سلامت بدن

بهترین مکمل‌های ضد پیری پوست چه مکمل‌هایی هستند و ویژگی‌های آنها چیست؟

در این مقاله می‌خواهیم در ارتباط با مکمل‌های ضد پیری پوست صحبت کنیم و به ترتیب در ارتباط با ویژگی‌های آنها مواردی را بیان کنیم تا به شما کمک کند تا بتوانید مانع از خشکی و افتادن چین و چروک بر روی پوستتان در طول زمان شوید.

متاسفانه علی رغم تبلیغات فراوانی که برای مکمل‌ها و قرص‌های ضد پیری می‌شود باید اشاره کنیم که هیچ قرص و یا مکمل جادویی برای جلوگیری از پیری پوست وجود ندارد و در همین ابتدا بگوییم که سعی کنید پول خود را فدای تبلیغات نکنید. تحقیقات مفصلی در علم پزشکی انجام شده که مصرف برخی مکمل‌ها و ویتامین‌ها و استفاده از یک سری رژیم‌های غذایی را توصیه کرده است تا پیری پوست شما را به تاخیر بیندازد. باید دقت کنید که در مصرف هرگونه مکمل و قرص می‌بایست ابتدا دوز آن را بر اساس نظر یک پزشک متخصص شناسایی کنید و از مصرف خودسرانه و حتی زیاده‌روی در مصرف این گونه مکمل‌ها به شدت پرهیز کنید.  در ادامه این مقاله با ما همراه باشید که در ارتباط با موضوع پیری پوست می‌خواهیم نکات جالب توجهی را بیان کنیم.

شاید به جرات بتوان گفت که یکی از مهم‌ترین و اساسی‌ترین مکمل هایی که جلوی پیری پوست شما را می‌گیرند و آن را به میزان کافی به تاخیر می‌اندازند مکمل هایی  هستند که حاوی ویتامین‌های مناسب برای جلوگیری از پیری پوست می‌باشند. نکته درست این است که از رژیم غذایی مناسبی پیروی کنید که حاوی املاح و ریز مغذی‌های لازم برای جلوگیری از پیری پوست شما باشد اما سبک زندگی این روزها در جامعه به گونه‌ای است که عموم ویتامین‌ها و املاح و مواد معدنی در رژیم‌های غذایی یافت نمی‌شود و شما باید از مصرف مکمل‌ها و قرص‌های مولتی ویتامین که املاح مورد نظر برای جلوگیری از پیری پوست را دارند این مواد را تامین کنید.  در حقیقت اگر طبق مشورت با یک پزشک متخصص خوب و استفاده از یک روتین مکمل مناسب بتوانید پیری پوست خود را به تاخیر بیندازید در این مسابقه موفق خواهید بود. 

در ادامه می‌خواهیم ویتامین‌ها و ریز مغذی‌هایی که در به تاخیر انداختن پیری پوست موثر هستند را به تفکیک به صورت مختصر تشریح کنیم. 

بهترین ویتامین‌هایی که به منظور جلوگیری از پیری پوست به ما کمک می‌کنند چه ویتامین‌هایی هستند؟

 در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا به معرفی چند عنصر که تاثیر فراوانی در جلوگیری از ایجاد چین و چروک و اصطلاحا پیری پوست موثر هستند را بررسی کنیم.

بهترین مکمل‌های ضد پیری پوست چه مکمل‌هایی هستند و ویژگی‌های آنها چیست؟

 نقش ویتامین آ در جلوگیری از ایجاد چین و چروک و پیری پوست چیست و چه کمکی به ما می‌کند؟

 اولین موردی که به عنوان یکی از ویتامین‌های ضروری در جلوگیری از افتادگی و چین و چروک پوست مطرح می‌باشد راه که می‌خواهی معرفی کنیم ویتامین آ می‌باشد.  ویتامین آ از آن دسته از ویتامین‌هایی در بدن است که معروف به ویتامین‌های محلول در چربی می‌باشد. نقش و اهمیت عملکرد ویتامین آ در بدن بر کسی پوشیده نیست.  دو نوع از ویتامین‌های آ در بدن وجود دارد که معروف به کاروتنوئیدها و رتینوئیدها می‌باشند. ویتامین آ معمولاً سرشار از آنتی اکسیدان است همانطور که در مقالات مرتبط بارها اشاره کرده‌ایم آنتی اکسیدان‌ها اثر منفی رادیکال‌های آزاد را که از عوامل بیرونی و خارجی در بدن تولید می‌شود خنثی می‌کنند. هر یک از دو نوع کاروتنوئیدها و رتینوئیدها پس از ورود به بدن شما به رتینول تبدیل می‌شوند که این رتینول در سلول‌های سرتاسر بدن شما وجود دارد. در حقیقت ویتامین آ علاوه بر فوایدی که در تقویت سیستم ایمنی بدن شما به جای می‌گذارد سبب احیا و بازسازی سلول‌های آسیب دیده خواهد شد که نهایتاً منجر به تقویت گردش خون در بدن خواهد شد. ویتامین آ عملکردهای مهم دیگری نیز در بدن شما دارند.  از جمله عملکردهای مثبت دیگر ویتامین آ در بدن جلوگیری از تخریب و از بین رفتن سلول‌های پوستی در بدن شما و همچنین جلوگیری از گسترش بیماری‌های پوستی می‌باشد. اگر به دنبال یک ویتامین موثر به منظور کاهش چین و چروک و مقاومت در برابر عفونت‌هایی که در بدن وجود دارند موجب تخریب سلول‌های پوستی می‌شود هستید ویتامین آ را در رژیم غذایی روزانه خود بگنجانید. ویتامین آ در مواد غذایی مختلف همانند کدو حلوایی و یا جگر گوسفند و یا هویج به صورت سرشار وجود دارد شما می‌توانید به میزان کافی از آن را در رژیم غذایی خود بگنجانید تا به گرفتار شدن در پیری زودرس پوست پایان دهید.

نقش زینک و کلسیم در جلوگیری از بروز عارضه پیری زودرس پوست چیست و چه کمکی به ما می‌کند؟

دسته دیگری از ویتامین‌ها  و مواد معدنی که می توان از آن به عنوان مکمل های ضد پیری پوست نام برد و به شما کمک می‌کند تا به رفع چین و چروک و علائم ظاهری پیری پوست پایان ببخشید زینک و کلسیم می‌باشد. مصرف روزانه و مشخص زینک تحت نظارت پزشک سبب می‌شود که پوست شما جوان‌تر شده و چین و چروک‌ها و افتادگی‌های پوست از بین برود. از طرف مقابل کلسیم نیز عنصری است که وظیفه آن ترمیم و احیای سلول‌هایی است که بر اثر مرور زمان فرسوده شده‌اند. بنابراین مصرف قرص کلسیم و قرص زینک به این امر کمک می‌کند که شما دارای پوستی جوان‌تر و عاری از هرگونه چین و چروک باشید.  باید دقت کنید که مصرف مکمل‌ها و مواد معدنی دارای عوارض خاص خود هستند که حتماً باید از پزشک متخصص در این ارتباط مشورت گرفته شود. بنابراین برای جمع‌بندی در این قسمت می‌توان گفت که دو جز از املاح ضروری سلامتی شما زینک و کلسیم می‌باشد و هرگز نباید این دو ویتامین و ماده معدنی سرخود مصرف شود.

 نقش کلاژن در جلوگیری از بروز چین و چروک پوستی و پیری زودرس پوست چیست  چه کمکی به ما می‌کند؟

همانطور که در مقالات مشابه نیز مشاهده می‌شود کلاژن یکی دیگر از مهمترین عناصری است که شما باید در ارتباط با آن آگاه باشید تا بتوانید بر پیری پوست خود غلبه کنید. همانطور که سن شما به مرور افزایش پیدا می‌کند بروز علائم پیری همانند افتادگی و چین و چروک قوت گرفته و باعث تولید کلاژن در بدن کاهش پیدا می‌کند.  خوشبختانه امروزه انواع مختلفی از مکمل‌ها و کرم‌های کلاژن در بازار آرایشی و دارویی کشور موجود است. کلاژن علاوه بر نقشی که در بهبود و ترمیم سلول‌های مرده پوست ایفا می کند سبب حفظ رطوبت پوست می‌شود  بنابراین شما با یک ماده مهم دیگر به منظور جلوگیری از عوارض شدید پیری پوست مواجه هستید.  روش های متعددی برای افزایش کلاژن و یا تزریق کلاژن در علم پزشکی وجود دارد که در مقاله مربوط به خود در ارتباط با این روش‌ها نکات مهمی ذکر شده است. 

نقش آنزیم کیوتن در جلوگیری از پیری زودرس پوست چیست و چه کمکی به ما می‌کند؟

یکی دیگر از ویتامین‌ها و مواد مغذی که به منظور جلوگیری از چین و چروک و افتادگی پوست به شدت در مقالات توصیه می‌شود کیوتن یا کیو ۱۰ می باشد. این عنصر که به آنزیم و یا کوآنزیم کیوتن معروف است سبب می‌شود که افتی از این ماده که در بدن پیدا شده جبران شود و تاثیر آن در بدن با افزایش سن همچنان کاهش نیابد. باید توجه کنید که به خصوص در زمانی که با کم آبی مواجه هستید کیوتن که یک مولکول آنتی اکسیدان می‌باشد نقش بسیار حائز اهمیتی را در به تاخیر انداختن بروز و ظهور علائم پیری در پوست شما ایفا می‌کند. بنابراین برای جمع‌بندی می‌توانیم بگوییم که ویتامین آ و ویتامین سی و ویتامین e نقش‌های بسیار تامین کننده‌ای در سلامت پوستی شما بازی می‌کنند.  اگر می‌خواهید دارای پوستی سالم و شفاف و جوان باشید باید دقت کنید که رژیم غذایی روزانه شما و یا روتین مراقبت و محافظت پوستی شما شامل مواد مغذی و مواد معدنی و ویتامین‌های لازم به منظور جلوگیری از پیری زودرس پوست باشد.

طبق آنچه گفته شد به منظور جلوگیری از ی و چروک افتادگی در پوست باید با مشورت پزشک از مکمل‌ها و مینرال‌ها و مواد مغذی استفاده کنید که  مناسب شرایط شما بوده و در رژیم روزانه غذایی شما قرار بگیرد.

 

در این مقاله به موضوع مکمل های ضد پیری پوست پرداختیم . منتظر نظرات ارزشمند شما هستیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *