زیبایی

خواص ویتامین C بر روی پوست

 در مقالات قبلی به بررسی نقش ویتامین سی در کلاژن سازی و بهبود عوارض پوستی به تفصیل صحبت کردیم. در این مقاله قصد داریم علاوه بر معرفی چندین مکمل ویتامین سی مطرح در بازار دارویی و مکمل کشور تاثیرات دیگری از خواص ویتامین سی بر پوست را معرفی کنیم تا شما بهتر بتوانید روتین‌های پوستی خود را تنظیم کنید تا از داشتن پوستی شفاف و یک دست لذت ببرید.

همانطور که احتمالاً  نوستالژی دارید زمانی که نام ویتامین سی را  می بریم همواره به یاد میوه هایی همچون پرتقال و یا لیمو شیرین  و یا حتی قرص‌های جوشانی که از کودکی مصرف می‌کنیم می‌افتیم. ممکن است به یاد خاطرات تلخ و شیرین دوران   سرماخوردگی و بیماری‌های ویروسی این چنینی بیفتید. در اینجا باید اشاره کنیم  که ویتامین سی یک معجزه‌گر است.  خواص ویتامین سی تنها محدود به پوست نمی‌شود و  برای بدن شما عملکردهای مفید دیگری را نیز به ارمغان می‌آورد که در مقالات قبلی به برخی از آنها اشاره کردیم. در ادامه این مقاله با ما همراه باشید  تا به برخی دیگر از ویژگی‌ های مفید ویتامین سی اشاره کنیم و ضرورت استفاده از   مکمل‌های ویتامین c راه برای شما بیشتر تشریح کنیم.

خواص ویتامین C بر روی پوست

ویتامین سی  یکی از ویتامین‌های محلول در آب است این چه معنی دارد؟

ویتامین سی در بدن قابلیت تولید ندارد  و شما باید  در برنامه‌های غذایی خود مواد غذایی را بگنجانید که  حاوی ویتامین سی می‌باشد. همانطور که قطعاً مطلع هستید و در مقاله قبلی نیز به آن اشاره کردیم گوجه فرنگی یا میوه‌های قرمز همانند شاه توت و یا پرتقال و یا حتی گریپ فروت حاوی مقادیر بسیار بالایی از ویتامین سی هستند که باید در رژیم غذایی روزانه شما در نظر گرفته شود. 

چه داروها مکمل‌ هایی شامل ویتامین سی بوده و برای بدن ما مفید هستند؟

انواع و اقسام فرم‌ ها و شکل‌ های ویتامین c در بازار دارویی کشور موجود است برخی از این فرم‌ها را در مقالات قبلی برای شما تشریح کردیم.  شرکت‌های بزرگ تولید کننده مکمل‌های ویتامین سی معمولاً  کرم‌ ها و سرم هایی را تولید می‌کنند که سرشار از ویتامین سی بوده و برای پوست شما لطافت و شادابی زیبایی را به ارمغان می‌ آورد. از سوی دیگر   مصرف  مکمل های جوشان نیز با اقبال بسیار زیادی از سوی مردم مواجه شده  به خصوص در ایام همه‌ گیری ویروس کرونا شاهد مصرف حجم زیادی از این مکمل‌ ها که حاوی مقادیر بالای ویتامین سی می‌ باشند بودیم. 

یک نکته‌ ای که در اینجا باید به آن اشاره کنیم این است که اخیراً دریافت مقادیر ویتامین سی به صورت  موضعی افزایش یافته است.  برخی از پزشکان و محققان علوم پزشکی بر این باور هستند که تاثیر دریافت مقادیر ویتامین سی در حالت  موضعی بر حالتی که  شما ویتامین سی را به صورت  خوراکی مصرف می‌ کنید بیشتر بوده و تفاوت مصرف ویتامین سی به صورت موضعی  برای شما زودتر آشکار می‌ شود.

در ادامه این مقاله می‌ خواهیم  در ارتباط با سرم‌ های ویتامین سی صحبت کنیم تاثیر استفاده از سرم‌ های ویتامین سی را در مراقبت از پوست به شما یادآوری کنیم. 

سرم چه تعریفی دارد و خواص آن  در استفاده و در مراقبت از پوست چیست؟

 یکی از محصولات مراقبت از پوست  که توسط عده کثیری از مردم مورد استفاده قرار می‌ گیرد سرم است.   عموماً سرم‌ ها به این منظور طراحی شده‌اند که ترکیبات قوی را برای تغذیه پوست شما فراهم کنند. 

سرم‌ها  باید به داخلی‌ترین قسمت از پوست شما نفوذ کنند لذا باید دارای اندازه مولکولی کمی باشند که بتوانند هدف خود را به درستی انجام دهند. زمانی که سرم بتواند به عمق پوست ورود پیدا کند قطعاً یک ابزار مناسب برای از بین بردن  چروک‌ هایی است که در پوست شما وجود دارد. شما می‌ توانید با استفاده از نظر یک پزشک پوست و مو و زیبایی  در ارتباط با میزان و مصرف سرم‌ های  ویتامین سی  یا حتی سرم‌های شست و شوی پوست حاوی اطلاعات دقیق‌ تری کسب کنید و این سرم‌ها را در روتین‌ های مراقبت و محافظت پوستی روزانه خود قرار دهید. 

خواص ویتامین سی و تاثیرات آن بر پوست شما بر کسی پوشیده نیست.  در ادامه این مقاله می‌خواهیم چند مورد از مواردی که سرم‌های ویتامین سی و انواع فرم‌ های آن بر پوست شما دارد را به اختصار تشریح کنیم. 

 ضرورت استفاده از سرم ویتامین c در روتین پوستی روزانه شما  چیست و چگونه به شما کمک می‌کند تا پوستی شفاف‌تر و زیباتر داشته باشید؟

ویتامین c تاثیر زیادی در ریکاوری کردن  پوست شما به خصوص در زمانی که ساعت‌های طولانی در معرض نور خورشید قرار گرفته‌اید دارد.  همانطور که در مقالات قبلی نیز به کرات اشاره شد قرار گرفتن طولانی مدت در معرض نور خورشید  سبب بروز آسیب‌های مختلف اعم از لکه‌های پوستی و یا  پوسته پوسته شدگی پوست می‌گردد که ممکن است عوارض جبران ناپذیری را در صورت عدم رعایت نکات لازم برای شما به ارمغان بیاورد.  نتایج تحقیقات پزشکی نشان داده است که اگر از یک راه حلی  همانند بهره‌گیری از درمان‌ های موضعی ویتامین سی به صورت یک ماهه استفاده کنید بهبود شگرفی در ظاهر پوستی شما از جمله رنگ پوست شما نیز خواهد داشت. بنابراین  در اینجا جمع‌ بندی می‌ کنیم که اگر  قرار است در مدت طولانی در معرض نور خورشید قرار بگیرید حتماً یکی از ضروری‌ترین مواردی که در روتین پوستی روزانه شما باید قرار بگیرد  کرم‌های ویتامین سی و یا  درمان‌ های اصطلاحاً موضعی با ویتامین c می‌ باشد.

مورد دیگری که به عنوان یکی از ضرورت‌های استفاده از کرم‌ ها و یا درمان‌ های  موضعی  مبتنی بر ویتامین سی می‌توان به آن اشاره کرد کاهش میزان التهابات و بروثات پوستی است.  در حقیقت ویتامین سی  یک جلوگیری کننده قوی از بروز التهابات و قرمزی در پوست بدن شماست  چرا که  وجود ویتامین سی کافی در بدن کمک می‌کند  آنچه که آن را  مویرگ های آسیب دیده می‌ خوانیم ترمیم شده و تقویت شوند و از این طریق میزان التهابات پوست کاهش خواهد یافت. این کاهش التهابات سبب خواهد شد که شما پوستی یکدست داشته باشید و زیباتر به نظر برسید.

نکته دیگری که می‌ توان در تبیین ضرورت استفاده از مکمل ها و یا سرم‌ های ویتامین سی اشاره کرد انجام عملیات آب رسانی  به قسمت‌ های  مختلف پوستی بدن به عنوان یکی از مزایای استفاده از ویتامین سی است. می‌دانیم که در حدود ۶۰ درصد بدن انسان‌ها از آب تشکیل شده است این امر توجه ما را به این سمت سوق خواهد داد که ویتامین سی از خشکی و یا چرب شدن نامتعارف پوست شما جلوگیری می‌ کند و از این حیث برای ما حائز اهمیت خواهد بود. 

در ادامه این مقاله و در بخش انتهایی آن می‌خواهیم یک مکمل حاوی ویتامین سی را که مصرف کنندگان معمولاً از آن بیشتر رضایت داشته‌اند را  معرفی کنیم تا شما بتوانید مقایسه و انتخاب بهتر گزینه مد نظر خود را به آسانی انتخاب و خریداری نمایید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *