سلامت بدن

منیزیم چیست و این ماده معدنی چه تاثیری بر سلامتی انسان دارد؟

در ابن مقاله به موضوع مهم منیزیم و  سلامتی می پردازیم . منیزیم چیست و این ماده معدنی چه تاثیری بر سلامتی انسان داشته و بهترین مواد و منابع تامین منیزیم برای بدن چیست؟

 

در این مقاله سعی خواهیم کرد که به بررسی ماده معدنی منیزیم و تاثیرات آن برای بدن بپردازیم و در ادامه کار بهترین مکمل‌ها و قرص‌های تامین منیزیم بر اساس نظر مصرف کنندگان را به اختصار مورد بررسی قرار دهیم اگر به این مطلب علاقه دارید با ما در ادامه آن همراه باشید.

یکی از مواد مهمی که تاثیر بسزایی در فرایندهای الکترولیتی داخل بدن دارد منیزیم می‌باشد و تقریباً حداقل به میزان ۲۵۰ فعالیت در بدن شناسایی شده که به منیزیم برای عملکرد صحیح خود احتیاج دارند.  کمبود منیزیم در افراد بسیاری گزارش می‌شود بنابراین باید دقت کنید که دچار کمبود منیزیم در بدن خود نشوید.   جالب اینجاست که کمبود ماده معدنی و ریز مغذی منیزیم در بدن شما به آسانی تشخیص داده نمی‌شود. 

منیزیم چیست و این ماده معدنی چه تاثیری بر سلامتی انسان دارد؟

عدم وجود منابع کافی منیزیم چه تاثیر و خطراتی بر سلامتی انسان دارد؟

منیزیم همچنین علاوه بر تعادل الکترولیتی بدن  وظایف مهم دیگری را نیز بر عهده دارد که از جمله آن می‌توان به استحکام استخوان‌ها  و  تاثیر فراوان آن در عملکرد مثبت عضلات  اشاره کرد. 

تراکم استخوانی یکی از  مسائلی است که  اگر کاهش منابع منیزیم در بدن انسان رخ دهد به تبع آن تراکم استخوانی نیز در معرض خطر قرار می‌گیرد.

اگر  می خواهید چرخه ساعات روز و شب شما تنظیم شود و به بیان دیگر ساعت داخلی بدن شما منظم حرکت کند نیاز دارید که سطح قابل قبولی از ماده معدنی منیزیم در بدن شما وجود داشته باشد.

ویژگی اساسی دیگری که می‌توان به آن اشاره کرد کنترل قند خون در اثر وجود منابع کافی منیزیم در بدن می‌باشد. بنابراین تبدیل  انرژی از غذایی که شما در به صورت روزانه مصرف می‌کنید  توسط ماده معدنی منیزیم کنترل شده و در صورت کمبود این ماده غذایی خطرات ناشی از بیماری دیابت گریبانگیر شما خواهد بود. 

از طرف دیگر مشکلاتی که بر اثر پی ام اس  برای بانوان ایجاد می‌شود توسط مصرف مکمل‌های مناسب و وجود میزان کافی از منیزیم در بدن کاهش می‌یابد و  دیگر عارضه‌های شدید   در مواجهه با pms برای شما رخ نخواهد داد. 

علائم ناشی از کمبود منیزیم در بدن شما چیست؟

  در این قسمت از مقاله می‌خواهیم به علائم ناشی از کمبود منیزیم در بدن بپردازیم. اولین اختلالی که می‌توان از آن به کم بودن میزان منیزیم در بدن پی برد  ضعف استخوانی و اصطلاحا پوکی استخوان می‌باشد.   در حقیقت اگرچه پوکی استخوان دلایل و علائم دیگری برای بروز نیز دارد اما یکی از مهم‌ترین دلایل تضعیف استحکام استخوانی همین کمبود منیزیم می‌باشد. نتایج تحقیقات اخیر پزشکی نشان می‌دهد که کمبود منابع منیزیم در بدن سبب می‌شود که این ماده مغذی و به تبع آن ماده‌های مغذی دیگر در بافت‌های استخوانی کاهش پیدا کند.

  علامت دیگری که می‌تواند  برای شما  بیانگر کمبود منیزیم باشد میزان سطح فشار خون است.  در حقیقت فشار خون زمانی که بالا باشد ممکن است برگرفته از تاثیر سطح پایین منیزیم در بدن شما باشد. به بیان دیگر می‌توانیم بگوییم که مولتی مینرال منیزیم  به شما کمک می‌کند تا سطح فشار خون شما کاهش پیدا کند. 

از جمله موارد دیگری که می‌توان به آن اشاره کرد تنگی نفس  و یا آریتمی‌های قلبی و عروقی می‌باشد. بنابراین همواره باید به کمبود میزان منیزیم به عنوان یکی از منابع اصلی مورد نیاز برای حفظ عملکرد بدن توجه داشت و در صورت نیاز پس از مشورت با پزشک متخصص از مکمل‌ها و یا قرص‌های مناسب استفاده کرد.  همچنین باید اشاره کنیم که بهترین منبع تامین منیزیم استفاده از یک رژیم غذایی مناسب و یا استفاده از محصولاتی است که به میزان کافی منیزیم را به بدن شما وارد می‌کند. در ادامه این مقاله می‌خواهیم به برخی از مواد غذایی که حاوی منیزیم هستند اشاره کنیم تا شما در صورت لزوم پس از مشورت با پزشک متخصص تغذیه آنها را به رژیم غذایی روزانه خود بیفزایید.

 باید دقت کنید که  برای بزرگسالان بالای ۳۰ سال در حدود ۳۵۰ میلی‌گرم منیزیم نیاز  روزانه و مورد احتیاج بدن می‌باشد. همچنین  توصیه می‌شود که کودکان تا ۳ سالگی به صورت روزانه حدود ۷۰ تا ۸۰ میلی‌گرم منیزیم  دریافت کنند و همچنین در حدود سن ۱۹ تا ۳۰ سالگی نیز در حدود ۳۵۰ میلی‌گرم منیزیم باید به صورت روزانه مورد مصرف قرار بگیرد. 

منیزیم چیست و این ماده معدنی چه تاثیری بر سلامتی انسان دارد؟

 چه مواد غذایی حاوی منیزیم هستند؟

موز به عنوان اولین ماده غذایی که حاوی منیزیم می‌باشد  باید مورد توجه شما قرار بگیرد چرا که یک موز می‌تواند حدود ۵ تا ۱۰ درصد از نیاز روزانه بدن شما به منیزیم را تامین کند. باید دقت کنید که موز حاوی ویتامین‌ها و مواد معدنی دیگری نیز می‌باشد که برای بدن شما بسیار سودمند هستند و در صورت قرار دادن موز در رژیم غذایی روزانه شما نه تنها نیاز خوبی از  منیزیم برای شما رفع خواهد شد بلکه ویتامین‌های دیگر مورد نیاز برای بدن نیز به  اندام‌های شما وارد خواهد شد.

انجیر نیز یکی دیگر از منابع  مفید و مناسب برای رفع احتیاج شما به منیزیم از طریق رژیم غذایی روزانه است.   استفاده از انجیر خشک نیز می‌تواند به این منظور به شما کمک کند. 

یکی دیگر از   مواد مفید حاوی منیزیم بادام هندی می‌باشد که علاوه بر تامین میزان خوبی از منیزیم برای بدن شما    می‌تواند ویتامین‌ها و مواد معدنی دیگری را نیز برای شما  فراهم کند.

آخرین موردی که می‌خواهیم در اینجا برای شما معرفی کنیم شکلات تلخ است.  در حقیقت هر ۱۰۰ گرم شکلات تلخ چیزی در حدود ۲۰۰ میلی‌گرم منیزیم را با خود به همراه دارد اما باید توجه داشته باشید که  مصرف ۱۰۰ گرم شکلات تلخ   به نظر  برای مصرف در یک وعده مناسب نمی‌آید  و باید مصرف آن را در طول روز در وعده‌های مختلف پخش کنید. 

بهترین زمان  و میزان مصرف قرص‌ها و یا مکمل‌های حاوی منیزیم چه زمانی می‌باشد؟

 باید بگوییم که  اصولاً برای مصرف منیزیم زمان خاصی تعیین نمی‌شود و میزانی که شما می‌خواهید از این مکمل و یا ماده معدنی استفاده کنید باید با مشورت پزشک متخصص تعیین شود.  معمولاً   نتایج نشان می‌دهد  که منیزیم در دو نوع مالات و گلیسینات  معمولاً بهتر است قبل از خواب شبانه مورد مصرف قرار بگیرند. 

از چه  مکمل و یا محصول منیزیم استفاده کنم  تا اثربخشی بیشتری داشته باشد؟

  در این قسمت از مقاله می‌خواهیم به معرفی یکی از محصولاتی که حاوی میزان مناسبی از منیزیم می‌باشد بپردازیم و نکات مرتبط با آن را ارائه کنیم.   انتخاب  این محصول بر اثر نظر مصرف کنندگان  بوده و شما نیز می‌توانید پس از مصرف این محصول نظر خود را در همین سایت درج کنید.

قرص منیزیم ۲۵۰ میلی‌گرم تولید شده در شرکت داروسازی جالینوس 

قرص منیزیم ۲۵۰ میلی‌گرم جالینوس در بسته‌بندی ۱۰۰ عددی و به صورت قرص به مصرف کننده نهایی عرضه شده است.  این محصول در شرکت داروسازی جالینوس و در کشور جمهوری اسلامی ایران تولید شده است.  بر طبق  ادعای شرکت سازنده این قرص می‌تواند به بهبود اسپاسم‌های عضلانی و همچنین بهبود زخم‌ها و جراحات و نهایتاً  برای سلامتی دندان‌ها موثر واقع شود. در حالت کلی می‌توان روزانه ۱ و یا دو عدد از قرص منیزیم ۲۵۰ میلی‌گرم جالینوس را با معده پر و به همراه آب کافی مصرف کرد   اما توصیه می‌شود قبل از مصرف این دارو حتماً با پزشک خود مشورت کنید. لازم به ذکر است که مصرف قرص منیزیم باید در بیماران کلیوی و یا بیماران قلبی با احتیاط و حتماً طبق نظر پزشک انجام شود. مصرف  قرص منیزیم ۲۵۰ میلی‌گرم جالینوس در دوران بارداری و یا شیردهی باید با احتیاط فراوان انجام شود و از مصرف این دارو به صورت  خودسرانه  جدا پرهیز کنید. منیزیم به شما کمک خواهد کرد که نه تنها کلسیم کافی برای بدن شما تامین شود بلکه تامین انرژی مناسب را از تبدیل غذا  برای شما انجام خواهد داد و همانطور که در بخش قبل گفته شد وجود منابع کافی منیزیم سبب می‌شود که خواب شبانه شما با کیفیت بهتری انجام شود تجربه لذت بخش‌تری از خواب خود داشته باشید. از دیگر ویژگی‌های   مصرف قرص منیزیم ۲۵۰ میلی گرم جالینوس می‌توان به کاهش اضطراب و استرس روزانه اشاره کرد. 

در این مقاله به موضوع منیزیم و سلامتی پرداختیم . منتظر نظرات شما هستیم

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *