سلامت بدن

کپسول بیوتی هلث چیست و چه تاثیری بر پوست و مو دارد؟

کپسول بیوتی هلث چیست

کپسول بیوتی هلث حاوی ویتامین B7 یا بیوتین می باشد که در سلامتی پوست، مو و ناخن موثر می باشد. با مصرف این قرص می توان به سلامت و زیبایی پوست و استقامت ناخن دست یافت. در این مطلب به معرفی قرص بیوتی هلث و ارائه اطلاعات مفیدی درباره این مکمل می پردازیم.

کپسول بیوتی هلث چیست

کپسول بیوتی هلث

کپسول بیوتی هلث

 

کپسول بیوتی هلث حاوی ویتامین B7 می باشد که برای سلامتی پوست، مو و ناخن مناسب می باشد. این ویتامین فواید دیگری نظیر سلامتی و شادابی پوست، تقویت و زیبایی مو، استقامت و زیبایی ناخن ها را نیز به همراه دارد. ویتامین B7 که نام دیگرش بیوتین می باشد به صورت محلول در آب می باشد و بدن قادر به ذخیره سازی آن نیست. بیوتین برای کاهش ریزش مو موثر می باشد. همچنین گردش خون پوست سر را افزایش می دهد. افرادی که دارای ریزش مو و موهای نازک هستند، درخشندگی و شادابی پوست صورت را از دست داده اند، شکنندگی و عدم استحکام ناخن هستند، می توانند با مصرف بیوتین از این مشکلات رهایی یابند.

کپسول بیوتی هلث چه کاربردی دارد؟

  • حفظ سلامتی پوست
  • کاهش ریزش مو
  • افزایش حجم و درخشندگی مو
  • افزایش انرژی بدن
  • ضخیم شدن موهای نازک
  • افزایش استقامت ناخن ها و جلوگیری از شکسته شدن آن ها

ترکیبات کپسول بیوتی هلث

مقدار در هر کپسول ترکیبات
1000mcg بیوتین (ویتامین B7)
ترکیبات کپسول بیوتی هلث

ترکیبات کپسول بیوتی هلث

 

فواید قرص بیوتی هلث

پوست سالم و شفاف: قرص بیوتی هلث حاوی بیوتین است که از پیری پوست جلوگیری می کند، از لک های پوستی و پوسته پوسته شدن پوست جلوگیری می نماید. همچنین برای ترک خوردگی پوست، بهبود جوش و عفونت های قارچی مناسب می باشد.

 

تامین سلامت ناخن و مو: بیوتین موجود در کپسول بیوتی هلث از شکنندگی مو و ناخن جلوگیری می نماید و باعث افزایش استحکام آن ها می گردد. این ویتامین با افزایش خون رسانی به فولیکول مو باعث رساندن اکسیژن و مواد مغذی به فولیکول های مو می گردد که باعث افزایش رشد و ضخامت مو می گردد.

 

رویش مو: این کپسول برای جلوگیری از ریزش مو بسیار مفید است و بیوتین موجود در آن مناسب برای رفع کمبودهای تغذیه ای می باشد؛ بیوتین یکی از بهترین ویتامین ها برای توقف ریزش مو و کمک به رشد موهای جدید می باشد.

نقش بیوتین در بدن چیست؟

در بدن سیستم های زیادی از جمله رشته های عصبی، سلول ها، پوست، دستگاه گوارش و متابولیسم از بیوتین بهره می برند. برای تولید اسید چرب و گلوکز در بدن به بیوتین نیاز داریم و این دو برای تولید انرژی در بدن ما ضروری می باشند. ویتامین بیوتین در بدن نقش یک کلید را بازی می کند. این ویتامین علاوه بر مزایایی که در قبل ذکر کردیم باعث آسیب هایی مانند نوروپاتی محیطی می گردد که در نتیجه نارسایی کلیه یا دیابت به وجود می آید. از دیگر وظایف این ویتامین، سوخت و ساز چربی ها، کربوهیدرات ها و آمینو اسیدها می باشد و برای رشد جنین نیز حیاتی و ضروری است. این ویتامین برای سلامتی پوست، مو و ناخن مناسب می باشد و اغلب افراد این مکمل را برای چنین اهدافی مصرف می کنند.

بیوتین طبیعی را چگونه دریافت کنیم؟

بیوتین طبیعی را چگونه دریافت کنیم؟

بیوتین طبیعی را چگونه دریافت کنیم؟

 

بیوتین در مواد غذایی مانند زیر پیدا می شود:

  • موز
  • ماهی سالمون
  • جگر
  • مخمر
  • گل کلم
  • تخم مرغ
  • غلات کامل
  • نان گندم سبوس دار
  • گل کلم
  • آرد سویا
  • هویج
  • مرغ
  • آجیل
  • محصولات لبنی

قرص بیوتی هلث برای مو

برای اینکه فولیکول های مو فعال و سالم و صحیح باشند به انرژی نیاز دارند. بیوتین یا ویتامین H وظیفه تامین انرژی و خون رسانی به فولیکول های مو را بر عهده دارند بنابراین اگر این ویتامین در بدن کم شود باعث از کار افتادن فولیکول های مو و غیر فعال شدن آن ها می گردد. در نتیجه بعد از گذشت مدتی تعداد فولیکول های غیر فعال مو بیشتر شده و ریزش مو افزایش پیدا می کند و فولیکول های فعال نیز انرژی کافی برای ساخت موی ضخیم را ندارند و در نتیجه موها نازک و نازک تر می شوند. در نتیجه کپسول بیوتی هلث که دارای بیوتین می باشد می تواند فولیکول های مو را جان تازه ای می دهد و گردش خون را در اطراف آن ها افزایش می دهد.

قرص بیوتی هلث برای مو

قرص بیوتی هلث برای مو

 

تأثیر کپسول بیوتی هلث برای پوست و ناخن

کمبود بیوتین روی پوست و ناخن تاثیر می گذارد و دارای نقش مثبت در تحریک تولید کراتین نیز می باشد. کراتین برای پروتئین سازی پوست، مو و ناخن مناسب است و برای افزایش ضخامت ناخن ها و درخشندگی و استحکام پوست بسیار مفید می باشد. کپسول بیوتی هلث برای جلوگیری از چروک شدن، نازک شدن پوست و از شکنندگی ناخن جلوگیری می نماید.

نحوه مصرف قرص بیوتی هلث

کودکان بدو تولد تا 3 ساله: 10 تا 20 میلی گرم (میکرو گرم)

کودکان 4 تا 6 سال: 25 میلی گرم

کودکان 7 تا 10 سال: 30 میلی گرم

خانم های باردار باید قبل از مصرف با پزشک خود مشورت نمایند زیرا ممکن است به سطوح بالاتری از این مکمل نیاز داشته باشند.

موارد منع و احتیاط مصرف کپسول بیوتی هلث

  • اگر هر گونه دارو یا مکمل دیگری را به صورت همزمان با این دارو مصرف می نمایید، با پزشک خود مشورت نمایید.
  • اگر در دوران شیر دهی یا بارداری هستید بهتر است قبل از مصرف این قرص با پزشک مشورت نمایید.

عوارض کپسول بیوتی هلث

این مکمل ها اکثرا بدون عوارض جانبی می باشند اما ممکن است گاهی اوقات برای فرد عوارض خفیفی مانند گرفتگی عضلات، حالت تهوع و اسهال را به همراه داشته باشد. ممکن است با مصرف مکمل غذایی، احتمال بروز عوارض جانبی را کاهش دهید اما توجه کنید که برای همه مناسب نیستند و قبل از استفاده با پزشک خود مشورت نمایید.

روش نگهداری کپسول بیوتی هلث

این فرآورده را دور از دسترس اطفال در مکانی به دور از رطوبت و نور با دمای کمتر از 30 درجه سانتی گراد در یک ظرف سربسته و محکم نگهداری نمایید.

تداخل دارویی

احتمال دارد که این مکمل با داروهای کاهنده کلسترول و ضد تشنج تداخل داشته باشد.

سؤالات متداول

مصرف قرص بیوتی هلث در بارداری مجاز است؟

اگر این مکمل در بدن مادر نیاز می باشد، مصرف آن ضرری ندارد اما بهتر است طبق نیاز بدن و با مشورت پزشک مورد استفاده قرار گیرد.

فرق قرص بیوتین با بیوتی هلث چیست؟

این دو قرص با هم تفاوتی ندارند و در واقع هر کپسول بیوتی هلث از 1000 میکروگرم بیوتین تشکیل شده است.

آیا قرص بیوتی هلث چاق کننده است؟

قرص بیوتی هلث تنها حاوی بیوتین می باشد و بیوتین روی اشتها تاثیری ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *