زیبایی

سوهان برقی ناخن و انواع آن+نکات مهمی که حین خرید باید به آن توجه کنید

سوهان برقی ناخن و انواع آن+نکات مهمی که حین خرید باید به آن توجه کنید

سوهان برقی ابزاری است که در سالن های زیبایی کاربرد دارد و  برای فرم دادن و ترمیم ناخن و کاشت ناخن توسط آرایشگران مورد استفاده قرار می گیرد. در این مطلب می توانید با این ابزار بیشتر آشنا شوید.

سوهان برقی ناخن چیست؟

 

سوهان برقی ناخن چیست؟

این وسیله قبلا مته نامیده می شد و وسیله ای است که توسط آرایشگرهای ناخن یا همان ناخن کارها برای سرعت بخشیدن و آسان تر کردن برخی از خدمات ناخن استفاده می شود. سوهان برقی این امکان را می دهد که قسمت هایی از ناخن که قابل دسترسی نیستند سوهان کشیده و آن ها را مرتب کنند. با استفاده از سوهان برقی می توان با روش های متفاوتی سوهان کشیدن روی ناخن را پیاده کرد، ضمن آنکه این کار را می توان با سرعت  و راحتی بیشتری انجام داد. علاوه بر این سوهان کشی با سوهان برقی با دقت و مهارت بالاتری نسبت به سوهان های معمولی انجام می گیرد. البته باید بدانید که استفاده از سوهان برقی نیاز به آموزش دارد و در صورتیکه اول استفاده از آن را بدانید کاملا بی خطر است. سوهان های برقی دارای سری های متفاوتی هستند که هر کدام برای مانیکور و پدیکور و سوهان کشیدن از طرق مختلف مورد استفاده قرار می گیرند.

موارد استفاده از سوهان برقی چیست؟

در انواع تکنیک های لاک ژلیش، مانیکور و پدیکور، کاشت ناخن از سوهان برقی استفاده می شود زیرا دارای قدرت و سرعت عمل بالایی است. سوهان برقی در دو نوع خانگی و سالنی موجود است که می تواند خدماتی شایسته و تخصصی را به ناخن کارهای حرفه ای ارائه دهد. سوهان برقی یک قلم قطور دارد که یک مته برقی در نوک آن قرار گرفته است. تعداد چرخش در هر دقیقه به قدرت موتور سوهان برقی بستگی دارد. قدرت موتور تعیین کننده کیفیت و قیمت سوهان برقی است. به عبارت دیگر هر چه قدر دستگاه و سرعت سوهان در دقیقه بیشتر باشد دارای کیفیت و قدرت بالاتری می باشد. سوهان برقی معمولا قلم جداگانه از بدنه موتور دارد اما در مدل های خانگی موتور دستگاه ممکن است در داخل قلم قرار بگیرد و باعث شود قطر قلم کمی بیشتر از حالت معمولی نشان دهد. بدنه موتور قطعه ای دارد که در هنگام استراحت دستگاه، قلم بر روی آن قرار می گیرد.

انواع جنس سر سوهان های برقی ناخن

 

انواع جنس سر سوهان های برقی ناخن

این سوهان ناخن در نوک قلم خود قطعه ای دارد که با یک چرخش باز و بسته می شود و سر سوهان های مختلف را در شرایط می توان تعویض نمود.  سر سوهان میله باریکی دارد که باعث می شود بتواند به راحتی در روزنه نوک سوهان برقی قرار بگیرد و با چرخی قفل شود. این سر سوهان ها دارای جنس های مختلفی می باشند که از مرحله آماده سازی ناخن تا فرم دادن به آن ها چند بارعوض شده و مورد استفاده قرار می گیرد. سر سوهان های معروف را در این قسمت بررسی می کنیم:

سر سوهان سنباده‌ای

این سر سوهان به شکل استوانه و از جنس سنباده می باشد که برای آماده سازی ناخن های کاشته شده در هنگام ترمیم یا خراش دادن سطحی صدف ناخن مورد استفاده قرار می گیرد. این سر سوهان دارای دو نوع نرم و زبر است که در شرایط مختلف از آن ها استفاده می گردد.

سر سوهان شنی

این سر سوهان یک بار مصرف است و بعد از استفاده باید دور انداخته شود. وظیفه این سر سوهان بهبود وضعیت ظاهری ناخن و همچنین بافرینگ کردن ناخن می باشد.

سر سوهان بافر ناخن

این سر سوهان حالت چوب پنبه ای دارد و فشرده و بسیار نرم و لطیف می باشد. به خاطر همین ویژگی ها است که به منظور بافرینگ سطح طبیعی ناخن ها و یا در مرحله پایانی کاشت ناخن استفاده می شود.

سر سوهان پولیش ناخن

این سر سوهان حالتی لطیف بسیار شبیه به پنبه دارد که با چرخش سریع سوهان برقی می تواند سطح ناخن های طبیعی را پولیش کند و باعث ایجاد درخششی خیره کننده در ناخن شود.

سر سوهان الماسه

این سر سوهان دارای دوام بالایی است و معمولا برای کاشت پودری مورد استفاده قرار می گیرد.

سر سوهان الماسه روکش کروم

این نوع سر سوهان دارای روکش کروم است که طول عمری 3 برابر سر سوهان الماسه دارد.

سر سوهان سرامیکی

دوام سر سوهان سرامیکی 2 برابر از سر سوهان الماسه کمتر است ولی مزیت آن این است که در حین سوهان کشی سطح ناخن را داغ نمی کند.

 

سر سوهان سرامیکی

انواع سر سوهان برقی ناخن از نظر شکل

سر سوهان استوانه‌ای فلزی

این سر سوهان بسیار حساس است و برای کار کردن با آن نیاز به مهارت بالا می باشد. این سوهان به شکل استوانه است که در سطح آن فلس هایی تیز و سخت و زبر وجود دارد که بعد از مواد گذاری در کاشت ناخن استفاده می شود که وظیفه اش شکل دادن به فرم کاشت ناخن، برش دادن و تراشیدن حجم اضافی مواد می باشد. به همین دلیل باید در هنگام کار با دستگاه سرعت دور دستگاه را کم کرد و در نواحی نزدیک به کوتیکول و پوست اطراف ناخن به آهستگی و با دقت حرکت کرد.

سر سوهان گرد یا حبابی

بافت این سر سوهان بافتی همچون سر سوهان چوب پنبه ای دارد و برای کار کردن مستقیم بر روی کوتیکول ساخته شده است.

سر سوهان مخروطی چوب پنبه‌ای

این سر سوهان دارای جنس لطیف و نرم است و دارای بافت فشرده و غیر قابل نفوذ است که در هنگام مانیکور تخصصی یا خانگی به وفور مورد استفاده قرار می گیرد. برای استفاده از این سر سوهان باید دقت کافی داشته باشید و محتاط عمل کنید زیرا ناحیه کوتیکول یا صدف طبیعی ناخن است که قرار است تمیز شود.

سر سوهان باریک فلزی

این سر سوهان شبیه یک میله باریک است که سرتا سر آن پولک هایی نرم و مسطح وجود دارد که مخصوص تمیز کردن مواد زیر ناخن در پایان کاشت و همچنین برای کاربردهای دیگری مانند مسطح کردن سطح کاشت با صدف طبیعی ناخن ها در هنگام ترمیم است. استفاده از این سر سوهان به دلیل اینکه نوک صیقلی و گرد دارد بسیار آسان و بی خطر است.

سر سوهان گرد فلزی

این سر سوهان فلزی است و دارای ظاهری مانند یک دایره می باشد. جنس آن فلزی است و لبه های دایره تیز هستند. بنابراین برای کار کردن با آن باید دارای مهارت بالا باشید. این سر سوهان مخصوص ایجاد خطوط خاص برای طراحی ناخن می باشد.

 

سر سوهان گرد فلزی

سر سوهان تیز فلزی

این سر سوهان بسیار باریک و تیز است و برای تراشیدن مواد کاشت ناخن در نزدیکی کوتیکول مناسب است. این سر سوهان به دلیل خطرساز بودن تیزی نوک آن توسط ناخن کاران مورد استفاده قرار نمی گیرد.

سر سوهان فوتبال

سر سوهان فوتبالی مناسب استفاده در زیر ناخن های بلند است. همچنین با استفاده از این سر سوهان می توان به راحتی باقی مانده سری قبلی کار شده روی ناخن را پاک کرد.

سر سوهان کاجی

به دلیل اینکه این سر سوهان دارای طراحی بخصوصی است برای از بین بردن رد ترمیم می توان از آن استفاده نمود.

منابع مورد استفاده:

https://www.zanbil.ir/

https://www.zibamoon.com/

https://kajnail.com/

https://mag.asanteb.com/

https://www.totikala.ir/

https://mag.arayeshyab.com/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *