سلامت بدن

بافر ناخن چیست + تفاوت بافر و پولیش ناخن تفاوت پولیش و بافر ناخن

بافر ناخن چیست + تفاوت بافر و پولیش ناخن

بعد از اینکه مانیکور ناخن را انجام دادید سطح آن بعد از مدتی کدر می شود و برق طبیعی خود را از دست می دهد. به وسیله بافر می توان این جلوه ناپسند را از بین برد زیرا بافر یک لایه برداری میکرونی از سطح ناخن انجام می دهد . این کار به سلامت ناخن نیز کمک می کند. بافر کشی ناخن کمک می کند که انعکاس نور از سطح ناخن افزایش پیدا کند و بدون نیاز به براق کننده ناخن می توان درخشش خاصی را در ناخن به وجود می آورد. در این مطلب می تواند اطلاعات بیشتری را در مورد بافر ناخن به دست آورید.

بافر ناخن چیست؟

 

بافر ناخن چیست؟

بافر ناخن ابزاری مانند سوهان ناخن است اما ظریف تر و نرم تر از سوهان است و از جنس اسفنج ساخته شده است. این ابزار در مدل ها و رنگبندی متفاوت ساخته می شود. این وسیله برای صاف کردن و صیقل دادن سطح ناخن، کاشت اکریلیک، کاشت ژل، فرم دهی ناخن، ایجاد درخشش روی ناخن های طبیعی مناسب است. از بافر ناخن به راحتی می توان در خانه برای انجام مانیکور ناخن استفاده کرد. از این وسیله در دو نوع دستی و برقی وجود دارد اما به دلیل اینکه نوع برقی گران تر می باشد استفاده از نوع دستی آن در بین بانوان رایج است. این ابزار دقیقا کاری مشابه با لاک برق ناخن انجام می دهد و با بافر کشیدن روی سطح ناخن آن ها را کاملا برق می اندازد، زیرا بعد از سوهان کشی روی ناخن زبری و کدری باقی می ماند که با استفاده از بافر رفع می شود؛ در نتیجه کار مانند برق ناخن می شود با این تفاوت که ماده شیمیایی در آن وجود ندارد.

فواید بافر کشی ناخن چیست؟

  •  باعث از بین رفتن سلول های خشک و مرده روی ناخن می گردد.
  • باعث از بین رفتن چربی سطح ناخن شده و با ایجاد خط و خش روی ناخن، برای ژلیش بستر مناسبی را فراهم می کند.
  • باعث افزایش گردش خون در بستر ناخن می شود. این کار رشد ناخن را افزایش داده و به سلامت عمومی ناخن کمک می کند.
  • بدیهی ترین مزیت آن برای ناخن این است که باعث از بین رفتن ناهمواری های سطح نخن شده و با ایجاد یک سطح صاف باعث می شود که لاک و لاک ژل به سطح ناخن بهتر بچسبند و ظاهری زیبا را روی ناخن ایجاد می کند.

انواع بافر ناخن

 

انواع بافر ناخن

بافر ناخن انواع مختلفی دارد اما بیشترین استفاده در 2 مدل می باشد که آن ها را بیان می کنیم:

 تخت: این نوع دارای اشکال مستطیلی، هلالی و … هستند که می توان آن ها را با سلیقه شخصی انتخاب نمود.

 مکعبی: برخی از این بافرها از هر طرف دارای درجه سختی متفاوتی هستند اما برخی دیگر در همه سطوح خود درجه زبری یکسانی دارند.

تفاوت پولیش و بافر ناخن

بافر ناخن وسیله ای است برای یکدست و هموار کردن سطح ناخن و سطح کاشت که دو نوع زبر و نرم دارد. اما پولیش وسیله ای است که بعد از بافر برای براق کردن و صیقل دادن به ناخن کاشت شده استفاده می شود. اگر فردی مایل به دیزاین ناخن کاشت شده نباشد از پولیش استفاده می شود تا سطح ناخن براق شود.

نوارهای بافر ناخن

این نوارها بیشتر شبیه نوارهای کاغذی هستند که از شن و ماسه ساخته شده اند. این نوارها بیشتر برای مسافرت عالی هستند.

نحوه استفاده

ابتدا ناخن های تمیز و خشک خود را با استفاده از یک بافر صیقل دهید. این کار را روی تمام سطح ناخن انجام دهید. بهتر است این کار بعد از سوهان کشی ناخن انجام شود. زیرا استفاده از آن باعث براق شدن سطح ناخن می شود. علاوه بر این بعد از اینکه سوهان کشی تمام شد سطح ناخن زبر می شود و از بافر می توان برای رفع این زبری استفاده شود. از کشیدن بیش از حد بافر روی سطح ناخن اجتناب کنید زیرا به صدف ناخن آسیب وارد می شود.

grit یا میزان درجه زبری و نرمی چیست؟

اگر به بافر ناخن نگاه کنید اعدادی را روی آن ها مشاهده می کنید. این اعداد گریت نامیده می شوند که نشان دهنده میزان درجه زبری و نرمی بافر می باشد. به همین دلیل آنها را به نسبت درجه سختی و نرمی خود دارای کارایی مختلفی می باشند. هر چقدر این عدد کمتر باشد بافر زبرتر است و هر چقدر این عدد بیشتر باشد بافر نرم تر می باشد. برخی از انواع بافر ها در هر طرف خود دارای درجه های سختی و اعداد گریت متفاوتی هستند اما برخی دیگر دارای اعداد یکسانی می باشند یعنی هر دو طرف دارای میزان زبری و نرمی یکسانی می باشند.

 

grit یا میزان درجه زبری و نرمی بافر ناخن چیست؟

100-180 گریت

ابتدا باید از این نوع وسیله استفاده نمایید. یعنی قبل از اینکه ژلیش را انجام داد برای صاف و یکدست کردن سطح ناخن طبیعی می توان از بافر 180 استفاده نمود. بعد از اینکه سوهان کشی به پایان می رسد، ناخن لبه های تیزی پیدا می کند که خوشایند نیست. این لبه های تیز ناخن را می توان با استفاده از سوهان کشی از بین برد.

220-280 گریت

از این نوع در مرحله دوم استفاده می گردد. همچنین می توان از آن در حین مانیکور ناخن استفاده کرد تا باعث از بین رفتن پستی وبلندی ناخن شود و سطح ناهموار ناخن را از بین برد. با این کار ناخن قبل از زدن لاک معمولی و لاک ژل سطحی هموار پیدا می کند. از این بافر در کاشت با پودر اکریلیک و کاشت با ژل برای به دست آوردن سطحی هموار هم می توان استفاده نمود.

600-4000 گریت

این وسیله برای ایجاد برق و درخشش در سطح ناخن به کار می رود. این وسیله در اکثر مارک ها به رنگ سبز و سفید در طرفین می باشد. طرف سبز باعث ایجاد درخشش بیشتر در سطح ناخن می شود اما بسیاری از افراد از آن غافل هستند. بنابراین برای اینکه در سطح ناخن به درخشش شیشه ای رسید باید از سطح سبز این بافر استفاده شود.

 

نحوه استفاده از بافر ناخن

خرید بافر ناخن

برای خرید این وسیله کاربردی می توانید انواع مختلف را در سایت دواسنتر مشاهده نمایید و با توجه به ویژگی های مورد نظر بافر مخصوص به خود را انتخاب کنید و بعد از چند کلیک ساده آن را خریداری نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *