زیبایی

همه چیز درباره پوست نرمال یا طبیعی

 در این مقاله می‌خواهیم در ارتباط با پوست نرمال یا طبیعی صحبت کنیم و نقاط مختلف را در این مورد اشاره کنیم تا شما بهتر بتوانید از پوست خود محافظت کنید.

بسیاری از مردم تصور می‌کنند که زمانی که می‌گوییم پوست شما نرمال است یعنی پوست شما فاقد هرگونه مشکل و یا عیب و یا عارض است سطح بیرونی پوست شما فاقد هرگونه جوش لکه و زخم می‌باشد. برخی دیگر تصور می‌کنند که اگر پوست شما خیلی چرب نباشد و یا خیلی خشک نباشد آنگاه پوست شما نرمال بوده هیچ گونه چین و چروکی در آن دیده نمی‌شود، در حالی که واقعیات چیزی جز این است و شما هیچگاه بدون یک مراقبت صحیح و استفاده از مکمل‌ها با توصیه پزشکان پوست مو و زیبایی به  داشتن چنین پوستی دست نخواهید یافت. شاید بتوان نمونه‌های اندکی را مثال زد که به صورت طبیعی دارای چنین پوستی باشند اما تفکیک میانه پوست خشک و پوست نرمال و پوست  چرب در این صورت امکان‌پذیر نخواهد بود و باید مسائل متعددی مورد بررسی قرار بگیرد.  در ادامه این مقاله می‌خواهیم روش‌هایی را به منظور کمک به تشخیص نوع پوست شما اعم از پوست چرب و پوست خشک و یا پوست نرمال ارائه کنیم تا شما بهتر بتوانید یک روتین پوستی خوب ایجاد کرده و از سطح آگاهی بیشتری برخوردار شوید. 

همه چیز درباره پوست نرمال یا طبیعی

روش‌های تشخیص انواع پوست یعنی پوست نرمال و پوست چرب و پوست خشک چیست؟

دقت کنید که تشخیص ظاهری برای تشخیص نوع پوست کافی نیست برای مثال نمی‌توانیم بگوییم چون ناحیه خاصی از نواحی صورت خشک است پس نتیجه بگیریم که پوست من یک پوست خشک است. نکته‌ای که باید در ادامه این مقاله به آن اشاره کنیم این است که تشخیص دقیق و موثر نوع پوست شما توسط یک پزشک حاذق پوست مو و زیبایی امکان پذیر است و با صرف بررسی چند نقطه یا ناحیه از بدن نمی‌توان به نوع  پوست پی برد.

قبل از ادامه این مقاله به صورت دقیق‌تر  که تفاوت‌ها میان انواع پوست‌های ذکر شده یعنی پوست خشک پوست چرب و پوست نرمال  را بررسی کنیم می‌خواهیم یک روش خانگی را به منظور تعیین نسبی نوع پوست به شما معرفی کنیم.  دقت کنید که این روش یک روش ساده برای تعیین نوع پوست است که شما تا حدود قابل قبولی بتوانید نوع پوست خود را تشخیص دهید.

اولین کار به منظور تشخیص نوع پوست شما در یک روش خانگی این است که یک ژل شست و شوی که غیر صابونی باشد برای خود انتخاب  کرده و خریداری کنید.  ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که چرا از  صابون و یا شوینده‌های صابونی در این آزمایش کمک نگیریم.  نکته اینجاست که استفاده از صابون سبب می‌شود که چربی‌های پوست شما  از بین رفته و پوست شما خشک گردد لذا نتیجه این آزمایش قابل قبول نخواهد بود.  در مرحله بعد پس از شست و شوی صورت با استفاده ازیک شوینده غیر صابونی ی تعیین نوع  پوست خود می‌بایست صورت خود را  با یک دستمال نخی تمیز خشک کرده و در حدود ۴۵ دقیقه تا یک ساعت منتظر بمانید. جالب ماجرا اینجاست که در این زمان انتظار غدد مربوط به چربی زیر پوست بدن شما فعال گردیده و باید توجه کنید که از هیچ نوع کرم آرایشی و بهداشتی در طول انجام این آزمایش بخ خصوص در زمان انتظار استفاده نکنید. 

هم اکنون آماده هستیم تا با این آزمایش ساده بتوانیم نوع پوست خود را به آسانی تشخیص دهیم.  یک نکته علمی ظربف در اینجا وجود دارد و آن این است که در هر سانتی‌متر از پوست شما تقریباً ۱۰۰ عدد غده چربی وجود دارد و این غده‌های چربی به چیزی حدود ۱۰۰۰ غده در اطراف پیشانی و بینی می‌رسند.  بنابراین در ادامه این آزمایش از ناحیه تی شکل تشکیل شده میان پیشانی و بینی استفاده خواهیم کرد تا تشخیص دهیم  پوستمان نرمال و یا چرب و یا خشک است.

اگر با یک دستمال ناحیه تی شکل گفته شده را تمیز کنید آنگاه اگر دستمال شما آغشته به چربی باشد یعنی شما دارای یک پوست چرب و یا اصطلاحا دارای پوست مختلط می‌باشید.

معمولاً متخصصین پوست مو و زیبایی به پوست افرادی که حتی بعد از گذشته حدود یک ساعت تجمع چربی را بر روی خود داشته باشد  پوست چرب و یا کاملاً چرب اطلاق می‌کنند.

به طریق  مشابه اگر  پس از گذشت ۱ ساعت در ناحیه تی شکل صورت خود  احساس خارش‌های مختصر و یا  سفتی پوست را داشته باشید و  ناحیه تی شکل صورت شما هیچگونه چربی نداشته باشد آنگاه شما دارای پوست خشک خواهید بود.

همه چیز درباره پوست نرمال یا طبیعی

چه تعاریف دقیق‌تری برای تشخیص پوست نرمال و پوست خشک و پوست چرب وجود دارد؟

 در ادامه این مقاله سعی می‌کنیم توضیح مختصر دیگری را علاوه بر آزمایشی که در بالا ذکر شد اشاره کنیم تا  مراقبت‌های شما بر روتین‌های پوستی‌تان با دقت و صحت بیشتری صورت بگیرد.

تو به خشک در واقع نوعی از پوست می‌باشد که دچار کمبود چربی بوده و به دلیل داشتن کمبود چربی لایه محافظ در مقابل عوامل خارجی تضعیف شده خواهد داشت و به تبع آن میزان رطوبت در آن بافت به طور قابل ملاحظه‌ای کاهش پیدا خواهد کرد.  همانطور که در مقاله مربوط به پوست خشک نیز به تفصیل اشاره شد پوست خشک در ظاهر نسبتا تیره و کدر به نظر می رسد.

پوست چرب در حقیقت به نوعی از انواع پوست گفته می‌شود که ظاهر شفاف تر و درخشان‌تری  نسبت به پوسته خشک دارد اما در حقیقت میزانی از سبوم  که   بدن آن را تولید می‌کند  بیش از حد مجاز است.

پوست نرمال یا پوست معمولی چه شاخص‌ها و چه ویژگی‌هایی دارد؟

  همانطور که گفته شد در ادامه این مقاله به جمع‌بندی مختصری بر روی ویژگی‌ها و علامت‌های ظاهری پوست نرمال خواهیم پرداخت.

معمولاً در پست‌های نرمال آکنه و عارضه‌های این چنینی پوست مشاهده نمی‌شود و در حقیقت پوست نرمال در میان پوست خشک و پوست چرب قرار گرفته و میزان رطوبتی که برای پوست نرمال متصور هستیم یک رطوبت متعادل و میانه  است. تقریبا به صورت قطعی می‌توان گفت اگر شما دارای پوست نرمال و یا طبیعی باشید از مشکلات و یا عارضه‌هایی که در نتیجه عملکرد بیش از حد غدد چربی به وجود می‌آید در امان هستید. اگر از جهت وجود منافذ بر روی پوست بخواهیم پوست نرمال را بررسی کنیم می‌توان گفت برعکس پوست‌های چرب منافذ در پوست‌های نرمال به شدت باز نیستند و از طرف مقابل همانند پوست‌های خشک دارای منافذ بسته نمی‌باشند. 

از چه شوینده و پاک کننده‌های آرایشی می‌توانیم برای هر یک از پوست‌های چرب و مختلط و یا پوست به حساس و یا پوست خشک بهره بگیریم؟

برای شما این سوال به وجود بیاید که آیا استفاده از پاک کننده‌های آرایشی مختص به هر یک از انواع پوست‌ها تاثیری متفاوت از شوینده های مخصوص به پوست های دیگر دارد یا خیر؟

 پاسخ به این سوال منفی  است.  در حقیقت برای هر یک از انواع پوستی چرب و یا خشک و یا نرمال شما باید از تونر و پاک کننده‌های مختص به  همان پوست استفاده کنید.  اگر شما دارای  پوست نرمال یا طبیعی باشید  کار شما نسبتا راحت‌تر است چرا که شما می‌توانید از یک دستمال مرطوب برای پاک کردن آرایش صورت خود استفاده کنید. 

روتین مراقبت روزانه از یک پوست نرمال شامل چه مواردی می‌باشد؟

اگر  بخواهیم در انتهای این مقاله چندین مورد را به منظور مراقبت‌های روزانه از پوست نرمال دسته‌بندی کنیم می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

یک نکته در ارتباط با مراقبت کننده‌های پوست نرمال این است که شما اگر پاک کننده‌ای را می‌خواهید برای پوست خود انتخاب کنید و اگر پوست شما نرمال باشد محدودیت انتخاب برای شما وجود ندارد و شما می‌توانید  از انواع پاک کننده‌ها  برای پوست خود استفاده کنید. مورد دیگری که می‌توان به منظور یک مراقبت کننده پوست  به آن اشاره کرد تونر است.  در حقیقت تونر به انجام فعالیت پاکسازی و رساندن رطوبت مورد نیاز به منظور سالم نگه داشتن پوست بدن شما کمک شایانی می ‌کند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *