سلامت بدن

ماسک شب یا ماسک خواب چیست و علت محبوبیت بالای این ماسک چیست؟

ماسک شب یا ماسک خواب چیست و علت محبوبیت بالای این ماسک چیست؟

همه ما خواهان پوست درخشان و زیبا هستیم اما شاید همه از داشتن چنین موهبتی برخوردار نباشیم. اگر جز دسته افرادی هستید که نمی خواهید هزینه زیادی صرف محصولات آرایشی کنید بهتر است روتین پوستی را جدی بگیرید تا پوستی سالم و شفاف داشته باشید و نیازی به محصولات آرایشی نباشد. در بین محصولات روتین پوستی یکی از جذاب ترین مراحل، استفاده از ماسک های شب می باشد. در این مطلب با ماسک شب بیشتر آشنا می شوید.

ماسک شب چیست

 

ماسک شب چیست

Spa Facial Mask. Dayspa

ماسک شب یک مرطوب کننده است که ضخیم تر از مرطوب کننده روزانه می باشد. ماسک خواب به عنوان آخرین مرحله از کارهای روزمره مراقبت از پوست در شب استفاده می شود. این ماسک ها در هنگامی که خواب هستیم اثر خود را روی پوست ما به جا می گذارند. اصلی ترین تفاوت ماسک شب با سایر ماسک ها این است که در طول شب باید روی پوست بماند تا موادی که در آن وجود دارند بهتر و عمیق تر به پوست نفوذ کنند. این ماسک ها نسبت به سایر محصولات پوستی بافت سنگین تری دارند تا از تبخیر رطوبت پوست در طول شب جلوگیری کنند و از ورود گرد و غبار و آلودگی های محیط به پوست جلوگیری کنند. بافت ضخیم و نسبتا سنگین ماسک شب، مانند یک لایه محافظتی پوست را می پوشاند و آب و مواد مفید در آنجا به دام می افتند. به همین دلیل است که ماسک های شب قوی هستند و از آن ها با نام هایی مانند آبرسان قوی، ضد لک قوی، ضد چروک قوی و … یاد می کنند. همچنین سلول های پوست در طول شب در حال تکثیر و تولید مثل هستند که ماسک شب به این فرآیند جوانسازی کمک می کند.

ترکیبات فعال موجود در ماسک شب چیست؟

محصولات زیادی وجود دارند که حاوی ترکیبات مختلفی برای انواع پوست می باشند. ترکیباتی که در ماسک خواب وجود دارد می تواند شامل آنتی اکسیدان هایی مانند ویتامین C یا رتینوئیدها باشد. همچنین روغن هایی اساسی و معدنی که باعث درخشندگی پوست می شوند. در این محصولات اسیدهایی مانند هیالورونیک یا گلیکولیک که برای مرطوب کردن پوست  مفیدند نیز وجود دارد.

به دنبال چه عناصری در ماسک شب باشیم

 

به دنبال چه عناصری در ماسک شب باشیم

سم زدایی (Detox): یک ماسک خواب خوب باید حاوی ترکیبات سم زدا باشد تا این ترکیبات به مکانیسم سم زدایی پوست که در خواب انجام می شود کمک کند.

ویتامین ها: ویتامین ها سرشار از آنتی اکسیدان هایی هستند که باعث تغذیه پوست می شوند و از پوست در برابر مشکلات محیطی که پوست در طول روز با آن مواجه می شود، محافظت می کنند. این ویتامین ها کمک می کنند که مواد مغذی نیز به طور قدرتمندتری به پوست نفوذ کنند.

لایه برداری: موادی که لایه بردار را تشکیل می دهند موثرند زیرا به سایر مواد مفید نیز کمک می کنند تا به طور موثرتری به پوست نفوذ پیدا کنند. توجه کنید که از محصولاتی که حاوی اسید گلیکولیک یا اسید سالیسیلیک هستند اجتناب کنید زیرا در طولانی مدت روی پوست آثار منفی دارند.

ضد پیری: این مواد، ترکیباتی هستند که برای بهبود چین و چروک های صورت مناسب اند.

ویژگی ماسک شب و روش نگهداری از آن

 

ویژگی ماسک شب و روش نگهداری از آن

در مورد ویژگی هایی که یک ماسک شب باید داشته باشد نمی توان یک نسخه واحد پیچید زیرا بسته به نیاز پوست و نوع آن باید ماسک را با ترکیباتی استفاده کنید که باعث برآورده کردن نیاز پوست شود. برای مثال اگر قصد روشن تر کردن پوست خود را دارید باید از ماسک های روشن کننده و ضد لک استفاده کنید. توجه کنید که ماسک شبی که در ظرف های شیشه ای به فروش مر رسد در معرض هوا قرار دارد و به سرعت خشک می شود بنابراین باید ماسک هایی را تهیه کنید که در محفظه های  نفوذ هوا قرار گرفته باشند.

فواید استفاده از ماسک شب

ماسک های شب بعد از اینکه اولین بار در کره توزیع پیدا کردند محبوبیت بیشتری در بین محصولات مراقبت از پوست پیدا کردند. ماسک های مختلف شب حاوی مواد محتلفی هستند که هدف آن ها رفع نگرانی پوست و آبرسانی آن می باشد. از مهم ترین فواید ماسک خواب این است که باعث آبرسانی پوست و نفوذ بهتر مواد مغذی که در زیر ماسک و روی پوست لایه برداری شده هستند، می باشد. این لایه محافظ باعث می شود که هر چیزی در زیر آن به طور موثری رخ دهد.

عوارض استفاده از ماسک شب

در کنار مزایای فراونی که ماسک شب برای پوست دارد شاید این سوال پیش بیاید که آیا این ماسک ها عوارضی نیز دارند؟ برای اینکه به این سوال پاسخ دهیم باید کارایی ماسک را بررسی کنیم.  همانطور که بیان کردیم این ماسک ها بیشتر برای آبرسانی و تقویت پوست به کار می روند پس ضرری برای اغلب پوست ها ندارند. اما توجه کنید که اگر پوست شما بسیار چرب می باشد باید در انتخاب ماسک شب وسواس داشته باشید. به دلیل اینکه عملکرد ماسک به این گونه است که تمام مواد مغذی را در بین لایه ای از ماسک و پوست قرار می دهد در نتیجه احتمال تجمع چربی و ایجاد عارضه های ناشی از این چربی وجود دارد. در نتیجه می توان گفت که اگر پوست بسیار خشک شما پوسته پوسته می شود و یا در منطقه سرد و خشک زندگی می کنید بهترین گزینه برای پوستتان ماسک شب می باشد اما اگر پوست چرب دارید بهترین گزینه این است که یک ماسک مخصوص پوست چرب تهیه کنید.

علت محبوبیت ماسک شب

 

علت محبوبیت ماسک شب

این ماسک ها همانطور که از نامشان پیداست برای استفاده شبانه به کار می روند. ماسک های شبانه مانند دیگر ماسک هایی که استفاده می کردیم دارای ترکیبات متفاوتی هستند و مناسب برای انواع پوست وجود دارند. در بین تمامی ماسک هایی که در بازار موجود است یک تشابه اصلی وجود دارد که آن هم خاصیت آبرسانی پوست می باشد. در نتیجه ماسک شب هم دارای این خاصیت می باشد. از آنجایی که این ماسک ها در طول شب روی صورت قرار می گیرند در کنار آبرسانی ترکیبات مغذی و تقویت کننده نیز به پوست نفوذ پیدا می کنند. ویژگی خوب این ماسک ها این است که نسبت به کرم های شبانه دارای غلظت کمتری هستند و استفاده از آن ها در هنگام خواب باعث چرب و کثیف شدن بالشت نمی شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *