زیبایی

راهنمای خرید رژگونه و نکاتی که حین خرید باید به آن توجه کرد

راهنمای خرید رژگونه و نکاتی که حین خرید باید به آن توجه کرد

سرخی گونه ها یکی از مواردی است که برای آرایش صورت استفاده می گردد و بسیاری از خانم ها به آن اهمیت می دهند. رژگونه یک تکمیل کننده عالی برای داشتن آرایش بی نقص و کامل می باشد و استفاده از آن جذابیت چهره را افزایش می دهد. استفاده از رژگونه حتی به مقدار کم آرایش صورت را بسیار جذاب تر می کند. هنگامی که کمی “رژگونه” روی گونه خود می زنیم اعتماد بنفسمان نیز بالاتر می رود. بنابراین در انتخاب رژگونه مناسب باید دقت کنید. این مطلب می تواند شما را یاری کند.

رژگونه چیست و اهمیت آن در آرایش چیست؟

 

رژگونه چیست و اهمیت آن در آرایش چیست؟

شکل 1. رژگونه چیست و اهمیت آن در آرایش چیست؟

یکی از مهم ترین لوازم آرایشی مورد استفاده توسط خانم ها رژگونه می باشد که استفاده صحیح از آن باعث برجسته نشان دادن گونه می شود. خانم ها طرفدار زیبایی هستند و دوست دارند زیباتر دیده شوند. رژگونه به صورت شادابی می بخشد و باعث سرزنده تر نشان دادن چهره می گردد. شاید فکر کنید که رژلب و مداد چشم پر استفاده ترین لوازم آرایشی باشند و کمتر کسی به رژگونه اهمیت می دهد و به این دلیل است که با کاربرد درست آن در آرایش آشنا نیستیم و با طرز استفاده صحیح آن را بلد نیستیم. رژگونه برای رنگی کردن صورت ساخته نشده است بلکه برای پرحجم نشان دادن گونه ها و زاویه دار کردن صورت استفاده می گردد. از رژگونه در آخرین مرحله از آرایش استفاده می شود که جلوه زیبایی را به صورت می بخشد.

انواع رژگونه

رژگونه ها از نظر ساختاری به سه دسته تقسیم می شوند که باید بر اساس نوع پوست یکی از این انواع انتخاب شود. در ادامه به توضیح انواع رژگونه می پردازیم:

  1. رژگونه پودری: پرکاربردترین نوع رژگونه، نوع پودری می باشد که از موادی مانند مواد رنگی، تالک، متراکم کننده و مواد جاذب رنگی تشکیل شده است. ماده ای که رنگ را انتقال می دهد در رژگونه، تالک می باشد. این رژگونه دارای مزایایی مانند حفظ حالت طبیعی چهره، جذب بهتر چربی پوست و محو شدن آسان آن بر روی پوست می باشد. رژگونه های پودری مناسب برای خانم هایی که پوست چرب یا معمولی دارند مناسب است.
  2. رژگونه کرمی: رژگونه های کرمی حاوی مرطوب کننده می باشند بنابراین برای افرادی که دارای پوست خشک و یا چین و چروک بر روی پوست خود هستند مناسب می باشند. در انواع رژگونه های کرمی موادی مانند مواد جاذب رطوبت و سیلیکون استفاده می گردد.
  3. رژگونه مایع یا ژله ای: رژگونه های مایع یا ژله ای دارای ماندگاری بالایی می باشند و در ساختار آن از مواد جاذب رطوبت و سیلیکون استفاده شده است. رنگ رژگونه از دو نوع رنگ تشکیل شده است، یکی رنگی که باعث پوشش پوست می گردد و دیگری رنگی که دوست دارید به پوست بدهید می باشد.

 

انواع رژگونه

شکل 2. انواع رژگونه

نحوه انتخاب رژگونه متناسب با نوع پوست

رژگونه باید بر اساس تناژ رنگ پوست انتخاب گردد. پس ابتدا باید رنگ پوست خود را بشناسید. برای این کار جلوی آینه بایستید و هیچ آرایشی انجام ندهید. یک گردنبند طلایی زیر صورت خود بگیرید و سپس یک گردنبند سفید را امتحان کنید. اگر گردنبند طلایی برازنده شماست ته رنگ پوست شما گرم است و اگر نقره ای برازنده شماست ته رنگ پوستتان سرد می باشد.

  • رژگونه مناسب پوست روشن: افرادی که دارای پوست روشن هستند برای گرما بخشیدن به پوست خود بهتر است از رنگ های هلویی و مرجانی استفاده کنند.
  • رژگونه پوست سبزه یا گندمی: افرادی با پوست سبزه یا گندمی بهتر است از رژگونه هایی با تن رنگ بنفش، صورتی تیره یا رنگ های هلویی استفاده کنند. استفاده از رنگ های تیره در پوست این افراد باعث خسته نشان دادن چهره می شود.
  • رژگونه مناسب پوست سبزه تیره: افرادی با رنگ پوست سبز تیره می توانند از رنگ های آجری، پرتقالی یا حتی قرمز استفاده کنند.

 

نحوه انتخاب رژگونه متناسب با نوع پوست

شکل 3. نحوه انتخاب رژگونه متناسب با نوع پوست

انتخاب رژگونه بر اساس فصل سال

اگر مایل به تغییر رنگ رژگونه خود در فصل های مختلف سال هستید باید بدانید که در فصل بهار رنگ هایی مانند مرجانی، صورتی، هلویی، گلبهی و صدفی بسیار مناسب می باشند و رنگ های با تن صورتی برای استفاده در زمستان و پاییز مناسب هستند. در این مورد باید دو نوع رژگونه را معرفی کنیم:

  • رژگونه تراکوتا یا رژگونه ساده: رژگونه تراکوتا براق و دارای اکلیل است. برای برجسته کردن گونه می توان در قسمت بالای استخوان گونه از این رژگونه استفاده کنید تا گونه برجسته نشان دهد.
  • رژگونه ساده یا معمولی: این رژگونه برای خط زیر گونه استفاده می شود و باعث می شود که گونه از سایر قسمت های صورت جدا شود. معمولا رنگ این رژگونه از تراکوتا تیره تر می باشد.

قلم موی مناسب رژگونه چیست؟

برای استفاده از انواع رژگونه باید قلم موی مناسب با بافت آن را تهیه نمایید:

  • اگر از رژگونه پودری استفاده می کنید باید از قلم موی بادبزنی استفاده نمایید، زیرا پودر را به خوبی پخش و ظاهری یکنواخت را در چهره به وجود می آورد. برای استفاده از رژگونه های تیره بهتر است از قلم موی پر مو استفاده کنید، به هیچ وجه از فرچه های خیلی بزرگ استفاده نکنید زیرا در هنگام استفاده از آن مقدار زیادی پودر بر روی پوست زده می شود.
  • قلم موی رژگونه کرمی باید به گونه ای باشد که دارای سطح صاف و مسطح باشد و برای استفاده از آن بهتر است از حرکات ضربه ای استفاده نمایید.
  • برای رژگونه های مایع یا ژلی بهتر است از انگشت استفاه نمایید و با حرکات ضربه ای رژگونه بزنید.

محل زدن رژگونه

 

محل زدن رژگونه

شکل 4. محل زدن رژگونه

  1. جلوی آینه بخندید تا یک سیب روی صورتتان ایجاد شود. اگر صورت گرد دارید برای کشیده تر نشان دادن آن بهتر است روی برآمدگی سیب صورت رژگونه بزنید و سپس آن را بر روی استخوان صورت به سمت شقیقه ها محو نمایید.
  2. برای پر نشان دادن صورت لاغر باید حرکات دورانی آن را روی گونه بزنید و آن را به سمت  استخوان گونه محو نمایید و به سمت گوش ها بروید.
  3. برای اینکه صورت را کوتاه تر نشان دهید باید فرچه را از خط سیب به سمت شقیقه بکشید و سپس کمی رژگونه روی پلک و چانه نیز استفاده کنید.
  4. برای اینکه صورت چهار گوش را گرد نشان دهید باید رژگونه ای به رنگ ملایم  را روی سیب صورت و گودی گونه ها استفاده کنید و سپس از یک رژگونه 2 درجه تیره تر از پوست برای برجسته کردن گونه انتخاب نمایید و دور استخوان گونه را تیره نمایید تا استخوان گونه برجسته نشان دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *