سلامت بدن

کمبود ویتامین e چه اثراتی بر بدن دارد ؟ 

در مقاله همه چیز درباره ویتامین E به معرفی این ویتامین مهم پرداختیم و اکنون می خواهیم ببینیم کمبود ویتامین e چه اثراتی بر بدن دارد و از چه مکمل‌های مناسبی برای کمبود ویتامین e جبران کنیم؟ 

در این مقاله می‌خواهیم به تاثیر کمبود ویتامین e در بدن بپردازیم و مکمل‌های متفاوتی را برای جبران این کمبود به شما معرفی کنیم بنابراین اگر با این مسئله مواجه هستید در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

همانطور که در مقالات مرتبط در این سایت به نقش ویتامین e در بدن اشاره کردیم ویتامین ای یکی از ویتامین‌های محلول در چربی در بدن است و خواص ضد سرطانی فوق العاده‌ای برای آن نقل شده است که همچنین موجب افزایش سطح باروری و کاهش مشکلاتی همچون آلزایمر می‌شود. 

ویتامین e دارای خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی است که برای بهبود عوارض ناشی از کبد چرب تاثیر فوق العاده‌ای دارد.  همچنین ویتامین e بر اختلالات نعوظ در مردان و  در یائسگی برای زنان تاثیرات کمک کننده فوق العاده‌ای دارد. میزان ویتامین e در دوران یائسگی سبب می‌شود که استرس در این دوران کاهش یابد و همچنین اختلال نعوظ نیست به سبب آنتی اکسیدان موجود در ویتامین e که با کیفیت بهتری درمان خواهد شد. همچنین باید بدانید که ویتامین e با خاصیت آنتی اکسیدانی خود با فرایندی به نام اکسید شدگی کلسترول در بدن مقابله می‌کند و به همین امر رشد پیری سلول‌ها و یا پیرشدگی سلولی به شدت کند شده و مصرف روزانه ویتامین e در حدود ۴۰۰ واحد سیستم ایمنی شما را به طرز شگفت آوری تقویت می‌کند و همچنین اگر به دنبال پوست قابل انعطافی هستید و یا به دنبال راهی برای جلوگیری از پیری پوست خود هستید  هرگز مصرف ویتامین ای را طبق نظر پزشک فراموش نکنید و در رژیم غذایی روزانه خود منابعی که حاوی ویتامین ای هستند را در نظر بگیرید. انواع ماهی‌ها و تخم مرغ‌ها به خصوص تخم مرغ آب پز و میوه‌هایی همانند انبه و یا طالبی ویتامین‌های مورد نیاز برای شما را از طریق مواد غذایی فراهم می‌کنند. 

کمبود ویتامین E

کمبود ویتامین e سبب می‌شود که شما با مشکلات متعددی از جمله احساس گزگز کردن و یا مشکلات در راه رفتن و ضعیف شدن سیستم بینایی و همچنین سیستم ایمنی و یا کم خونی مواجه شوید.  به همین ترتیب مصرف بیش از حد ویتامین ای سبب می‌شود که شما با مسمومیت با ویتامین e مواجه شوید. در حقیقت در زمانی که شما با اختلال راه رفتن مواجه می‌شوید یعنی نوع خاصی از نورون‌ها را به خاطر کمبود ویتامین e از بین برده‌اید و یا به دلیل صدمه و آسیب به بافت‌های عصبی انتقال پیام‌های عصبی با مشکل مواجه می‌شود و حتی در مورد بینایی نیز  به دلیل اینکه گیرنده‌های نوری در شبکه و یا سلول‌های چشم به دلیل کمبود ویتامین e از دست رفتند با این اختلال مواجه خواهید شد.  ایجاد مشکلات در سیستم تناسلی و باروری جنسی نیز  ممکن است به دلیل کمبود ویتامین e در اسپرم‌ها و کیفیت آن تاثیرگذار باشد.

قبل از اینکه به من معرفی چندین مکمل حاوی ویتامین e ی شما بر اساس نظر مصرف کنندگان بپردازیم باید دقت کنید که اگر از داروهای رقیق کننده خون استفاده می‌کنید حتماً قبل از مصرف مکمل‌های ویتامین e با پزشک مشورت کنید. به علاوه باید اضافه کنیم که اگر خانم هستید و در اوایل  دوران بارداری خود به سر می‌برید حتماً  قبل از مصرف این نوع مکمل‌ها با پزشک خود مشورت کنید. 

در ادامه این مقاله می‌خواهیم به مصرف چندین نوع مکمل ویتامین e بپردازیم بنابراین اگر در انتخاب مکمل ویتامین e خود به مشکل برخورده اید در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

 

 کپسول ای زاویت شرکت زهراوی  در بسته‌بندی ۵۰ عددی

اولین مکملی که برای ویتامین e می‌خواهیم به شما معرفی کنیم کپسول ای زاویت شرکت زهراوی با خاصیت ضد سرطانی و آنتی اکسیدانی خود به  تقویت سیستم ایمنی شما کمک می‌کند و همچنین  سبب بهبود عملکرد سیستم قلبی شما خواهد شد.  کپسول زاویت با میزان ۴۰۰ واحد ویتامین e  به صورت کپسول ارائه شده است. طبق اطلاعات شرکت سازنده مصرف این مکمل برای بیماران دارای مشکلات  کبدی و یا  صفرایی باید حتماً تحت نظر پزشک انجام گیرد. 

کپسول ای ویژل شرکت داروسازی دانا در بسته‌بندی ۶۰ عددی

دومین  محصولی که می‌خواهیم به شما معرفی کنیم کپسول ای ویژل شرکت داروسازی دانا حاوی ۴۰۰ واحد ویتامین e می‌باشد که به صورت کپسول ارائه شده است.  کپسول ای ویژل با دوز ۴۰۰ واحد به شما کمک می‌کند تا علاوه بر نیاز روزانه شما به ویتامین e با توجه به وجود آنتی اکسیدان‌های مفید در این محصول از سلول‌های شما محافظت کرده و همچنین به سلامت پوست شما و همچنین تقویت سیستم ایمنی نیز کمک کند. شما می‌توانید این محصول را از داروخانه‌های معتبر در سراسر کشور تهیه کنید.

 سافت ژل ویتامین ای ویواتیون شرکت پوراطب گستر ایرانیان

سومین محصولی که می‌خواهیم به شما معرفی کنیم سافت ژل ویتامین ای  ویواتیون در بسته‌بندی ۳۰ عددی   می‌باشد که در شرکت پورا طب  تولید شده است.   این  محصول  حاوی  ۳۶۳.۷ میلی‌گرم ویتامین e یا معادل ۴۰۰ واحد  در هر سافت ژل می‌باشد. طبق دستورالعمل شرکت سازنده روزانه به صورت عمومی می‌توان یک عدد از این سافت ژل‌ها را به همراه مایعات  کافی مصرف کرد. این محصول تحت لیسانس شرکت ویتا فارمد در سوئیس در شرکت داروسازی ایرانیان تولید می‌شود.

 سافت ژل ویتامین ای نکستایل ویتامین شرکت دارویی نکسوس در بسته‌بندی ۶۰ عددی

  چهارمین مکملی که می‌خواهیم در اینجا به شما معرفی کنیم سافت ژل ویتامین ای نکستایل با دوز ۴۰۰ واحد ویتامین e    می‌باشد که در شرکت داروسازی   نکسوس تولید می‌شود. طبق اطلاعات شرکت سازنده از خواصی که برای سافت ژل نکستایل ارائه شده است می‌توان به تاثیر مثبت در از بین بردن   رادیکال‌های آزاد و همچنین کمک به حفظ سلامت مو و پوست  اشاره کرد.  این محصول برای استفاده به مدت دو ماه ارائه شده است در صورت اینکه در دوران بارداری و یا شیردهی به سر می‌برید حتماً با پزشک متخصص قبل از مصرف این ویتامین مشورت کنید.  سافت ژل ویتامین ای نکستایل ممکن است عوارضی برای شما ایجاد کند که  ممکن است عوارض آن اسهال و یا سردرد باشد.

سافت ژل ویتامین ای برونسون  شرکت دارویی گیتی سلامت آریا در بسته‌بندی ۳۰ عددی

 پنجمین محصولی که در این مقاله می‌خواهیم به شما معرفی کنیم سافت ژل ویتامین e برونسون شامل ۱۰۰۰ واحد ویتامین e می‌باشد که در شرکت گیتی سلامت آریا تولید شده است. طبق اطلاعات شرکت سازنده سافت ژل ویتامین ای برونسون را باید همراه با معده پر و در حالت کلی روزانه یک عدد مورد استفاده قرار داد.  این فرآورده ممکن است با داروها و یا مکمل‌های دیگر اختلال داشته باشد و باید تحت نظر پزشک مورد استفاده قرار بگیرد.

سافت ژله ویتامین ای های هلث ۴۰۰ واحدی در بسته‌بندی ۵۰ عددی

آخرین محصولی که در این مقاله می‌خواهیم به شما معرفی کنیم سافت ژل ویتامین e های  هلث   می‌باشد که را می‌توان یکی از گزینه‌های خوب برای تامین ویتامین e روزانه دانست هر سافت ژل از این محصول حاوی ۴۰۰ واحد بین المللی ویتامین e می‌باشد که روزانه می‌توانید یک عدد از این کپسول‌ها را مورد استفاده قرار دهید و حتماً باید این فرآورده را با معده پر میل کنید. طبق اطلاعات شرکت سازنده این فرآورده به تقویت بینایی و تنظیم هورمون‌های بدن کمک کرده و همچنین علائم سندروم پیش از قاعدگی را به طور قابل ملاحظه کاهش می‌دهد.  همانند دیگر مکمل‌های ویتامین e شرکت سازنده اعلام کرده است که در صورت ابتلا به بیماری‌های قلبی و یا عروقی و یا مصرف داروهایی که باعث انعقاد خون می‌شود حتماً قبل از مصرف با پزشک خود مشورت کنید. 

در انتها می‌خواهیم بگوییم که همواره ممکن است اختلالاتی در میان داروهای مصرفی و یا مکمل‌های شما رخ دهد برای مثال ممکن است ویتامین e با داروهای ضد انعقاد خون و همچنین نیاسین و داروهای مرتبط با شیمی درمانی تداخلاتی داشته باشد بنابراین توصیه می‌شود که حتماً با  داروساز  و یا پزشک خود در ارتباط با این موارد صحبت کنید.  علاوه بر این باید اضافه کنیم که  مصرف ویتامین e محدود به ساعات خاصی در شبانه روز نیست و همیشه این اطمینان را داشته باشید که تامین منابع مکمل‌ها و ویتامین‌ها از طریق رژیم غذایی روزانه مناسب بهتر از تامین آنها از طریق مکمل‌ها و قرص‌ها می‌باشد. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *