رایحه خوش در جذب مشتری موثر می باشد. بخش های دیگر مانند سرویس بهداشتی، رستواران و کافه نیز به رایحه مناسب نیازمندند. بنابراین استفاده از یک دستگاه خوشبو کننده هوا هتلی بهترین راهکار برای پخش رایحه در هتل می باشد.  این دستگاه دارای تکنولوژی اتمیزیشن است که باعث پخش اسانس در محیط با بهترین و سریع ترین روش می گردد.

 

خوشبو کننده هوا هتلی

خوشبوکننده هوای باشگاه ورزشی

در باشگاه ها به دلیل فعالیت ورزشکاران، بوی نامطبوع تولید می شود. این بوهای نامطبوع برای افراد ناخوشایند هستند و حس خوبی را به افراد در هنگام ورزش کردن منتقل نمی کند. در نتیجه کیفیت و تمرکز افراد را در حین ورزش تحت تاثیر قرار می دهد. به همین دلیل ایجاد رایحه خوش در باشگاه اهمیت دارد و باید آن را در نظر گرفت و برای این منظور استفاده از دستگاه خوشبو کننده هوا یک روش موثر برای پخش رایحه خوش در این محیط می باشد. این دستگاه با تنظیم برنامه زمانی می تواند در زمان های معین، فرآیند عطر فشانی را انجام داد.

ویژگی های دستگاه خوشبو کننده هوا

از ویژگی های دستگاه خوشبو کننده هوا می توان به موارد زیر اشاه کرد:

  • در دستگاه خوشبو کننده هوا می توان از اسانس های مختلف با ویژگی ها و رایحه های منحصر بفرد استفاده کرد.
  • این دستگاه ها از مواد معطر در محیط استفاده بهینه می کنند و از هدر رفت آن جلوگیری می کنند.
  • تاثیرات مثبتی بر مغز افراد حاضر در محیط مانند مشتریان ایجاد می کنند.
  • دستگاه خوشبو کننده دارای تایمر برای تنظیم نسبت هوای حاکم بر محیط می باشد.
  • در دستگاه خوشبو کننده هوا، تنظیمات مناسب وجود دارد تا میزان انتشار مواد معطر به صورت روزانه و با زمان بندی انجام شود.
  • در مقایسه با اسپری خوشبو کننده کل فضا را با استفاده از خوشبو کننده محیط معطر می سازد.

 

ویژگی های دستگاه خوشبو کننده هوا

مزیت ها و فواید استفاده از دستگاه خوشبو کننده هوا چیست ؟

در دستگاه خوشبو کننده هوا متدهای مختلفی برای انتشار اسانس ها وجود دارد. اسانس روغنی یک ماده طبیعی برای خوشبو کردن هوا است که دارای ویژگی های خاص و خواص گیاهی می باشد. خواص گیاهی که در اسانس های روغنی وجود دارند در هنگام پخش شدن توسط دستگاه خوشبو کننده هوا، به طور مستقیم روی گیرنده های بویایی ما متصل می شوند و بر سیستم عصبی و لنفاوی ما اثرات عمیق به جا می گذارند. در حقیقت دستگاه های خوشبو کننده هوا کاربردهای بالاتری نسبت به خوشبو کردن هوا دارند.

دستگاه خوشبو کننده هوا با پخش رایحه خوش در هوا باعث بالا رفتن اعتماد بنفس افراد می شود و شادی و انرژی آن ها را افزایش می دهد و برای انجام کارهای روزانه در آن ها آمادگی ایجاد می کند.

بوهای نامناسب را از بین می برد و در فصلی مانند زمستان به دلیل بسته بودن فضا باعث تهویه محیط شود. دستگاه خوشبو کننده به طور مستقیم بر روان افراد تاثیر گذاشته و با کاهش استرس  باعث به ارمغان آوردن آرامش در محیط می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *