سلامت بدن

همه چیز درباره کرم ضد چروک

در این مقاله می‌خواهیم به بررسی کرم ضد چروک و ویژگی‌های آنها بپردازیم و نکاتی را در ارتباط با استفاده و انتخاب صحیح آنها ارائه کنیم از توصیه می‌کنیم اگر به دنبال آشنایی با ترکیبات و نکات مهم در کرم‌های ضد چروک هستید در ادامه این مقاله با ما همراه باشید. در ادامه این مقاله سعی خواهیم کرد ابتدا ترکیبات و مواد موثر مفاهیم اولیه در کرم‌های ضد چروک را مورد بررسی قرار دهیم و سپس چندین سوال مهم را تشریح کنیم تا شما با  واقعیت بیشتری در ارتباط با این کرم‌ها قرار بگیرید. 

همانطور که می‌دانید فرایند پیری پوست برای همگان اتفاق خواهد افتاد.  با توجه به شرایط زندگی و فاکتورهای متعدد که یک انسان با آن مواجه است ممکن است این فرایند با تاخیر و یا تعجیل‌هایی انجام شود ولی نکته این است که در نهایت این فرایند پیری پوست اتفاق خواهد افتاد.  در برخی افراد روحیه کاری و یا حس زندگی آنها پس از مشاهده چین و چروک‌های اولیه در پوست صورت با مخاطراتی همراه می‌شود. این چین و چروک‌ها ممکن است بر اثر عواملی که در اختیار انسان نیز می‌باشد کمتر و یا با شدت بیشتری همراه باشد. اولین راهکاری که پس از مشاهده این چنین چروک‌هایی در پوست صورت ممکن است به ذهن متبادر شود استفاده از کرم‌های جوان کننده و ضد پیریست که باز هم باید توصیه کنیم   استفاده از این کرم‌ها حتماً با توصیه پزشک انجام شود.  به دلیل اینکه اولین ساده‌ترین راه حلی که برای غلبه بر چنین افتادگی و چروک‌هایی در سطح پوست با آن مواجه می‌شویم انتخاب یک کرم  ضد چروک و جوان کننده می‌باشد در این مقاله می‌خواهیم مزایا و معایب و ویژگی‌های این نوع از کرم‌ها را مورد بررسی قرار دهیم. 

anti-wrinkle cream

ترکیبات یک کرم معمولی ضد چروک شامل چه موادی است و چه ویژگی‌هایی دارد؟

عوامل متعددی در اینکه پوست شما زودتر دچار پیری شود نقش دارند. از جمله این موارد می‌توان به کاهش روند کلاژن‌ سازی در سطح پوست و همچنین مصرف انواع  دخانیات و همچنین استفاده از رژیم غذایی نامناسب اشاره کرد.  یر سبک زندگی از ناسالم به سالم و همچنین استفاده از روتین‌های مراقبتی و محافظتی پوست به صورت دقیق می‌تواند این پیری را تا حد حداکثری خود به تاخیر بیندازد.  نکته‌ای که در اینجا باید به آن اشاره کنیم این است که نباید تحت تاثیر تبلیغات قرار بگیریم و همیشه از بهترین انتخاب که حاصل مشورت با یک پزشک متخصص است بهره بگیریم. کرم‌های ضد آفتاب و همچنین کرم‌های مرطوب کننده و در نهایت استفاده از کرم‌های ضد چروک مناسب گزینه‌های به نظر سالم و موثری برای مراقبت و محافظت از پوست به منظور مواجهه با پیری پوست می‌باشد که باید در روتین مراقبتی و محافظتی از پوست شما به صورت روزانه قرار بگیرد. 

اکنون با عنایت به اینکه توجه به کرم‌های ضد چروک ضروری به نظر می‌رسد باید بررسی کنیم چه ویژگی‌های محترم ترکیبات کرم‌های ضد چروک باید وجود داشته باشد تا بتوان بر پیری پوست فائق آمد یا حداقل از علامت‌های ظاهری پیری پوست کاست. همانطور که در مقالات مرتبط دیگر تشریح شده است  استفاده از هیالورونیک اسید سبب می‌شود که میزان سطح رطوبت درونی پوست افزایش یافته و تاثیر خشکی که بر اثر کمبود آب اتفاق می‌افتد و سبب تخریب سلولی و به تبع آن افزایش علائم ظاهری پیری پوست می‌شود کاهش یابد.  بنابراین وان گفت که یکی از ترکیبات مهمی که باید در کرم‌های ضد چروک که به منظور مقابله با علائم ظاهری پوست به کار می‌رود همان هیالورونیک اسید بوده که سبب افزایش رطوبت رسانی به پوست خواهد شد. 

ترکیب دیگری که نمی‌توان از نقش سازنده آن در ترکیبات اصلی کرم‌های ضد چروک گذشت ویتامین سی می‌باشد.  برای آشنایی بیشتر با ضرورت و اهمیت نقش ویتامین c در رژیم غذایی روزانه به مقالات دیگری که در این زمینه فراهم شده است مراجعه کنید.  بدون شک خاصیت مقابله‌ با رادیکال‌های آزاد موجود در بدن توسط ویتامین c بروز لکه های پوستی و تیرگی پوست  کاهش پیدا کرده  و این ویتامین نقش موثری در کاهش علائم پیری پوست و جوانسازی پوست نیز دارد.

یکی دیگر از ترکیبات مهمی که در این قسمت می‌توان به آن اشاره کرد  آنتی اکسیدان‌ها می‌باشد.  همانطور که می‌دانیم آنتی اکسیدان‌ها منابع مختلفی دارند.  مثلاً چای سبز و یا ویتامین e سبب کاهش تاثیرات منفی ناشی از نور آفتاب بر پوست صورت دارند. این دو نمونه‌ای از منابع غنی آنتی اکسیدان می‌باشند  که در ترکیبات انواع کرم‌های جوان کننده و ضد پیری وجود دارند.

این‌ها برخی از نمونه‌های موجود در ترکیبات کرم‌های جوان کننده و ضد پیری هستند. علاوه بر این این ترکیبات می تواند در یک روتین مراقبتی و محافظتی نیز در نظر گرفته شود. 

در ادامه به بررسی چند سوال می پردازیم که تا حدودی به شما کمک می‌کند که انتخاب مناسب‌تری در زمینه کرم ضد پیری و یا ضد چروک داشته باشید.

همه چیز درباره کرم های ضد چروک

آیا قیمت گران تضمینی برای کیفیت کرم ضد چروک خریداری شده می‌باشد؟

همانطور که احتمالاً پاسخ این سوال باید برای شما روشن باشد مهمترین نکته‌ای که در هنگام خرید یک کرم ضد چروک مناسب و با کیفیت باید در نظر بگیرید آن است که قیمت هیچ رابطه‌ای به صورت مستقیم با کیفیت آن کرم نخواهد داشت.  همانطور که در قسمت قبل نیز گفته شد نباید فریب تبلیغات ضد پیری را بخورید و اگر می‌خواهید محصولی را انتخاب کنید با دقت و مطالعه و پرسش از صاحب نظران نسبت به خرید آن اقدام کنید. عموم افراد تصور می‌کنند که کرم‌های ضد چروکی که دارای قیمت بالاتری هستند مثمر ثمرتر بوده و نتیجه شگفت آوری برای آنها به همراه خواهد داشت.  باید گفت که این مسئله همواره صحیح نیست و قیمت نمی‌تواند به تنهایی بیان کننده کیفیت محصول مورد نظر شما باشد.

 اگر شما اقدام به استفاده از یک محصول آرایشی و یا بهداشتی می‌نمایید قطعاً مدت زمانی طول خواهد کشید تا آن محصول برای شما تاثیر خود را نشان دهد بنابراین توصیه می‌کنیم حتماً از تجربه خریداران گذشته آن محصولات بهره بگیرید تا یک انتخاب موثرتری را برای خود انجام دهید.

آیا وجود آنتی اکسیدان در یک کرم ضد چروک موثر است؟

 همانطور که در بخش قبل گفته شد وظیفه آنتی اکسیدان مقابله با ضرر و حمله رادیکال‌های آزاد به سلول‌های موجود در بدن شما می‌باشد. رادیکال‌های آزاد از عوامل مختلفی در بدن شما تولید می‌شوند.  برای نمونه می‌توان به قرارگیری طولانی مدت شما در معرض تابش اشعه خورشید و یا عوامل مخرب محیطی دیگر اشاره کرد که سبب تولید رادیکال‌های آزاد در بدن شما می‌شود. یکی از وظایف مهم آنتی اکسیدان‌ها مقابله با همین رادیکال‌های آزاد بوده و علاوه بر این باید توجه داشته باشید که داشتن پوستی شاداب و جوان نیاز به آنتی اکسیدان دارد.  اگر بخواهیم منابع دیگری که در تشکیل آنتی اکسیدان‌ها در بدن ما نقش دارند را معرفی کنیم می‌توان به ویتامین آ و ویتامین c و سلنیوم و ویتامین e اشاره کرد.  اگر بخواهیم به منابع خوراکی سرشار از آنتی اکسیدان نیز اشاره کنیم می‌توان به سبزیجات و میوه‌های تازه اشاره کرد. پس همانطور که گفته شد برای جمع‌ بندی می‌توانیم بگوییم که وجود آنتی اکسیدان‌ها در کرم‌های ضد چروک ضروری به نظر می‌رسد.

انواع کرم‌های ضد چین و چروک کدام کرم ها هستند؟


 اگر بخواهیم یک توصیه تجربی دیگری در ادامه این مقاله برای شما داشته باشیم باید توصیه کنیم که حداقل از کرم ضد چروک برای نواحی دور چشم خود پس از سن ۲۵ سالگی استفاده نمایید.  در حقیقت کرم‌های ضد چین و چروک را می‌توان در دسته‌بندی‌ های مختلفی قرار داد.  برای نمونه کرم‌های ضد چین و چروکی که مناسب شب بوده و یا  کرم‌های ضد چین و چروکی که مناسب طول روز بوده و یا سرم های ضد چین و چروک که خاصیت مرطوب کنندگی بیشتری با خود به همراه دارند. 

آخرین نکته‌ای که می‌توان به آن اشاره کرد این است که در برخی اوقات لایه‌بردارها نیز به شما کمک می‌ کنند تا بتوانید پوستی جوان‌ تر داشته باشید. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *