سلامت بدن

شامپو ضد شوره و راهنمای انتخاب انواع شامپو ضد شوره

راهنمای انتخاب شامپوی ضد شوره

شوره سر یکی از معضلات بسیاری از افراد است که علاوه بر تهدید سلامت مو و پوست سر اثر زیبایی مو را نیز کاهش می دهد، شامپو ضد شوره یکی از راه حل های رفع این مشکل است.

شوره چیست

 

شوره چیست

شامپو ضد شوره

دانه های سفید رنگ و خشکی که از پوست سر حاصل می شود و در هنگام شانه زدن روی لباس و شانه ها ریخته می گردد. شوره را نباید با خشکی پوست سر اشتباه گرفت بلکه هنگامی که سلول های پوست سر رشد می کنند، ریخته می شوند و می ریزند و باعث به وجود آمدن شوره می گردد.  این رشد و بازسازی سلول ها در تمام سطح بدن وجود دارد اما زمانی که در اسکالپ سر این روند مرگ سلولی افزایش پیدا کند به صورت ذرات قابل دیدن که به شوره معروف است ظاهر می شوند. شوره سر ضرری ندارد و تنها باعث خارش سر می گردد واگر روی لباس و شانه ها ریخته شود باعث خجالت زده شدن فرد می گردد. شوره دارای شدت های متفاوتی می باشد که ممکن است خشک یا چرب باشند.

تفاوت شوره و پوسته چیست

شوره سر دارای ویژگی های زیر می باشد:

  • پوسته های بزرگ و چرب زرد یا سفید
  • پوست چرب و قرمز و زبر
  • خارش پوست سر

 

اما پوست سر خشک ویژگی های دیگری مانند زیر دارد:

  • پوست خشک و کوچک
  • خارش پوست سر
  • خشک شدن پوست دیگر قسمت های بدن

انواع شوره مو

شناخت نوع شوره سر می تواند تاثیر زیادی در انتخاب نوع شیوه درمان داشته باشد به گونه ای که برخی شوره ها از طریق درمان خانگی و برخی با درمان های دارویی یا شامپوهای ضد شوره نیاز دارند. به همین دلیل در این قسمت انواع شوره مو را بیان می کنیم تا درمان خود را با دید بازتری انتخاب نمایید:

 

شوره خشک: این نوع شوره ها معمول ترین نوع شوره هستند. شوره هایی که قابل دیدن و به شکل لایه هایی از پوست سر می باشند و در ظاهر سفید رنگ، مسطح و به آسانی جدا می شوند از نوع شوره خشک هستند. بیشتر افرادی که به این نوع شوره مبتلا می شوند موهای خشکی دارند. شوره خشک سر باعث خارش سر و با خاراندن نیز پوست سر ملتهب شده، تلاش پوست برای نوسازی بالاتر رفته و شوره پوست سر افزایش می یابد. این نوع شوره در فصل زمستان تشدید می گردد.

 

انواع شوره مو

شامپو ضد شوره

 

شوره چرب: ذرات شوره چرب گردتر و کمی زردتر نسبت به شوره خشک می باشند و به صورت ذرات کوچکی به پوست سر می چسبند و پوست سر را زخم می کند. این شوره ها حالت روغنی دارند و اگر به آن مبتلا شوید احساس خارش زیادی دارید و خارش پوست سر باعث ریزش مو می شود. زمانی که چربی تولید شده به وسیله غدد تولید کننده سبوم زیاد باشد، این چربی اضافه ممکن است پوست سر را تحریک کند و باعث ایجاد شوره های پوست پوستی گردد.

علت پیدایش شوره سر

دلیل به وجود آمدن شوره هنوز به طور دقیق مشخص نیست اما عوامل مختلفی ممکن است در این امر دخیل باشند که آن ها را بیان می کنیم:

  • قارچ
  • درماتیت سبورئیک یا اگزمای سبورئیک
  • شامپو یا محصولات مراقبتی ناسازگار با پوست
  • بیماری ها زمینه ای
  • شانه نکردن مو به صورت منظم
  • مخمرها
  • بیماری های پوستی
  • رژیم غذایی نامناسب
  • خشک شدن پوست سر
  • سن و عوامل هورمونی

 

راهکار مقابله با شوره موی سر

مقابله با شوره سر از طریق راه های زیادی انجام می پذیرد. ممکن است درمان های خانگی نیز به حل این مشکل کمک نمایند. استفاده از موادی مانند سرکه، ماست، جوش شیرین، روغن درخت چای و لیمو می تواند کمک بزرگی باشد. گاهی اوقات استفاده از یک شامپو در طولانی مدت باعث ایجاد شوره سر می شود در چنین مواردی می توان با عوض کردن شامپو با یک شامپوی ملایم تر این مشکل را حل نمود. در فصول خشک سال می توان با قرار دادن یک مرطوب کننده در محیط خانه رطوبت را به موها برگرداند و از ایجاد شوره سر جلوگیری نمود. در نهایت می توان گفت شامپوهای ضد شوره یکی از بهتری درمان های شوره می باشد که می توان با ماساژ دادن پوست سر به هنگام شست و شو اثر آن ها را افزایش داد.

شوره و شامپو های درمانی

شامپو ضد شوره سینره

 

شامپو ضد شوره سینره

شامپو ضد شوره سینره

این شامپو به همراه خواص ضد قارچ و ضد باکتری گیاهانی مانند آویشن، پر سیاوش و بید ساخته شده است. خواص این شامپو در اولین هفته استفاده شروع می شود و در عرض یک ماه می توان شوره، قرمزی و خارش پوست سر را از بین برد. یکی از ویژگی های این شامپو این است که باعث تغییر رنگ موهای رنگ شده نمی گردد. شامپو ضد شوره سینره، مو را نرم و لطیف کرده و این نرم کنندگی برای شوره های خشک مناسب می باشد.

شامپو ضد شوره داو

یک انتخاب مناسب برای مبارزه با شوره سر شامپو ضد شوره 2 در 1 داو می باشد. این شامپو دارای خاصیت دو گانه نرم کننده و شامپو می باشد. شامپو ضد شوره داو حاوی مواد میکرو مرطوب کننده است که به ترمیم و نرم کردن مو می پردازد. علاوه بر این با تاثیرگذاری مستقیم روی شوره به درمان شوره و جلوگیری از مبتلا شدن به آن نیز کمک فراوانی می کند. استفاده از آن برای یک دوره کامل توصیه می شود. این شامپو مناسب برای کسانی که پوست سر حساس دارند می باشد.

 

شامپو ضد شوره فولیکا

این شامپو دارای قابلیت استفاده روزانه برای افراد می باشد. شامپو ضد شوره فولیکا حاوی پیرکتون اولامین می باشد که یک ترکیب ضد قارچ می باشد و به طور موثری در از بین رفتن شوره سر نقش دارد. این شامپو همچنین حاوی عصاره گزنه می باشد که ریشه مو را پاک می کند و از انتشار سبوم جلوگیری می نماید. زینک پیریتیون موجود در این شامپو رشد سلول های پوست را کاهش می دهد در نتیجه شوره های سر نیز کاهش می یابند. همچنین ترکیبی به نام کلیمبازول در آن موجود است که اثر پیرکتون اولامین را افزایش داده و از رشد قارچ مولد بیماری جلوگیری می نماید.

شامپو ضد شوره سریتا

 

شامپو ضد شوره سریتا

شامپو ضد شوره سریتا

شامپو سریتا 2 در 1 برای انواع مو مناسب است و با افزایش رطوبت رسانی به ساقه موهای آسیب دیده باعث حس خنکی و شادابی روی پوست سر می گردد. این شامپو باعث تنظیم چربی پوست سر می شود و قارچ های عامل شوره را از بین می برد و با این کار پوسته ریزی سر را رفع کرده و کار پاکسازی مو را به خوبی انجام می دهد. یکی ازویژگی های این محصول کنترل انواع شوره می باشد.

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *