زیبایی

موس مو چیست؛چگونه به موهای ما حالت می دهد؟

موس مو چیست؛چگونه به موهای ما حالت می دهد؟

یکی از محصولات جدید برای حالت دادن مو، موس مو می باشد که در بین خانم ها طرفداران زیادی دارد. در این مطلب می توانید بیشتر با آن آشنا شوید.

موس مو چیست؟

 

موس مو چیست؟

 

یکی از محصولات آرایشی و بهداشتی که مربوط به زیبایی مو است و باعث حالت دادن آن ها می شود که دارای خاصیت حجم دهندگی نیز می باشد موس مو یا فوم حالت دهنده است. اگر موهای شما کم پشت و بی حالت است می توان با استفاده از موس مو به موهای زیبا و خوش حالت رسید. این محصول باعث براق، خوش حالت و پر حجم نشان دادن مو می شود. فوم مو به شکل کف کرم دار مانند از بطری خارج می شود و بعد از مالیده شدن روی مو می توان به مو فرم دلخواه را داد. مواد تشکیل دهنده موس مو مانند ژل مو می باشد با این تفاوت که این محصول در قوطی های تحت فشار عرضه می شود که در ترکیبات آن علاوه بر مواد فعال، مقداری ماده پیشران نیز وجود دارد که باعث خارج کردن ماده و ایجاد کف می شود. کف موس به وسیله شانه روی مو پخش می گردد. موس نسبت به ژل لایه نازک تری روی مو به جا می گذارد اما قدرت و توانایی کمتری در نگه داشتن حالت مو دارد. در استفاده از موس مو فرد احساس بهتری نسبت به ژل حالت دهنده مو دارد.

انواع فوم مو

موس مو یا همان حالت دهنده مو با توجه به نوع کاربردی که دارند در انواع مختلفی ساخته می شوند که به شرح زیر می باشند:

  • نگهدارنده نرمال
  • نگهدارنده قوی
  • نگهدارنده فوق العاده قوی
  • حجم دهنده
  • موس برای موی آسیب دیده
  • موس برای موی رنگ شده
  • موس برای موهای مواج
  • موس صاف کننده
  • موس برای موی فر
  • موس برای موهای معمولی
  • موس برای موهای نازک

پس می توان با توجه نوع مو و نیازهای آن موس مناسب را خریداری نمود و بنا به سلیقه خود آراستن و زیبایی مو را انجام داد.

 

انواع موس مو

ترکیبات شیمیایی موس مو چیست و چگونه این ترکیبات باعث حجم دهی به موها می شود؟

موس مو و سایر محصولات حالت دهنده مو دارای ساختار شیمیایی یکسانی هستند که همگی پلیمرهای حل شده در حلال مایع هستند. فوم مو و ژل پلیمرهایی هستند که بر پایه آب می باشند. پلیمرهای موجود در این محصولات باعث اتصال رشته های مو به یکدیگر می شوند. در ضمن پوشش پلیمری محیط بر تارهای به هم چسبیده مو، باعث افزایش حجم کلی موها می شود. شیوه اتصال موها به دو صورت جانبی و نقطه ای انجام می شود که در اتصال جانبی موها به شکل طولی به هم می چسبند و در اتصال نقطه ای نیز تارهای مو در یک نقطه یکدیگر را قطع می کنند. بهترین نوع اتصال در حالت دهنده هایی مانند فوم مو، این است که باید به گونه ای طراحی شوند که موها با یک اتصال جانبی به یکدیگر چسبیده شوند زیرا اتصال جانبی باعث افزایش حجم مو شده و با شکل ملایم تری آن ها را در کنار هم قرار می دهد، همچنین آسیب وارد شده به کوتیکول نیز کمتر خواهد شد.

فواید فوم مو برای زیبایی موها

موس مو دارای کاربردهای متفاوتی است که براق شدن، حجیم شدن و … مو را افزایش می دهد. در این قسمت به بررسی این موارد می پردازیم:

براق شدن موها

از فوم مو برای براق شدن مو می توان استفاده نمود. برای مثال اگر دارای موهای کدر و مات هستید می توانید از موس مو برای براق شدن موی خود استفاده کنید.

افزایش حجم موها

برای حجیم تر شدن مو می توان از فوم مو استفاده کرد. افرادی که موهای کم پشت دارند برای پر پشت نشان دادن موهای خود می توانند از این محصول استفاده کنند.

از بین بردن حالت وز بودن مو

یکی دیگر از مزیت های استفاده از موس رفع وزی مو می باشد. موس ها برای رفع وز موها محصولات مناسبی هستند.

حالت دهندگی موها

از دیگر کاربردهای موس می توان به حالت دهی به مو اشاره کرد. در واقع برای موج دار کردن، فر و یا هر حالت دیگری می توان از موس مو استفاده کرد. افرادی که می خواهند موج دار بودن موهای خود را برای مدت طولانی نگه دارند و یا حالت آن ها را زیباتر نشان دهند می توانند از فوم مو استفاده کنند.

 

حالت دهندگی موها

ساختار سبک

موس مو به شکل فوم تولید می شود و برعکس ژل مو دارای ساختار سبکی می باشد. اگر به دلیل چرب بودن موهای خود ترجیح می دهید از ژل استفاده نکنید، می توانید از فوم مو استفاده نمایید.

انتخاب موس مناسب موهایتان

موی کم حجم: برای اینکه به موهای خود حالت دهید و آن ها را پرحجم نشان دهید، موس را به ریشه موهای خود بزنید.

موی چرب: قبل از استفاده ابتدا دوش بگیرید. قبل از حمام کردن اجازه دهید که شامپو در مو بنشیند.

موی فر، زبر یا پرپشت: مقداری از موس را روی کف دست بزنید و جهت نرم کردن مو از آن استفاده کنید تا فری مو به هر گونه ای که باشد کنترل شود.

موی خشک یا نرم: برای این مورد باید از فوم موهایی که دارای قدرت حالت دهندگی و نگهداری بالا می باشد استفاده نمود.

روش استفاده از فوم مو

برای آنکه از موس مو استفاه کنید ابتدا باید موها را خوب بشویید. حال آب اضافه موهای خود را بگیرید. دراین مرحله دقت کنید که موها به طور کامل خشک نشوند بلکه باید مقداری نیز رطوبت داشته باشند. حال موهای خود را شانه کنید و فوم مو را به حالت چنگ زدن به موهای خود بزنید. بعد از اینکه موس مو را به موهای خود زدید دیگر به موهای خود دست نزنید تا کاملا خشک شوند. بعد از اینکه خشک شدند موها حالت دار خواهند شد.

 

روش استفاده از موس مو

عوارض موس مو چیست؟

استفاده بیش از حد و طولانی مدت فوم مو مشکلاتی مانند موارد زیر را به وجود می آورد:

  • ایجاد آلرژی به دلیل عطر زیاد
  • تغییر حالت، بد رنگی، کدر شدن ساقه مو
  • آسیب رسیدن به ساقه مو به دلیل استفاده از ابزارهای حرارتی

برای اینکه از وارد آمدن این عوارض جلوگیری کنید باید در هنگام خرید فوم مو، نکاتی مانند نوع موس، اصل یا تقلبی بودن آن، جنس موهای خود و کیفیت برند توجه کنید. علاوه بر این نباید به طور پیوسته از آن استفاده کنید و تنها گاهی اوقات برای حالت دادن به موهای خود از آن استفاده کنید.

منابع مورد استفاده

https://www.zibamoon.com/

https://www.beytoote.com/

https://deterland.com//

https://www.missomister.com//

https://www.beytoote.com/

https://namnak.com/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *