زیبایی

صابون جلبک دریایی چیست و تاثیر جلبک بر پوست چیست؟

صابون جلبک دریایی چیست و تاثیر جلبک بر پوست چیست؟

همه ما می دانیم که غذاهای دریایی سرشار از مواد معدنی  و مغذی می باشند که برای سلامتی بدن مفیدند. اما سوال اینجاست که جلبک دریایی نیز دارای این مزایاست؟ در این مطلب می خواهیم با خواص جلبک دریایی و صابون های جلبک دریایی که برای لطافت و نرمی پوست مفیدند آشنا شویم.

جلبک دریایی چیست؟

 

جلبک دریایی چیست؟

جلبک دریایی در دریاها ودریاچه های بزرگ وجود دارد و به سه دسته قهوه ای، سبز آبی و قرمز تقسیم می شوند. جلبک هایی که به رنگ سبز هستند در قسمت های کم عمق وجود دارند. جلبک های قهوه ای در بخش هایی که آب دارای عمق بیشتری است وجود دارد و جلبک های قرمز در عمق اقیانوس ها واقع شده اند. جلبک های دریایی گونه های متفاوتی دارند که هر کدام برای کاربرد خاصی مصرف می شوند. برای مثال گونه جلبک لامیناریوم در مصارفی مانند تهیه غذا، مکمل غذایی دام و طیور و تهیه داروی پالکاتو (گواتر) کاربرد دارد یا گونه پورفیرا که فقط برای تهیه غذا مورد استفاده قرار می گیرد.

خواص جلبک دریایی برای پوست

برخی از خواص جلبک دریایی برای پوست عبارتند از:

  • مقابله با آکنه و جوش های قرمز
  • ضد لک و چین و چروک
  • جوان سازی، لطافت و شاداب سازی پوست
  • ویتامینه قوی پوست
  • موثر در جمع شدن منافذ باز پوست
  • کلاژن ساز بسیار قوی
  • ترمیم پوست و کاهش چین و چروک
  • لیفتینگ قوی پوست و درمان پوست شل
  • دارای خاصیت ضد عفونی و ضد باکتریایی
  • دارای ویتامین و مواد معدنی

صابون جلبک دریایی چیست؟

 

صابون جلبک دریایی چیست؟

صابون جلبک دریایی مناسب شستشوی پوست صورت می باشد. این صابون ها به دلیل دارا بودن عصاره جلبک دریایی از خشک شدن پوست جلوگیری می کنند و باعث نرمی و لطافت پوست می گردند. این صابون ها دارای خاصیت مرطوب کنندگی و آبرسانی هستند و اثر ضد التهاب بر روی پوست دارند. صابون جلبک دریایی به عنوان لایه بردار و اسکراب عمل می کند و برای درمان آکنه نیز موثر می باشد. این صابون ها حاوی آنتی اکسیدان قوی هستند و سرشاراز مواد معدنی و ویتامین ها می باشند. صابون جلبک دریایی به دلیل داشتن پایه گیاهی به رفع چین و چروک پوست کمک می کند.

ترکیبات صابون جلبک دریایی

ماده اصلی تشکیل دهنده این صابون ها همانطور که از نامشان پیداست، جلبک دریایی می باشد. این جلبک های دریایی سرشار از مواد معدنی و ویتامین هستند که باعث تغذیه کامل پوست می گردند. جلبک دریایی در بسیاری از ماسک ها و کرم های گیاهی مورد استفاده قرار می گیرد، حتی برخی از افراد آن را به صورت خام مصرف می کنند تا باعث تقویت پوست خود شوند.

تاثیر صابون جلبک دریایی بر پوست چیست؟

لایه برداری

صابون جلبک دریایی به عنوان یک پاک کننده قوی برای سلول های مرده پوست و ناخالصی های دیگر روی پوست مورد استفاده قرار می گیرد. صابون  جلبک دریایی دارای خاصیت لایه برداری و بازسازی کننده پوست می باشد. طبق تحیقات انجام شده، جلبک دریایی قادر است به عنوان یک عامل پاکسازی کننده مواد زائد پوست را به صورت عمیق از بین ببرد. لایه برداری فرآیندی است که طی آن سلول های مرده پوست از بین می روند. لایه برداری تاثیرات مفیدی در درخشان شدن پوست، پیشگیری از مشکلاتی مانند مسدود شدن منافذ پوست، کاهش جوش و آکنه دارد. همچنین لایه برداری در دراز مدت باعث افزایش تولید کلاژن که باعث منعطف شدن پوست، کاهش شل شدگی و خطوط ریز پوست است، می شود.

کلاژن سازی در پوست

صابون جلبک دریایی دارای خاصت تقویت کنندگی پوست می باشد که قادر است التهابات پوستی را کنترل کند و کلاژن سازی پوست را تحریک و به جوانسازی و شادابی پوست کمک کند. کلاژن یک پروتئین فیبری و نامحلول است که در بدن به صورت فراوان یافت می شود و یکی از مهم ترین اجزای ساختمانی پوست، دندان، استخوان، رباط و ماهیچه است. عواملی مانند فزایش سن، قرار گرفتن در معرض نور خورشید، استعمال دخانیات رژیم غذایی نامطلوب تاثیر منفی بر کلاژن بدن دارد که باعث کاهش استحکام و انعطاف پذیری پوست می شود. بنابراین با مصرف این صابون می توان تاثیر مثبتی بر تحریک کلاژن سازی و بهبود چین و چروک های پوستی داشت.

 

کلاژن سازی در پوست

جوانسازی

جلبک دریایی حاوی آنتی اکسیدان های قوی است که همین دارای اثر ضد پیری و بازسازی کننده پوست می باشد.

رفع آکنه

این صابون تاثیر مثبتی در از بین بردن و التیام آکنه دارد. طی تحقیقاتی در آکادمی درماتولوژی آمریکا مشخص شد که آکنه در اثر تجمع چربی های بیش از حد و غیر نرمال پوست به وجود می آید. هنگامی که چربی در منافذ پوست جمع گردد، پوست دچار التهابی به نام جوش می شود که به دو حالت سر سیاه و سر سفید می باشد. جلبک دریایی به صورت کاملا اثر بخش این التهابات را از بین می برد و از وقوع مجدد آن ها جلوگیری می کند. جلبک دریایی به صورت عمیق پوست را پاکسازی می کند و تعادل چربی پوست را حفظ می کند.

مرطوب کننده

صابون جلبک دریایی خاصیت مرطوب کنندگی و آبرسانی دارد و از این طریق از خشکی پوست جلوگیری می کند.

صابون جلبک دریایی برای چه افرادی مناسب است؟

صابون جلبک دریایی برای انواع پوست مناسب است.

طریقه مصرف

پوست بدن یا صورت را با آب مرطوب کنید و سپس صابون را به صورت دورانی روی پوست ماساژ دهید و بعد از اینکه کف نمود، کف حاصل را روی پوست به مدت یک دقیقه نگه دارید. سپس آن را با حوله به صورت ملایم و ضربه ای خشک کنید. اگر روی پوست خود احساس خشکی زیاد داشتید از لوسیون های مرطوب کننده استفاده کنید.

 

طریقه مصرف

شرایط نگهداری

صابون جلبک دریایی را دور از دسترس و دید اطفال قرار دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *