سلامت بدن

ضد عرق (ضد تعریق) کاملا بی ضرر هستند؟ تفاوت ضدعرق، مام و دئودرانت

ضد عرق (ضد تعریق) کاملا بی ضرر هستند؟ تفاوت ضدعرق، مام و دئودرانت

سالهاست که محصولات ضد عرق حضور ثابت و پر رنگی روی میز توالت خانه دارند. افراد مختلف جدا از سن، میزان تحصیلات، رتبه اجتماعی یا شغل خود سعی می کنند همواره خوشبو به نظر برسند زیرا روی اعتماد بنفس افراد تاثیر زیادی دارد. به همین دلیل است که انواع ضد تعریق ها در سبد خرید افراد وجود دارد و جز کالاهای روزانه به حساب می آید. این محصولات می توانند تعریق بیش از حد بدن را کنترل کند و به افراد حس آرامش دهند.

ضد عرق چیست؟

 

ضد عرق چیست؟

ضد عرق محصولی است که مانع از خروج عرق به سطح بدن می شود. این محصولات دسته ای از محصولات آرایشی هستند که به صورت موضعی به سطح پوست زیر بغل مالیده می شود تا باعث شود خیسی ایجاد شده در اثر ترشحات غدد اکرینی کم شود. ضد عرق ها باعث کاهش میزان عرق بدن می شوند و برای درمان تعریق زیاد به کار می روند. آلومینیوم ماده موثر به کار رفته در ترکیبات ضد تعریق است که اغلب به شکل ژل استفاده می گردد. این ژل ها راه خروج عرق را روی پوست مسدود می کنند و مانع خرج عرق می شوند و از این راه عرق را کاهش می دهند. ضد تعریق ها از تشکیل عرق جلوگیری می کنند. ضد عرق هایی که مبتنی بر آلومینیوم هستند بدون عوارض هستند و باعث سرطان و سایر مشکلات نمی گردند. ضد عرق هایی وجود دارد که حالت بالینی دارند و توسط پزشک برای افرادی که بیش از حد عرق می کنند مناسب می باشد. بنابریان هر فرد با توجه به میزان عرق بدن خود یک ضد عرق مناسب انتخاب کند.

ضد عرق ها دقیقا چکار می کنند؟

ضد تعریق ها بیشتر از هر جای دیگر بدن در زیربغل استفاده می شوند. این محصولات دارای کلرید آلومینیوم هستند که باعث ایجاد یک لایه محافظتی خاص روی پوست شده که با رطوبت مقابله می کنند. برخی از متخصصان ضد تعریق هایی را به مردان توصیه می کنند که حاوی کلرید آلومینیوم 10 درصد است. برای انتخاب ضد تعریق بهتر است نوع اسپری آن تهیه شود زیرا کاربرد راحت تری دارند و در شرایط متفاوت می توانند سریعا مورد استفاده قرار گیرند. علاوه بر این در هنگام ورزش کردن یا انجام فعالیت های روزانه می توان از اسپری ضد تعریق برای کنترل رطوبت در سطح پاها استفاده کرد.

 

ضد عرق ها دقیقا چکار می کنند؟

ترکیبات ضد تعریق ها چیست؟

یکی از اجزای اصلی ضد تعریق ها الکل است. بعد از اینکه از محصولات خوشبو کننده و ضد تعریق روی بدن خود استفاده کردید احساس خنکی روی پوست دارید که به دلیل وجود الکل در آن است. این مورد تنها دلیل استفاده از الکل در این محصولات نیست بلکه به دلیل اینکه مواد ضد تعریق سریع تر خشک شوند تا به لباس نچسبند از الکل استفاده می گردد.

از دیگر مواد استفاده شده در ضد تعریق می توان به مواد آنتی باکتریال اشاره نمود. مواد آنتی باکتریال باعث می شوند که باکتری هایی که روی سطح بدن هستند و باعث ایجاد بوی بد عرق می شوند از بین می روند. زیرا عرق بدن به تنهایی بو نمی دهد بلکه باکتری هایی که در سطح بدن هستند با تجزیه آن، باعث ایجاد این بو می شوند. مواد دفعی که از این باکتری ها برای تجزیه عرق حاصل می شود باعث ایجاد بو می شود. این باکتری ها برای انسان بدون ضررند و روی پوست انسان زندگی می کنند و از عرق و سلول های مرده تغذیه می کنند.

باکتری های موجود در قسمت های مختلف بدن با هم متفاوتند به همین دلیل بوی عرق قسمت های مختلف بدن با هم تفاوت دارد.

استیک ضد تعریق بهتر است یا رول ضد تعریق یا همان مام؟

هر  دوی این محصولات از نظر عملکرد یکسان عمل می کنند. تفاوت این دو در نوع موادشان است و اینکه کدام یک از این محصولات بهتر است یک ترجیح شخصی می باشد. رول ضد عرق یا استیک ضد تعریق بعد از استفاده روی پوست باعث ایجاد احساس رطوبت می شود. اگر این حالت را دوست ندارید می توانید از استیک ضد تعریق مردانه استفاده کنید که جامد و خشک می باشد. به همین دلیل است که در هنگام مصرف احساس خیسی درزیر بغل را نخواهید داشت.

در انتخاب خود باید این نکته را نیز در نظر داشته باشید که برخی از استیک های ضد عرق به دلیل اینکه جنس صابونی دارند، اگر به لباس بچسبند شستشوی لباس را دشوار می کنند و این تنها عیب استیک ضد تعریق می باشد.

آیا باید حتماً استیک ضد تعریق یا رول ضد تعریق فاقد آلومینیوم خرید؟

لزومی به پیدا کردن استیک یا رول ضد تعریق فاقد آلومینیوم نیست زیرا اوایل دهه 2000 تحقیقاتی که در این مورد انجام شده است نشان می دهد که ضد عرق هایی که حاوی آلومینیوم هستند مشکل خاصی در استفاده از این محصول ایجاد نمی کند.

 

آیا باید حتماً استیک ضد تعریق یا رول ضد تعریق فاقد آلومینیوم خرید؟

کرم ضد عرق چیست ؟

کرم ضد تعریق یک محصول بهداشتی است که از نظر جنس مانند کرم های معمولی دست و صورت می باشد. اصلی ترین ماده ای که این کرم را به یک ضد تعریق تبدیل می کند آلومینیوم کلراید است که یک ماده شیمیایی برای قطع کوتاه مدت فعالیت غدد تعریق می باشد. این کرم ها از عرق ریختن جلوگیری کرده و میزان آن را کاهش می دهد. به این ترتیب با استفاده از این کرم ها بدن برای مدت کوتاهی عرق نمی کند. برای استفاده از این محصول در هر بار می توان به اندازه یک نخود برداشت و استفاده نمود. این کرم ها در تمامی قسمت های بدن مانند کف دست ها، زیر بغل، پاها، بین دو کتف و کشاله ران می تواند مورد استفاده قرار گیرد.

مام ضد عرق چیست ؟

 

مام ضد عرق چیست ؟

اولین برند تولید کننده دئودورانت مام یا MUM در جهان بوده است که در شیشه های کوچک به فروش می رسیده است و برای استفاده باید با نوک انگشت آن را به ناحیه زیربغل می زدند. مام واژه ای است که در ایران به عنوان محصولات ضد تعریق بخصوص رول های ضد عرق به کار می رود.

تفاوت ضد عرق ها و دئودورانت‌ها چیست؟

دئودورانت ها روی پوست بدن کشیده و غلطانده می شوند. مام را می توان محبوب ترین دئودورانت به شمار آورد. دئودورانت از تعریق جلوگیری نمی کند. اما ضد تعریق ها کارشان جلوگیری از تعریق بدن است. البته این بدان معنا نیست که 100 درصد از تعریق جلوگیری کنند اما تا حد زیادی می توانند این کار را انجام دهند.

منابع مورد استفاده

 

https://www.topickshop.com/

https://www.komodaa.com//

https://www.topickshop.com/

https://www.topickshop.com/

https://www.totikala.ir/

https://namnak.com/

https://bagherzadi.com/

https://hosnani.com/Antiperspirants.php

https://www.topickshop.com/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *