سلامت بدن

همه چیز درباره امگا 3

در این مقاله می‌خواهیم درباره امگا 3  و معرفی تعدادی از محصولات و مکمل‌های امگا ۳ در بازار مکمل در بازار دارویی کشور بپردازیم.  با ما در ادامه این مقاله همراه باشید تا نکات جذاب و ویژگی هر یک از محصولات امگا ۳ و میزان مجاز آن را برای مصرف روزانه خود فرا بگیرید.

 اگر در اینترنت به دنبال یافتن بهترین محصولات و مکمل‌های امگا ۳ جستجوهای زیادی را انجام داده باشید متوجه خواهید شد که برندها و کمپانی‌های مختلف داخلی و خارجی انواع و اقسام مدل‌های امگا ۳ را تولید و روانه بازار کردند. در این مقاله سعی خواهیم کرد شما را کمک کنیم تا به یک انتخاب مناسب‌تر در خرید محصولات حاوی امگا ۳ هدایت کنیم.

 همانطور که در مقالات مرتبط به کرات توضیح داده است امگا ۳ نقش اساسی در کنترل و حفظ سلامتی بدن در مقابل عفونت‌ها و بیماری‌های مختلف دارد.  امگا ۳ که عمدتاً به صورت اسید چرب وجود دارد در حفظ سلامتی سیستم ایمنی و دستگاه قلبی عروقی شما نقش اساسی بازی می‌کند.  متاسفانه در کشور ما توجه زیادی به نقش امگا ۳ در حفظ و کمک به سلامتی بدن نمی‌شود.  امگا ۳ یک ماده ضروریست که شما حتماً باید آن را در برنامه و رژیم غذایی روزانه خود بگنجانید تا بتوانید به بدن خود در نگهداری میزان کافی از آن کمک کنید.  امگا ۳ در ماهی به صورت عمده وجود دارد.  اگر احساس می‌کنید که در رژیم  غذایی خود منابع کافی برای رساندن امگا ۳ به بدن خود را ندارید حتماً باید با مشورت پزشک از کپسول و یا قرص‌های مبتنی بر امگا ۳ استفاده کنید. در میان تبلیغات فراوان مکمل‌های دارویی مبتنی بر امگا ۳ باید شاخص‌هایی به منظور انتخاب یک مکمل خوب و یا بهترین مارک‌های مکمل‌های امگا ۳ وجود داشته باشد.  قطعاً یک مکمل امگا ۳ خوب از یک برند مطرح قابلیت جذب و اثرگذاری ویژه‌ای را نسبت به دیگر مکمل‌ها خواهد داشت.

امگا 3

اگر به میزان کافی از منابع امگا ۳ در بدن ما وجود نداشته باشد چه عارضه‌هایی برای ما ظهور و بروز پیدا خواهد کرد؟

 در ادامه این مقاله می‌خواهیم به صورت مختصر به مشکلاتی که بر اثر کمبود امگا ۳ برای شما به وجود می‌آید بپردازیم بنابراین برای اینکه از این عوارض ناخواسته جلوگیری کنید حتماً باید با این مباحث آشنا باشید.

همانند کمبود هر ویتامین و یا ماده مغذی دیگر در بدن شما عوارض ناخواسته‌ای شما را به این نکته رهسپار خواهد کرد که بدن شما با کمبود یک نوع ویتامین و یا ریز مغذی درگیر است. از جمله مهم‌ترین عوارض و علامت‌هایی که پس از کمبود امگا ۳ در بدن شما نمایان می‌شود  می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

اولین عارضه‌ای که پس از کمبود منابع امگا 3 در بدن شما ظهور پیدا خواهد کرد مشکل در تمرکز و تمرکز کردن بر روی کارهای روزانه شما و کاهش دقت  عملکردی شما می‌باشدکه درباره این موضوع بیشتر صحبت خواهیم کرد. باید دقت کنید که اگر به میزان کافی از دقت برخوردار نیستید نسبت به میزان مصرف امگا ۳ در رژیم غذایی روزانه خود یک بازنگری داشته باشید.  اگرچه ممکن است این عامل دلایل دیگری نیز داشته باشد.

 عارضه دیگری که پس از کاهش امگا ۳  موجود در بدن شما با آن مواجه خواهید شد احساس خسته بودن و خستگی می‌باشد.  در حقیقت یکی از عواملی که سبب می‌شود در اکثر مواقع خسته به نظر برسید و یا نتوانید قدرت و انرژی لازم را برای انجام کارهای روزانه خود ذخیره کنید باید به کاهش منابع امگا ۳ در بدن خود شک کنید.  به بیان دیگر عملکردی که مصرف کافی منابع مبتنی بر امگا ۳ بر سیستم مغزی و فکری شما می‌گذارد سبب می‌شود که انرژی لازم را برای انجام کارهای روزانه خود داشته باشید.

 از با از موارد دیگری که می‌توان به عنوان ع از موارد دیگری که می‌توان به عنوان عارضه از موارد دیگری که می‌توان به عنوان عارضه کمبود از موارد دیگری که می‌توان به عنوان عارضه کمبود مصرف امگا ۳ در بدن نام برد می‌توان به تاثیرات منفی پوستی و خشک شدن پوست اشاره کرد.  در برخی موارد عارضه خشکی پوست بیشتر احساس شده و شدیدتر خواهد بود لذا به شما توصیه می‌کنیم که در هنگام مواجهه با عوارض پوستی به خصوص خشکی پوست حتماً به وجود میزان کافی منابع امگا ۳ در رژیم غذایی روزانه خود توجه کنید. 

معرفی بهترین مارک‌های قرص و کپسول‌های امگا ۳ ایرانی و خارجی به منظور گنجاندن در رژیم غذایی روزانه

 در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا به معرفی چندین قرص و مکمل مرتبط با امگا ۳ بپردازیم. اولین برندی که می‌خواهیم در ارتباط با مکمل امگا ۳ به شما معرفی کنیم سافت ژل امگا ۳ مربوط به شرکت ویوا تیون می‌باشد. این  سافت ژل  یکی از  برندهای مطرح در حوزه تولید مکمل‌های دارویی در دنیاست. در حقیقت شرکت ویواتیون یک سافت ژل همه منظوره را از امگا ۳ تولید و روانه بازار کرده است.   نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که این ماده یعنی امگا ۳ به صورت طبیعی در خوراکی‌ها و مواد غذایی مختلف وجود دارد و قطعاً یکی از بهترین راه‌ های دریافت امگا ۳ کافی برای بدن خود  استفاده از مواد غذایی و روتین‌های غذایی موجود به صورت طبیعی است. محصولی که در اینجا به عنوان اولین سافت ژل مبتنی بر امگا ۳ به شما معرفی کرده‌ایم حاوی ۱۰۰۰ میلی‌گرم روغن ماهی  می‌باشد  و در بسته‌بندی ۳۰ عددی عرضه شده است. از مواردی که شرکت مطرح ویواتیون خصوصیات و ویژگی‌ های این محصول معرفی کرده است می‌ توان به کاهش التهابات در داخل سیستم بدنی و همچنین  تامین اسیدهای ضروری چرب با نام‌های  دی اچ آ و ای پی آ می‌باشد. این   سافت ژل در شرکت ویتا فارمد در کشور سوئیس ساخته شده است. باید دقت کنید که صاف ژل‌ها جذب سریع‌تر و هضم راحت‌تری دارند و خوردن آنها نیز نسبت به سایر قرص‌ها مطلوب‌تر به نظر می‌رسد. همانند دیگر مکمل‌ها در صورت اینکه بیماری زمینه‌ای دیگری دارید قبل از مصرف مکمل امگا ۳ می‌بایست با پزشک خود مشورت کرده و همچنین در دوران بارداری و یا شیردهی نیز مصرف این مکمل باید تحت نظر پزشک باشد.

امگا 3

دومین محصولی که می‌ خواهیم در انتهای این مقاله به شما معرفی کنیم مکمل امگا ۳  ساخته شده توسط شرکت یوروویتال می‌ باشد. این محصول تحت لیسانس کشور آلمان تولید شده و طبق ادعای شرکت سازنده دارای روغن ماهی با درجه غلظت خالصیت بسیار بالا می‌باشد.  از نکات دیگری که در ارتباط با محصول امگا ۳ شرکت یوروویتال می‌توان به آن اشاره کرد این است که ۱۱۸۰ میلی‌گرم روغن ماهی در ترکیب با ۵۰۰ میلی‌گرم اسیدهای چرب از امگا ۳ در ترکیبات این محصول به کار رفته است. باید دقت کنید که این محصول حاوی ویتامین e نیز می‌باشد که به شما کمک می‌کند عملکرد صحیح و بهتری در سیستم مغزی و سیستم قلبی عروقی خود شاهد باشید. ویتامین e که در محصول امگا ۳ شرکت یورو ویتال به کار رفته است در حدود ۱۲ میلی‌ گرم وای پی آ در حدود ۱۸۱ میلی‌گرم و دی اچ آ در حدود ۲۵۰ میلی‌گرم در ترکیبات این محصول به کار رفته است. همچنان که در مقالات مرتبط با ویتامین e نیز ذکر کردیم ویتامین e  در این محصول سبب می‌شود که علاوه بر  ویژگی های مثبت تامین امگا ۳ خواص آنتی اکسیدانی بسیار خوبی نیز در این محصول فراهم شود که در رطوبت رسانی و جوانسازی و شادابی پوست نقش بسیار  موثرتری را ایفا کند.  لازم به ذکر است که این محصول ممانعتی به لحاظ مصرف توسط آقایان و یا خانم‌ها را نداشته و سبب بهبود افسردگی نیز خواهد شد.  میزان مصرف این  مکمل طبق ادعای شرکت سازنده روزانه یک عدد همراه با یک لیوان آب می‌باشد. نکته پایانی نیز که باید به آن دقت بکنید این است که اگر به غذاهای دریایی حساسیت دارید حتماً با پزشک خود قبل از مصرف این مکمل مشورت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *