سلامت بدن

تاریخ انقضای لوازم آرایشی و نحوه تشخیص لوازم تاریخ گذشته

تاریخ انقضای لوازم آرایشی و نحوه تشخیص لوازم تاریخ گذشته

 در بسیاری از چیزها مانند غذا تاریخ انقضا برای فرد اهمیت دارد. گاهی اوقات افراد آن را نادیده می گیرند اما در مورد وسایل آرایشی چطور؟ شاید بخواهید از یک ریمل قدیمی استفاده کنید یا رژلب گران قیمتی دارید که هنوز تمام نشده است اما تاریخش گذشته است که خطر بیشتری نسبت به فایده های آن دارد. در نتیجه طبق گفته متخصصان باید به تاریخ لوازم آرایش مانند مواد غذایی توجه شود. زیرا لوازم آرایش بعد از انقضا، پایداری خود را از دست می دهند، خشک شده و نمی توان آن را به صورت یکدست روی پوست استفاده نمود.در این مقاله با موضوع تاریخ انقضای لوازم آرایشی پرداخته ایم

تاریخ انقضا چیست

 

تاریخ انقضا چیست

تاریخ انقضای لوازم آرایشی

هر تاریخ درج شده بر روی محصولات آرایشی به معنای تاریخ انقضا نیست. تاریخ انقضای محصولات آرایشی به تاریخی اشاره دارد که تا آن زمان محصول آرایشی درون بسته بندی بی خطر است و این مواد کیفیت خود را بعد از آن تاریخ از دست خواهند داد. تاریخ های انقضا درج شده روی بسته بندی محصولات آرایشی به افراد کمک می کند تا از بروز خطرات ناشی از محصولات فاسد آرایشی جلوگیری شود. محصولات آرایشی که از تاریخ انقضا آن ها گذشته است باید دور ریخته شوند. زیرا در این محصولات، مولکول ها دچار شکنندگی شده که همین باعث التهاب و آسیب به پوست می گردد. لوازم آرایشی تاریخ مصرف گذشته با خود باکتری دارند که اگر روی پوست بمانند باعث می شود که حالتی صورتی به خود بگیرند و رژلب های منقضی شده نیز باعث باد کردن لب می شوند. در این حالت کرم ها متلاشی شده و رژلب ها و برق لب ها کم کم تغییر رنگ می دهند و بویشان نیز تغییر می کند.

نرمال تاریخ انقضای رژگونه چند ماه است؟

اگر چه رژگونه یک ماده آرایشی خشک است اما به مرور زمان و با گذشت از تاریخ مصرف آن باید کنار گذاشته شود که در مورد نوع کرم آن بسیار مهم است. تاریخ انقضای این محصول آرایشی اگر حاوی آب نباشد و خشک باشد معمولا بین 24 تا 36 ماه است. اما اگر به صورت کرم باشد باید هر 12 ماه یک بار عوض شود.

رژگونه تاریخ گذشته چه علائمی دارد؟

اگر رژگونه سفت شود، به راحتی از هم جدا نشود و حالت ماسیدگی پیدا کند نشانه فاسد شدن آن است و باید حتما دور ریخته شود و یک رژگونه جدید خریداری شود.

نرمال تاریخ انقضای رژگونه چند ماه است؟

تاریخ انقضای لوازم آرایشی

 

نرمال تاریخ انقضای سایه چشم چند ماه است؟

اگر چشم های حساس دارید و یا به سلامت چشم اهمیت می دهید و نمی خواهید به خارش بیفتند یا قرمز شوند باید هر 3 ماه یک بار سایه چشم خود را عوض کنید. اما در حالت عادی بهترین زمان مصرف برای سایه چشم 24 تا 36 ماه می باشد.

سایه چشم تاریخ گذشته چه علائمی دارد؟

یکی از نشانه های سایه چشم تاریخ مصرف گذشته، بررسی رنگ و بو سایه است. اگر متوجه تغییر رنگ سایه شدید و یا بوی نامطبوعی از آن به مشام می رسد حتما فاسد شده است و باید آن را دور بریزید.

نرمال تاریخ انقضای مداد چشم چند ماه است؟

دور انداختن مدادهای قدیمی مهم است. چون چشم ها بسیار حساس هستند مراقبت و نگهداری موادی که با چشم سر و کار دارند بسیار سخت است. اگر از مدادهای خود به درستی نگهداری کنید بین 18 تا 24 ماه قابل استفاده خواهند بود.

مداد چشم تاریخ گذشته چه علائمی دارد؟

برای اینکه عمر مداد چشم خود را بیشتر کنید آن را مرتبا بتراشید تا پوشش بیرونی آن تراشیده شود. تاریخ انقضا محصولات چشم معمولا علائم ظاهری ندارد و باید به تاریخ مصرف آن توجه شود. البته تجربه و کار کردن با این محصول آرایشی می تواند در تشخیص محصول فاسد و سالم آن کمک کننده باشد. به هر حال خط چشم می تواند آلوده باشد و باعث سرخی، خارش و التهاب در فرد شود.

نرمال تاریخ انقضای رژ لب چند ماه است؟

رژلب جز لوازم آرایشی است که دیر فاسد می شود اما به دلیل اینکه سر و کار زیادی با لب و دهان دارد نباید زیاد استفاده شود. بخصوص بعد از سرماخوردگی یا بیماری های دهان و لب باید رژلب عوض شود. عمر مفید یک رژلب بین 12 تا 18 ماه می باشد.

رژ لب تاریخ گذشته چه علائمی دارد؟

از روی ظاهر رژلب می توان فاسد شدن آن را متوجه شد. رژلب های جامد وقتی سفت می شوند و به درستی روی لب نمی نشینند و هنگامی که رژلب های مایع چسبناک می شوند باید آن ها را دور بیندازید. علاوه بر این، گرفتن بوی روغن، تغییر در بافت و ترکیب آن ها نشان از فاسد شدن آن ها دارد.

رژ لب تاریخ گذشته چه علائمی دارد؟

تاریخ انقضای لوازم آرایشی

 

نرمال تاریخ انقضای ریمل چند ماه است؟

یکی از محبوب ترین لوازم آرایشی خانم ها ریمل می باشد که برای زیباتر نشان دادن چشم های خود از آن استفاده می کنند. اما باید توجه داشت برای کاهش عوارض چشمی تنها 3 تا 4 ماه انقضا دارد و تمام شدن این مدت به منزله دور انداختن آن می باشد در غیر اینصورت هر زمانی که برس را درون مخزن ریمل فرو می برید در واقع آن را درون باکتری ها فرو برده اید. ریمل دارای کوتاه ترین طول عمر است به همین دلیل اگر می خواهید چشم های خود را از خطر ابتلا به عفونت ها دور نگه دارید باید زود به زود ریمل خود را عوض کنید.

ریمل تاریخ گذشته چه علائمی دارد؟

زمانی که ریمل بوی تند بدهد یا باعث ناراحتی در چشمان شود یعنی فاسد شده است پس باید دور انداخته شود. وقتی این محصول خراب می شود بویی شبیه به گازوئیل از آن به مشام می رسد. همچنین اگر به سختی از مژه ها پاک شد نشانه فاسد شدن آن است.

نرمال تاریخ انقضای کرم پودر چند ماه است؟

توجه نکردن به تاریخ انقضا محصولات آرایشی می تواند عوارض جبران ناپذیری را بر روی پوست به جا بگذارد. کرم پودرهای پوششی بیشترین طرفدار را بین لوازم آرایشی دارند و مصرف کنندگان باید دقت کنند که تمامی کرم پودرها باید بین 6 تا 12 ماه مصرف شوند زیرا بعد از این مدت فاسد می شوند. البته این عدد به برند و مشخصات فنی و کیفیت محصول نیز بستگی دارد. اگر کرم پودر باز نشده باشد، 2 سال تاریخ مصرف دارد. اگر بعد از 12 ماه باز هم از کرم پودر استفاده کنید حتما فاسد است. برای جلوگیری از بروز سرطان و محافظت از پوست خود باید لوازم آرایشی معتبر، مرغوب و دارای تاریخ انقضا خریداری نمایید.

 

رژ لب تاریخ گذشته چه علائمی دارد؟

تاریخ انقضای لوازم آرایشی

کرم پودر تاریخ گذشته چه علائمی دارد؟

کرم پودر آرایشی اگر فاسد شود دچار تغییر رنگ و بو می شود. اگر رنگ کرم پودر تغییر کند از استفاده از آن خودداری کنید چون باعث ایجاد حساسیت، جوش و آکنه می شود.

منابع مورد استفاده

 

https://luxtehran.com/

https://lianaa.org/

https://namnak.com/

https://namnak.com/

https://www.chaaredan.com/

https://rojelab.com/

https://www.beytoote.com/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *