سلامت بدن

سرلاک را از چند ماهگی می توان به نوزاد داد؟ بررسی انواع سرلاک

سرلاک اولین نامی است که وقتی به خرید غذای کودک می رویم در ذهن ما خطور می کند. انواع طعم های لذیذ و سهولت تهیه آن باعث موفقیت چشمگیری شده است. همه متخصصان اطفال از جمله انجمن اطفال آمریکا توصیه می کنند که آن را پس از 6 ماهگی کودک به شما تجویز شود.با این حال، همیشه توصیه می شود قبل از شروع مصرف مواد غذایی جامد برای کودک، با پزشک خود مشورت کنید. ممکن است شما بخواهید کودک خود را با غذای خانگی و تحت نظارت شخصی خود تغذیه کنید، که به همان اندازه خوب است. تفاوت عمده سرلاک با غذای خانگی این است که سرلاک با آهن و سایر مواد معدنی ضروری غنی شده است که به عنوان یک وعده غذایی کامل برای کودک در حال رشد است.

سرلاک چیست؟

سرلاک مارک یک غلات فوری که برای اولین بار توسط شرکت نستله ساخته شد. این غلات برای نوزادان 6 ماه به بالا به عنوان مکمل شیر مادر هنگامی که شیردیگر تنها ماده غذایی در رژیم غذایی نوزاد نیست، تبلیغ می شود. این ماده غذایی جایگزینی برای شیر مادر نیست و توصیه می شود که همراه سرلاک تغذیه با شیر مادر یا شیر خشک را ادامه دهید.  این نام تجاری برای اولین بار در سال 1949 به ثبت رسیده است.

فواید آن برای نوزادان چیست؟

می تواند به نوزادان کمک کند تا برای اولین بار طعم غذای دیگری را پس از این که از شیر مادر جدا می شوند، بچشند. همچنین حاوی ویتامین ها و مواد معدنی مانند آهن ، همراه با اسیدهای چرب ضروری است.این محصولات همچنین حاوی پروبیوتیک هایی است که در دستگاه گوارش نوزادان شیرخواره قابل هضم می باشد.

سرلاک در هنگام مسافرت، غذای بسیار راحتی برای کودک ما می باشد. ساختن و سرو کردن آن بسیار راحت است. اندازه گیری و آماده سازی آن دقیقاً باید همانطور باشد که روی جلد آن توصیه شده است.

معایب سرلاک برای نوزاد چیست؟

حتی اگر سرلاک مملو از مواد مغذی باشد یکی از مضرات بزرگ آن این است که قند دارد.
گلوکز ، ساکارز ، فروکتوز ، لاکتوز ، دکستروز ، کارامل ، شربت ذرت ، مالت – اینها برخی از نام های قندیست که همراه آن به رژیم غذایی شما می رسند. مطمئناً نمی توانید تضمین كنید كه كودك شما در تمام عمر از شیرینی ها دور خواهد ماند – قطعاً به زودی طعم یك یا صد بستنی را خواهند چشید. قندها یکی از بزرگترین علل انواع چاقی، پوسیدگی دندان، دیابت، بیماری های قلبی عروقی و آلزایمر بشمار می آیند. با این وجود، با توجه به خاصیت اعتیاد آور بودن شکر، که قابل مقایسه با هروئین است، آیا واقعاً ایده خوبی است که آن را به عنوان اولین طعم غذای جامد کودک خود استفاده کنیم؟نوزادان برای تصمیم گیری به ما بزرگسالان نیازدارند -هر آنچه ما برای آنان شروع می کنیم زمینه زندگی آنها خواهد بود. بنابراین خوب است که در مورد نوزادان بیشتر مراقب باشید و انتخاب های خود را دوباره بررسی کنید.

 

انواع سرلاک کودک

انواع سرلاک کودک

مرحله 1 سرلاک از 6 ماهگی به بعد برای نوزادان مناسب است (تحت نظر پزشک از 1 تا 6 ماه مجاز است). انواع این  سرلاک ها گندم ، برنج و ذرت است.

مرحله 2 همچنین می تواند از 6 ماهگی به بعد به نوزادان تغذیه شود. انواع آن موز و عسل است.

نوع مرحله 3 ، سرلاک میوه ها را می توان از 8 ماهگی به بعد به نوزادان داد. این ماده حاوی تکه های میوه واقعی است و انواع طعم و بافت بیشتری را برای نوزادانی که توانایی جویدن را دارند فراهم می کند.

در زیر انواع مختلف سرلاک موجود در بازار را مشاهده می کنید. توجه داشته باشید که هر نوع سرلاک را متناسب بابازه سنی تعریف شده برای کودک خود تغذیه کنید.

سرلاک برنج، جو دوسر، گندم، جو، مخلوط غلات و میوه، برنج و شیر، برنج و ذرت و شیر، گندم و موز و شیر، سه غله با شیر، گندم و عسل و شیر

روش مصرف

 

روش مصرف سرلاک

60 میلی لیتر آب ولرم را در کاسه کودک خود بریزید. تقریباً 15 گرم یا یک و نیم قاشق غذا خوری سرلاک به آن اضافه کرده و هم بزنید تا غلات یکنواخت شود و بلافاصله با قاشق تمیز تغذیه کنید.

سازمان جهانی بهداشت (WHO) توصیه می کند که به کودکان 6 ماهه، 2 تا 3 بار در روز غذای جامد به همراه شیرخشک یا شیرمادر بدهید. شما می توانید 3 بار در روز غذای فرآوری شده مانند سرلاک یا چند پوره دیگر به انتخاب خود مخلوط کرده و به فرزند خود بدهید.شب ها بهترین زمان برای تغذیه مواد جامد برای اولین باربه کوچولوی شما نیستند. اگر سیستم گوارشی کودک شما قادر به هضم وعده غذایی سرلاک نباشد ، ممکن است در طول شب دچار ناراحتی شکمی، دفع مکرر و گاز های معده شود. علاوه بر این ، مطالعات نشان داده است که هیچ تفاوتی در خواب نوزادانی که هنگام خواب به آنها مواد جامد یا شیر داده شده است، وجود ندارد. بنابراین ، اگر کودک شما بیش از 9 ماه دارد ، می توانید آن را هنگام خواب به او بدهید. برای نوزادان کوچکتر، سعی کنید مواد جامد را یکی یکی، در زمانی از روز که انرژی کامل برای مراقبت از کودک خود دارید، با کودک خود آشنا کنید.

نکات مهم تغذیه ایی

همه ما نوزادان چاق زیبایی را دیده ایم که در تبلیغات سرلاک بازی می کنند. و وقتی کوچولوهای خودمان لاغرتر می شوند، نگران می شویم. آیا بچه های سالم قرار است چاق باشند؟ آیا کودک لاغر به این معنی است که شما وظیفه مادری خود را به درستی انجام نمی دهید؟ این مسئله را در نظر داشته باشید که همه نوزادان چاق ساخته نشده اند. برخی از آنها بصورت ژنتیکی لاغرتر هستند و این اشکالی ندارد. تا زمانی که از کودک شما بخوبی مراقبت می شود وافزایش وزن خود را دارد و فعال است، مجبور نیستید غذای بیشتر یا سرلاک به بدن نوزاد وارد کنید.

چرا زودتر از 4 ماهگی نمی توانم به نوزاد سرلاک بدهیم؟

1.UNICEF
2.WHO
3. بهداشت کانادا
4. آکادمی اطفال آمریکا
5. شورای ملی تحقیقات پزشکی و پزشکی استرالیا
6. آکادمی اطفال خانوادگی آمریکا
همه این سازمان ها تحقیقات فردی را انجام داده اند و نتیجه گرفته اند كه نوزادان تا 6 ماهگی نباید از مواد جامد تغذیه شوند. غلات در 5 ماهگی یا کمتر بیشتر ضرر به کودک شما می رساند تا فایده، همچنین سیستم ایمنی بدن او را به خطر می اندازد و بعداً منجر به مشکلات سلامتی مانند چاقی می شود.

چرا بهتر است سرلاک را بعد از شش ماهگی به نوزاد خود بدهم؟

هنگامی که از مواد جامد برای تغذیه کودک خود شروع می کنید ، زمان آن فرا رسیده است که در مورد غذایی که می خواهید به کودک خود بدهید، فکر کنید زیرا این تصمیم از هر نظر روی سلامتی کودک شما تأثیر می گذارد. مطمئناً اولین انتخاب برای همه مادرانی است که می خواهند بهترین مواد مغذی را به عزیزان خود بدهند بدلیل این که سرلاک، غلاتیست که با تمام مواد مغذی ضروری همراه است تا رشد و نمو مناسب کودک شما را فراهم کند. سرلاک به تنهایی یک وعده غذایی کامل است که به آن مواد شیمیایی یا مواد نگهدارنده اضافه نمی شود و این یک تغذیه کامل برای کودک شما بحساب می آید.مطمئن شوید که میزان مناسبی از میوه ها ، سبزیجات و فرنی های غلات را که پوره کرده اید به همراه سرلاک به کودک خود بدهید.

از کجا بفهمم باید به نوزادم سرلاک بدهم؟

خوب! پاسخ به این مسئله کاملاً به رشد کودک شما و همچنین میزان زیادی به توصیه های پزشکی که کودک شما را ویزیت کرده است، بستگی دارد. با این حال، سازمان جهانی سلامت (WHO=The World Health Organization) توصیه می کند که کودک را به مدت 6 ماه به طور انحصاری با شیر مادر تغذیه کنید اما اگر کودک در حال رشد نیست، بسیاری از اوقات به توصیه پزشکان شروع سرلاک در 4 ماهگی انجام می گیرد.

سرلاک چه فرقی با شیر خشک دارد؟

شیر خشک می تواند در صورت خشک شدن شیر مادر بصورت موقت یا دائم جایگزینی برای آن باشد،در حالی که سرلاک یک غذای کمکی است و بصورت تکمیلی می تواند همراه با شیر مادر یا شیر خشک استفاده شود.

شرایط نگهداری

به شرایط نگه داری محصول که روی جلد بسته بندی آن نوشته شده است توجه کنید، و حتی المکان به میزان لازم از غذای کمکی آماده کنید تا مجبور به نگه داری نباشید.

منابع استفاده شده

/en.wikipedia.org/

/www.superbabyonline.com/

/www.cerelac.co.uk/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *