سلامت بدن

سرم ضد لک چیست و انواع آن

سرم ضد لک

سرم چیست

سرم ها محلول هایی هستند که حاوی غلظت بالایی از مولکول های مغذی کوچکی هستند که دارای توانایی نفوذ به عمق پوست می باشند و ترکیبات موثر آن ها به طور مستقیم به لایه های عمقی پوست می رسند که دارای کاربردهای مختلفی مانند ضد جروک، ضد پیری، رفع آکنه و … می باشند.

سرم چیست

شکل 1. سرم چیست

در سرم ها ترکیبات غیر ضروری پوست حذف و به جای آن ها ترکیبات موثر با غلظت بالایی جایگزین شده است و این تفاوتی است که این محصولات با بقیه محصولات مراقبت از پوست مانند کرم و لوسیون دارند. همچنین سرم ها دارای بافت سبکی هستند و سریع تر جذب پوست می گردند، بنابراین در مدت زمان کمتری قادر به جوانسازی و رفع مشکلات پوستی می باشند. سرم ها اغلب در دو نوع بر پایه آب و چربی وجود دارند. سرم های موجود در بازار اغلب در نوع پایه آب هستند. سرم هایی که بر پایه آب هستند دارای مولکول های ریزتری هستند و دارای نفوذ بیشتر به لایه های داخلی پوست و تغذیه آن می باشند.

لک پوست چیست

لک پوستی یکی از مشکلات پوست می باشد که به دلایل مختلفی مانند افزایش سن، آکنه، جراحات، سوختگی، بیماری یا آفتاب سوختگی بر سطح پوست ظاهر می شوند. لک های پوست ناشی از مقدار ملانین جمع شده در قسمت های مختلف پوست می باشد. ملانین ماده ای است که عامل رنگ دهنده به پوست و مو می باشد. رنگ پذیری پوست به هموگلوبین، کاروتنوئید و ملانوسیت ها بستگی دارد که بیشترین تاثیر متعلق به ملانین می باشد. لک ها و تغییر رنگ پوست به دو صورت می باشند، یکی در اثر ذاتی یا ژنتیکی  ودیگری  اکتسابی می باشد که تغییر رنگ اکتسابی در مواجه با نور خورشید بروز می کند. عوامل مختلفی در ایجاد لک نقش دارند که در این بین می توان به عواملی مانند تغذیه و سوء هاضمه، بارداری، اختلالات ژنتیکی، مواد شیمیایی، داروها، بدخیمی های پوستی و… اشاره کرد.

انواع لک پوستی

سرم ضد لک

شکل 2. سرم ضد لک

 

  • کک و مک
  • لک های حاملگی
  • لک های ناشی از افزایش سن
  • لک های یائسگی
  • ماه گرفتگی
  • لک های ناشی از جای جوش
  • خال طبیعی
  • لکه های مادرزادی
  • لکه های ناشی از سوء تغذیه
  • پتشیا
  • لکه های سفید یا هایپوپیگمنتیشن
  • واکنش آلرژیکی
  • لکه های تیره
  • ویتیلیگو

سرم ضد لک چیست

سرم ضد لک یکی از انواع سرم های مراقبت از پوست می باشد که عملکردی در جهت کاهش و درمان لکه های پوست ارائه می دهد. این سرم ها با کاهش تولید رنگدانه های پوست تاثیر زیادی در روشن و یکدست نمودن پوست دارند. البته باید توجه نمود محو شدن این لکه ها مانند روند شکل گیریشان تدریجی و آهسته می باشد. سرم های ضد لک با کرم روشن کننده و محصولات ضد لک دیگر متفاوت می باشند.

انواع سرم ضد لک

سرم ضد لک سسدرما

 

سرم ضد لک سسدرما

شکل 3. سرم ضد لک سسدرما

سرم سسدرما با به کار بردن تکنولوژی لیپوزم بر ملانوسیت تاثیر مستقیم دارد و یکی از بهترین گزینه ها برای پیشگیری از ایجاد و درمان لک می باشد. از دیگر مزایای آن می توان به خاصیت روشن کنندگی پوست، شفاف کننده و یکدست کردن رنگ پوست اشاره نمود. این سرم سبب کاهش انواع لکه های پوستی ناشی از بارداری، کک و مک، نور خورشید و پیری پوست می گردد. می توان سرم ضد لک سسدرما را در کنار درمان هایی مانند IPL، پیلینگ و لیزر به کار برد. در این سرم ترکیباتی مانند ویتامین A، ویتامین C و اسید آزلئیک که در تنظیم تولید رنگدانه ها نقش دارد و برای شفافیت پوست موثر می باشد، به کار برده شده است.

سرم ضد لک اریکه

سرم ضد لک اریکه با دارا بودن یک فرمولاسیون جدید می تواند علاوه بر درمان لک، نقش محافظت کننده از پوست را داشته باشد تا از ایجاد لکه ها جلوگیری نماید. از دیگر مزایای آن می توان به روشن کنندگی پوست، شاداب کننده و افزایش قابلیت ارتجاعی پوست اشاره نمود. ترکیبات این سرم شامل عصاره شیرین بیان، عصاره شاه توت، کوجیک اسید و اسکوتلاریا می باشد که باعث کاهش فعالیت تیروزیناز می گردد. همچنین یکی از نوآوری های این محصول، داشتن AHA و Prodhywhite با غلظت 10 درصد می باشد. AHA موجود در این سرم عامل لایه برداری پوست می باشد که این لایه برداری باعث حذف سلول های مرده سطح پوست می گردد و باعث می شود که سرم نفوذپذیری بالایی به لایه های پوست داشته باشد.

سرم ضد لک ژوت

این یک محصول ایرانی می باشد که باعث کاهش لک های پوستی می گردد و ایجاد لکه های جدید جلوگیری می نماید. از ترکیبات این سرم می توان به آزلائیک اسید، ویتامین C، AHA و آلفا آربوتین اشاره نمود که هر کدام وظیفه خاصی را ایفا می نمایند. آزلایئیک اسید به درمان لکه های جای جوش می پردازد. ویتامین C باعث ایجاد پوستی شفاف می گردد. AHA یک لایه برداری ملایم را در پوست انجام می دهد که باعث می شود رنگ پوست روشن تر گردد. آلفا آربوتین موجود در این سرم نیز یک گزینه عالی برای جایگزینی با ماده مضر هیدروکینون می باشد که وظیفه مهار ملانین و بی رنگ کردن پوست را دارد. این سرم مناسب برای انواع پوست می باشد.

سرم ضد لک کلینیک

سرم ضد لک کلینیک

شکل 4. سرم ضد لک کلینیک

 

سرم ضد لک کلینیک لکه های تیره پوست را تا 58 درصد از بین می برد. از دیگر مزایای آن می توان به از بین بردن لکه های ناشی از جوش و آکنه که از قبل بر روی پوست وجود داشته اند اشاره نمود. این سرم برای استفاده انواع پوست مناسب می باشد. برای داشتن نتیجه بهتر می توان این سرم را همراه با کرم ضد آفتاب با SPF بالای 15 استفاده نمود. از ترکیبات این سرم می توان به کمپلکس CL-302 اشاره نمود که باعث کاهش روند ایجاد لک می شود و بعد از 4 می توان شاهد یک پوست شفاف بود.

سرم ضد لک ساسکین

این سرم دارای عملکرد ضد لک و سفید کننده می باشد. سرم ساسکین  با داشتن دو ماده مهم آربوتین و کوجیک اسید به عمق لایه های پوست نفوذ پیدا می کند و لک های پوست را درمان و  از ایجاد لکه های جدید جلوگیری می نماید. فرمولاسیون این سرم در جهت جلوگیری از تجمع رنگ دانه ها و ملانین در پوست طراحی شده است. از دیگر مزایای آن می توان به بهبود رنگ پوست، درخشان کننده و فاقد هیدروکینون بودن آن اشاره نمود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *