زیبایی

شامپو رنگ مو چیست چگونه موها را رنگ می کند و دوام و ماندگاری آن چقدر است؟

شامپو رنگ مو چیست چگونه موها را رنگ می کند و دوام و ماندگاری آن چقدر است؟

افرادی که دارای موی سفید بین موهای خود هستند و از آن ها ناراحت اند اما استفاده از رنگ موی دائم را چندان حالب نمی دانند با استفاده از شامپو رنگ می توانند از موی سفید خود خلاص شوند. استفاده از رنگ موی دائم باعث می شود که آغاز رویش مو ریشه سفید موها به چشم بیاید به همین دلیل برخی افراد مایل به استفاده از آن نیستند. شامپو رنگ محصولات نسبتا جدید هستند که به دلیل سادگی استفاده و عدم نیاز به مراجعه به متخصص در بین خانم ها و آقایان طرفداران زیادی دارد. در این مطلب می توانید نکاتی در مورد شامپو رنگ و طرز استفاده از آن را فرا بگیرید.

شامپو رنگ مو چیست؟

 

شامپو رنگ مو چیست؟

شامپو رنگ نوعی رنگ مو است. این محصول در ترکیبات خود دارای محتویات رنگدانه ای است که با نشستن روی مو باعث تغییر رنگ مو می شود. البته این شامپو رنگ ها دارای محدودیت در تنوع رنگ می باشند و بیشتر برای تیره کردن موی سفید به کار می رود. این شامپو رنگ ها بیشتر برای موی سفید و بردن آن ها به طرف خاکستری تیره یا قهوه ای تیره استفاده می شوند.

یکی از مهم ترین عوامل آسیب رسان به ساقه مو شامپو رنگ است. شامپو رنگ یک رنگ موی نیمه دائم است. در مورد این رنگ موهای نیمه دائم یا شامپو رنگ ها نگرانی خاصی درمورد آسیب رسیدن به ساقه مو وجود ندارد چون مهم ترین عامل آسیب رسان همان کسیدان می باشد که در شامپو رنگ ها یا وجود ندارد یا بسیار کم است. استفاده از رنگ مو باعث سوختن مو می شود، که موها در آن نازک و شکننده شده و در آخر خرد شده و می ریزند. شامپو رنگ ها دارای مواد ملایم تری نسبت به رنگ دائمی هستند بنابراین آسیب کمتری به مو وارد می کنند در نتیجه سوختن و ریزش ناشی از خرد شدن مو کم تر رخ می دهد.

انواع شامپو رنگ

شامپو رنگ دارای انواع مختلفی برای موهای مختلف می باشد. این انواع شامل موارد زیر می شوند:

  • شامپو رنگ موهای چرب
  • شامپو رنگ موهای خشک
  • شامپو رنگ موهای معمولی

 

انواع شامپو رنگ

علاوه بر این شامپو رنگ ها از نظر طیف رنگی هم متنوع هستند زیرا امروزه علاوه بر مشکی و قهوه ای، رنگ های متنوع تری در این محصولات تولید شده اند. انتخاب رنگ مو به جنس مو، نوع مو، رنگ مو و … بستگی دارد. اخیرا شامپو رنگ های گیاهی نیز تولید شده اند که نسبت به شامپوهای شیمیایی دارای عوارض کمتری هستند.

ماندگاری و دوام شامپو رنگ

شامپو رنگ ها دارای ماندگاری و دوام زیادی نیستند به طوریکه ماندگاری آن ها روی مو نهایتا 1 هفته می باشد. این رنگ موها در گروهی بین رنگ موی دائمی و نیمه دائمی قرار می گیرند. در مدت زمان ماندگاری رنگ شامپو عوامل زیادی موثرند که می توان به جنس مو، تعداد دفعات شستشوی مو در هفته، نوع مو، کیفیت شامپو و … رنگ اشاره کرد. برای مثال مدت زمان ماندگاری شامپو رنگ روی موهای چرب کمتر از موی خشک می باشد.

روش استفاده از شامپو رنگ مو

 

  1. اگر اولین بار است که از شامپو رنگ استفاده می کنید ابتدا آن را روی قسمت کوچکی از سطح پوست تست کنید تا مطمئن شوید که به آن حساسیت ندارید.

 

روش استفاده از شامپو رنگ مو

  1. قبل ازاینکه از شامپو رنگ روی موی خود استفاده کنید بهتر است ابتدا موهای خود را بشویید تا آلودگی ها و بقایای چربی از روی موهای شما تمیز شوند. برای این منظور می توانید قبل از استفاده از شامپو رنگ، از شامپوی معمولی استفاده کنید و سپس از شامپو رنگ استفاده کنید.
  2. حال مقداری از شاپو رنگ را با آب مخلوط کنید و موها را با آن بشویید. تمامی قسمت های مو را به آن آغشته نمایید. سپس به مدت 1 تا 10 دقیقه صبر کنید و در نهایت آن را آبکشی کنید. هر چقدر مواد شما غلیظ تر باشد و مدت طولانی تری روی موی شما بماند رنگ تیره تر می گردد.
  3. بعد از اینکه زمان لازم برای ماندگاری شامپو رنگ به پایان رسید موها را با آب گرم و بدون شامپو و یا نرم کننده مو بشویید. موها باید به قدری شسته شوند تا آب خارج شده از موها کاملا شفاف گردد.
  4. بعد از اینکه موها را به طور کامل شستشو دادید اثری از رنگ روی مو باقی نمی ماند.

شامپو رنگ مو جزو کدام دسته از مدل های رنگ مو قرار می گیرد؟

رنگ موها در کل به سه دسته تقسیم می شوند.  رنگ موی موقت، رنگ موی نیمه موقت، رنگ موی دائم یا شیمیایی. رنگ موی دائم نوعی از رنگ مو هستند که همراه با ترکیبات اکسیدان یا جداگانه استفاده می شود. شامپو رنگ مو جز این دسته قرار نمی گیرد. به این صورت که ابتدا رنگدانه موها با ترکیبات اکسیدانی خارج می شود تا موها حالت دکلره پیدا کنند، سپس از رنگ مو استفاده می شود تا روی موی بی رنگ شده رنگ دلخواه قرار گیرد. مهم ترین خصوصیت رنگ موی دائم تنوع رنگی بالا می باشد یعنی می توان موی تیره را به موی روشن یا خیلی روشن و موی روشن را نیز به موی تیره تبدیل کرد.

چندبار در ماه می توان از شامپو رنگ استفاده کرد؟

 

چندبار در ماه می توان از شامپو رنگ استفاده کرد؟

با توجه به اینکه شامپو رنگ ها همان خاصیت رنگ مو را دارند و رنگ مو نیز باید هر یک ماه یک بار استفاده گردد زیرا استفاده مکرر از آن باعث تحریک پوست و در نهایت سرطان پوست می شود. بنابراین مصرف شامپو رنگ ها نیز به طور روزانه می تواند باعث تحریکات پوستی خطرناک شود.

این شامپوها برای چه افرادی مناسب است؟

شامپو رنگ مو را اغلب افرادی استفاده می کنند که دارای موی کوتاه هستند و حوصله رنگ کردن مو با رنگ دائمی را ندارند. شامپو رنگ ها تنوع رنگ محدودی دارند به همین دلیل خانم ها کمتر از آن استفاده می کنند. علاوه براین شامپو رنگ مو برای خانم هایی که موی پر حجم دارند به صرفه نیست و لازم می دانند که از رنگ موی دائم استفاده کنند.  این شامپو رنگ ها بیشتر برای خانم ها و آقایانی توصیه می شود که دارای موی خاکستری هستند و می خواهد موهایشان تیره تر شود، زیرا شامپو رنگ به موی روشن بهتر از موی تیره رنگ می دهند. علاوه بر این برای افرادی که موی خاکستری دارند و نمی خواهند که رنگ موهای خود را یک دفعه با رنگ مو عوض کنند می توانند از این شامپوها کمک بگیرند.

منابع مورد استفاده

https://seemorgh.com//

https://www.daraje.com//

https://rosesorkh.com//

https://www.shebreh.com//

https://www.beytoote.com/

https://tejaratnews.com/

https://dibaperfume.ir//

https://www.beytoote.com/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *