سلامت بدن

ماسک مو چیست؟+تفاوت ماسک مو با آبکشی و ماسک مو بدون آبکشی

ماسک مو چیست؟+تفاوت ماسک مو با آبکشی و ماسک مو بدون آبکشی

موهای زیبا و سالم نتیجه مراقبت مداوم و منظم از آن ها می باشد. بنابراین با رسیدگی، مرطوب و تغذیه کردن مو می توان از تارهای ظریف و حساس مو مراقبت نمود. علاوه بر این استفاده از وسایل یا رفتارهایی که باعث آسیب رسیدن به مو می شوند را نیز باید به حداقل رساند. به همین دلیل استفاده از ماسک مو توصیه می شود، زیرا به قدری در داشتن موهای شاداب، خوش حالت و سالم موثر است که نمی توان به سادگی از کنار آن گذشت.

مزایای استفاده از ماسک مو

مزایای استفاده از ماسک مو

ماسک مو حاوی تمام ویتامین هایی است که از نازکی و شکنندگی مو جلوگیری می کند و باعث افزایش مقاومت مو در برابر موخوره و استفاده از وسایل آرایشی مو مانند سشوار و اتو می شود.

ماسک با مراقبت سه گانه خود از ریشه، ساقه و پیاز مو و از بین بردن آلودگی موها به تدریج باعث بازسازی و ترمیم موهای آسیب دیده شده و به این ترتیب روز به روز طراوت و شادابی موها بیشتر می شود. علاوه بر این موها به تدریج مستحکم و قوی شده و موهای ضعیف و وز به مرور ضخیم و قوی می شوند. ماسک مو با کمک ترکیبات خود باعث می شود که بافت مو حالت اولیه خود برگردد. علاوه بر این استفاده از ماسک مو برای جلوگیری از ریزش مو نیز مناسب می باشد.

تفاوت ماسک مو با آبکشی و ماسک مو بدون آبکشی

ماسک مو دارای انواع مختلفی است که بر اساس ترکیبات آن ها نامگذاری می شوند مانند ماسک آووکادو، آلوئه ورا و … . با این حال می توان تمامی ماسک موها را در دو دسته آبکشی و بدون آبکشی قرار داد. نوع آبکشی این ماسک ها به گونه ای است که بعد از اینکه با استفاده از شامپو مویسس خود را در حمام شست و شو دادید مانند زمانی که از شامپو استفاده می کنید باید ماسک را روی موهای خود بمالید تا به ریشه مو نفوذ پیدا کند. این نوع ماسک باید 10 تا 15 دقیقه روی مو استراحت کند تا به ریشه مو نفوذ پیدا کند و سپس باید شسته شود و بعد از خشک شدن مو می توان اثر استفاده از این ماسک را روی موی خود شاهد بود.

 

تفاوت ماسک مو با آبکشی و ماسک مو بدون آبکشی

نوعی دیگر این ماسک ها به گونه ای است که می توان بعد از خشک شدن مو آن را روی موهای خود قرار داد و مناسب افرادی است که وقتی موهای خود را آبکشی و خشک می کنند مویشان دچار خشکی و شکنندگی می گردد. برای این دسته ازافراد ماسک موهایی تهیه شده است که می توانند آن را بعد از حمام روی موی خود بمالند تا به راحتی به بیرون منزل بروند. یکی از مزیت هایی که این ماسک ها دارند این است که به عنوان محافظی در برابر آلودگی و تابش اشعه خورشید می باشند.

معرفی انواع ماسک مو

ماسک موی روغن آرگان با آبکشی آدرا

ماسک مو با آبکشی آدرا حاوی روغن آرگان است که باعث ترمیم ساقه موی خشک و آسیب دیده می شود و از شکنندگی مو و همچنین ایجاد موخوره جلوگیری می کند. این ماسک مو یک منبع غنی از ویتامین های E، A و امگا 6 و امگا 9 می باشد که علاوه بر رطوبت رسانی عمیق باعث ترمیم موهای آسیب دیده، رفع وز و شانه کردن آسان مو می گردد. روغن آرگان موجود در این محصول یک درمان کننده طبیعی برای مو شناخته شده است که باعث رشد سریع مو و برای تقویت ریشه مو مناسب می باشد و به عنوان یک نرم کننده در محصولات آرایشی و بهداشتی از آن استفاده می گردد. از ویژگی های این محصول می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مرطوب کننده مغذی و قوی
  • جلوگیری از ایجاد موخوره و الکتریسیته ساکن
  • حاوی روغن آرگان، منبع غنی از ویتامین E و امگا 6 و 9
  • ترمیم کننده موهای آسیب دیده
  • افزایش درخشندگی مو و تثبیت کننده رنگ مو

معرفی انواع ماسک مو

 

ماسک مو بدون نیاز به آبکشی آرگان پرو ویکات

ماسک مو آرگان پرو ویکات به واسطه روغن آرگان، بعد از مصرف باعث آبرسانی و از بین بردن وز مو می شود. این محصول علاوه بر اینکه باعث تغذیه ساقه مو می شود، موهایی که توسط رنگ و دکلره آسیب دیده اند را نیز ترمیم می کند. این ماسک مانند یک محافظ روی موها قرار می گیرد و از خارج شدن رطوبت موها جلوگیری می کند. برخی از ترکیبات اصلی ماسک مو آرگان شامل روغن آرگان و گلیسیرین می باشد. برای اینکه بتوان نتیجه بهتری گرفت بهتر است از ماسک آرگان داخل حمام نیز در کنار این ماسک استفاده گردد. برخی از ویژگی های این ماسک مو شامل موارد زیر می باشند:

  • افزایش درخشندگی و نرمی مو
  • از بین بردن وز و گره مو
  • تقویت کننده و حالت دهنده مو
  • ترمیم و بازسازی تارهای آسیب دیده مو
  • مرطوب کننده و ضد موخوره

ماسک مو تقویت کننده حاوی روغن آرگان Nourishing با آبکشی انلیل

ماسک مو با آبکشی انلیل ترمیم کننده، ضد وز و موخوره است که باعث افزایش شفافیت مو، نرمی و افزایش رشد مو می شود. برخی از مشخصات این محصول به شرح زیر می باشد:

  • جلوگیری از وز شدن و ایجاد موخوره
  • دارای اثر نرم کنندگی، تقویت و محافظت کننده از ریشه و ساقه مو
  • محافظت از ریشه و ساقه مو در برابر آلودگی ها و اثرات مخرب پرتوهای UV که باعث بازسازی و ترمیم موهای آسیب دیده و رنگ شده می شود
  • دارای اثرات ضد التهاب، کنترل کننده میکروترگانیزم ها مغذی و ترمیم کننده کوتیکول های آسیب دیده

 

ماسک مو تقویت کننده حاوی روغن آرگان Nourishing با آبکشی انلیل

ماسک مو بدون آبکشی آدرا

این ماسک مو مغذی و ترمیم کننده موهای آسیب دیده می باشد و با ترکیبات مغذی خود باعث احیای مجدد آنها می گردد. این ماسک مو دارای فیلترهای UV است که از مو در برابر اشعه مضر آفتاب محافظت می کند. ماسک مو آدرا موهایی را که در اثر رنگ مو آسیب دیده اند و یا خشک شده اند را بهبود می بخشد. این ماسک مو نیاز به آبکشی ندارد و طریقه مصرف آن به این صورت است که بعد از شستشو و گرفتن رطوبت اضافی مو، مقداری از محصول را روی قسمت انتهایی مو قرار می دهند و آن را روی مو پخش می کنند.

ماسک مو آبرسان روغن آرگان Hydrating با آبکشی انلیل

ماسک مو آبرسان با آبکشی انلیل از ریشه و ساقه مو در برابر آلودگی ها و اثرات مخرب پرتوهای UV محافظت کرده و مغذی و ترمیم کننده موی آسیب دیده است. برخی از مشخصات این محصول شامل موارد زیر می باشند:

  • آبرسان قوی مو و ضد وز و موخوره
  • اثرات نرم کننده و تقویت کننده و محافظت کننده از ریشه و ساقه مو
  • محافظت از ریشه و ساقه مو در برابر آلودگی ها و اثرات مخرب پرتوهای uv
  • دارای اثرات ضد التهاب و کنترل کننده میکروترگانیز ها و ترمیم کننده و کوتیکول های آسیب دیده مو
  • بازسازی و ترمیم کننده موی آسیب دیده و رنگ شده و تثبیت رنگ مو

منابع مورد استفاده

https://suraw.com//

https://www.digikala.com/

https://www.emakeup.ir/

https://www.emakeup.ir/

https://homa-co.ir//

https://mosbatesabz.com//

https://www.beytoote.com/

http://khoshroii.blogfa.com/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *