سلامت بدن

قطره آهن سیدرال چیست و چرا آهن برای بدن ضروری است؟

قطره آهن سیدرال

قطره آهن سیدرال

دریافت آهن برای حفظ سلامتی بدن و حیات انسان ضروری می باشد. این آهن مورد نیاز بدن را می توان از طریق غذا یا مکمل های غذایی دریافت نمود. نیاز آهن بدن کودکان از 4 ماهگی تا 2 سالگی اهمیت و ضرورت بیشتری دارد و طبق نظر پزشک باید از قطره آهن استفاده نمایند. یکی از بهترین و شاخته شده ترین قطره های آهن، قطره آهن سیدرال می باشد که آهن موجود در آن دارای فرمولاسیون سوکروزمیال می باشد که فرآیندی است که در آن آهن با غشای فسفولیپیدی احاطه می گردد زیرا این نوع غشا از جنس غشای سلول های بدن انسان می باشد که باعث می شود راحت تر جذب سلول های روده گردند. این سبب می شود که کمترین عارضه گوارشی مانند یبوست، دل درد و تهوع ایجاد شود. این قطره در بسته بندی خود دارای یک قطره آهن با حجم 30 میلی لیتر و یک ساشه 2 گرمی می باشد که قبل ازمصرف باید ترکیب شوند؛ به این صورت در هر میلی لیتر، 7 میلی گرم آهن سوکروزمیال قرار می گیرد. این مکمل دارای طعمی کاراملی و خوشایند برای کودکانی  می باشد که از طعم ناخوشایند آهن بیزارند. این مکمل تحت لیسانس شرکت داروسازی جونیا فارما ایتالیا می باشد و در شرکت کیمیا سلامت ایرانیان تولید و بسته بندی می گردد.

"<yoastmark

وارد کننده قطره آهن سیدرال

قطره آهن سیدرال یک مکمل غذایی حاوی آهن می باشد که توسط شرکت کیمیا سلامت ایرانیان که نماینده شرکت جونیا فارما می باشد به ایران وارد می شود.

بهترین قطره آهن سیدرال

بهترین قطره آهن سیدرال که یک قطره آهن خارجی می باشد دارای ویژگی هایی مانند زیر می باشد:

"<yoastmark

  • جلوگیری از سیاه شدن دندان
  • افزایش تحمل گوارشی
  • طعم خوشمزه و مناسب ذائقه کودک
  • دارای میزان مناسب آهن برای رفع نیاز کودک
  • کمک به رشد کودک
  • جذب سریع و مناسب

قطره اهن ایرانی سیدرال

قطره آهن سیدرال تولید شده در کشور ایتالیا می باشد و تنها بسته بندی و عرضه آن در ایران و شرکت کیمیا سلامت ایرانیان انجام می گیرد.

قطره اهن خارجی سیدرال

قطره آهن سیدرال گوچه حاوی آهن لیپوزومال است که از کشور ایتالیا در شرکت فارمانوترا تولید می گردد. آهن موجود در این قطره دارای قابلیت جذب بالایی می باشد و به دلیل قرار گرفتن در ساختار لیپوزوم و عدم تماس با دستگاه گوارش از عوارض گوارشی مانند تهوع و دل درد جلوگیری می نماید.

عوارض قطره آهن سیدرال گوچه

عوارض جانبی خاصی برای این قطره گزارش نشده است. اما هر نوع قطره آهن که باشد باید به اندازه مورد نیاز مصرف شود و مصرف بیش از حد قطره آهن دارای عوارضی مانند اسهال،  مسمومیت، استفراغ، ضعف، رنگ پریدگی یا کبود شدن رنگ پوست و ناخن ها می گردد.

قطره آهن سیدرال گوچه دندان را سیاه میکند

همه قطره های آهن دندان را سیاه می کنند اما برخی کمتر و برخی بیشتر. از طریق دستورات صحیحی مانند آب  آبمیوه دادن بعد از قطره آهن و مسواک زدن می توان از سیاه شدن دندان جلوگیری نمود.

بهترین زمان مصرف قطره سیدرال

قطره سیدرال

قطره سیدرال

از آنجایی که کلسیم مانع جذب آهن می گردد، بهترین زمان مناسب برای دادن قطره آهن در فواصل بین شیردهی می باشد. پس بلافاصله قبل و بعد از شیردهی قطره آهن را به کودک ندهید. ویتامین C برای جذب آهن موثر است پس می توان هنگامی که از مرکبات استفاده می کنید از قطره آهن در کنار آن برای کودک استفاده نمایید.

همچنین هنگامی که معده کودک خالی می باشد نباید از قطره آهن برای کودک استفاده نمود زیرا این کار باعث معده درد  و دلپیچه می گردد پس بهترین زمان مصرف قطره آهن در بین دو وعده غذایی است.

 

مقدار مصرف

  • ابتدا پودر موجود در ساشه را خارج کنید و در بطری بریزید. درب بطری را ببندید و خوب تکان دهید.
  • مقدار مصرفی قطره آهن 10 قطره مساوی با 1 میلی لیتر و یا اینکه طبق نظر پزشک مصرف شود.
  • قطره را به طور مستقیم در دهان کودک بریزید و یا با مقداری آب ترکیب کنید و مصرف نمایید.
  • قبل از هر بار مصرف از قطره آهن سیدرال، بطری را خوب تکان دهید.

میزان آهن در قطره سیدرال

در هر یک میلی لیتر قطره آهن سیدرال، 7/0 گرم آهن ساکروزومیال وجود دارد که این مقدار حدود 50 درصد نیاز روزانه کودک را تامین می نماید.

جایگزین قطره سیدرال

اکنون که قطره سیدرال دچار کمبود شده است، مادران و پدران به دنبال یک قطره آهن جایگزین برای آن می باشند. قطره های جایگزین برای این مکمل غذایی شامل قطره آیروویت، آیرونورم یا فروگلوبین می باشند. مزیت این قطره ها نسبت به سیدرال قیمت پایین تر آن ها می باشد اما یکی از ویژگی های بسیار مورد توجه در قطره سیدرال که شامل تاثیر کم در سیاهی دندان می باشد در این قطره ها وجود ندارد. از طرفی این قطره ها دارای کیفیت بسیار بالایی می باشند. اگر سیاه شدن دندان برایتان مهم نیست و فقط کیفیت قطره برایتان اهمیت دارد و نمی توانید هزینه های گزاف برای قطره آهن بپردازید، قطره های معرفی شده مناسب می باشند. قطره فروگلوبین یک مکمل قدیمی و شناخته شده می باشد، اما بین دو قطره دیگر آیروویت دارای کیفیت بالاتری می باشد و دندان ها را کمتر سیاه می نماید.

خریدقطره سیدرال

قطره سیدرال را می توان به صورت اینترنتی یا خرید حضوری از داروخانه خریداری نمود.

خریدقطره سیدرال

خریدقطره سیدرال

 

خرید اینترنتی

خرید اینترنتی قطره آهن سیدرال در تهران به راحتی امکان پذیر می باشد و می توان محصول مورد نیاز را به راحتی تهیه نمود.

داروخانه آنلاین قطره سیدرال

داروخانه آنلاین دواسنتر بستری راحت برای شما خریداران گرامی فراهم نموده تا بدون مراجعه به داروخانه بتوانید خرید خود را انجام دهید. برای خرید اینترنتی قطره آهن سیدرال و یا نحوه خرید اینترنتی با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *