سلامت بدن

تقویت کننده ناخن + سفت کننده ناخن + بلند کننده ناخن

تقویت کننده ناخن + سفت کننده ناخن + بلند کننده ناخن

داشتن ناخن های زیبا، سالم و مرتب جزیی از زیبایی ظاهری یک خانم است که امروزه کمتر کسی را می بینم که به آن توجهی نداشته باشد. داشتن ناخن زیبا و سالم نه تنها باعث زیبایی ظاهر انگشتان می شود بلکه به سلامت ناخن هم کمک می کند. اما معمولا شکننده و آسیب پذیر بودن ناخن مشکلی است که خانم ها با آن سر و کار دارند و به فکر روشی برای حل آن هستند. اگر به دنبال روشی برای داشتن ناخن های سالم و محکم هستید در ادامه این مقاله درمورد تقویت کننده ناخن با ما همراه باشید.

تقویت کننده ناخن چیست ؟

 

تقویت کننده ناخن چیست ؟

ماده اصلی ساخت ناخن کراتین است که یکی از پروتئین های بدن می باشد. ساختار ناخن متشکل از قسمت های ریشه، بخش قابل رویت یا همان کراتین، قسمت زیرین که شامل عروق خونی و اعصاب است، می باشد که نقش تغذیه لایه کراتینی قابل رویت را بر عهده دارد. ناخن ها به طور طبیعی باید 3 میلی متر در ماه رشد داشته باشند. میزان رشد ناخن ها تحت تاثیر عوامل مختلفی مانند سن، فعالیت های فیزکی،ارث و … قابل تغییر می باشد. رشد ناخن های دست از پا بیشتر می باشد و عموما در تابستان رشد ناخن بیشتر از زمستان می باشد. تقویت کننده ناخن کمک می کند که سطح کراتین روی ناخن که در گذر زمان دچار آسیب  و خشکی می شود، ترمیم شود و ناخن رشد بهتری داشته باشد. از این محصول برای جلوگیری از آسیب به ناخن و افزایش سفتی  ناخن استفاده می شود.

عوامل تاثیر گذار در رشد و تقویت ناخن های آسیب دیده

شرایط فیزیکی و نیز کمبود ویتامین های لازم برای بدن باعث کاهش رشد ناخن  و شکنندگی آن می شوند. برای اینکه ناخن های سالم و بدون آسیب داشته باشیم باید تغذیه مناسب و سرشار از پروتئین داشته باشیم. برای رشد و تقویت ناخن بدن نیاز به زینک و مواد غذایی  مانند بیوتین، غلات و … نیاز داریم.

چه کسانی باید از محلول تقویت کننده ناخن استفاده کنند؟

افراد معمولا به طور کمتری به فکر سلامت ناخن خود هستند زیرا ناخن ها بافت سخت تری نسبت به سایر بخش های بدن دارند اما ناخن ها نیز مانند سایر بخش های بدن نیز آسیب پذیر می باشند. افرادی که دچار آسیب پذیری ناخن هستند می توانند با استفاده از محلول های تقویت کننده ناخن به سلامت ناخن های خود رسیدگی کنند. افرادی که سستی ناخن و یا مواردی مشابه آن را دارند باید ناخن خود را تقویت کنند. سستی ناخن به دلایل مختلف مانند ژنتیکی و پوسته پوسته شدن در زمستان می باشد. افزایش سن نیز در سلامت ناخن تاثیرگذار است که با افزایش سن، ناخن نیز پیر می شود. خانم های باردار نیز ممکن است دارای مشکلاتی مانند سستی ناخن شوند و خانم های باردار نیز باید به سلامت و تقویت ناخن خود توجه کنند.

 

چه کسانی باید از محلول تقویت کننده ناخن استفاده کنند؟

خانم هایی که از مواد آریشی برای زیباتر کردن ناخن خود استفاده می کنند نیز در معرض خطر هستند. افرادی که از لاک پاک کن استفاده می کنند باید توجه کنند که لاک پاک کن حاوی مواد شیمیایی مضر است که به ناخن ها آسیب وارد می کند. برای مثال استون باعث شکنندگی ناخن می شود و اگر استفاده از آن اجتناب ناپذیر است باید به فکر تقویت ناخن خود باشند.

یک محلول تقویت کننده ناخن از چه ترکیباتی تشکیل شده است؟

یک محلول تقویت کننده ناخن باید سرشار از مواد مغذی و تقویت کننده برای کمک به ناخن های شکننده و آسیب دیده باشد. مواد اولیه ای که در ساخت آن استفاده می شود از محصولی به محصول دیگر متفاوت می باشد. محلول تقویت کننده ناخن به طور معمول شامل حداقل یکی از مواد بوتیل استات، رزین فرمالدئید توسیلامید، نیتروسلولوز و اتیل استات می باشد. این مواد برای سلامتی و تقویت ناخن به کار می روند. محلول تقویت کننده ناخن همچنین باید حاوی موادی مانند لیمو، انگور، جینسینگ، ویتامین های F، E، C، A، H، آلوئه ورا و انار باشد. ترکیباتی که ذکر شد برای ساخت در یک محلول تقویت ناخن به کار می رود که می توان 3 بار در هفته از آن استفاده نمود.

آیا مواد مورد استفاده در محلول تقویت کننده ناخن ایمن هستند؟

برخی از مواد تشکیل دهنده در محلول تقویت کننده ناخن مانند فرمالدئید و فتالات تجربیات ناخوشایندی برای برخی از مصرف کنندگان این محصولات به همراه دارد. این مواد کاملا ارزیابی شده اند و در سطح مجاز و قانونی استفاده می گردند که مصونیت و سلامت ناخن را به همراه می آورد. برای خرید تقویت کننده ناخن باید به مواردی مانند بدون فتالات، تولوئن و فرمالدئید توجه کنید. برای جزئیات بیشتر در مورد نحوه استفاده از این مواد باید دستورالعمل های برند را بررسی کرد.

لاک تقویت کننده ناخن چیست؟

 

لاک تقویت کننده ناخن چیست؟

لاک تقویت کننده ناخن برای ناخن های شکننده و ضعیف پیشنهاد می شود که باعث سفت و محکم شدن ناخن می گردد. این محصول از لایه لایه شدن ناخن و  زرد شدن آن جلوگیری می کند. تاثیر این ماده بعد از یک بار استفاده نیز قابل مشاهده می باشد.

استفاده از لوسیون روی ناخن‌ها

معمولا بعد از اینکه لاک یا براق کننده ناخن را پاک می کنید بر روی پوست و ناخن احساس خشکی دارید. برای نرم و لطیف شدن ناخن باید از کرم مرطوب کننده و لوسیون استفاده شود تا رطوبت مورد نیاز ناخن به آن برگردانده شود. همچنین می توان بعد از شست و شوی دست نیزاز لوسیون استفاده شود تا رطوبت از دست رفته به پوست و ناخن برگردد.

رساندن آفتاب به ناخن‌ها

نور خورشید از منابع اصلی برای تامین ویتامین D می باشد. برای تامین ویتامین D مورد نیاز ناخن ها باید آن ها را به اندازه کافی در معرض نور خورشید قرار دهیم. البته به معنی این نیست که زیاد از حد در معرض نور خورشید قرار بگیریم زیرا ممکن است تاثیر عکس روی ناخن داشته باشد.

ماساژ ناخن

یکی از راه های آسان و موثر برای داشتن ناخن های زیبا و سالم ماساژ منظم ناخن می باشد. ماساژ باعث بهبود گردش خون می گردد و ناخن ها را قوی و سالم نگه می دارد. می توان از ماسک مرطوب کننده، کرم ناخن، روغن بادام یا روغن نارگیل برای ماساژ ناخن استفاده نمود. همچنین مرطوب کننده ناخن نیز برای کار مناسب است. به آرامی و به مدت 5 تا 10 دقیقه تمام ناخن را ماساژ داده، سپس یک دستکش پنبه ای بپوشید و بخوابید. صبح روز بعد ناخن های خود را با آب گرم بشویید. این کار را چند بار در هفته انجام دهید تا به نتیجه مطلوب برسید.

ماساژ ناخن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *