سلامت بدن

پودر اسلیم لست چیست چه فواید و عوارضی دارد؟

پودر اسلیم لست چیست

امروزه مدل های هالیوودی و عضلانی در دنیای مد و فشن سبب شده اند که مدل های ایده ال در مورد تناسب اندام دچار تغییر شوند و افراد به دنبال لاغر کردن اندام خود هستند تا خود را به این مدل ها نزدیک کنند. در این مقاله به معرفی پودر اسلیم لست که مکمل خوبی برای کاهش وزن می باشد می پردازیم.

پودر اسلیم لست چیست

اسلیم لست

پودر اسیم لست یک مکمل غذایی در کاهش اشتها برای کمک به کاهش وزن افراد می باشد. این پودر دارای مقدار قابل توجهی فیبر غذایی و پروتئین می باشد که نقش موثری در تامین نیازهای تغذیه ای در دوران کاهش وزن دارد. این مکمل یک منبع غذایی از فیبر، ویتامین، پروتئین و مواد معدنی است. اگر می خواهید که وزن خود را کم کنید و یا از افزایش وزن خود جلوگیری نمایید می توانید مقدار غذای خود را کم کنید و بخشی از نیاز بدن را از پودر اسلیم لست تامین نمایید تا به وزن ایده آل برسید.

این محصولات دارای دصد بالای پروتئین و فیبر هستند که به صورتی که توضیح داده می شود عمل می کنند:

فیبرهایی که در این محصولات وجود دارند با خوردن آب حجیم شده و باعث می شوند که معده پر شود و باعث می شوند که احساس سیری با دریافت کالری کم در فرد ایجا د شود. پروتئین موجود در این محصولات به آسانی در آب حل می شوند و به راحتی نیز هضم می گردند، این پروتئین علاوه بر تامین سهم  پروتئین مورد نیاز بدن باعث تحریک ترشح گلوکاگون می گردد که این هورمون فعال کننده آنزیم فسفریلاز A در کبد می باشد. این آنزیم با تجزیه گلیکوژن کبدی، قند خون را افزایش می دهد و مانع تحریک مرکز گرسنگی در مغز می شود.

انواع پودر اسلیم لست

پودر اسلیم لست برای کاهش وزن در سه نوع وجود دارد:

پودر اسلیم لست 1

پودر اسلیم لست 1 برای حفظ وزن بدن یا کاهش وزن مورد استفاده قرار می گیرد و درترکیبات آن هر گونه افزودنی که دارای اثر دارویی کاهش اشتها و پیشگیری ابتلا به یبوست باشد وجود ندارد. فیبر نوعی کربوهیدرات است که بدن انسان آنزیمی برای تجزیه آن ندارد بنابراین نمی تواند آن را هضم کند و در طول سیستم گوارشی بدون تغییر حرکت می کند. میزان توصیه شده برای مصرف فیبر توسط خانم ها 25 گرم و برای آقایان 38 گرم می باشد اما اکثر افراد حدودا نیمی از این مقدار یا 15 تا 17 گرم فیبر را دریافت می کنند.

ترمو اسلیم

پودر اسلیم لست ۲

پودر اسلیم لست 2، مکمل فیبری – پروتئینی است که برای کاهش وزن و کاهش چربی های خون مانند کلسترول و تری گلیسیرید موثر می باشد. این مکمل خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش داده و منبعی غنی از ویتامین، پروتئین و مواد معدنی می باشد. اگر نیاز به افزایش وزن دارید و یا می خواهید از افزایش وزن خود جلوگیری نمایید، با جایگزین کردن بخشی از یک یا دو وعده غذایی خود با این مکمل می توانید به وزن ایده آل برسید. این محصول علاوه بر کاهش اشتها و وزن باعث کاهش چربی خون نیز می گردد.

پودر اسلیم لست ۳

یکی دیگر از محصولات شرکت کارن برای کاهش وزن و کاهش اشتها پودر اسلیم لست 3 می باشد که برای بیماران دیابتی نیز مناسب می باشد. این محصول به کاهش وزن، کاهش اشتها، پیشگیری از ابتلا به یبوست مناسب می باشد. این محصول علاوه بر کاهش اشتها و وزن و چربی خون باعث کاهش قند خون نیز می گردد.

فواید اسلیم لست

روش تهیه و مصرف:

ابتدا یک پیمانه از پودر را درون لیوان بریزید و بقیه لیوان را با آب ولرم یا شیر کم چرب پر کنید و سپس به خوبی مخلوط نمایید.  مخلوط به دست آمده را 2 تا 3 ساعت در یخچال نگهدارید و نیم ساعت قبل از وعده غذایی خود مصرف نمایید.

عوارض پودر اسلیم لست چیست

این مکمل ها باعث بروز حالت های خاصی در برخی افراد می شوند که در صورت ادامه یافتن آن ها بهتر است مصرف این مکمل ها قطع شود. برخی از این عوارض به شرح زیر می باشند:

  • مشکلات کبدی
  • افزایش فشار خون
  • افزایش ضربان قلب
  • تهوع
  • خشکی دهان
  • تحریک پذیری بالا
  • پایین آمدن آستانه تحمل

سوالات متداول

مصرف مکمل اسلیم لست از چه سنی توصیه می شود؟

این مکمل یکی از سالم ترین و ایمن ترین مکمل های کاهش وزن می باشد که مصرف آن برای افراد بالای 18 سال مناسب است. نوجوانانی که تمایل به استفاده از این مکمل دارند می توانند تحت نظر پزشک یا متخصص تغذیه از آن استفاده نمایند.

آیا در دوران شیردهی می توان از اسلیم لست استفاده کرد؟

در دوران شیردهی، اگر مادر به بیماری فنیل کتونوری مبتلا نباشد می تواند تحت نظر پزشک یا متخصص تغذیه از این مکمل استفاده نماید.

آیا مصرف طولانی مدت اسلیم عارضه ای در پی خواهد داشت؟

اگر از این مکمل طبق دستورالعمل حک شده روی جعبه استفاده شود عارضه ای ایجاد نمی شود. اگر این مکمل را با آب کافی مصرف نکنید ممکن است دچار یبوست گردید. در بیماران مبتلا به انسداد روده نیز این مکمل نباید استفاده گردد و منع مصرف دارد.

اسلیم لست را می توان جایگزین یک وعده غذایی نمود؟

این مکمل حاوی درشت مغذی ها و املاح مورد نیاز بدن نیست بنابراین نمی تواند جایگزین وعده غذایی گردد.

آیا مصرف اسلیم لست در بیماران مبتلا به یبوست توصیه می شود؟

بله. اگر این مکمل را به روش گفته شده تهیه و سه تا چهار ساعت قبل از مصرف نیز در یخچال نگهداری شود می توانند مصرف کنند.

آیا نگهداری مخلوط آماده شده این پودر در یخچال مشکلی ایجاد می کند؟

خیر. مخلوط آماده شده می تواند تا 12 ساعت در یخچال نگهداری شود.

آیا می توان بلافاصله پس از حل کردن اسلیم لست در آب یا شیر، آن را مصرف کرد؟

خیر. توصیه می شود برای اینکه دچار یبوست نشوید، بعد از تهیه آن، حداقل سه تا چهار ساعت آن را در یخچال نگهداری نمایید.

آیا اسلیم لست را می توان همراه با سایر مکمل های چربی سوز استفاده نمود؟

بله. از این مکمل می توان در کنار مکمل های افزایش دهنده متابولیسم و چربی استفاده نمود تا اثر بخشی آن بالاتر رود.

هر پیمانه اسلیم لست چه مقدار فیبر و پروتئین دارد؟

هر پیمانه از این مکمل حاوی 10 گرم پروتئین و 10 گرم فیبر می باشد.

آیا افراد دیابتی هم می توانند از این پودر استفاده کنند؟

بله. مکمل اسلیم لست 3 مناسب برای افراد دیابتی می باشد که علاوه  بر کاهش اشتها و تامین فیبر روزانه، به دلیل اینکه حاوی فیبر محلول و فیبر دانه شنبلیله است می تواند باعث کاهش قند و چربی خون شود.

دیدگاهی در مورد “پودر اسلیم لست چیست چه فواید و عوارضی دارد؟

  1. فرح گفت:

    سلام آیا برای کسانی که سنگ کلیه دارند مشکلی ایجاد نمی کند؟

  2. فریبا گفت:

    سلام
    برای کسانی که کبد چرب و کیست سینه دارند ضرر نداره؟

  3. سقایی گفت:

    چه مطلب خوبی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *