سلامت بدن

ماسک مو آرگان چه فوایدی برای مو دارد؟ معرفی بهترین ماسک مو آرگان

ماسک مو آرگان چه فوایدی برای مو دارد؟ معرفی بهترین ماسک مو آرگان

امروزه اکثر افراد از خواص روغن آرگان باخبرند. این روغن از هسته میوه درخت آرگان به دست می آید و یکی از گران ترین روغن های جهان می باشد. از این روغن در زمان های قدیم توسط زنان مراکشی برای جوانسازی و تغذیه پوست، مو و بدن استفاده می شده است. ادامه مقاله را مطالعه نمایید تا از خواص بی نظیر روغن آرگان و ماسک مو آرگان بیشتر اطلاع یابید.

روغن آرگان چیست؟

 

روغن آرگان چیست؟

روغن آرگان به طلای مایع شهرت دارد و اکسیری است که دارای خواص جادویی است. روغن آرگان دارای خواص بی نظیری از درمان پوست و مو گرفته تا مشکلات گوارشی و سرطان موثر می باشد. روغن آرگان از میوه درختی به نام آرگان که دارای نام علمی Argania spinose است به دست می آید.  این روغن سرشار از انواع ویتامین ها و آنتی اکسیدان ها است که برای پوست و مو مفید می باشند. روغن آرگان معمولا به صورت روغن خالص فروخته می شود که در این حالت می تواند به صورت موضعی استفاده شود. اگر به صورت کپسول باشد می تواند از طریق خوراکی مصرف شود. روغن آرگان در تعدادی محصولات آرایشی مانند شامپو، صابون و نرم کننده ها نیز وجود دارد. از این روغن به صورت سنتی برای سلامت پوست، مو و ناخن به طور موضعی مصرف می گردد.

روغن آرگان چه خواصی دارد؟

روغن آرگان دارای خواص زیادی است اما مشهورترین خاصیت روغن آرگان مفید بودن برای پوست و مو می باشد. در سال های اخیر روغن آرگان به حدی در بین محصولات آرایشی و بهداشتی و مراقبت از پوست و مو مورد استفاده قرار گرفته است که دولت مراکش برنامه ای برای افزایش پرورش درخت آرگان را ترتیب داده است.

ماسک مو آرگان چیست؟

ماسک مو روغن آرگان، یکی از انواع ماسک مو است که در ترکیبات خود دارای روغن آرگان می باشد. روغن آرگان سبب بازسازی، ترمیم، تغذیه عمقی مو و پوست سر خشک و آسیب دیده می باشد. این ماسک مو با داشتن انوع ویتامین ها به تقویت رشد مو و جلوگیری از ریزش آن کمک می کند. ساختار آن باعث می شود که موها به صورت معجزه آسایی نرم و لطیف شوند و از ایجاد شکنندگی و موخوره در مو جلوگیری گردد.

ماسک مو آرگان چیست؟

فواید ماسک مو آرگان

رفع مو خوره

افرادی که دچار موخوره هستند بهتر است از ماسک مو روغن آرگان استفاده نمایند. استفاده مرتب از آن از ایجاد موخوره تا حد زیادی جلوگیری می کند زیرا وغن آرگان موجود در این ماسک به ساقه مو نفوذ پیدا می کند و باعث تقویت آن می گردد. این کار باعث حفظ سلامتی مو و افزایش رشد و ضخامت مو می گردد.

حالت دهنده ی موهای وز

برای موهای وز که حالت نمی گیرند، اسیدهای چرب امگا9، امگا3 و ویتامین E راه حل مناسبی می باشد. این ترکیبات بدون چرب کردن موباعث رطوبت و حالت دهی بهتر مو می گردند. این ترکیبات در روغن آرگان وجود دارند.

درخشندگی مو

موها مانند پوست در معرض آلودگی های زیادی مانند آلودگی هوا و نور خورشید قرار دارند و تغییر در سبک زندگی و رژیم غذایی نیز این شرایط را برای مو بدتر می کند. روغن آرگان دارای آنتی اکسیدان ها و ویتامین های مختلفی است که به استحکام و نرمی مو کمک می کنند و باعث برگرداندن درخشندگی و شفافیت به مو می گردند.

ترمیم موهای آسیب دیده

یکی دیگر از خواص ماسک موروغن آرگان ترمیم موهای آسیب دیده است. اگر بیش از حد از مواد شیمیایی برای موها استفاده می کنید، درخشندگی و سلامت مو به خطر می افتد. روغن آرگان موجود در ماسک مو باعث تقویت فولیکول مو از ریشه تا نوک مو می گردد. با استفاده از آن موها قوی و هیدراته می شوند و می توانند نرمی و لطافت خود را به دست آورند.

درمان طبیعیِ شوره ی سر

وقتی پوست سر خشک باشد شوره به وجود می آید. روغن آرگان با نفوذ به ریشه مو می تواند خشکی پوست سر را از بین ببرد. برای درمان شوره سر می توانید حوله بزرگی را در آب داغ فرو کنید و سپس آب اضافی آن را بگیرید. حوله را روی موهای خود قرار دهید و مو وپوست خود را با آن بپوشانید. این کار پوست سر را به صوتر کامل هیدراته می کند.

 

درمان طبیعیِ شوره ی سر

حالت دهنده طبیعیِ مو

روغن آرگان یک حالت دهنده طبیعی مو است و می توان به جای حالت دهنده های شیمیایی از آن استفاده نمود تا مو را در زمان طولانی تری صاف و نرم نگه دارد.

ماسک مو آرگان برای ریزش مو

درمورد روغن آرگان تحقیقات خاصی برای درمان ریزش مو توسط روغن آرگان وجود ندارد اما خواص مفید آن برای سلامت مو و پوست سر از شکستگی مو و ریزش مو جلوگیری می نماید. روغن آرگان سرشار از مواد مغذی است که برای پوست و مو مفیدند به همین دلیل می تواند پوست سر را به رشد موهای بیشتر تحریک کند. روغن آرگان ریزش مو را جبران می کند و باعث افزایش رشد مو می گردد.

افزایش رشد مو

در روغن آرگان به میزان فراوانی ویتامین E وجود دارد که برای بهبود رشد مو موثر می باشد. همچنین آنتی اکسیدان ها و اسیدهای چرب موجود در آن از سلامت مو محافظت می کنند و باعث حفاظت از مو در برابر خسارت ظاهری و آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد می گردد. این روغن باعث باز شدن فولیکول مو می گردد تا رشد مو را افزایش دهد.

مراقبت از مو در برابر خورشید

اشعه ماورابنفش تا حد زیادی به موها آسیب می رساند. روغن آرگان از مو در برابر اشعه های مضر آفتاب محافظت می کند حتی اگر ساعات طولانی را در برابر آفتاب بگذرانید با وجود روغن آرگان نیازی به نگرانی نیست.

درمان موهای خشک و شکننده

خشک بودن مو باعث ایجاد موخوره در آن ها می شود. روغن آرگان می تواند رطوبت مو را حفظ کند تا  موها دچار خشکی و شکنندگی نشوند.

 

درمان موهای خشک و شکننده

تقویت ابرو و مژه

مصر ف روغن آرگان برای مژه و ابرو هیچ ضررری ندارد. همانطور که گفتیم این روغن تقویت کننده فولیکول مو است در نتیجه با خواص بی نظیر خود  برای جلوگیری از ریختن مژه و ابرو مناسب می باشد و باعث تفویت آن ها می گردد. این روغن با حفظ رطوبت تارهای مو باعث می شود که از ریزش و شکنندگی آن ها جلوگیری شود زیرا یکی از دلایل ریزش خشکی و شکنندگی است.  همچنین این روغن با تحریک ریشه به رشد مجدد ابرو و مژه کمک می کند.

چگونه ماسک مو آرگان اصل را تشخیص دهیم؟

به جای اینکه به دنبال تشخیص روغن آرگان اصل باشیم این محصول را از تولید کننده های معتبر که محصولاتشان دارای تاییدیه های جهانی  مانند تاییدیه سازمان بهداشت جهانی، گواهینامه ارگانیک آمریکا، برگه اصالت آزمایشگاهی و برگه امنیت آزمایشگاهی هستند باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *