زیبایی

تثبیت کننده آرایش یا فیکساتور چیست؟ (معرفی بهترین برندها)

تثبیت کننده آرایش یا فیکساتور چیست؟ (معرفی بهترین برندها)

یکی از دغدغه های خانم ها هنگام آرایش کردن این می باشد که در صورت ماندگاری طولانی مدت روی پوست ممکن است جلوه اولیه خود را از دست بدهد. به همین دلیل فیکساتور یا تثبیت کننده آرایشی یک گزینه مناسب برای ماندگاری بیشتر آرایش روی پوست می باشد که از بسه هم ریختن آرایش جلوگیری می نماید.

تثبیت کننده آرایش یا فیکساتور چیست؟

تثبیت کننده آرایش یا فیکساتور چیست؟

شکل 1. تثبیت کننده آرایش یا فیکساتور چیست؟

فیکساتور یکی از مهم ترین ابزارهای آرایشی میکاپ آرتیست ها می باشد و این مهم است که از با کیفیت ترین فیکساتور استفاده نمایند. فیکس به معنی ثابت کردن می باشد در نتیجه فیکساتور وظیفه فیکس کردن یا تثبیت کردن آرایش را به عهده دارد تا ماندگاری آرایش بالا رود. بیشتر مواقع پوست ما عرق می کند یا به دلیل گرما، چرب شدن و برق افتادن پوست، آرایشمان نا مرتب به نظر می رسد. بنابراین استفاده از فیکساتورها یا تثبیت کننده های آرایشی برای این موارد مهم می باشد. فیکساتورها تکمیل کننده آرایش هستند یعنی اگر از آن ها استفاده نکنیم باز هم آرایش ما کامل می باشد ولی استفاده از آن ها چه به صورت مایع و چه پودری باعث دوام بالای آرایش می شود.

انواع فیکساتور

فیکساتورها در دو نوع پودری و اسپری وجود دارند که استفاده از نوع اسپری برای افراد مبتدی مناسب تر می باشد این کار با اسپری ها راحت و سریع تر انجام می گیرد.

اسپری فیکس کننده

اسپری های فیکس کننده دارای بافت سبک و بی رنگ هستند و بافت و رنگ آرایش را دچار تغییر نمی کنند. این محصولات برای تمامی آب و هوا ها مناسب می باشند و آرایش را روی پوست نگه می دارند  و از پخش شدن آن جلوگیری می نمایند. اسپری فیکساتور قیمت قابل قبولی نسبت به لوازم آرایش دارد و با خرید آن می توان از چرب شدن و برق افتادن پوست به ویژه در پیشانی و بینی جلوگیری نمود.

اسپری فیکس کننده

شکل 2. اسپری فیکس کننده

کاربرد فیکس کننده

انواع فیکس کننده ها علاوه بر تثبیت آرایش دارای کاربردهای دیگری نیز می باشند که آن ها را بیان می نماییم:

 

ضد آفتاب

بعضی از اسپری های فیکساتور دارای خاصیت ضد آفتابی و SPF حدودا 50 می باشند و استفاده از آن ها در نقش ضد آفتاب عمل می نماید.

 

مرطوب کردن اسفنج کرم پودر

آرایشگران توصیه می کنند که قبل از استفاده از کرم پودر اسفنج را مرطوب نمایید. به جای استفاده از آب می توان از اسپری فیکساتور استفاده نمود که باعث ترکیب شدن سریع تر و یکنواخت تر کرم پودر روی پوست می گردد.

 

تثبیت سایه چشم

برای اینکه سایه چشم دارای ماندگاری بیشتری باشد ابتدا براش مخصوص سایه را در پودر سایه بزنید و سپس مقداری اسپری روی آن بپاشید و سپس از آن در پشت پلک استفاده نمایید. با این کار ابتدا سایه کمی خیس به نظر می آید اما بعد از خشک شدن، سایه دارای جلوه و ماندگاری بیشتری می شود.

 

تمیز نشان دادن سایه زیر چشم

همچنین از پودر تثبیت کننده بیک نیز می توان قبل از زدن سایه در زیر چشم استفاده نمود تا وقتی که از سایه استفاده می شود پودرهای ریخته شده روی پودر در زیر چشم  به وسیله براش پاک شوند و آرایش زیر چشم تمیز بماند.

 

جلوگیری از تغییر حالت آرایش

بعضی پودرها مانند پودر بیک برای زمانی که در زیر نور گرم باید قرار بگیرید برای مثال در عکاسی از مدلینگ استفاده می شود تا آرایش در اثر گرمای نور چراغ ها تغییر حالت ندهد.

 

پوشش تیرگی زیر چشم

از پودرهای تثبیت کننده مانند بیک برای کاور کردن و یکنواخت نشان دادن رنگ زیر چشم و استفاده می شود. این پودر روی کانسیلر می نشیند.

شیوه استفاده از اسپری فیکساتور

بعد از اینکه آرایشتان به پایان رسید میتوانید از اسپری فیکساتور استفاده نمایید. اسپری را در فاصله 20 تا 30 سانتی متری صورت خود بگیرید  سپس چشم هایتان را ببندید. اسپری را به حالت X و T روی صورت اسپری نمایید تا مواد به همه صورت برسد. در نهایت به مدت 10 ثانیه صبر نمایید تا اسپری خشک شود.

 

شیوه استفاده از اسپری فیکساتور

شکل 3. شیوه استفاده از اسپری فیکساتور

شیوه استفاده از پودر فیکس کننده

برای استفاده از پودر فیکس در انتهای آرایش از یک براش استفاده نمایید. پس ابتدا مقداری از پودر را با براش بردارید و سپس با ملایمت روی تمام پوست صورت به صورت یکنواخت بزنید. این پودر باعث می شود که نور از روی پوست صورت حتی نور شدیدترین فلاش ها، بازتاب پیدا نکند. از پودرهای تثبیت کننده به مقدار زیاد ازحد استفاده نکنید زیرا این پودرها به سختی ترکیب می شوند و ظاهر بدی را ایجاد می نمایند.

انتخاب تثبیت کننده آرایش بر اساس نوع پوست

استفاده از فیکساتورها برای تمامی پوست ها قابل استفاده می باشد اماباید توجه نمود که آن را مطابق با نوع پوست خود انتخاب نمایید:

فیکساتور مناسب پوست خشک

افرادی که دارای پوست خشک می باشند بهتر است از نوع اسپری فیکساتور استفاده نمایند تا از خشکی بیشتر پوست جلوگیری نماید.

فیکساتور مناسب پوست چرب

اگر پوست چربی دارید بهتر است از نوع فیکساتور پودری استفاده نمایید زیرا اسپری های فیکساتور سطح پوست را مرطوب می نمایند و در نتیجه روی سطح پوست چربی تولید می شود و آرایش دوام خود را از دست خواهد داد پس بهتر است از نوع پودری فیکساتور برای پوست های چرب استفاده نمود.

انتخاب تثبیت کننده آرایش با توجه به شرایط آب و هوایی

برای خرید و استفاده از فیکساتورها باید به شرایط آب و هوایی توجه نمود برای مثال اگر در محیطی با آب و هوای خشک زندگی می کنید باید از اسپری های فیکساتور استفاده نمایید زیرا حاوی مرطوب کننده وآبرسان می باشد که علاوه بر حفظ آرایش باعث مرطوب شدن پوست می گردند.  همچنین در فصل سرد زمستان نیز باید از اسپری های فیکساتور حاوی مرطوب کننده استفاده نمود تا اثر باد سرد روی پوست خشک خنثی شود. همچنین افرادی که نمی توانند از کرم ضد آفتاب استفاده نمایند، می توانند از اسپری هایی که حاوی ضد آفتاب می باشد استفاده نمایند.

آیا فیکساتورها برای پوست مضر است؟

 

آیا فیکساتورها برای پوست مضر است؟

شکل 4. آیا فیکساتورها برای پوست مضر است؟

این واقعیت وجود دارد که نباید در آرایش های روزانه از فیکساتور استفاده نمود زیرا این محصولات حاوی مواد پلیمری می باشند که باعث ثابت نگه داشتن آرایش روی پوست می گردد که در صورت استفاده به صورت روزانه از این مواد به پوست ضرر وارد می شود. این خصوصیت حتی برای با کیفیت ترین پودر فیکس موجود در بازار صدق می کند.

یک مورد دیگر این می باشد که فیکساتورها از دو روش از آرایش روی پوست نگهداری می نمایند اولین مورد ایجاد چسبندگی روی پوست می باشد و دوم اینکه از فعالیت های پوستی جلوگیری می کند و آن ها را متوقف می نماید. این موارد نیز باعث آسیب رسیدن به پوست می گردد.

تفاوت پرایمر و تثبیت کننده آرایش چیست ؟

پرایمر یک پایه و اساس برای زیرسازی آرایش می باشد که باعث یکدستی و افزایش دوام آرایش روی پوست می گردد اما پودر فیکس در انتهای آرایش برای ثابت نگه داشتن و دوام بیشتر و جلوگیری از براق شدن آرایش استفاده می گردد.

 

معرفی بهترین مارک های فیکساتور صورت

در این قسمت بهترین مارک های فیکساتور صورت بیان شده اند:

  1. اسپری فیکساتور مک
  2. اسپری فیکساتور میکاپ فور اور
  3. اسپری فیکساتور هدی بیوتی
  4. اسپری فیکساتور آرایش فلورمار
  5. اسپری فیکساتور گلدن رز
  6. اسپری فیکساتور لورآل
  7. پودر فیکساتور هانتین
  8. پودر فیکساتور یور
  9. پودر فیکساتور بن نای
  10. پودر فیکساتور آرت دکو

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *