زیبایی

ماسک مو چیست و چه فوایدی برای مو دارد؟

ماسک مو چیست

ماسک مو چیست ؟

برای سالم و نرم ماندن مو باید از آن ها مراقبت نماییم و این به چیزی فراتر از روتین مو نیاز دارد. استفاده از ماسک مو یکی از مراقبت های مو می باشد که باعث تقویت شدن آن نیز می گردد. ماسک مو یکی از محصولات آرایشی و درمانی می باشد. این محصول یک نرم کننده خیلی قوی است که یک راه برای کمک به درمان آسیب دیدگی موهای خشک و وز  می باشد. انواع مختلفی از ماسک مو وجود دارد که دارای کاربردهای متفاوت می باشند و هر فرد باید با توجه به نوع موهای خود، ماسک موی متناسب انتخاب نماید. ماسک مو حاوی روغن های طبیعی و مواد مغذی برای مو می باشد. به طور کلی هر ماده ای که بتواند به تقویت و بهبود موها کمک کند جز دسته ماسک های مو قرار می گیرد؛ حتی می توان در خانه با استفاده از مواد خانگی به تهیه ماسک مو پرداخت.

فواید استفاده از ماسک مو

  • ماسک مو برای جلوگیری از ریزش مو موثر می باشد.
  • با داشتن ترکیباتی که در ساختار خود دارد بافت مو را به حالت اولیه خود باز می گرداند.
  • ماسک مو با رساندن ویتامین های مورد نیاز به مو آن ها را در برابر موخوره مقاوم می کند.
  • ماسک مو باعث ترمیم و بازسازی موهای آسیب دیده می شود که این اعمال را با مراقبت سه گانه از ساقه، پیاز مو و ریشه و از بین بردن آلودگی ها انجام می دهد.
  • از نازک و شکننده بودن آن ها جلوگیری می کند و باعث بالا رفتن مقاومت آن ها در برابر استفاده از وسایلی مانند سشوار و اتو می شود.
  • طراوت و شادابی موها را بازگزدانده و موهای ضعیف را به تدریج قوی و مستحکم گردانده و موهای وز را نرم و لطیف می گرداند.
  • ترمیم کننده، براق کننده، آبرسان و مرطوب کننده، بازسازی مو، محافظ مو و براق کننده.

انواع ماسک مو

انواع ماسک مو

ماسک مو چیست

ماسک های مو دو نوع می باشند. ماسک مو بعد از حمام و ماسک مو داخل حمام.

ماسک مو بعد از حمام ( بدون آبکشی): ماسک های مو که بدون نیاز به آبکشی هستند را بعد از پایان استحمام و زمانی که موها هنوز کمی رطوبت دارند به ساقه مو و انتهای آن زده و با دو دست ماساژ داده تا به وسیله گرمایی که تولید می شود ماسک به داخل مو نفوذ پیدا کند و به بازسازی، ترمیم و رطوبت رسانی مو کمک کند. ماسک مو بدون آبکشی باعث می شود که یک لایه از ماسک روی مو باقی بماند و از آسیب رادیکال های آزاد و آلودگی های محیطی به مو جلوگیری کند. ماسک مو بیرون حمام باعث درخشش و حالت دهی بهتری برای مو می شود و از خشکی و وز شدن آن جلوگیری می کند.

 

ماسک مو داخل حمام (آبکشی): این نوع ماسک مو دارای بافت غلیظ می باشند و معمولا مانند کرم می باشند. ماسک مو داخل حمام بعد از شستشوی مو توسط شامپو  و آبکشی نمودن در حمام استفاده می شوند و بعد از 3 تا 20 دقیقه شسته می شوند. این ماسک ها به داخل مو نفوذ می کنند و باعث پر کردن کوتیکول های آسیب دیده، آبرسانی مو، صافی و نرمی مو می گردند. در پی نفوذ ماسک به کوتیکول مو و پر کردن قسمت آسیب دیده، موها ضخیم تر می گردند.

ترکیبات ماسک موها

ترکیبات استفاده شده در ساختار ماسک مو بستگی  به شرکت تولید کننده آن دارد. اما به طور معمول ماسک مو حاوی مواد مورد نیاز مو مانند مرطوب کننده ها، ویتامین های خاص، نرم کننده ها، روغن های گیاهی و پروتئین ها می باشد.  ویتامین هایی مانند ویتامین A باعث شفافیت و جلوگیری از ریزش مو، ویتامین E تقویت ساقه مو و ویتامین C رفع خشکی مو مناسب هستند. بهترین ماسک مو، ماسکی می باشد که حاوی روغن بادام، نارگیل و آلوئه ورا می باشد زیرا این مواد در سلامت ساقه مو، حالت دهندگی و شفافیت مو تاثیر گذار هستند.

نحوه انتخاب ماسک موی مناسب

انتخاب ماسک موی مناسب

ماسک مو چیست

ماسک مو برای موی آسیب دیده: اگر موهایتان در اثر رنگ یا استفاده زیاد از ابزارهای آرایشی دچار آسیب د یدگی شده اند بهتر است ماسک موی مناسب موی آسیب دیده را انتخاب نمایید. این ماسک ها حاوی موادی مانند روغن زیتون می باشند که برای تقویت مو و محافظت از آن مناسب هستند.

 

ماسک مو مناسب موی چرب: ماسکی که برای موی چرب مناسب است باید ترشح سبوم سر را کنترل کند و پوست سر را تمیز نماید و حجم مو را افزایش دهد تا موها به سرعت چرب نشوند و به شستوی مداوم نیاز نباشد. این نوع ماسک ها حاوی بید مشک، گزنه، خاک رس طبیعی یا مریم گلی هستد که باعث می شوند پوست و مو تغذیه شوند و ریشه مو را تقویت می کنند.

 

ماسک موی خشک: ماسک مویی که مناسب موی خشک است باعث نرمی و لطافت مو می شوند. این ماسک ها حاوی موادی مانند روغن نارگیل و آووکادو هستند تا موها را نرم و مرطوب گردانند.

 

ماسک موی رنگ شده: این ماسک موها به گونه ای طراحی شده اند که با مواد شیمیایی تحت درمان قرار گرفته اند. روش های متفاوت رنگ آمیزی به مو آسیب می رساند برای مثال باعث از دست رفتن رطوبت مو یا از دست رفتن رنگدانه های مو می گردند. ماسک مناسب موی رنگ شده  به رطوبت رسانی، ترمیم، تقویت و محافظت مو می پردازند. ماسک موی رنگ شده دارای مواد فعالی برای نگهداری رنگ و بستن کوتیکول می باشد که یک لایه مسدود کننده برای اینکه از محو شدن سریع رنگ جلوگیری شود.

میزان استفاده از ماسک مو در هفته

استفاده از ماسک مو بستگی به نوع مو دارد و تعداد دفعات مصرف در هفته با توجه به نوع مو متغییر ی باشد.

ماسک مو برای موهای خشک و آسیب دیده بیش از یک بار در هفته استفاده می گردد و برای موهای نرمال یک بار در هفته مناسب می باشد.

نحوه‌ی استفاده از ماسک مو

نحوه‌ی استفاده از ماسک مو

ماسک مو چیست

استفاده از ماسک مو در حمام

  1. ابتدا موها را خیس نمایید و سپس با حوله آب اضافی آن ها را بگیرید به گونه ای که مقداری رطوبت روی آن ها بماند.
  2. ماسک مو را به موهای خود بزنید و موها را با آن ماساژ دهید. می توان از یک شانه دندانه بزرگ استفاده نمایید تا ماسک به خوبی روی سطح موها پخش شود. در این مرحله به نوک موها توجه نمایید زیرا این قسمت خشک ترین و آسیب دیده ترین قسمت مو می باشد.
  3. می توانید موهایتان را در یک کلاه موی ضد آب قرار دهید و سپس موها را با حوله گرم حداقل به مدت 10 دقیقه بپوشانید. زیرا حرارت برای اثر بخشی ماسک مو مناسب است.
  4. ماسک موهایی که بر پایه چربی می باشند بهتر است با شامپو شستشو داده شوند اما ماسک هایی که بر پایه آب هستند نیاز به شستشو با شامپو ندارند.

استفاده از ماسک موها بعد از حمام

ماسک مو بعد از حمام  زمانی که موها هنوز مرطوب هستند استفاده می شود. افرادی که تمایل به استفاده از ماسک مو در حمام ندارند و بعد از خشک شدن مو دچار وزی  مو می شوند این ماسک ها پیشنهاد می شوند.  ماسک مو بعد از حمام باعث درخشش مو و محافظت مو در برابر اشعه های مضر خورشید می شوند.

تفاوت سرم مو و ماسک مو چیست؟

تفاوت سرم مو و ماسک مو

تفاوت سرم مو و ماسک مو چیست

سرم مو برای درخشندگی و لطافت مو و نرمی مو به کار می رود اما ماسک مو برای پیشگیری و درمان موهای خشک و آسیب دیده است. ماسک مو برای ترمیم و تقویت موهای آسیب دیده و درمان و پیشگیری از خشکی مو و آسیب دیدگی آن است اما سرم مو حالت کاربرد زینتی و زیبایی مثلا براقیت و شفافیت  مو به وجود می آورد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *