زیبایی

کرم دور چشم، فواید و کاربردهای آن

کرم دور چشم

کرم دور چشم چیست؟

برخی افراد به کرم های دور چشم به عنوان یک محصول تبلیغاتی و یا تجملاتی نگاه می کنند اما این محصولات فواید زیادی دارند و برای پیشگیری از پیر شدن پوست موثرند. کرم دور چشم یکی از محصولات مراقبت پوستی است که به کاهش تیرگی دور چشم، پف دور چشم و چروک های پنجه کلاغی کمک می کند. برخی افراد به واسطه استفاده از کرم های مرطوب کننده و آبرسان، کرم دور چشم را اضافه می پندارند اما باید بگوییم که پوست دور چشم نسبت به مناطق دیگر صورت دارای حساسیت بالاتری می باشد. در نتیجه استفاده از کرم دور چشم یک راهکار مناسب برای نگه داشتن سلامتی و شادابی پوست دور چشم می باشد.

چرا باید از کرم دور چشم استفاده کنم؟

پوست دور چشم نسبت به سایر قسمت های بدن دارای پوست ظریف تری می باشد به همین دلیل کرم های دور چشم با ترکیبات غلیظ و مناسب برای این ناحیه ساخته می شوند تا از عوارض رسیده به پوست جلوگیری به عمل آورند. حالت کشسان پوست را ترکیبی به نام کلاژن در پوست ایجاد می نماید. محصولات دور چشم نیز با داشتن ترکیباتی مانند پپتیدها، رتینول، سرامید، ویتامین C، و اسید هیالورونیک تولید کلاژن در پوست را تحریک می کنند و با داشتن خاصیت آبرسانی جلوی از بین رفتن پوست را گرفته تا پوست حالت کشسانی و قوام خود را داشته باشد. نکته ای که در استفاده از کرم های دور چشم مهم می باشد این است که استفاده از کرم دور چشم را در سنین پایین تر باید جدی گرفت زیرا بعد از اینکه سن بالا رفت احتمال درمان کامل کاهش می یابد. استفاده از کرم دور چشم برای افراد بالای 30 سال ضروری می باشد به شرطی که کرم را طبق مشکل مورد نظر خود انتخاب نمایید.

کاربرد کرم دور چشم چیست؟

  1. کاهش چین و چروک‌ها
  2. بهبود بافت پوست
  3. کاهش سیاهی دور چشم
  4. تامین رطوبت
  5. محافظت در برابر سایر آسیب‌ها
کرم دور چشم

شکل 1. کرم دور چشم

کاهش چین و چروک‌ها

پوست دور چشم مستعد خشکی می باشد در نتیجه بالا رفتن سن، کاهش طراوت پوست دور چشم، کاهش تولید کلاژن در پوست این ناحیه، پلک زدن، ابراز احساسات باعث ایجاد چین و چروک در پوست این ناحیه می گردد. برای استفاده از کرم ضد چروک دور چشم  قبل از سنین 40 سالگی بهتر است از کرم هایی که حاوی پپتید، رتینول و هیالورونیک اسید هستند استفاده نمایید. برای افراد بالای 60 سال نیز باید از کرم هایی استفاده شود که مگا پپتید و پایه گیاهی دارند زیرا این ترکیبات برای رشد سلول های پوست مفیدند.

بهبود بافت پوست

همانطور که گفتیم پوست اطراف چشم دارای حساسیت بالا است و نیاز به مراقبت دارد. هر فرد باید این مراقبت ها را با توجه به نوع پوستی که دارد انتخاب نماید و از کرم دور چشم مخصوص به پوست خود استفاده نماید تا از پیری پوست جلوگیری نماید. برای مثال اگر پوست چرب دارید باید از کرم دور چشمی استفاده نمایید که به کنترل چربی پوست کمک نماید یا اگر دارای پوست خشک هستید باید از کرم دور چشمی استفاده نمایید که با مرطوب کردن پوست از خشکی آن جلوگیری نماید.

کاهش سیاهی دور چشم

برای کاهش سیاهی دور چشم باید از کرم های دور چشمی استفاده نمود که حاوی ویتامین C و اسکوربات سدیم می باشد. این ترکیبات باعث متراکم شدن پوست چشم شده و ظرف 6 ماه این آسیب را از بین می برند. همچنین ترکیباتی مانند پپتید، نیاسینامید، کوژیک اسید و ویتامین B3 تیرگی دور چشم را کاهش داده و کلاژن سازی این قسمت را افزایش می دهند.

تامین رطوبت

مرطوب نگه داشتن پوست دور چشم به سالم و جوان نگه داشتن پوست کمک زیادی می نماید و یک انتخاب فوق العاده برای مرطوب کردن این قسمت، کرم دور چشم می باشد. این نوع کرم ها یکی از کرم های روتین مراقبت از پوست می باشند و اثر  مثبت و محسوسی را در پوست دور چشم بر جای می گذارند.

محافظت با کرم دور چشم

شکل 2. محافظت با کرم دور چشم

محافظت در برابر سایر آسیب‌ها

برخی از افراد بر این باورند که کرم های دور چشم تنها خواص ضد پیری دارند. اما باید تاکید کنیم که این کرم ها در محافظت از پوست در برابر مشکلات و آسیب های پوستی موثر می باشند. همچنین این محصولات در افزایش درخشندگی و نرم و لطیف کردن پوست حساس دور چشم عملکرد مثبتی دارند.

ترکیبات کرم دور چشم

مهمترین ترکیبات موجود در کرم دور چشم شامل موارد زیر می باشد:

  • ترکیبات بازسازی پوست شامل: نیاسینامید و رتینول
  • ترکیبات پر کننده مانند: سرامید، پپتیدها، هیالورونیک اسید
  • آنتی اکسیدان ها

کرم دور چشم برای چه سنی مناسب است؟

استفاده از کرم دور چشم بسته به سن خاصی نمی باشد. هر زمان که احساس کردید نیاز به این نوع کرم ها دارید می توانید از آن ها استفاده نمایید. منظور این می باشد که استفاده از این کرم ها هر چه زودتر شروع شوند بهتر می باشد اما در هر سنی با توجه به نیاز آن دوره باید کرم دور چشم مناسب انتخاب شود.

برای مثال این کرم ها در سنین نوجوانی خاصیت مرطوب کنندگی داشته باشند و کرم هایی که حاوی خاصیت ضد چروک و سیاهی می باشند پیشنهاد نمی شود. اگر سن تان کمی بالا رفته و فکر می کنید برای استفاده از کرم دور چشم دیر شده است، باید بگوییم که برای استفاده از این کرم ها هیچوقت دیر نیست. در سنین بالاتر می توانید از کرم های ضد چروک استفاده نمایید و از آسیب رادیکال های آزاد به پوست خود جلوگیری نمایید.

مزایا و معایب استفاده از کرم دور چشم

استفاده از کرم دور چشم دارای مزایای فراوانی می باشد. ازجمله:

مزایای استفاده از کرم دور چشم

  • جلوگیری و کاهش چین و چروک
  • مرطوب سازی پوست دور چشم
  • کاهش و درمان پف دور چشم
  • تقویت کلاژن سازی پوست دور چشم
  • آبرسانی سلول های پوست دور چشم
  • از بین بردن تیرگی و گودی زیر چشم
  • تقویت و بهبود وضعیت پوست اطراف چشم

 

مزایای کرم دور چشم

شکل 3. مزایای کرم دور چشم

برخلاف مزایای فراوانی که استفاده از کرم دور چشم دارد اما هر محصول با توجه به موادی که در ساختار آن به کار رفته است ممکن است عوارضی داشته باشد که برخی از آن ها را بیان می کنیم:

معایب استفاده از کرم دور چشم

  • حساسیت بدن برخی افراد نسبت به ویتامین K
  • سوزش پوست از طریق رتینول استفاده شده در کرم دور چشم
  • به وجود آمدن پیگمنت هایپو و هایپر از طریق هیدروکینون موجود در کرم دور چشم
  • استفاده از برخی اسیدهای موجود در ساختار کرم دور چشم که باعث سوزش پوست می شود.

با سپاس از شما دوستان عزیز که مقاله ی ” کرم دور چشم، فواید و کاربردهای آن  ” را تا انتها دنبال کردید. تجربه یک خرید خوب از دواسنتر را به شما و دوستان عزیزتان پیشنهاد می دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *