زیبایی

پماد دیفرین چیست چه خواص و فوایدی دارد؟

دیفرین چیست

در این مقاله به تفصیل درمورد پماد دیفرین، کاربردها، نحوه مصرف، عوارض جانبی و نکات دیگری در این مورد پرداخته ایم. با ما همراه باشید تا به سوالات شما در این مورد پاسخ داده شود.

پماد دیفرین چیست؟

پماد دیفرین یک داروی شبیه به رتینوئید می باشد که برای درمان مشکلات جوش، آکنه، لک صورت و جوش سر سیاه استفاده می گردد. دیفرین یا آداپالن نوعی دارو به شکل پماد یا ژل می باشد که باعث کاهش تورم و التهاب شده و با تاثیر بر سلول ها باعث بهبود سریع جوش می گردد.

ترکیبات پماد دیفرین چیست؟

پماد دیفرین حاوی آداپالن 0.1 درصد است که از ویتامین A گرفته شده است. این ژل به صورت ترکیب با بنزوییل پروکساید موجود است. این دارو حاوی اجزای کمکی به عنوان محلول 10 درصد سدیم هیدروکسید، کربومر 934P، فنوکسی اتانول، متیل پاراهیدروکسی، سدیم ادات، متیل گلوکز سسکویستارات، پلی اتیلن گلیکول-20، گلیسیرین، پرهیدروسکولین طبیعی، سیکلومتتیکون و آب مقطر می باشد.

پماد دیفرین چه کاربردی دارد؟

پماد دیفرین برای درمان جوش و آکنه به کار می رود و می تواند تعداد و شدت جوش ها را کاهش دهد و باعث بهبود سریع تر جوش گردد.

عملکرد این دارو که از طبقه داروهای رتینوئید می باشد، با تاثیرگذاری بر رشد سلول ها باعث کاهش تورم و التهاب می گردد.

دیفرین برای چه کسانی مناسب است ؟

افراد با رنگ پوست کدر یا ناهماهنگ

افراد مبتلا به جوش های متوسط تا شدید

افرادی که جای جوش دارند

افرادی که در اثر جوش در سطح پوست خود فرورفتگی دارند

افرادی که پوست مستعدی دارند و قصد پیشگیری از آکنه را دارند

دیفرین برای چه کسانی مناسب نیست ؟

این دارو برای افراد مبتلا به رزاسه، حساسیت و قرمزی پوست، کودکان زیر 12 سال، افراد با سابقه آلرژی آداپالن و خانم های باردار و شیرده مناسب نمی باشد.

دیفرین از چه راهی باعث درمان جوش ها می شود؟

پماد دیفرین از 2 طریق باعث درمان جوش می گردد: 1- کاهش التهابات پوستی 2- افزایش بازسازی سلولی که علاوه بر درمان جوش باعث کاهش منافذ باز نیز می شود.

نتایج بهبودی دیفرین پس از چه مدت قابل مشاهده است؟

برای استفاده از این کرم باید صبور باشید زیرا این دارو ممکن است بین 8 تا 12 هفته تاثیرات مثبت خود را نشان دهد. این ژل ممکن است در 2 تا 4 هفته اول باعث ایجاد سوزش خفیف یا خارش گردد و یا در برخی موارد باعث بدتر شدن وضعیت جوش ها شود که با ادامه دادن به مصرف دارو کاهش می یابند. این دارو باید طبق نظر پزشک مصرف گردد.

روش استفاده از دیفرین چگونه است؟

برای استفاده از ژل دیفرین باید روزانه یک بار از آن استفاده نمایید و بهترین زمان استفاده قبل از خواب می باشد تا ژل بتواند اثربخشی بهتری داشته باشد.

استفاده از این ژل به صورت نقطه ای نیست، چرا که وظیفه این دارو بازگرداندن مکانیزم طبیعی پوست می باشد و خشک کننده جوش نیست.

این ژل برای استفاده موضعی تجویز می گردد بنابراین به هیچ وجه نباید در چشم یا ناحیه داخل لب و بینی مصرف گردد. همچنین در محل های زخم، آفتاب سوختگی و اگزما نباید استفاده شود. اگر این ژل به چشم وارد شد با مقدار زیادی آب آن را شستشو دهید و اگر چشم دچار التهاب و تحریک شد به پزشک مراجعه نمایید.

عوارض جانبی مصرف دیفرین

برخی افراد ممکن است بعد از استفاده از این ژل دچار احساس گرما یا لکه بینی شوند.

برای بعضی افراد در هفته های اول ممکن است خارش، قرمزی پوست، پوسته پوسته شدن، سوزش خفیف و حتی شدید شدن آکنه را در پی داشته باشد.

عوارض نادر پماد دیفرین شامل قرمزی چشم، تغییر رنگ پوست، تحریکات پوستی و تورم پلک می باشد که در صورت مشاهده این عوارض باید به پزشک مراجعه نمایید.

برخی دیگر از عوارض ممکن است شامل واکنش آلرژیک، تورم زبان و گلو، بثورات پوستی، سرگیجه شدید باشد.

عوارضی که بیان شد، تمامی موارد نمی باشند، بنابراین بعد از استفاده با هر گونه تغییرمشکوکی که مواجه شدید باید به پزشک مراجعه نمایید.

عوارض جانبی مصرف دیفرین

عوارض جانبی مصرف دیفرین

موارد منع مصرف

اگر در دوران بارداری به سر می برید نباید از این دارو استفاده نمایید زیرا این ژل از طریق پوست جذب می گردد  و ممکن است به نوزاد شما آسیب برساند. برای استفاده از این دارو به پزشک خود مراجعه نمایید.

اگر در دوران شیردهی هستید قبل از استفاده به پزشک مراجعه نمایید. مشخص نیست که این دارو به شیر مادر منتقل می گردد یا نه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *