زیبایی

راهنمای خرید رژ لب

راهنمای خرید رژ لب

با توجه به تنوع های مختلف رنگ، جنس و مارک رژلب های موجود در بازار حق دارید که در انتخاب رژلب مناسب خودتان سردرگم شوید و احتمالا چند رژلب استفاده نشده در وسایلتان داشته باشید که تازه وقتی آن ها را خریده اید احساس کردید که می توانستید انتخاب بهتری داشته باشید. شاید شما نیز نکات مربوط به انتخاب یک رژلب خوب را نمی دانید.

در انتخاب رژلب باید به نکات مختلفی مانند رنگ پوست توجه نمود که در این صفحه آن ها را بررسی می کنیم. اگر می خواهید که با انتخاب بهترین رنگ مناسب خودتان در مهمانی ها بدرخشید، این مطلب راهنمای خرید رژلب را مطالعه نمایید.

رژ لب چیست؟

رژلب” یک فرآورده آرایشی است که به عنوان مهمترین و بهترین لوازم آرایشی شناخته شده است زیرا دختران و خانم های جوان به آن علاقه زیادی دارند.

رژلب به عنوان ماتیک نیز شناخته می شود که حاوی روغن، مواد رنگی، نرم کننده پوست، قهوه و موم است که برای دادن رنگ و بافت روی لب کشیده می شود. استفاده از رژلب قدمت طولانی دارد به طوریکه سومریان اولین افرادی بودند که از سنگ های زینتی برای تزیین لب و چشم استفاده می کردند. همچنین مصریان باستان نیز از رژلب برای تفکیک طبقه اجتماعی استفاده می نمودند.

یک رژلب خوب چه ویژگی های دارد؟

  1. مطابقت رنگ رژلب با رنگ پوست
  2. ضدآفتاب باشد
  3. خاصیت آبرسانی داشته باشد
  4. ماندگاری بالا
  5. عدم ایجاد مسمومیت
  6. دارای بافت سبک و غیر چسبنده باشد
  7. تولید شده طبق اصول بهداشتی
  8. رایحه خوبی داشته باشد
  9. خشک نکردن لب ها
  10. نداشتن سرب
  11. بافت منسجم و ساختار نرم

نکاتی که باید هنگام خرید رژلب باید توجه کنید

  • به رنگ پوستتان توجه کنید

در خرید رژلب باید به دقت داشت که رنگ آن با چهره تناسب داشته باشد. برای انتخاب رژلب باید رنگ پوست را در نظر بگیرید. رنگ پوست شما در هر گروه رنگی که قرار می گیرد باید متناسب با آن رنگ رژلب را انتخاب نمایید تا با هم همخوانی داشته باشند. برای اینکه رنگ رژلب متناسب را انتخاب نمایید ابتدا باید از رنگ پوست خود شناخت داشته باشید. در این قسمت راهنمایی را تهیه دیده ایم که به شما در تعیین رنگ پوست و رنگ رژلب متناسب با رنگ پوستتان کمک می نماید.

  • تعیین رنگ پوست

تعیین رنگ پوست

تعیین رنگ پوست

این مهم نیست که رنگ پوست شما تیره یا روشن باشد به هر حال نکته مهم این است که پوست در سه دسته گرم، خنثی و سرد قرار می گیرد. برای تشخیص رنگ پوست چندین روش وجود دارد که در زیر یکی از ساده ترین روش ها را بیان می کنیم.

  • تشخیص تناژ پوست از روی رنگ رگ‌های مچ دست

یک راه برای تشخیص تناژ رنگ پوست نگاه کردن به رگ های مچ دست می باشد.

  • اگر رگ های سبز دارید دارای پوست گرم می باشید.
  • اگر رنگ رگ های شما بنفش یا آبی است دارای پوست سرد هستید.
  • اگر در آبی یا سبز بودن رنگ رگ هایتان شک دارید احتمالا رنگ پوست شما خنثی می باشد یعنی در هر دو طیف گرم و سرد قرار می گیرد. افرادی که دارای پوست برنز هستند جز افرادی هستند که دارای رنگ پوست خنثی می باشند.
  • بهترین رژ لب برای پوست بسیار روشن

رنگ مناسب برای پوست بسیار روشن رنگ هایی مانند هلویی، صورتی روشن، گلی، مرجانی و بژ می باشند. توجه کنید که اگر پوستتان دارای ته رنگ گرم است رنگ هلویی و صورتی ملایم را به کار ببرید و اگر دارای ته رنگ پوست سرد هستید رنگ های مایل به قهوه ای مناسب اند.

  • بهترین رژ لب برای پوست روشن

افرادی که پوست روشن دارند ممکن است کمی رنگ پریده به نظر بیایند اما ته رنگ خرمایی و زرد در چهره شان وجود دارد. به همین دلیل بهتر است از رنگ هایی مانند هلویی و صورتی ملایم استفاده کنند. همچنین اگر جز خانم هایی باشید که رژلب پر رنگ را می پسندید می توانبد از رژ لب قرمز استفاده نمایید. باید مراقب رنگ هایی که حالت صورت را بی روح می کنند مانند رژ لب هایی که ته رنگ زرد دارند باشید.

  • بهترین رژ لب برای پوست متوسط

این افراد در رنگ پوستشان رنگ زیتونی دیده می شود. رنگ مناسب برای این دسته رنگ های ارغوانی، گل رز و بنفش هستند. همچنین رنگ های مایل به قهوه ای، بژ با صورتی ملایم انتخاب مناسبی برای پوست های متوسط هستند. اگر ته رنگ گرم در پوستتان دارید رنگ های برنز، مسی، قرمز نارنجی مناسب هستند و اگر ته رنگ سرد دارید رنگ شرابی و صورتی برای این افراد مناسب است.

  • بهترین رژ لب برای پوست برنزه

رنگ مناسب برای پوست برنزه رنگ های نارنجی می باشند. همچنین رنگ هایی مانند صورتی پر رنگ یا مرجانی نیز مناسب این رنگ پوست هستند. افرادی که پوست برنزه دارند نباید از رنگ های بنفش و قهوه ای استفاده نمایند.

  • بهترین رژ لب برای پوست تیره

رژ لب برای پوست برنزه

رژ لب برای پوست برنزه

این افراد در پوستشان دارای ته رنگ تیره خوشرنگ تا رنگ بسیار تند سیاه می باشند. افرادی که پوست تیره دارند اگر خواهان طیف بنفش هستند می توانند از رنگ شرابی یا آلویی استفاده نمایند و اگر طیف قهوه ای را می پسندند می توانند رنگ هایی مانند کاراملی و گردویی را به کار برند. البته اگر ته رنگ پوست گرم دارید، رنگ هایی مانند قهوه ای و مسی مناسب می باشند و اگر پوستتان ته رنگ سرد دارد، رنگ شرابی یا قرمز یاقوتی گزینه مناسبی است.

  • به اندازه لب‌هایتان توجه کنید

همانطور که رنگ رژلب بسیار مهم می باشد، اندازه لب ها نیز برای انتخاب بهترین رژلب مناسب شما اهمیت دارد. در این خصوص باید به نازکی و درشتی لب توجه نمود.

لب درشت

بهترین رژلب برای لب های درشت، رژلب جامد مات می باشد. این افراد نباید از رنگ بسیار روشن استفاه نمایند زیرا صورت را بی روح نشان می دهند.

لب نازک

افرادی که دارای لب های نازک هستند بهتر است از رژلب مایع یا براق استفاده نمایند. رنگ تیره برای لب های نازک یا قیطانی مناسب نمی باشد.

  • به شکل لب‌هایتان توجه کنید

  • اگر دارای لب پایین برجسته وحجیم می باشید می توانید از رژلب هایی با رنگ متناسب با پوستتان و مقداری صورتی مات در مرکز لب بالایی استفاده نمایید.
  • اگر دارای لب بالایی برجسته می باشید باید از رنگ روشن برای لب پایین استفاده نمایید و یک رنگ تیره تر از آن بر روی لب بالایی بزنید.
  • اگر لب های نامتقارن دارید بعد از اینکه رژلب زدید با مداد لبی که به رنگ رژلبتان باشد فرم لب خود را اصلاح نمایید.

انواع رژلب

انواع رژلب

انواع رژلب

رژلب جامد

در ساختار این نوع رژلب از موادی مانند رنگ، روغن های مختلف و موم استفاده می شود. وجود موم در این نوع رژلب ها باعث می شود که لب رطوبت خود را از دست ندهد و باعث خشکی لب نشود. رژلب جامد در حالت های براق تا مات و انواع رنگ های متفاوت در بازار وجود دارد. ظاهر این نوع رژلب ها به گونه ای است که به حالت چرخشی می تواند بیرون آمده و بعد از استفاده نیز به حالت چرخشی آن را ببندید. این رژلب ها ارزان هستند و استفاده آن ها بسیار راحت است.

رژلب مایع

همانطور که از نام این رژلب ها پیداست دارای حالت مایع می باشند و بعد از اینکه روی لب نشستند خشک می شوند و حالت  مخملی پیدا می کنند و به آسانی پاک نمی شوند بنابراین برای زمانی که به مهمانی دعوت هستید و نمی خواهید رژلبتان پاک شود مناسب هستند. این رژلب ها دارای ظاهری شبیه به برق لب و استوانه ای هستند و دارای یک نوک اسفنجی مانند می باشند که استفاده از رژلب را آسان می نماید. برای استفاده از رژلب باید نوک آن را مستقیما روی لب های خود فشار دهید. این رژلب ها، دارای خاصیت مرطوب کنندگی لب می باشند اما دارای ماندگاری کمتر از رژلب جامد می باشند.

رژلب مایع براق

این رژلب ها مانند رژلب مایع هستند اما با این تفاوت که همیشه براق هستند و رنگ کمی به لب می دهند. این رژلب ها دارای ساختار سبکی هستند و بعد از مدت کمی از روی لب پاک می شوند. اگر می خواهید در طول روز این رژلب روی لبتان باشد باید هر چند وقت یک بار آن را تمدید کنید. از این رژلب ها می توان به عنوان رژگونه نیز استفاده نمود.

رژلب مدادی

این رژلب ها دارای ماندگاری بالا هستند و چرب نیستند. شکل ظاهر آن ها در دو مدل پیچی و یا مدادی با نوک تیز که با مداد تراش مخصوص تراشیده می شوند طراحی شده اند.

رژلب پالتی

این رژلب ها در یک پالت به صورت چند عددی که دارای ظاهر مربع یا گرد هستند قرار دارند و برای ترکیب رنگ می توان از آن ها استفاده نمود و به رنگ های مختلفی دست یافت. در سالن های آرایشی از این نوع رژلب ها استفاده می نمایند. این رژلب ها دارای اپلیکاتور هستند اما برای راحتی کار می توان از انگشت هم استفاده نمود.

رژلب پالتی

رژلب پالتی

 

رژلب کرمی

رژلب کرمی دارای موم بیشتری در ساختار خود می باشد بنابراین باعث جلوگیری از خشکی پوست لب می شود و سالم و بی ضرر می باشد. این رژلب ها درخشان نیستند اما ظاهری یکدست و لطیف را بر روی لب ایجاد می کنند. این رژلب ها در بافت های مختلف مخملی، براق و اکلیلی وجود دارند و برای لب هایی مناسب اند که سایز کوچکی دارند.

رژلب شفاف

این رژلب ها بدون رنگ هستند و معمولا برای شفافیت لب ها استفاده می شود. این رژلب ها دارای خاصیت حفظ رطوبت لب ها می باشند بنابراین برای استفاده روزمره مناسب اند. رژلب های شفاف ماندگاری بالایی ندارند و در صورت استفاده باید در فاصله های زمانی کم آن را تمدید کرد.

رژلب ماژیکی

این رژلب ها دارای بافت سبک هستند و دور لب پخش نمی شوند. رژلب ماژیکی برای افرادی که دارای پوست لب خشک هستند مناسب نیست زیرا دارای خاصیت آبرسانی نیستند.

برق لب

برق لب نیز یک نوع رژلب مایع می باشد که بدون رنگ و شفاف است و معمولا برای شفافیت رژلب جامد روی آن استفاده می شود. این نوع رژلب ها بیشتر در فصل گرم سال کاربرد دارد.

لاک لب

این نوع رژلب نیز از نوع مایع می باشد و با نام تینت لب نیز شناخته می شود. لاک لب شبیه به برق لب است اما دارای ماندگاری بسیار بالاتری حداقل 8 ساعت و همچنین دارای رنگ دهی بیشتری می باشد و برای خانم هایی که نمی خواهند آرایش خود را تجدید کنند مناسب است.

تاریخ انقضای رژلب

تاریخ انقضای رژلب

تاریخ انقضای رژلب

رژلب یکی از محصولات آرایشی است که دارای تاریخ انقضای طولانی مدت است و خیلی دیر فاسد می شود اما عمر مفید آن معمولا بین 12 تا 18 ماه می باشد. رژلبی که دارای تاریخ انقضای به پایان رسیده باشد فاسد می شود. این فاسد شدن را به راحتی می توان تشخیص داد. زمانی که رژلب جامد فاسد شود؛ سفت می شود و بوی خاصی به خود می گیرد، همچنین در بافت و ترکیب آن تغییر ایجاد می شود و به خوبی روی لب قرار نمی گیرند. رژلب های مایع نیز زمانی که فاسد می شوند به حالت چسبناک درمی آیند.

اصل و تقلبی بودن رژ لب

رژلب های اصل و تقلبی دارای ویژگی هی خاصی می باشند که با توجه به آن ویژگی ها می توان اصل و تقلبی بودن رژلب را تشخیص داد.

اصل و تقلبی بودن رژ لب

اصل و تقلبی بودن رژ لب

  • رژلب های اصل بر روی جعبه یا کاور خود دارای تاریخ انقضا می باشند که اگر این تاریخ انقضا را نداشتند باید به اصل بودن آن شک کرد.
  • رژلب های تقلبی دارای سرب یا قطران زغال سنگ می باشند بنابراین با بو کردن رژلب می توان بوی بد آن ها را استشمام کرد که رژلب اصل این بو را ندارد.
  • رژلب های تقلبی بعد از مصرف روی لب ترک ترک و ماسیده می شوند اما رژلب اصل به دلیل استفاده از روغن های گیاهی در ساختار آن ها، بر روی لب حالت تازگی و براقیت دارند.
  • اگر رژلب را روی یک تکه طلا بکشید و به رنگ سیاه در آمد این تغییر رنگ نشان از تقلبی بودن و وجود سرب در آن می باشد.

امیدواریم که مقاله ی ” راهنمای خرید رژ لب ” مورد توجه شما دوستان عزیز قرار گرفته باشد. در صورت تمایل از مشتریان اینترنتی رژ لب در سایت ما باشید. ??

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *