سلامت بدن

چگونه کرم پودر مناسب پوست‌تان را انتخاب کنید؟

چگونه کرم پودر مناسب پوست‌تان را انتخاب کنید؟

شاید سوال شما نیز برای داشتن یک آرایش زیبا این می باشد که چگونه می توانید کرم پودر مناسب با پوست خود را انتخاب نمایید. با توجه به نوع پوست و درجه رنگ پوست انتخاب کرم پودر مناسب می تواند به یک چالش تبدیل شود. این مطلب را مطالعه فرمایید تا بهترین کرم پودر مناسب خود را انتخاب نمایید.

نوع پوست خود را تشخیص دهید

 

نوع پوست خود را تشخیص دهید

تعیین نوع پوست مهم ترین گام برای انتخاب فرمولاسیون کرم پودر می باشد. انواع پوست عبارتند از:

پوست چرب

افرادی که پوست چرب دارند باید از پنکیک های کرم پودری یا کرم پودرهای مایع که فاقد چربی می باشند استفاده نمایند. این محصولات با پودرهایی که دارند باعث می شوند که چربی پوست جذب گردد و پوست صاف و مات را به ارمغان آورند. کرم پودرهایی که مواد معدنی دارند نیز برای پوست های چرب مناسب اند زیرا ذرات خشک موجود در آن ها باعث جذب رطوبت اضافی پوست می شود و از براقیت بیش از اندازه پوست کاهش می دهند.

پوست خشک

افرادی که پوست خشک دارند باید از کرم پودر مایع یا استیک آبرسان استفاده نمایند. کرم پودرهایی که بافت کرمی دارند رطوبت رسانی پوست را بالا برده و دارای قدرت پوشش دهی بالایی می باشند.

پوست مختلط (ترکیبی)

افرادی که دارای پوست مختلط هستند، بخشی از پوستشان چرب و بخشی خشک می باشد. در این مورد بهتر است از هر دو نوع کرم پودر خشک و چرب استفاده نمایید و از کرم پودرهایی که سرشار از چربی و یا ترکیبات نرم کننده مانند کره کاکائو، وازلین، پارافین، روغن های گیاهی یا … باشند باید اجتناب نمایند.

پوست حساس

افرادی که دارای پوست حساس و مستعد آکنه هستند باید در انتخاب کرم پودر دقت نمایند. از مصرف محصولاتی که دارای عطر، الکل، رایحه و اسانس هستند باید خودداری کنند. همچنین از مصرف محصولاتی که دارای روغن های نفتی، وازلین، پارافین، پودر تالک و گلیسیرین می باشند باید اجتناب شود.

ته رنگ پوست

ته رنگ پوست

در کل سه نوع رنگ پوست سرد، خنثی و گرم داریم که در ادامه به چگونگی تشخیص هر کدام می پردازیم:

ته رنگ های سرد(C)

اگر دارای ویژگی های زیر هستید تن رنگ پوستتان سرد می باشد:

  • آبی یا بنفش بودن رگ های مچ دست
  • جلوه دادن زیرآلات نقره بیشتر از طلا روی پوست
  • آبی دیده شدن پوست دست در مقابل آفتاب
  • تنالیژه رنگ پوست سرد، رنگ های قرمز صورتی یا آبی هستند

ته رنگ های خنثی یا طبیعی(N)

افراد زیر دارای تن رنگی پوست خنثی می باشند:

  • آبی – سبز بودن رگ های مچ دست
  • جلوه داشتن زیورآلات نقره و طلا روی این نوع پوست ها
  • مایل به سبز دیده شدن پوست در مقابل نور آفتاب
  • این افراد دارای تنالیژه رنگ های صورتی، قرمز، آبی، زرد، طلایی و هلویی نیستند بلکه در بین این رنگ ها می باشند

ته رنگ های گرم(W)

ویژگی های زیر نشانه تن رنگ گرم پوست می باشد:

  • سبز کم رنگ یا زیتونی بودن رگ ها روی مچ دست
  • جلوه دادن زیورآلات نقره روی پوست دست
  • زرد رنگ نشان دادن رنگ پوست در مقابل آفتاب
  • تنالیژه رنگ پوست گرم در این افراد زرد، طلایی یا هلویی می باشد

تعیین رنگ زمینه‌ی پوست یا آندِرتون

 

تعیین رنگ زمینه‌ی پوست یا آندِرتون

در اینجا چند روش آسان برای مشخص کردن رنگ پوست معرفی می گردد:

تست رگ:

برای این تست ابتدا در معرض نور آفتاب قرار بگیرید و سپس قسمت داخلی مچ دست را نگاه کنید. دیده شدن رگ ها به رنگ بنفش یا آبی به معنی رنگ پوست سرد می باشد. رنگ سبز رگ ها به معنی پوست گرم می باشد. اگر رنگ رگ ها قابل تشخیص نبود و یا به رنگ زیتونی نزدیک بود نشانه رنگ پوست طبیعی می باشد.

تست طلا و نقره: رنگ پوست همچنین با توجه به بدلیجات نیز قابل تشخیص می باشد. اگر رنگ طلایی بیشتر به پوستتان می آید نشانه پوست گرم می باشد. اگر رنگ نقره ای بیشتر به پوستتان می آید نشانه رنگ پوست سرد می باشد. اگر هر دو رنگ طلایی و نقره ای به رنگ پوستتان می آید، رنگ پوست شما طبیعی می باشد.

تست رنگ: در این روش یک کاغذ سفید را در کنار پوست صورت خود بگیرید و سپس در آینه نگاه کنید و تفاوت رنگ پوست خود را با رنگ کاغذ مقایسه کنید. در این تست اگر پوستتان به رنگ زرد دیده می شود رنگ پوستتان گرم است. اگر پوست صورتی، قرمز و سرخابی به نظر رسید پوست سردی دارید. اگر پوست خاکستری به نظر رسید رنگ پوستتان طبیعی است. اگر رنگ پوستتان قابل تشخیص نبود دارای رنگ طبیعی می باشید.

تست برنزه: اگر به سرعت دچار آفتاب سوختگی می شوید و یا در مقابل آفتاب پوستتان صورتی می شود تعداد ملانین های موجود در پوست شما کمتر است و دارای رنگ پوست سرد می باشید. اگر رنگ پوست به راحتی برنزه یا زیتونی شود رنگ پوست گرم می باشد. افرادی که پوست تیره دارند و به راحتی آفتاب سوخته نمی شوند اما پوست سرد دارند باید بقیه تست ها را انجام دهند.

تست چشم ها و موها: افرادی که پوست سردی دارند معمولا دارای رنگ چشم سبز، آبی یا خاکستری می باشند و رنگ مویشان خاکستری تر می باشد. در حالیکه افرادی که دارای رنگ پوست گرم هستند دارای رنگ چشم فندقی یا قهوه ای و رنگ موی تیره می باشند.

انتخاب نمای نهایی کرم پودر

 

انتخاب نمای نهایی کرم پودر

اگر برای اولین بار است که از کرم پودر استفاده می نمایید باید نمای نهایی کرم پودر را انتخاب نمایید حتی افرادی نیز که برای طولانی مدت از کرم پودر استفاده می نمایند نیز دچار تردید می باشند. نمای نهایی کرم پودر براقیت یا ماتی کرم پودر می باشد. تصمیم گیری در مورد اینکه کدام جلوه برای شما مناسب می باشد بستگی به خودتان دارد. در این قسمت انواع جلوه نهایی کرم پودر را توضیح می دهیم:

نمای نهایی براق و درخشان

اگر از کرم پودرهای براق استفاده می نمایید باید بقیه آرایشتان را به گونه ای انجام دهید که نامحسوس باشد پس از سایه های غیربراق و رژلب های مات استفاده نمایید در غیر اینصورت ظاهرتان بسیار براق و روغنی به نظر می رسد.

نمای نهایی مات

اگر دارای پوست چرب یا مختلطی هستید از نمای نهایی مات استفاده نمایید. کرم پودرهایی که دارای نمای نهایی مات هستند باعث می شوند که ظاهری بدون عیب و نقص داشته باشید و منافذ پوست تان را نیز بسته نشان می دهند. همچنین با استفاده صحیح از آن ها می توان بدون احساس سنگینی بر روی صورت پوستی لطیف و طبیعی را تجربه نمود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *