سلامت بدن

محلول تقویت کننده مژه چیست + معرفی بهترین محلول های تقویت کننده مژه

محلول تقویت کننده مژه چیست + معرفی بهترین محلول های تقویت کننده مژه

یکی از بزرگترین مشکلات اکثر خانم ها داشتن مژه های کوتاه و کمرنگ می باشد که برای رفع آن به تمامی راه حل های ممکن دست زده اند اما نتیجه مطلوبی نگرفته اند. آخرین مرحله برای این افراد اکستنشن و استفاده از انواع ریمل ها است که در نهایت نه تنها با زیبایی مورد نظر خود مواجه نمی شوند بلکه مژه های خود را در خطر ریزش قرار می دهند که ممکن است با پشیمانی های بزرگ همراه باشد. به دلیل اینکه مژه ها در تماس مستقیم با چشم هستند استفاده از محصولات مختلفی مانند مژه مصنوعی با چسب مخصوص خود یا ریمل های متنوع می تواند خطرناک ترین آسیب ها را به چشم برساند. به جای استفاده از این محصولات خطرناک می توان از محلول تقویت مژه استفاده نمود.

محلول تقویت کننده مژه چیست

 

محلول تقویت کننده مژه چیست

محلول تقویت مژه فرمولاسیونی کارآمد برای تحریک رشد و تقویت فولیکول های مژه است که باعث می شود مژه ها بازسازی، بلند، دارای افزایش حجم و ضخیم شوند تا زیبایی و طراوت خود را دوباره به دست آورند. تقویت کننده مژه ترکیبی از انواع پروتئین، ویتامین و برخی ترکیبات شیمیایی است که برای تقویت، رشد و استحکام مژه استفاده می گردد. این روش مناسب افرادی است که علاقه دارند بدون استفاده از روش های مصنوعی، مژه های خود را تقویت و زیبایی آن ها را افزایش دهند. مژه ها جز جدایی ناپذیر چهره هستند و استفاده از تقویت کننده مژه یک راه مطمئن برای دست یافتن به زیبایی و تقویت آن ها و همچنین حفاظت از آن ها می باشد. به همین دلیل است که سرم ها و محصولات متنوعی در بازار برای تقویت مژه ها وجود دارد و علاقه مندان به زیبایی با شور و شوق فراوان به خرید بهترین تقویت کننده ناخن می پردازند.

اما با تمام این تفاسیر این ترکیبات در تقویت مژه تاثیر بسیار کمی دارند و تنها یک محصول در بازار وجود دارد که مژه را تقویت می کند و بقیه محصولات تنها ترکیبی از پروتئین ها، ویتامین های خانواده B و برخی ترکیبات شیمیایی هستند. پس در هنگام خرید تقویت کننده مژه باید این موارد را در نظر گرفت.

محلول تقویت کننده مژه چه کاربردی دارد؟

مژه ها دارای ساختار ظریف تری نسبت به سایر انواع مو هستند و کم بودن سلول های پشتیبان در اطراف فولیکول مو باعث می شود که مژه ها کم پشت، دچار ریزش و نازک شدن گردند و بر روی زیبایی چشم ها و صورت تاثیر بگذارند. تقویت کننده حاوی ترکیبات شیمیایی مختلفی است که باعث تقویت و رشد مژه ها شده و از ریزش آن ها جلوگیری می کند. در کل هدف اصلی تقویت کننده مژه، جلوگیری از ریزش مژه می باشد و محصولات بسیار کمی وجود دارد که ادعای رشد مژه را مطرح کنند که سوالات زیادی در مورد تاثیرات بلند مدت آن ها وجود دارد.

 

محلول تقویت کننده مژه چه کاربردی دارد؟

ترکیبات محلول تقویت کننده مژه

محصولات موجود در بازار تحت عنوان تقویت کننده مژه معمولا حاوی ترکیبی از ویتامین های خانواده B مانند B5، B7 و آمینواسیدهایی مثل آرژنین می باشند که تاثیرشان برای سرعت رشد مژه بالا نیست اما این ترکیبات سرعت ریزش مژه ها را کم کرده اما مقاومت و استحکام مژه ها را بالا می برد. ترکیبات پپتیدی مختلفی نیز دراین محصولات وجود دارد که مانند مورد قبلی باعث جلوگیری از رشد آن می شود اما درمورد میزان رابطه این ترکیب با تقویت رشد مژه هنوز اطلاعاتی در دست نیست.

یکی دیگر از ویتامین های موجود در تقویت کننده مژه ویتامین های A و E می باشند زیرا این دو ویتامین نیز می توانند از ریزش مژه جلوگیری کنند.

 

ترکیبات محلول تقویت کننده مژه

آیا تقویت کننده ها واقعا تاثیری روی رشد مژه و ابرو دارند؟

عوامل متفاوتی وجود دارد که باعث کوتاه شدن مژه و ریزش آن ها می گردد. مهم ترین این عوامل عبارتند از زیاد بالا بردن ابرو و وارد آمدن فشار به ریشه آن، مالیدن چشم ها به طور مداوم، ژنتیک و مهم تر از آن استفاده از محصولات آرایشی می باشد. تقویت کننده مژه که به صورت هایی مانند محلول، سرم، کرم یا ژل هستند باعث بهبود وضعیت مژه می گردند. این محصولات با ترکیبات و ویتامین های مختلفی که دارند تاثیر مثبتی روی رشد ابروها دارند. تقویت کننده ها مژه ها را نرم و لطیف می کنند و با این کار آن ها را در برابر شکنندگی قوی می کند. علاوه بر این از ریزش ابرو جلوگیری کرده و به مرور باعث برگشت موهای از دست رفته می شوند.

آیا سرم ها یا محلول های تقویت کننده مژه و ابرو ایمن هستند و ضرری ندارند؟

چشم ها یکی از حساس ترین عضوهای بدن هستند، علاوه بر این پوست این ناخیه نیز بسیار حساس است. بنابراین اگر محصول بی کیفیت در این ناحیه استفاده شود باعث آسیب رساندن به مردمک چشم و خشکی و قرمزی چشم می شوید. پس برای انتخاب بهترین تقویت کننده مژه با پزشک مشورت کنید یا نظرات دیگر کاربران را در مورد آن مطالعه کنید تا در انتخاب بهترین تقویت کننده مژه به شما کمک کند. اگر بعد از اینکه از یک محصول استفاده کردید و علائمی مانند سوزش، قرمزی و خارش داشتید باید مصرف آن را قطع کنید.

نحوه درست استفاده از محلول تقویتی مژه

 

نحوه درست استفاده از محلول تقویتی مژه

طول دوره مصرف محلول تقویتی مژه دا اما یکی دیگر از تاثیرگذاری مثبت تقویت کننده ها این است که اگر محلول از نظر ترکیبات گیاهی قوی باشد  و حاوی ویتامین ها باشد، برای تقویت مو مفید می باشد. در اینجا اصول استفاده درست از تقویت کننده مژه آورده شده است:

ابتدا صورت خود را بشویید تا آلودگی و چربی از روی مژه ها پاک شود. سپس براش و قلم موی خود را به محلول آغشته کنید و روی مژه های خود بکشید.

نحوه کشیدن این تقویت کننده بدین صورت است که آن را در خط بن مژه یا لبه پلک کشیده و به سمت بیرون بکشید. سعی کنید محلول با چشم تماس پیدا نکند. اگر مژه هایتان آغشته به ریمل هستند به هیچ عنوان از آن استفاده نکنید.

زمان استفاده از این محلول یک بار در روز و آن هم شب ها می باشداز این محلول ها در پلک و مژه های پایین نباید استفاده گردند.

منابع مورد استفاده

 

https://elanza.com/mag//

https://taniroo.ir//

https://shop.cerita.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *