سلامت بدن

پتو برقی چیست و برای درمان چه بیماری هایی مناسب است؟

پتو برقی چیست و برای درمان چه بیماری هایی مناسب است؟

یکی از شناخته شده ترین ابزارهایی که برای گرم نگه داشتن خود مخصوصا هنگامی که تحرک کمی داریم و در حال استراحت و خواب هستیم مناسب است، پتو می باشد. اما همیشه کمی طول می کشد تا حرارت بدنمان در ساختار پتو جای بگیرد و بدنمان را گرم نگه دارد. چه خوب می شود که پتو خود به خود تولید گرما کند و بتوان به عنوان یک منبع گرمایی از آن یاد کرد. در این مقاله اطلاعاتی مفیدی در مورد پتو برقی بیان شده است.

پتو برقی چیست؟

 

پتو برقی چیست؟

همانگونه که از نامش پیداست پتوی برقی از طریق سیم های المنت بسیار باریکی که در داخل پتو قرار دارند و جریان برق را از خود عبور می دهند گرما تولید می کند. استفاده از این پتوها در فصول سرد برای برطرف کردن درد و خستگی می باشد. در هر ساعتی از شبانه روز می توان از این پتوها استفاده نمود. زمانی که در خانه روی مبلمان نشسته اید و تلویزیون تماشا می کنید و یا در حال استراحت هستید، پتو برقی می تواند گرما بخش باشد که همیشه نیز در دسترس است. علاوه بر این، این وسیله برای داشتن خواب شبانه راحت و کاهش مصرف سیستم گرمایشی خانه نیز سودمند خواهد بود.

پتوی گرمازا چگونه کار می کند؟

این وسیله که یکی از وسیله های شخصی محسوب می شود، جزو کالاهایی است که هیچ کالای دیگری نتوانسته است جایگزین آن شود. در بازار نیز شاهد رشد تنوع آن ها، چه از لحاظ نوع و چه از لحاظ جنس و رنگ آن می باشیم. این پتو به این گونه عمل می کند که جریان الکتریسیته عبوری از طریق یک سیم برق باعث تولید گرما می شود. تمام پتوها المنت های باریک با روکش عایق دارند که به راحتی گرما را در سرتاسر پتو پخش می کنند.

البته این پتوها از نظر امن بودن، راحتی، تولید گرما، عمر طولانی و آسانی برای مراقبت نیاز به تکنولوژی بیشتری دارند. تولیدکنندگان با به کاربردن شیوه های متفاوتی مانند خاموشی خودکار، محافظت بیش از حد برای گرم شدن، خروجی گرمای متغییر و … به صورت های مختلف بهره می برند. در صورتی می توان به ایمن بودن و کیفیت بالای پتوی برقی مطمئن بود که پتوی برقی مطابق با UL 964 که استاندارد ایمنی آزمایشگاه ها برای این دستگاه ها می باشد، ساخته شود.

 

پتوی گرمازا چگونه کار می کند؟

مهم ترین چیزی که باید در مورد پتوی برقی رعایت کرد این است که باید به ایمن بودن این پتوها اطمینان کامل داشت. از آنجایی که این پتوها در درون خود دارای المنت های باریک برای گرما دادن می باشند ممکن است که بیش از حد گرم شوند. حتی زمانی که می تواند به خوبی کار کند، ممکن است برای کاربر بسیار ناراحت کننده باشد به همین دلیل پتوهای الکتریکی به دلیل خطرات بالقوه ایمنی برای افراد خاص مانند خانم های بارداری توصیه نمی شود.

فواید پتوی برقی

با افزایش هزینه های گرمایشی که در فصل زمستان به وجود می آید، تعداد بیشتری از افراد برای صرفه جویی در قبض های انرژی خود، از پتوهای برقی استفاده می کنند. پتوهای برقی وجود دارند که بسیاری از مردم ممکن است آن ها را نشناسند. پتوهای برقی مدرن از ولتاژ کم استفاده می کنند که بسیار ایمن تر از مدل های قدیمی است و خطر آتش سوزی را کاهش می دهد. پتوهای قدیمی تر از جریان مستقیم از پریز برق استفاده می کردند، در حالیکه نسخه های جدید با ترانسفورماتور و ولتاژ کم و استفاده المنت های مدرن، گرمای بهتری را تولید و به صورت یکنواخت توزیع می کند. پتوهای برقی می توانند تخت را گرم کنند و باعث می شود که دمای سیستم گرمایی خانه را کم و انرژی کمتری مصرف شود که باعث کمک به طبیعت و صرفه جویی اقتصادی شود. پتوی برقی بدون اینکه به بستر پتویی اضافه کنید، گرمایی یکنواخت را ایجاد می کند.  برخی مزایای پتوی برقی به شرح زیر می باشد:

بهبود کیفیت خواب

پتوی الکتریکی با گرمای خود باعث بهبود بسیاری از دردها و خستگی ها است. پتوی الکتریکی باعث گرم نگه داشتن شما شده و باعث می شود از یک خواب راحت در شب لذت ببرید. برای آرام کردن ماهیچه ها، کاهش تنش و افزایش گردش خون خود، گرمادرمانی می تواند شگفت انگیز باشد تا احساس بهتری به شما بدهد. زمانی که از تشک برقی در شب استفاده می کنید می توانید کبودی بدن خود را نیز در شب درمان کنید. با استفاده از این پتو نه تنها از یک خواب گرم و راحت در شب برخوردار می شوید بلکه باعث می شود گرما را به سمت مناطقی که به آن نیاز دارید ببرید. در حقیقت با استفاده از آن گردن، پشت، شانه و حتی عضلات پاها آرام شوند و خستگی را احساس نکنید.

 

بهبود کیفیت خواب

ایجاد گرما با فشار دادن تنها یک دکمه

پتوی برقی یک پتو است که با المنت های برقی گرما تولید می کند. با ایجاد گرمای یکنواخت، لذت بخش و ملایم در طول شب به کاهش فشارهای عصبی و استرس کمک زیادی می کند. این یک پتو است که به سرعت و به دلخواه گرم می شود. این گرما را می توان با فشردن تنها یک دکمه به دست آورد.

درمان

یکی از بیماری های مفصلی همراه با رشد افسار گسیخته در ایران و جهان، آرتروز است که از گذشته های دور برای تسکین و درمان آن از گرما استفاده می شده است. گرما باعث افزایش گردش خون می شود و همین باعث کاهش درد ماهیچه ها می شود. این گرما نه تنها باعث کاهش دردهای مزمن می شود بلکه برای افرادی که در اثر ورزش دچار آسیب دیدگی یا گرفتگی عضلات شده اند مناسب می باشد. استفاده از تشک برقی، روش مناسبی برای ترموتراپی است و با این حسن بزرگ می توان برای زمان و درجه حرارت برنامه ریزی کرد.

 

درمان

صرفه جویی در مصرف انرژی

محققان معتقدند که خوابیدن در اتاقی که دمای آن خطی متوسط رو به پایین است برای سلامتی بهتر می باشد. علاوه بر این به بهتر خوابیدن نیز کمک می کند. با یک پتو برقی و تنظیم حرارت آن روی دمای پایین و در عین حال مداوم می توانید دمای وسایل گرمایشی خانه مانند شوفاژ را کاهش دهید و محیط خواب خود را خنک تر کنید در حالیکه رختخواب شما هنوز گرم و راحت است و در مصرف انرژی صرفه جویی کنید.

منابع مورد استفاده

 

https://rx1.ir/

https://shahresalamat.ir/

https://pezeshka.com//

https://aspirin24.com/blog/

https://blog.piltanshop.com/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *