تناسب اندام

ال کارنیتین چیست و چه تاثیری بر چربی سوزی و لاغری دارد؟ 

ال کارنیتین چیست و چه تاثیری بر چربی سوزی و لاغری دارد و بهترین ال کارنیتین موجود در بازار کدام ال کارنیتین است؟ 

در این مقاله می‌خواهیم به نقش و تاثیر  ال کارنیتین در بدن بپردازیم  و اگر می‌خواهید  به ضرورت تاثیر ال کارنیتین آگاه شوید با ادامه این مقاله همراه باشید. 

بدن شما قادر است به میزان کافی از ال کارنیتین را تولید کند اما در صورتی که این میزان برای بدن شما کافی نباشد و یا بدن شما در مواجهه با کمبود منابع تولید ال کارنیتین قرار بگیرد باید مصرف قرص‌ها و مکمل‌های ال کارنیتین را تحت نظر پزشک متخصص شروع کنید. کلیه شما قادر است که ال کارنیتین را برای مصارف آینده خود ذخیره کرده و حتی مابقی ال کارنیتینی که به آن نیاز ندارد را از طریق ادرار دفع کند.  بسیاری از مردم ال کارنیتین را یک نوع اسید آمینه می‌نامند اما در حقیقت شما با یک ریز مغذی مواجه هستید که کاربردهای بسیار فراوانی در بدن شما دارد. در حقیقت  نقش اساسی که ال کارنیتین در بدن بازی می‌ کند این است که اسیدهای چرب را به منظور تولید انرژی به هسته محرک سلولی منتقل کند. از سوی دیگر افرادی ال کارنیتین را  به دلیل اهمیت و تاثیر فوق العاده‌ ای که در افزایش متابولیسم چربی‌ها در بدن دارد به عنوان یک مکملی برای کاربرد کاهش وزن می نامند. 

ال کارنیتین چیست و چه تاثیری بر چربی سوزی و لاغری دارد؟ 

چه منابع غذایی می‌توانند در رژیم غذایی روزانه قرار بگیرند تا نیاز بدن به ال کارنیتین را تامین کنند؟ 

از منابع غذایی که می‌توان به عنوان بهترین منابع تولید ال کارنیتین  نام برد می‌ توان به ماهی مرغ و یا حتی گوشت گاو نیز اشاره کرد. همانند دیگر مواد غذایی و استفاده از رژیم غذایی مناسب در صورتی که از منابع غذایی که حاوی میزان کافی از کارنیتین هستند بهره ببرید  نسبت به میزان جذبی که بدن از این مواد غذایی نسبت به مصرف مکمل‌هایی که حاوی ال کارنیتین هستند بسیار بیشتر خواهد بود. تا اینجای مقاله می‌توانیم جمع‌بندی کنیم که این اسید آمینه یا ال کارنیتین یک نقش اساسی در تولید انرژی برای شما بازی می‌ کند. 

چه انواع مختلفی از ال کارنیتین موجود است و ویژگی‌های مدل‌های مطرح ال کارنیتین چیست؟

اولین شکل از ال کارنیتین را می‌توان همان ال کارنیتین استاندارد دانست که در مکمل‌ها و مواد غذایی مختلف موجود است.  نوع دیگری از ال کارنیتین که معروف به ال کارنیتین غیر فعال است وجود دارد که وظیفه‌اش این است که سبب جلوگیری از جذب انواع دیگری از کارنیتین در بدن شود.  این نوع از ال کارنیتین معروف به دی کارنیتین است. نوع دیگری از ال کارنیتین نیز وجود دارد که در مکمل‌های ورزشی مورد استفاده بسیاری دارد و سرعت جذب آن نیز فوق العاده بالاست و همچنین در ورزشکارانی که به فعالیت‌های ورزشی مشغول هستند و یا افرادی که به ریکاوری ورزشی مشغول هستند مفید فایده می‌باشد.  این نوع از کارنیتین به ال کارنیتین ال تارتارات نیز معروف است. 

چه میزان از مصرف قرص ال کارنیتین در طول شبانه روز مجاز می‌ باشد؟

 طی تحقیقات منتشر شده پزشکی میزان مجاز مصرف ال کارنیتین در طی شبانه روز  معادل ۵۰۰ تا ۲۰۰۰ میلی‌ گرم می‌ب اشد. همان طور که گفتیم استفاده از یک رژیم غذایی مناسب سبب خواهد شد که دیگر نیازی به مصرف مکمل‌ ها نباشد ولی در هر صورت مشورت با متخصص تغذیه مناسب می‌ تواند راهنمای مناسبی برای شما باشد. 

بهترین مکمل‌ ها و قرص‌ های ال کارنیتین بر  اساس نظر مصرف کنندگان در بازار مکمل و دارویی کشور چه مکمل‌ ها و قرص‌ هایی  از چه برند هایی هستند؟

اگر بخواهیم به چند نمونه از محصولات ال کارنیتین خوب بر اساس گزارش مصرف کنندگان  بپردازیم   می‌توانیم به محصولات زیر اشاره کنیم.

محصول اول ال کارنیتین ۱۰۰۰ میلی‌ گرم شرکت کارن در بسته‌بندی ۶۰ عددی

اولین محصولی که می‌خواهیم معرفی کنیم  به نام ال کارنیتین شرکت کارن می‌باشد که حاوی ۱۰۰۰ میلی‌ گرم ال کارنیتین می‌باشد.  همانطور که گفته شد ال کارنیتین برای سلامت قلب و عروق افزایش سوخت و ساز چربی‌ ها مفید است.  این محصول به صورت ۶۰ عددی و قرص در هر بسته ارائه شده که بسته به نظر پزشک متخصص می‌ توان یک و یا دو عدد از این محصول را با معده پر مصرف کرد.  حتماً دقت کنید که استفاده از نظر پزشک متخصص تغذیه در اینجا بسیار حائز اهمیت خواهد بود. طبق توصیه شرکت سازنده در راهنمای محصول این قرص قابلیت استفاده در دوران کات و همچنین دوران ریکاوری عضلانی پس از فعالیت‌ های ورزشی را داشته و مفید به نظر می‌رسد. ورزشکاران مختلف و  افراد مختلفی که می‌ خواهند به منظور استفاده از فواید ال کارنیتین از یک مکمل خوب بهره بگیرند این محصول محصول خوبی به نظر می‌رسد. معمولاً برای اینکه تاثیر بهتری از مصرف ال کارنیتین داشته باشید در حالت کلی قبل از انجام فعالیت‌ های ورزشی و یا صبح‌ ها می‌ توانید این قرص‌ها را مصرف کنید اما قطعاً دانستن بهترین زمان مصرف این نوع از قرص‌ها باید  با مشورت پزشکتان انجام گیرد.

 محصول دوم ال کارنیتین وانا دارو گستر در بسته‌ بندی ۶۰ عددی

دومین محصولی که در ادامه این مقاله می‌خواهیم به معرفی آن بپردازیم ال کارنیتین  تولیدی شرکت وانا دارو گستر می‌باشد که حاوی ال کارنیتین از نوع ال کارنیتین تارترات می‌باشد. میزان دوز  ارائه شده به ازای هر دو عدد قرص در این محصول ۱۰۰۰ میلی‌گرم ال کارنیتین می‌باشد. بسته‌ بندی این محصول به صورت ۶۰ عددی و قرص بوده و به همراه وعده‌های قضایی با شکم پر و روزانه ۱ تا ۲ عدد از آن را می‌توان مصرف نمود. طبق ادعای شرکت سازنده ال کارنیتین سطح تری گلیسیرید را کاهش داده و سبب افزایش متابولیسم  چربی‌ها خواهد شد. اگر سابقه بروز ناراحتی گوارشی دارید یا مبتلا به بیماری‌ هایی همچون کم کاری تیروئید هستید باید از مصرف این محصول خودداری کنید.  همچنین باید بدانید که ال کارنیتین وانابرن برای افراد زیر ۱۸ سال ممنوعیت استفاده داشته و نباید مورد استفاده قرار بگیرد. 

 محصول سوم ال کارنیتین فارما پلاس در بسته‌بندی ۹۰ عددی

آخرین محصولی که می‌ خواهیم در اینجا به آن اشاره کنیم ال کارنیتین فارما پلاس است که در بسته‌بندی‌های ۹۰ عددی توسط شرکت عرشیا مکمل  تولید و ساخته شده و در هر قرص به میزان ۱۰۰۰ میلی‌گرم ال کارنیتین تارترات در هر قرص آن وجود دارد و مصرف کنندگان باید روزانه یک عدد قرص را قبل از انجام فعالیت‌ های ورزشی و یا پس از انجام فعالیت‌ های ورزشی مصرف کنند. طبق ادعای شرکت سازنده به دلیل استفاده از فرم ال کارنیتین تارترات قدرت جذب در این محصول بالا بوده و به رفع خستگی و بهبود علائم دردهای عضلانی پس از انجام فعالیت‌های ورزشی کمک فراوانی می‌کند  و در مجموع کمک خوبی به افزایش کارایی و کاهش دردهای عضلانی و بهبود خستگی افراد خواهد کرد.  این مکمل تولید شده در کشور ایران می‌باشد و معروف به ال کارنیتین فارماپلاس ۹۰ عددی می‌باشد که شما می‌توانید از داروخانه‌های مجاز در سراسر کشور آن را تهیه کنید.

 

در پایان می‌توان اشاره کرد که اختلاف نظرهای مختلفی در ارتباط با میزان و شدت نحوه چربی سوزی ال کارنیتین و به خصوص تاثیر آن بر لاغری وجود دارد.   در هر صورت به نظر می‌رسد که استفاده از مکمل ال کارنیتین به تنهایی نمی‌تواند سبب انجام  چربی سوزی  به میزان دلخواه شما باشد و باید حتماً استفاده از یک رژیم غذایی مناسب و تمرینات و فعالیت‌ های ورزشی مرتبط بتوانید به میزان دلخواه خود چربی سوزی را  فراهم کنید.  همچنین باید دقت کنید که ممکن است انواع  ال کارنیتین در کوتاه مدت برای شما عوارضی را فراهم نکند اما برای آگاه شدن از عوارض مصرف طولانی مدت و خود سرانه ال کارنیتین حتماً با پزشک خود مشورت کنید. توصیه دیگری که در اینجا می‌ توان به آن اشاره کرد که در صورتی که از بیماری‌های کلیوی و یا دیابت رنج می‌برید حتماً قبل از مصرف ال کارنیتین با پزشک خود مشورت کرده و همچنین در دوران بارداری و یا شیردهی استفاده از ال کارنیتین را با احتیاط انجام دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *